Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Hallaråker eller Luther
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2180
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-7-2004 kl 21:24
Hallaråker eller Luther


[Edited on 21-8-2004 by gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-8-2004 kl 14:17


Hva mener du om dette selv da, gana?

Gunnar.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2180
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-8-2004 kl 01:15


[Edited on 21-8-2004 by gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2004 kl 21:33
hei gana


igjen må jeg be deg om å ikke slette innlegg som andre personer har svart på.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 8-9-2004 kl 16:09
Å ødelegge for andre.


Hei gana.

Fra i dag av er du utestengt i fra å poste eller redigere innlegg i forumet. Jeg skulle ha grepet inn før, men har hatt litt mye å gjøre i det siste.

Du har bidratt til å ødelegge mange tråder og debatter med din sletting av egne innlegg, og vi kan ikke stole på at du ikke vil slette enda mer av egne innlegg i framtiden.

Du fikk mange advarsler, men valgte å ignorere dem alle. Dette er derfor en konsekvens av dine egne valg.

Som du ser så har du fremdeles full tilgang til å lese i forumet, og er ikke eksludert som medlem. Du har også fremdeles mulighet til å sende u2u beskjeder dersom du skulle ha noe på hjertet til noen av oss i forumet.

Desverre så vil du fra i dag av ikke kunne bidra mer med dine synspunkter i selve forumet, noe som jeg synes er veldig trist, siden jeg synes du har kommet med mange bra innspill i debattene.

Gunnar.



[Edited on 8-9-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2004 kl 17:02
For jævlig


Synes jeg....


Skal jo tilgi å tilgi å tilgi. Å bli utestengt er det værste dere kan gjøre. Unnskyld meg men er det ikke lov å be om benådning? Har ikke snakket med han men jeg tipper det er helt jævlig for han..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 9-9-2004 kl 18:44


Ikke banne PeterDJ. Jeg synes at Gana kan bli utestengt fra å poste helt til hun/han selv sier at hun/han skal skjerpe seg og ikke gjøre det igjen.

[Edited on 9-9-2004 by Thomas]




(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2004 kl 18:56


Altså...

ett lite eksempel:

Per og Bjarne diskuterer biler.

Per:
"Jeg liker ikke volvoer som er laget etter 1992"
Bjarne:
"Hvorfor liker du ikke volvoer som er laget etter 1992?"
Per:
"Jeg liker dem ikke fordi de egetnlig er ford biler. Ford kjøpte Volvo i 1992, og byttet ut alt av modeller, og de nye modellene mangler mange av sjelstrekkene til volvo. For eksempel den brede skuldra på sidene."
Bjarne:
"Ja, det har du kanskje rett i, men jeg synes nå de nye er fine også jeg".

Så dukker Lise opp, en ekstremt bil interesert jente som er kjempekspert på Volvo og som mener Per tar feil rundt årstall, hva som skjedde i forbindelse med oppkjøpet osv. Og det som Lise vet er kanskje interesangt for Bjarne.
MEN:
Før Lise dukker opp så har Per vert inne å slettet alle sine innlegg slik at debatten nå ser slik ut :

Per:
--------
Bjarne:
"Hvorfor liker du ikke volvoer som er laget etter 1992?"
Per:
--------
Bjarne:
"Ja, det har du kanskje rett i, men jeg synes nå de nye er fine også jeg".

Lise klør seg i hodet. Og finner ut at hun ikke skjønner så veldig mye, og dermed gir hun blaffen i å skrive det som kanskje var viktig informasjon til de fleste leserne.

_____

Vel; derfoer er det forbudt å slette innlegg, ja ikke bare forbudt, men også umulig, i alt som heter "ordet fritt" i aviser, blader, osv. Har man endrett mening om noe, eller funnet ut at man tok feil, osv. må man demantere med ett nytt innlegg hvor man skriver f.eks.

"Beklager, jeg var litt for rask i min konklusjon. I innlegg....."

Slik fungerer det over alt, og det er faktisk eneste måten ett debattforum kan fungere.
At vi har en teknisk mulighet til å slette her på forumet, ( noe man naturligvis ikke har i en avis ), betyr ikke at det er lov å rote til å ødelegge for andre brukere på denne måten. Vi hadde ikke utestengt vedkommende om han hadde gjort små endringer som f.eks. retting av skrivefeil ol. Han utestenges rett og slett fordi han den senere tid, og i økende stadig økende grad. Sletter hele innlegg, uten å fortelle om årsak. ( Hadde han f.eks. skrevet "jeg sletter dette innlegget fordi jeg ikke lengre mener det som stod der" så hadde det faktisk vert noe vi kunne godta, selv om også det egentlig ødelegger en del i debattens samenheng.)

Hvis jeg for eksempel skal svare deg på ett spørsmål som du stiller, og som handler om noe en annen skrev. Men så leser jeg spørsmålet etter at den andre personen har slettet innlegget sitt. Da vet ikke jeg hva jeg skal svare på, og det blir umulig for meg å svare.

Jeg trur du skjønner at dette er helt normal, fornuftig og logisk regel.

Og utestegningen har absolutt ingenting med vedkommendes meninger å gjøre.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at vi "skal jo tilgi å tilgi å tilgi." Jeg går ikke rundt og er sur og sint på personer som bryter forum reglene. Og det at jeg ikke bærer nag til dem er mitt tegn på at jeg tilgir. Jeg vil egentlig ikke diskutere en enkelt sak som gjelder en forum medlem, da det langt på vei blir baksnakking. Jeg føler ditt innlegg "krever" at jeg gjennom å svare deg må baksnakke ett annet forum medlem. Det blir ikke riktig. Men jeg skal likevel prøve å svare, og forsøke å gjøre det så generelt som mulig.

Det er klart vi tilgir overtredelser av forum reglene. Men når man tilgir så sier man også at man forventer en endring. ( jamfør kvinnen som ble grepet i ekteskapsbrudd "gå bort og synd ikke mere", er ordene som følger helt naturlig etter tilgivelsen.)
Når en person likevell gjentar handlingen, så blir man nødt til å reagere.
IKKE som en straff for vedkommende, men av hensyn til andre.

Hvis jeg skal "tilgi" på den måten det ser ut som om du mener, så betyr det det samme som at jeg skal la være å gripe inn når en forum medlem ødelegger for blandt annet deg. Synes du det er riktig adferd for en administrator eller moderator ?

Sitat:

Unnskyld meg men er det ikke lov å be om benådning?


Jo, det er lov. Se hva Gunnar skrev om dette:

Sitat:

Som du ser så har du fremdeles full tilgang til å lese i forumet, og er ikke eksludert som medlem. Du har også fremdeles mulighet til å sende u2u beskjeder dersom du skulle ha noe på hjertet til noen av oss i forumet.


Denne muligheten kan brukes til å f.eks. be om benåding. Men om så skjer, så må jo den være av en slik karakter at vi kan gi tiltro til at ting ikke gjentar seg.

Igjen: Det handler i første omgang ikke om å straffe en person. Men heller om å hindre en person i å fortsette å ødelegge for andre.
I forhold til overnevnte, om at jeg føler dette nermer seg baksnakking så er dette mine siste ord i denne saken.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen