Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Latter rain
hegemor
Medlem
**




Innlegg: 37
Registrert: 23-7-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-8-2004 kl 13:27
Latter rain


Hva er Latter rain? Har det noe med latterbevegelsen å gjøre?

De som lo demoene ut av hverandre på www.jesusonline.no og Oslo Christrian Science Senter?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-8-2004 kl 18:33


latter rain, og "latter bevegelsen" er to forskjellige ting.

Latter rain, blir på norsk "sen regn" og er en teologi om at Gud driver med en restaurering av sin kirke på jord. Som resultat av denne restaureringen mener de at man snart skal se en stor innhøsting av nyfrelste like før Jesu gjenkomst.
Latter rain teology er også nært knyttet til manifest sons off God teology.

I utganspunktet er latter rain, en bevegelse som var aktiv rundt 1970 eller enda tidligere, og døde egentlig ut. Som bevegelse finnes den ikke lengre. Men teologien, og idegodset er veldig ligt hva andre grupper har "funnet opp" senere.

Latter bevegelsen, altså hvor ordet latter er på norsk. (å le, lo, har ledd osv... "latter rain" så er ordet "latter" på engelsk og betyr sen, bare for å tydeligjøre forskjellen.) er ett fenomen fra ca 1992 og utover. Hvor Kenneth Hagin senior fikk hele salen til å gå inn i ekstatisk latter, og hvor enhver falt sammen eller ravet rundt som om de var, på godt norsk, dritings.

Dette er en del av å være "drukken i ånden" etter trosbevegelsens okulte manifester. Latter bevegelsen har bevegd seg inn i kretser utenfor trosbevegelsen via Toronto christian fellowshipp, (og predikanter som Benny Hinn, Rodney Howard Brown, m.f.) til pinse-menigheter, anglikanske menigheter og lutherske menigheter.

For mere om Latter rain, se:

http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=591
--
http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=181
--
http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=251
--
http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=76
--

Angående Toronto / latter bevegelsen anbefaler jeg å laste ned vår video. Alle kapitlene.

--

Forøvrig: min mening er at begge disse to tingene er vranglære og falske åndsmanifestasjoner. Men når det er sagt, jeg kjenner ikke til, og trur heller ikke det finnes, noen kobling mellom noen av disse og Christian Science. Riktignok påstås det å være en kobling mellom Kenneth Hagin senior og CS. Men denne har jeg hittil ikke funnet tilstrekkelig bekreftet. Trosbevegelsin i dag har svært få, eller ingen, likhetstrekk med CS så vidt jeg kjenner til.

Christian Science eller "scientologi kirken" er en "ufarlig" sekt, i den forståelse av ordet ufarlig, at jeg mener og tror de fleste kjenner til at deres lære ikke samfaller med evangelisk kristendom.

CS. havner litt i samme bane som mormonerne og jehovas vitner. Alle "vet" at læren deres er gal. og styrer derfor unna, nesten innstinktvis. Desverre er det ikke alle som vet hva ved læren deres som er galt. Men det at de også selv isolerer seg fra resten av kristenheten gjør at de ikke er en like stor forførende gruppe som jeg mener Trosbevegelsen er. Nettopp fordi trosbevegelsen går for å være sanne evangeliske kristne, og de fleste innbiller seg at det er "ufarlig" teologi. En slik form for snikende forføring vil jeg si er farligere enn en åpenbar løgn som folk kjenner til å tar avstand fra.

Ang. www.jesusonline.no så finnes det ingen kobling til Christian Science. Det er ett tverkirkelig nettsted hvor flere personene i redaksjonen og blandt medarbeiderene tilhører, eller har forbindelse til, trosbevegelsen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-8-2004 kl 22:56


Sitat:
Originally posted by Kristnerd
og hvor enhver falt sammen eller ravet rundt som om de var, på godt norsk, dritings.


....disse menn er ikke fulle som du sier, men dette er det som står skrevet hos profeten Joel: "I de siste dager..." Hmmm...kommer visst ikke unna bibelen her heller....





Sitat:


Christian Science eller "scientologi kirken" er en "ufarlig" sekt, i den forståelse av ordet ufarlig, at jeg mener og tror de fleste kjenner til at deres lære ikke samfaller med evangelisk kristendom.



Kan dere skjerpe dere nå?!?!? CHristian Science og scientologikirken er TO TOTALT FORSKJELLIGE TING! Scientologi har absolutt ingenting med bibelen og kristendom å gjøre whatsoever, og har heller absolut ingenting med christian science å gjøre.
Jeg vet at Hegemor tidligere omtalte scientologikirken og Christian Science som om det var det samme. Men jeg regnet med at dere er såpass oppegående at dere ikke bygger kunnskapen deres å hva som helst som står skrevet i disse postene (no offence til hegemor). Men dere sluetter aldri å overraske....

Dette blir min siste post i dette såkalte apologetiske forumet for alltid. Prøvde så lenge jeg orket, men dette gidder jeg ikke mer, as....

[Edited on 21-8-2004 by geirern]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-8-2004 kl 23:40


Beklager sammenblandingen av Scientolog kirken og Christian Science. Jeg vet egentlig at de er forskjellige ting.

Hovedpoenget var likevell at C.S. og Trosbevegelsen ikke er samme sak. Og det tror jeg du er enig i.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen