Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Påsketankar
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 17-3-2005 kl 05:42
Påsketankar


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart i denne tråden: "The Passion of The Christ" (side 3)

betyr ikke automatisk at han var syk, men at han kjente til all slags sykdom og hadde medlidenhet med dem som var syke.


Dette meiner eg er feil. Eg trur ikkje at han hadde kreft eller noko slikt, men eg trur han hadde dei "vanlege" barne -og voksensjukdommane som var der nede. Han var (er) jo trass alt fullt ut menneske (og fullt ut Gud).

Berre nokre tankar.

GUDS FRED!




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-3-2005 kl 09:41
ja, det er så


At Jesus er Sant Menneske og Sann Gud, men vi vet at sykdommer er noe som kom til menneske som følge av arvesynden. Jesus hadde ikke arvesynd. Ergo Han var ikke syk. Bibelen forteller heller ikke at Han var syk noen steder. Jesus bar våre sykdommer og våre synder - Han var ikke Selv en synder, men ble dømt som om Han var det for vår skyld. Det samme med sykdommene. Han var ikke syk Selv - men bar våre sykdommer - usynlig. Han var ikke spedalsk, men ble behandlet som om Han var det for at våre sykdommer skulle kunne kastes på Ham.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen