Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: David Åleskjær: "fortsett homopraksis hvis du føler for det"
ole
Juniormedlem
*




Innlegg: 5
Registrert: 9-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-10-2004 kl 14:10
David Åleskjær: "fortsett homopraksis hvis du føler for det"


En burde vel ikke la seg sjokkere lenger, men hvordan kan Åleskjær jr. som har gått bibelskolen i OKS og som står oppført som en av lærerene der ha slike holdninger?
Det ser ut til at Ekmann's advarsler omkring Åleskjær seniors nye teologi stemmer. Ekmann sa at dett fører til liberalteologi.
Åge Åleskjær har (ennå) ikke tatt avstand fra dette -hvis han ikke gjør det sier dette en hel del om OKS!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-10-2004 kl 20:27
Ute på viddene


Det du sier nå er mistolket. Jeg har lest hele den artikkelen av david åleskjær og det er på ingen måte slik du framstiller dette tema og hans meninger. Han bare sier hvor lei han er av disse spørsmålene, og at han ikke tenker på de og ikke har noe konkret svar. Han legger fram to eksempler (synspunkter). Det ene er hva folk ville sagt hvis han var for homofili, noe han ikke har sagt han faktisk er. Det andre er hva folk ville sagt hvis han var mot homofile. Resultatet er anklaging uansett hva han sier. Enten fra de kristne eller de som er homofile. Han sier verken det ene eller det andre, men tar det opp som eksempel. Har dere ikke bedre å gjøre på dette forumet enn å anklage å dømme folk? Har du ikke hørt at den som dømmer, dømmer seg selv? Og med det beger du dømmer med skal du selv drikke av på dommens dag? Du fyller opp et beger med vrede, når du dømmer uskyldige. Som Jesus sa: Det er barmhjertlighet jeg vil ha, ikke offer.

Hvem er du til å dømme andre? Alle har syndet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 14-10-2004 kl 23:48


Hei PeterDJ.

Dersom man skal følge argumentet ditt fullt ut så burde ikke du uttale deg om det som Ole skrev, for du dømmer jo ham... :o

Uten å ha lest artikkelen om David Åleskjær, så skal ikke jeg uttale meg om hvem av dere som har forstått ham rett eller ikke.

Jeg vil uansett, på et generelt grunnlag si at det er forskjell på å dømme og bedømme. Kristne er kalt til å bedømme om noe er rett eller galt, bra eller feil. F.eks så sier vi at det er galt å stjele, fordi dette er en sannhet vi finner i Guds ord.

Slik jeg oppfatter deg nå PeterDJ, så mener du at ingen kristne skal få lov til å si at å stjele eller lyve er galt, for da "dømmer man" og det vil ikke Jesus ha noe av.. (?)

Den samme Gud som sa at han ville ha barmhjertighet og ikke offer, er den samme som også har fortalt oss hvilke kjøreregler i livet han vil at vi skal følge, for å leve til Hans behag.

Mange kristne oppfatter bibelen slik, at det er Gud selv som ikke godtar homofil praksis, eller annen seksuel aktivitet utenfor ekteskapet mellom mann og kvinne.

Spørsmålet for oss er derfor ikke om VI ønsker å dømme noen som helst, men om Gud dømmer dette som noe galt eller ikke. (på linje med hor og løgn f.eks).

Jeg for min del vil ikke ha noe problem med å være venn med homofile, være glad i dem, eller å omgås dem på linje med alle mine andre venner.

Når det gjelder spørsmål om å være kristen og frelst, så må jeg imidlertid si til dem at jeg ikke tror at Gud godtar at man kaller seg kristen uten at man lever i seksuel avholdenhet dersom man ikke er gift med en av det andre kjønn.

De som roper høyest om at vi kristne "fordømmer" folk, er desverre oftest de som egentlig er mest dømmesyke av alle(!), De mangler ofte forståelsen av hva det vil si at noen har respekt og ærefrykt for Guds eget ord. Det virker også som at kristne som mener at homofili er galt, skal kunne dømmes nord og ned av hvem som helst, uten at det blir sett på som fordømming på noen måte. Det undrer meg stadig at folk som krever og forlanger at kristne skal være tolerante mot alt og alle, selv er veldig lite tolerante ovenfor de kristne som forkynner mot homofili, mot abort, samboerskap osv. Synspunkter man faktisk har fått på grunnlag av den forståelsen man har av Guds eget ord....

Kjærlighet er absolutt ikke å kalle urett for rett, eller å kalle løgn for sannhet. Gud selv advarer i bibelen mot synd og frafall. Dersom en tyv føler seg fordømt når jeg forkynner bibelens ord om at det er galt å stjele, så er det faktisk ikke jeg som fordømmer ham, men Guds ord i hans/hennes eget hjerte.

På samme måte virker det når man forkynner bibelens ord om homofil praksis.

Å bedømme ut i fra Guds eget ord, om noe er rett eller galt, sunt eller usunt, er ikke den form for (be)dømming som bibelen advarer oss mot.

Og dette er min bønn, at deres kjærlighet må bli mer og mer rik på innsikt og dømmekraft, slik at dere i de forskjellige spørsmål kan dømme om hva som er rett. Så skal dere stå rene og uten feil på Kristi dag, fylt av rettferds frukt, som skapes ved Jesus Kristus, Gud til pris og ære. Fil. 1, 9-11

Guds fred
Gunnar.




[Edited on 14-10-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-10-2004 kl 01:16
Da kan jeg si deg


Alt begynner med David Åleskjær: Han dømmer ingen. Ole dømmer han, jeg dømmer ole og Gunnar dømmer meg. Jeg oppfattet ikke det slik at David dømte noen. Jeg oppfattet det heller ikke slik at han ikke dømte noen. Verken eller. Skal vi gå rundt å dømme homofile vi som er syndere selv? Vi kan si som du selv sier Gunnar. Å ha omgang (sexuelt) med samme kjønn er avskyelig for Herren. Men kan vi dømme en som er homofil uten at vi i det hele tatt vet om han har omgang med en annen mann? Og skal vi dømme homofile i det hele tatt? Skal vi som Paulus sier: Dømme noen som står utenfor?? Skal vi i det hele tatt dømme? Er ikke Gud dommeren over alle? Jeg vil heller gjøre som David: Trå varsomt og være veldig forsiktig med hva man sier, SPESS utenfor menigheten!

Og sier du at Paulus dømmer folk når han sier ikke døm? Dømte Jesus fariseerne da han sa: Dere dømmer uskyldige ved å si at de bryter sabbaten når de plukker aks?
Jesus dømmer ingen.
Jeg sa det var feil å dømme. Dømmer jeg da noen? Skal jeg ikke stille opp for de kristne rundt meg? Hvorfor skal jeg tolerere at brødre anklager brødre uten grunn? Jeg sier hold munn. Uten å dømme noen. Jeg sier det er baktaling! Dømmer jeg da? Dømmer jeg en person ved å si, hvem er du til å dømme, du som selv har syndet? Sier ikke Paulus også: Alle har vi syndet. Jeg spør: Har dere ikke bedre å gjøre enn å rakke ned på hverandre? Dere taler så nedlatende. Se på dere selv!
Hva har dere utrettet? På hvilken måte er det til oppbygging å finne ting å kritisere hele tiden? Riktig nok var det vel ikke ole som startet denne bølgen. Men han henger tydeligvis med på flyten..
Jeg sier ikke vi skal være feige! På ingen måte! Men vi kan likevel trå varsomt. Hvor ligger kjærligheten i å si: Åge Åleskjær har (ennå) ikke tatt avstand fra dette -hvis han ikke gjør det sier dette en hel del om OKS!

Er det noe som er avskyelig for Gud så er det baktaling. Skal du da si at jeg dømmer noen? Jeg sier det jo rett ut! Jeg kunne sagt som deg Gunnar. At du nå dømmer meg ved å si at jeg dømmer. Likedan som du sier at jeg dømmer ole ved å si at han dømmer. Men det sier jeg ikke! Det blir helt absurd. Har ikke sagt at jeg er så perfekt. For det er jeg ikke! Langt der i fra! Men ET sted må jeg vel begynne?? Å følge hjertet. Slik Paulus sier det: Følg ditt hjerte i dine ungdomsdager. (noe slikt) Motsi meg gjerne Gunnar, men jeg vil likevel si: Det de driver med er baktaling og dømming, mens David dømmer ingen. Jeg kjenner ikke David som person. Men da jeg var langt nede, helt på bunnen. Da var det en bror som gav meg en CD med Åge som talte på. Og den hjalp meg veldig å komme meg opp igjen. Han er likevel en bror, David, som tror på Herren. Og da er det min plikt å opptre slik jeg gjør. Gjorde jeg det for de ugudelige før jeg ble kristen, hvor mye mer skal jeg da ikke gjøre det for en som er frelst sammen med meg? Det er vi alle. Jeg tar ikke noe parti. Men sier rett ut hva jeg mener.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 15-10-2004 kl 09:33


Kjære PeterDJ.

Det er mulig at jeg uttrykte meg litt krøkketete, og det beklager jeg, men jeg tror du kanskje bør lese innlegget mitt en gang til.

For det første så har jeg overhodet ikke uttalt meg om hva David Åleskjær står for eller Oles meninger om dette. Det jeg reagerte litt på var logikken som lå bak dine argumenter om dette med å bedømme ting. At det er forskjell på å bedømme om noe er rett eller galt, og det å dømme folk.

I tillegg så kommer jeg med mine egne betraktinger angående temaet homofili og bedømming ut i fra Guds ord, men UTEN å anklage deg for noe som helst. Der burde jeg kanskje tydeliggjort bedre at dette var mine generelle tanker om dette temaet, og ikke rettet direkte mot deg.

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal si til deg nå PeterDJ fordi jeg føler at du hverken forsto innlegget mitt, og at jeg mistenker at uansett hva jeg skriver nå, så vil vi nok sansynligvis bare snakke forbi hverandre.

Bare en liten ting til slutt: Å påstå at vi bare er opptatt av å kritisere og finne feil, når vi på grunn av vår sammvittighet ovenfor Gud og dyp nød i våre hjerter, advarer folk mot ting vi ser trekker folk bort i fra Gud, er en påstand som jeg finner dypt urettferdig.

Det er greit at du er uenig i f.eks mine synspunkter, men er ikke vi også brødre? Har det noen gang falt deg inn, at en god del av oss "kritikksyke" faktisk taler ut i fra dyp kjærlighet både til Gud, og til våre medsøsken? Vi vil at alle skal bli bevart i livet med Herren. Av og til så innebærer desverre dette å ta opp ting som er vanskelig og sårt å snakke om.

Du spør om hva vi har utrettet, som om det er meningsløst å advare mot farer. Når man advarer mot falsk forkynnelse, og falsk lære så har man forhåpentligvis vært med å forhindre at gode brødre blir lurt inn i ting som fører dem bort i fra livet med Herren.

Mener du det er meningsløst å advare mot f.eks Jehovas Vitner sin lære? At vi skal la være å advare uvitende kristne brødre om at Jehovas Vitners lære er farlig?

Dersom du greier å se at det kan være nødvendig og riktig å advare mot farlige kulter og sekter slik som f.eks Jehovas Vitner, så greier du kanskje å se at det kan være nødvendig å advare mot det som er like falskt og farlig innenfor kristenheten også?

(NB! Jeg oppfattet din kritikk som en generel kritikk mot forumet, og snakker ikke nå om Åleskjær debatten mellom deg og Ole ovenfor.)

Jeg regner med at det (at du bryr deg om oss, og vil oss det beste) er grunnen til at du tar deg bryet med å komme med kritikk her i forumet også?

I tillegg så bør du tenke litt over hvem "dere" på forumet egentlig er. Dersom alle er kollektivt ansvarlig for det som andre sier her i forumet, så er jo faktisk du også medansvarlig for Oles synspunkter!

Det er så mange meninger, retninger osv.. representert her, både for og i mot det meste som blir tatt opp, at jeg synes det er litt rart at du kan trekke alle i forumet over en kam slik du gjør..

Det er faktisk ikke så sikkert at alle her på forumet er enig i Oles uttalelse ovenfor om Åge Åleskjær f.eks, men enhver må svare for seg selv.

Jeg deler forresten ditt syn på baktaling, PeterDJ, men er det baktaling når man tar opp ting offentlig i et forum, eller i ordet fritt i en avis? At det kan komme innlegg som er preget av dømmesyke kan jeg være med på, men at det skal være baktaling har jeg vanskelig for å se.

Slik jeg oppfatter dette med baktaling så er dette noe som fortrinnsvis skjer i det skjulte, bak ryggen på folk, uten at de det gjelder får noen som helst mulighet til å vite hva som blir sagt om dem, og uten at de får noen som helst mulighet til å forsvare seg.

Dette er et offentlig forum, åpent for alle til både å lese og skrive. Dersom det er baktaling å snakke om hva offentlige personer sier og gjør offentlig (f.eks politikere), så bør faktisk all politisk debatt i f.eks ordet-fritt seksjonen i avisene, kategorieseres som baktaling også.

Uavhengig av hva man mener om David eller Åge Åleskjær, så er det slik at de uttaler seg offentlig i media og via bøker osv.. Da er det absolutt lov å føre en offentlig debatt om deres utspill og synspunkter, uten at dette skal stemples som baksnakking.

Guds fred, PeterDJ
Gunnar. :)



[Edited on 15-10-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-10-2004 kl 17:31
Ok


Dere, er alle som gjør urett. Så får de som gjør urett ta det til seg mens de som mener å gjøre rett kan gjerne beskytte seg mot anklaging. Eller bare la være. Altså drar jeg ikke alle over en kam. Så lettvint er det vel ikke. Nei men jeg vil jo bare formane til oppbygging. Er det bare tull og tøv da er det vel likevel ingen som tar noen skade tror jeg. (som feks deg) Det at jeg kommer med denne posten gjør at du svarer, og jeg tror det bærer god frukt. Så da vil det si at vi alle har tjent på dette. Derfor tror jeg ikke jeg gjør noe galt. Men du kan se på måten ole/ekmann/kilden ordlegger seg på at det ikke er fra Gud. Det er heller ikke slik advarsel mot farer som du snakker om, men rett og slett nedrakking på Åleskjær og oks. For David er ikke farlig. Det er ikke hans lære jeg har hørt heller. Ikke Åges heller. Det som er farlig er når de strider i mot bibelens lære. Det som derimot ikke er farlig men som likevel ikke er helt bra, det er når man overskrider det som står i bibelen, altså ikke sier imot den men går ut over den. Men nå er det inge lære fra David som blir kritisert men hans holdninger til et spørsmål som han ser ut til å ikke svare på direkte men ved å demonstrere hvordan de forskjellige svarene ville bli mottatt. Uansett med anklage. Det som var så trist var at da han ikke ville svare verken det ene eller det andre for å ikke bli anklaget da ble han likevel anklaget. Så det sier noe om denne verden. Hva skal man da gjøre?

Jeg regner med at det (at du bryr deg om oss, og vil oss det beste) er grunnen til at du tar deg bryet med å komme med kritikk her i forumet også?

Jeg skjønte ikke det du sa der helt. Hvis det er seriøst så er jeg enig.:up:

Når vi snakker om baksnakking så mener jeg all engativ kritikk på TV og aviser, internett og så videre, er en form for baksnakking.De sier det ikke direkte til den det gjelder men de går å sier det med andre. Som Paulus sier, ser du en bror som gjør urett da skal du gå å tale med han på egenhånd, hører han ikke på deg da kan du ta med en til bror, så videre, til slutt for hele menigheten. Deretter kan du støte han ut av menigheten for ei stund hvis han ikke omvender seg. Men nå er det jo snakk om en bror som ikke en gang har gjort noe urett. Huff.. nei.. det er ikke enkelt. Alt i alt synes jeg det er galt å dømme. Men som du sier, det å bedømme er noe annet, som feks å kritisere holdninger og synspunkter, meninger og slikt og ikke gå til personangrep. Men her går de rett til personangrep når de sier:hvis han ikke gjør det sier dette en hel del om OKS!

Å si OKS og ikke DAvid eller Åge er bare for å vanne det ut. Der kommer feigeheten fram. OKS er ikke bare David og Åge. Og først snakker han om David å Åge, så ender konklusjonen med: Hvis ikke Åge gjør noe med dette sier det en del om OKS. Men det de egentlig mener er jo at det sier en del om Åge og David.
Det kaller jeg ikke å kritisere holdninger, men å gå rett til angrep. Egentlig synes jeg man skal være forsiktig med å bedømme andre meninger og holdninger også. Vi er usle, blinde, ynkelige, fattige og nakne skapninger og gjør derfor rett i å overgi dommen til Gud, han som er så mye mye flinkere med sånnt. Derimot å advare mot visse lærere, ved å være konkret og si hva de sier som ikke stemmer overens med bibelen er helt greit. :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ole
Juniormedlem
*




Innlegg: 5
Registrert: 9-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2004 kl 14:59


Jeg skjønner ikke denne forståelsen og "positive " tolkningen av David Åleskjær. på www.veien.net sier han dette:" HAR DU FÅTT DEN HELLIGE ÅND PÅ INNSIDEN OG HAN IKKE NEKTER DEG HOMOFILT SAMLIV, SÅ ER DET IKKE NOE PROBLEM"

JO, det er et problem -et stort problem at ikke DÅ har lært på sin pappas bibelskole at Ånden ALDRI ville tillate slikt som så klart og direkte er imot Ordet! Jeg fasthoolder at om ikke Åge tar avstand fra dette så har OKS et problem med troverdigheten.
Videre hadde det vært å håpe at DÅ legger bort den eplekjekke holdningen og språkbruket som eks. " det interesserer meg langt opp i ræva"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2004 kl 22:27


Hei Ole.

velkommen til forumet. Jeg savnet kilde henvisning i det første innlegget ditt. Måten du skrev det på gjorde at det virket litt "sladre" aktig. Fint at du viser til kilde nå. ( www.veien.net ) Slik at folk kan se at han faktisk har sagt det du sier.

Nå er det slik at David "jobber" alene, og utenfor OKS. Så å stemple OKS på grunnlag av Davids utalelser blir feil. Men ja, jeg er enig i at man bør kunne forvente ett svar fra Åge på om han også mener dette. Hadde jeg gått i OKS ( noe jeg ikke gjør, og ikke kommer til å gjøre av andre årsaker enn dette. ) og hatt ett slikt forhold til Åge som jeg har til min pastor nå, så ville jeg nok ha spurt ham om hans holdning til en del av David sine utspill.
Men... jeg er litt usikker på hvorvidt vi bør forvente at Åge går ut i media og tar avstand fra sønnens til tider kreative og underlige påfunn ( som jeg noen ganger har litt sansen for, men kanskje flere ganger ikke er så begeistra for. F.eks. er jeg enig i din konklusjon rundt dette utsagnet om homofili. )

Vet ærlig talt ikke jeg. Men nå er det slik at Åge har e-post adresse, så om du vil så kan du jo f.eks. sende en forespørsel til ham. Kanskje han svarer. Ville vert interesangt å høre hva han evnetuelt svarer. Du kan jo spørre om tilatelse til å poste svaret her også.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ole
Juniormedlem
*




Innlegg: 5
Registrert: 9-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2004 kl 22:41


Hei Kristnerd!
Jeg stempler som du ser OKS p.g.a. at David har sin Bibelskoleutdanning derfra, og er ifølge OKS' nettsider en av lærerne på Bibelskolen.

Har du Åge's e-mail?

[Edited on 17-10-2004 by ole]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2004 kl 11:17


finner bare post@oks.no men den bør nå funke. Bør være mulig å skrive "til Åge Åleskjær" i subject så får han den. Tipper jeg. ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ole
Juniormedlem
*




Innlegg: 5
Registrert: 9-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2004 kl 17:13


Jeg ser at Åge har svart på www.OKS.no
hvor han bagatelliserer det David har skrevet, og gir uttrykk for at junior ikke mener det. Videre er han sterkt indignert over at noen reagerer på dette og refser kristne debattanter.

Dette er fullstendig på jordet!!
Skal ikke vi som er i stand til å lese innenat ha lov å uttrykke uenighet over slike påstander som at "du kan gjøre hva du vil hvis du føler det slik"? At begrepet synd ikke er relevant?
Dette vitner om en grenseløs arroganse.
Åge sier at han blir beskylt for syndefrihetslære. Man kan selvsagt ikke tillegge han alle Davids uttalelser, men det er vanskelig å kunne se dette anneledes enn som en frukt av Åge's nye teologi.
Åge sier at David ikke er talsmann for OKS. Men det er der han har gått bibelskolen - og han er på OKS' websider oppført som en av bibelskolens lærere.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-10-2004 kl 01:37


I din kobling av David opp mot OKS, som talsmann, eller ikke talsmann. Vil jeg si det er mere relevant at han står oppført som lærer på Bibelskolen, enn at han er elev der.

At jeg har vert elev på Fjelltun betyr ikke at alt jeg måtte finne på å si er noe Fjelltun står inne for. Jeg syns ikke man kan forvente at en menighet eller skole skal stå til ansvar for hva en tidligere elev/medlem ol. måtte finne på å si.

Derimot, hvis jeg en gang ender opp med å være lærer der, og jeg sier noe som strider mot hva NLM og Fjelltun står for, så vil resten av kolegiet og rektor måtte håndtere det, og enten gi meg undervisningsforbud i enkelt temaer, eller be meg fratre stillingen. Det er hva jeg vil hevde er å forvente.

( Dette er da kun eksempel. jeg er IKKE lærer på fjelltun, men jeg har vert elev der. )




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ole
Juniormedlem
*




Innlegg: 5
Registrert: 9-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-10-2004 kl 11:31


Jeg er fullstendig enig med deg, Kristennerd i dette.
Men mitt poeng var at David har sin teologiske utdannelse fra OKS bibeskolen og da er det vel riktig å anta at det er her på sin pappas Bibelskole han har formet sine meninger i Bibelske spørsmål.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jørgen
Juniormedlem
*




Innlegg: 8
Registrert: 11-11-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2004 kl 18:40


Som en venn av David, må jeg få si følgende: David gikk bibelskolen OKS i 1993, så at det har formet hans syn i dag blir vel litt teit. Det er vel bare EN av mange ting som har formet hans syn.

At David er en av lærerne på skolen, viser bare skolens bredde. Den tar inn mange forskjellige lærere, uten at alle står 100% for akkurat det samme som ledelsen.

Å si at det er Åges nye nådeforkynnelse som har ført til Davids synspunkter, blir jo også helt fjærnt for alle oss som vet at David har hatt disse meningene helt siden han ble frelst i 93. Han har jo skrevet en mengde artikler om alt dette for mange år siden, lenge før hans far begynte sitt fokus på nådeforkynnelsen. Isåfall er det Davids undervisning som har "villedet" Åge, og ikke motsatt. Husk at David gikk med hanekam allerede den tiden OKS hadde strenge klesregler.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jørgen
Juniormedlem
*




Innlegg: 8
Registrert: 11-11-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2004 kl 18:43


Vil oppfordre alle som er uenige med Åge å komme på deres kommende turne nå. Der åpner de for alle slags spørsmål fra salen!!! Da kan man få svar på ting man ellers ikke vil få svar på. Tviler feks sterkt på at Åge svarer på mailer, når han etter eget utsagn får flere hundre om dagen enkelte ganger. Men her er altså en ypperlig anledning til å få spurt spørsmål på DIREKTEN. De skal til Arendal, Tønsberg, Kristiansand, Karmøy og Bergen. www.veien.net har hele turnelisten.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen