Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Den nye himmelen
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-10-2004 kl 11:51
Den nye himmelen


Himmelen på Herrens Dag vil jeg anta ser slik ut i de store trekkene:

Herrens Dag gryr om morgenen mens det ennå er nattemørke når den klare morgenstjernen stiger opp. Så kommer rettferdighetens sol opp over horisonten bak skyer. Dette er en tid med dom og ødeleggelse helt til skyene fordrives gjennom den store trengselen. Etter trengselen skinner rettferdighetens sol fra klar himmel.

Referanser for denne fremstillingen:

2. Peter, 1:19 Derfor står også profetordet desto fastere for oss. Dette ord bør dere ha for øye, for det er lik en lampe som lyser på et mørkt sted, inntil dagen gryr og morgenstjernen går opp i deres hjerter.

Mal., 4:2 Men for dere som frykter mitt navn, skal rettferds sol renne med legedom under sine vinger.…

Joel, 2:[1]...For Herrens dag er nær, den kommer, [2] en dag med mulm og mørke, en dag med skyer og skodde...

Esek., 30:3 Dagen nærmer seg, Herrens dag er nær. Det blir en dag med mørke skyer, en tid med dom over folkeslag.

Joel, 3:4 Solen forvandles, den formørkes, og månen blir som blod før Herrens dag kommer, den store og skremmende.

Apg., 2:20 Solen skal forvandles til mørke, og månen blir som blod, før Herrens dag kommer, den store og strålende.

Matt., 13:30 La dem begge vokse der sammen til høsten kommer. Og når det er tid for innhøsting, skal jeg si til høstfolkene: Sank først ugresset og bind det i bunter for å brenne det, og så skal dere samle hveten i låven min.»

Matt., 24:22 Om den tiden ikke ble forkortet, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for de utvalgtes skyld skal den tiden forkortes.

Åp., 7:13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» 14 »Herre,» svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg: «Dette er de som kommer ut av den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort dem hvite i Lammets blod.

Matt., 13:43 Da skal de rettferdige skinne som solen i sin Fars rike. Den som har ører, hør!


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-10-2004 kl 17:24


Hva tror dere da det vil si å komme til himmelen eller å bli rykket opp i himmelens skyer når det dreier seg om denne nye himmelen?


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-10-2004 kl 09:20
Hmmmm


Det var så si ingenting om den nye himmelen. Står det ikke mer om den i kristi åpenbaring?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-10-2004 kl 12:03


PeterDJ,

du finner ikke noe eget kapitel i Bibelen med fullstendig beskrivelse av den nye himmelen bare hint som er spredt rundt på forskjellige steder i Bibelen.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-10-2004 kl 22:38
en ting er hvertfall sikkert om den nye himmelen


den gamle himmel og den gamle jord (som er i dag) skal bli borte på Guds kommando, og SÅ skal Han skape en ny jord og en ny himmel.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen