Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kun Jesus
hegemor
Medlem
**




Innlegg: 37
Registrert: 23-7-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2004 kl 16:52
Kun Jesus


Det er kun gjennom Jesus det er frelse, ikke sant?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 27-7-2004 kl 17:42


Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Siggen
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 152
Registrert: 30-12-2004
Bosted: Enebakk
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-12-2006 kl 19:41


Det nytter ikke å utelukke Jesus i noen sammenheng! Han er Alt i Alle oss som tror. Da skulle det være det enkle: gå ut! Forkynn ordet, i tide og utide! Jesus er Veien, Sanningen og lLvet. Og leve Livet selv. Så godt en kan. "Gå på tryne" - og da mener jeg; skikkelig bomme på målet - som er å synde - kan skje flere ganger, uten at jeg vil det selvfølgelig. Selv om vi er aldri så mye frelst, så frister Satan oss - og Gud tillater at vi gjennom dette blir prøvet, testet og renset. Men hvem vil fortsette å falle for den samme synden en har gjort min sin neste og Gud? Tenk Å såre Sin Elskede med vilje, og det var noe som var uhørt da jeg tidligere hadde litt "love" for søtsuppete "lovestories" fra "uniten" - tatt fra denne verdens gud: eros og mammon, bl.a. Men tenk : Guds kjærlighet da! AGAPE - den Rene og ubesmittede!
Ikke et pip om Jesus og Hans fødsel hørtes da julgrana blei tent her i enebakk forleden. Nisser og anna var det flust av. Men hvor var Jesus? Jeg hopper av det hele jeg... - sirkuset rundt jul er helt texas! Og nå skalker jeg lukene og går i hi. Men er kommer litt anbefalelsesverdig lesning som sigg synes Chip "gjør meget bra" i høytiden: http://www.theschoolofchrist.org/ebooks/

siggen
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen