Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Den "flyvende" Bill Stenberg
inglish
Juniormedlem
*




Innlegg: 19
Registrert: 10-4-2004
Bosted: Madla
Brukeren er frakoblet

Humør: Thankful

[*] opprettet den 6-6-2004 kl 22:07
Den "flyvende" Bill Stenberg


Var i et selskap med noen venner, fra menigheten jeg går i, i går kveld og en samtale sporet frem til himmel-lengsel, jeg gledet meg til å få svar på alt jeg lurte på (f.eks nøyaktigt det som jeg er opptatt av i vitenskapen bl.a) og å kunne fly som en fugl. Responsen jeg fikk var uventet, jo de hadde jo sett Bill Stenberg fly på en video av hans. Jeg ble med en gang svært mistenksom, og sa rett ut at det tror jeg ikke noe på, og at jeg var svært skeptisk. De prøvet å forklare at det var hans gave... jeg ristet oppgitt på hodet og sa at jeg tvilte sterkt på at dette var en gave han hadde fått. Prøvet å lete etter noe info om Stenberg, men fant ikke noe, hadde aldri hørt om han før igår, men jeg mistenker muligens opphav i Trosbevegelsen..
Er det noe som vet om denne påståtte filmen de snakker om eller læren til Bill Stenberg..




God is love!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-6-2004 kl 22:23


Jeg tror Bill stenberg tilhører Zoe kirken.

Ihvertfall så selges hans kasetter på www.kvm.no som er drevet av en som er medlem i Zoe kirken...

Zoe-bevegelsen er helt klart en del av trosbevegelsen.




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-6-2004 kl 23:07


Hei,
Bill Stenberg kjenner jeg godt til. Han har fungert som evangelist i en årrekke i Sverige og Norge, men er fortiden ikke så omreisende som han var før. Han driver mer med sjelelig og fysisk helbredelse utfa sitt hjem. Han har bodd i Strømstad i årevis, men om jeg ikke tar feil så har han flyttet nå - til Gjævle. I det siste har han undervist mye hos "Guds Ord" i Oslo, en avstikker av tidligere OFK (bratterud), men med Bjørn Kristoffersen som pastor. Undervisningen er i stor grad basert på bibelens lære om gjennopprettelsen av menneskets sjel og sinn.

han er medlem i Strømstad Pingstforsamling, hvertfall fram til nå. Han har undervist i en del pinsemenigheter o.l. men trosbevegelsen i skandinavia tar ikke Bill så seriøst, dvs. til tross for at han var pastor i Borg KRistne Senter i en kort periode, så blir han nok aldri invitert til å tale på OKS eller Livets Ord/Levende Ord e.l. Han har hatt mye kontkakt med Linda Bergling og Arken opp gjennom årene, så det er vel en "strøm" han knyttes mer til enn trosbevegelsen.

Han underviser standard evangelium og legger ikke vekt på JDS e.l., men har allikevel en del ting som er unikt for ham. Jeg har sikkert hørt over 100 taler med ham, siden jeg hadde "månedens kassett" fra ham i flere år. Læren er mest fokusert på menneskets gjenopprettelse i Kristus, og indre helbredelse.
Det som er kontroversielt er at han ofte refererer til sine møter med engler og andre lignende åpenbaringer (turer til himmelen o.l.).

Har dessverre ikke hørt om Bill Stenberg som flyvemester, og det høres litt vilt ut, til og med for ham, men jeg skulle gjerne sett denne vidoen da, før jeg uttaler meg om det. (har alldri hørt at hans har sagt at han kan fly!)
Men, Bill har snakket en del om "henrykkelse i Anden",dvs. at ånden forlater kroppen, f.eks. i bønn og dermed svever fritt rundt omkring. Dette kan jeg bekrefte er en en ganske markant del an Bills undervisning, spesielt tidligere. Kan det hende at det var dette som ble snakket om på videoen?

[Edited on 6-6-2004 by geirern]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-6-2004 kl 23:24


Geirern:

Menigheten Guds Ord med Bjørn Kristoffersen i spissen har ansvaret for radiorbeidet til "Nordisk Kristen Kringkasting".

Nordisk Kristen Kringkasting hadde i høst en ganske stor innsamlingsaksjon i forbindelse med at de vil begynne med TV-sendinger over satelitt.

Vet du hvordan dette arbeidet går?




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
inglish
Juniormedlem
*




Innlegg: 19
Registrert: 10-4-2004
Bosted: Madla
Brukeren er frakoblet

Humør: Thankful

[*] opprettet den 7-6-2004 kl 11:00


Sitat:
Originally posted by geirern
... Har dessverre ikke hørt om Bill Stenberg som flyvemester, og det høres litt vilt ut, til og med for ham, men jeg skulle gjerne sett denne vidoen da, før jeg uttaler meg om det. (har alldri hørt at hans har sagt at han kan fly!)
Men, Bill har snakket en del om "henrykkelse i Anden",dvs. at ånden forlater kroppen, f.eks. i bønn og dermed svever fritt rundt omkring. Dette kan jeg bekrefte er en en ganske markant del an Bills undervisning, spesielt tidligere. Kan det hende at det var dette som ble snakket om på videoen?
...
Jeg tror nok dette kan være det som har blitt et rykte som har spredd seg. (En fjær blir til fem høns!) Takk for at du kunne dele litt med oss om ham. Kanskje se om jeg kan få sett denne filmen en gang..



God is love!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-8-2004 kl 15:25
Den leviterende Bill Stenberg:


Det er en stund siden denne tråden var aktiv, men jeg har nå søkt en del etter Bill Stenberg på nettet. Det er ikke mye å finne ut om ham.

Bill Stenberg har blandt annet flere år på rad ( rundt 1998) hatt møtekampanjer i Sverige, blant annet i bygda Smedjebacken med base i hjemmet til Bjarne Magnusson . Bjarne Magnusson er, slik det kommer fram på hans hjemmeside, overbevist om at “Pensacola vekkelsen”. ( Dagens “sprednings base” for “Toronto” manifestasjonene.) er av Gud. (http://www.dalnet.se/~magnuson/index.htm ) Og da trur jeg nok at heller ikke Stenberg selv er direkte kritisk til dette. Ellers så får jeg inntrykk av at Bill Stenberg i frelses forkynnelsen står i en “vanlige” Pinsebevegelsens tradisjon. Men på de fleste andre områder er han mye mere kontroversiell, og er nærmere Trosbevegelsen. På nettstedet “Crossnet” er han linket i samme åndedrag som Benny Hinn og de fleste andre tros- og “toronto” forkynnere. (http://www.crossnet.se/mountup/links.html)

Bill Stenberg er forøvrig grunnlegger av “Skylight Mission”, og må annses som økumenisk innstilt. Desverre er jeg redd for at dette er “opplevelses økuminkk”, hvor man har felleskap så lenge alle “opplever Gud”, og hvor man slett ikke søker å finne felles Bibelske holdepunkter. (http://www.dalnet.se/~magnuson/kampanj3.htm)

Av for meg ukjent grunn er det INGEN av de hittil nevnte nettsidene som har vert oppdatert på lang tid. Og Skylight Mission's egne sider er tatt ned fra nett, eller endrett adresse til noe som for meg ukjent.

Bill Stenberg står omtalt i en artikkel i korsets seier, 2000. http://www.k-s.no/old/2000/ks22/omsorg.html men der står det ikke stor annet enn at han konstanterte at gråting er Bibelsk. Og det skal jeg ikke akkurat motsi.

Det nevnes en person “Bill Stenberg” også på http://hem.passagen.se/ruckelbo/fralsning.html men jeg vet ikke om dette er samme person, eller en annen med samme navn.Vedkommende der er ivertfall omtalt som pastor i en menighet med navn “Agape”. Dette kan være følgende menighet: http://www.meetingpointnet.com/agape/ som nå er lagt ned.

På følgende nettsted: http://www.kvmshop.com/upload/view_product.php?product=Vbsol...
finnes det dvd om og med Bill Stenberg til salgs.

Det er ikke mye å finne om hva som er nevnt tidligere i tråden om Stenbergs' “flyving”. Jeg fant kun ett nettsted som omtalte dette. Dette er også det eneste nettstedet som stiller seg kritisk til Stenberg, dog han får mildere omtale enn de andre forkynnerne som omtales. (deriblandt Ulf Ekman.)
http://w1.499.telia.com/~u49905646/tros3.html Biten om Stenberg finner du ett stykke ned i artikkelen under “Lämna kroppen” Bill Stenberg omtales her klar som en del av Trosbevegelsen.

Bill Stenberg påstås videre å ha fått en del profetier, en av dem kan leses her:
http://home.swipnet.se/~w-93281/bills1.htm

Igjen. Det finnes ingenting nyere innformasjon om Bill Stenberg. Det nyeste jeg har funnet er fra begynnelsen av 2000. Jeg klarer ikke å finne noe som helst om hans forkynnelse, annet enn at han utelukkende blir nevnt i sammenheng med Trosbevegelses predikanter. For meg virker det som om han har forsvunnet fra aktiv forkynnelse etter 98/99, men jeg aner ikke hvorfor. Hans misjonsvirksomhet Skylight Mission, ser ikke ut til å være aktiv.


Levitering:
Merk: dette skrives generelt om fenomenet levitering, og ikke spesielt om Bill Stenberg.
Å levitere er en egenskap til å kunne sveve over bakkenivå. Slik jeg oppfatter det første innlegget i denne tråden så er det dette det omtales at Bill Stenbeg ved en eller flere anledninger har gjort.

For å bedre forklare hva levitering er gir jeg en del sitater fra ny religiøse nettsteder, hvor levitering er en av egenskapene som såkalte “medier” ofte har. Ett medium har som gave og “jobb” å komunisere med åndeverden. Merk: dette er hva både de selv og andre kaller for spiritisme, og spiritisme likestilles i Bibelen med avgudsdyrkelse og er absolutt ikke noe en kristen predikant skal drive med.

Følgende er sitater fra nettsiden http://www.mariondampier-jeans.com/ (Annerkjent “medium” i Danmark og England )

Fra “ofte stilte spørsmål”:
“Følelsen af at forlade sin krop er ofte beskrevet som at være en opløftende og meget fredfyldt oplevelse – fyldt med lys, kærlighed, fred samt befrielsen fra alt smerte. “

Mediet Jørgen Valterdorff utaler:
"Ja svarede han " Jeg lå i min seng og koncentrerede mig for at se om noget kunne ske, om jeg kunne levitere (løfte mig selv op i luften) op af sengen, der skete ingenting i mange måneder -  men så en dag begyndte jeg at levitere -  jeg fandt pludselig mig selv ca. en halv meter oppe over min seng. Den næste gang jeg koncentrerede mig blev jeg så bange, for jeg leviterede så højt at jeg ramte loftet.  Jeg bor alene og jeg turde ikke mere.

Fra nettstedet http://www.skeptica.dk/2003/1_03.htm
“Daniel Home var sikkert det mest berømte medie, som arbejdede i England i 1800-tallet. Det forlød, at han kunne levitere, få genstande til at bevæge sig rundt i lokalet, få en harmonika til at svæve i luften og bære glødende kul i sine bare hænder”
Begrepet levitering brukes en del andre sammenhenger også. F.eks. Er det også dokumentert en del tilfeller av levitering blandt budist munker, i forbindelse med meditasjon ol. Deres tilnærming til åndeverden er jo en annen enn for de spiritistiske medier, men at man i bunn og grunn snakker om samme sak trur jeg nok man kan si. Yoga er jo, om ikke 100%, så ivertfall til en viss grad knyttet til Budisme. Om levitering i forbindelse med Yoga øvelser kan du lese her:
http://www.yogasenteret.no/Artikler/artikkel.php?article_id=...

Mens de spiritistiske medier snakker om at det er spesielt gidte gaver, de budistiske munker snakker om stor grad av selvkontroll, så har vi også personer som slett ikke legger skjul på at de søker å lære seg heksekunst og magi. Og hvor hvem som helst gjennom heksereligionen Wicca, kan lære seg å blant annet levitere. http://www.eutopia.no/Heksekunst.htm

Angående selve ordet, så vet jeg ikke hvordan og hvorfor det har fått dette navnet, men jeg kan tenke meg at det kan knyttes til “leviatan”. Ett stort dyr omtalt noen få steder i Bibelen. Dette er trolig to eller flere forskjellige dyr, og betegner i seg selv ikke noe annet enn at det er stort. Noen bibelsteder tyder mot krokodille, andre mot hai. Mens andre steder er det en drage ( Jesaja 27,1 ) og direkte billedlig på Satan. At denne ordlikheten på fenomenet “levitere”, og dyret/dyrene “Leviatan” som Bibelen bruker billedlig på Satan er tilfeldig tviler jeg på. Selv om dette blir litt spekulativt og tynt begrunnet. Uansett ser jeg på fenomenet levitering som noe som på alle vis innebærer kontakt med åndskrefter som ikke har sitt opphav i Gud.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-8-2004 kl 22:41


Sitat:
Originally posted by Kristnerd
Det er en stund siden denne tråden var aktiv, men jeg har nå søkt en del etter Bill Stenberg på nettet. Det er ikke mye å finne ut om ham.


Kristnerd, må jeg få lov til å spørre om motivene dine, når du nå kommer med en negativ-kritisk post ang. Bill Stenberg?

Har du noengang sett eller hørt Bill Stenberg selv?
Er det mulig at de opplysninger og konklusjoner du kommer med er så preget av andrehånds og tredjehånds oplysninger at du ikke kan bygge noen troverdige påstander på dem.
Har du noe UTGANGSPUNKT for å sverte hans tjeneste (Han er misjonær først og fremst til østeuropa med hjelpesendinger. Jeg regner med at han har ledet mer mennesker til Jesus enn alle her inne til sammen ganger 100 eller mer. )

Fikk du med deg at påstanden om at Bill Stenberg praktiserer levitering kommer fra en eneste tredjehånds observasjon i en video, og at konklusjonen til den som postet det var følgende: "Jeg tror nok dette kan være det som har blitt et rykte som har spredd seg. (En fjær blir til fem høns!) "

Har vært på mange møter med Bill Stenberg og har hatt månedens kasset fra Bill Stenberg siden slutten av 80-tallet, og har ALDRI hørt om at han leviterer seg selv eller andre. Har tvert imot hørt mange, mange undervninsgstimer av Bill Stenberg angående farene med å ha noe som helst med okkultisme, New Age, frimureri osv å gjøre. Kan det hende at du ikke har peilig på hva du snakker om?





Sitat:

På nettstedet “Crossnet” er han linket i samme åndedrag som Benny Hinn og de fleste andre tros- og “toronto” forkynnere. (http://www.crossnet.se/mountup/links.html)


I den samme listen med linker som du referer til her finner vi også: Billy Graham, Assemblies of God, Christian Classical Ethereal Library samling med alle klassiske kristne bøker gratis til nedlsatning), Blueletter Bible osv, osv. På grunnlag av din logikk så må jo alle disse også være uakseptable,siden de nevnes i samme liste. :P

Sitat:

Bill Stenberg er forøvrig grunnlegger av “Skylight Mission”, og må annses som økumenisk innstilt. Desverre er jeg redd for at dette er “opplevelses økuminkk”, hvor man har felleskap så lenge alle “opplever Gud”, og hvor man slett ikke søker å finne felles Bibelske holdepunkter.

Dette har du absolutt inget grunnlag for å insinuere. Kom med påstander som er bygd på annet enn dine føleleser. "Dessverre er jeg redd for..."



Sitat:

Det er ikke mye å finne om hva som er nevnt tidligere i tråden om Stenbergs' “flyving”. Jeg fant kun ett nettsted som omtalte dette. Dette er også det eneste nettstedet som stiller seg kritisk til Stenberg, dog han får mildere omtale enn de andre forkynnerne som omtales. (deriblandt Ulf Ekman.)
http://w1.499.telia.com/~u49905646/tros3.html Biten om Stenberg finner du ett stykke ned i artikkelen under “Lämna kroppen”


Ja, men det er ikke snakk om LEVITASJON som er fysisk flyvning. At sjelen/ånden kan forlate kroppen i en åndelig opplevelse finnes i bibelen. F.eks i Paulus sin "overflod" av åpenbaringer, nevner han at han ikke vet om han er "i kroppen" eller ikke.


Sitat:


Igjen. Det finnes ingenting nyere innformasjon om Bill Stenberg. Det nyeste jeg har funnet er fra begynnelsen av 2000.



Feil. Det finnes ikke nyere informasjon på den søkemotoren du bruker! Men det betyr selvfølgelig ikke at mannen har lagt ned!!!! Hadde du faktisk utført litt mer ærlig "etterforskning" enn bare å sitte å google, så kanskje du hadde funnet litt mer.

Sitat:

Jeg klarer ikke å finne noe som helst om hans forkynnelse,



Så kom deg opp av datastolen din og dra å hør ham selv da vel, hvis du er så interresert. Eller er det kanskje ikke det som er motivet? trodde vel det....

Sitat:

For meg virker det som om han har forsvunnet fra aktiv forkynnelse etter 98/99, men jeg aner ikke hvorfor. Hans misjonsvirksomhet Skylight Mission, ser ikke ut til å være aktiv.


Du aner ikke hvorfor han har forsvunnet??? Kan det hende at du ikke er helt oppdatert?!? AT di antydning om at han ikke er forsviunnet bare er et påfunn i ditt eget hode og ikke stemmer med den virkeligheten vi andre lever i?
For noe UTROLIG sludder!!!! Bare fordi en person ikke har webside, så er han "forsvunnet"!! Jeg kan fortelle deg at Bill Stenberg er like aktiv nå som før, både i Norge og Sverige. Han er ofte rundt i Norge med undervisning om sjelelig helbredelse og har hatt jevnlige møter i Oslo i lang tid bl.a. DU kunne jo stikke innom på et møte kanskje, men det er vel for mye forlangt at du også må sitte å HØRE på en sånn person i tillegg til at du også føler at du må slenge ut offentlige kritkk om personen (som du aldri har hørt btw)


Levitering:



Sitat:

Angående selve ordet, så vet jeg ikke hvordan og hvorfor det har fått dette navnet, men jeg kan tenke meg at det kan knyttes til “leviatan”. Ett stort dyr omtalt noen få steder i Bibelen. Dette er trolig to eller flere forskjellige dyr, og betegner i seg selv ikke noe annet enn at det er stort. Noen bibelsteder tyder mot krokodille, andre mot hai. Mens andre steder er det en drage ( Jesaja 27,1 ) og direkte billedlig på Satan. At denne ordlikheten på fenomenet “levitere”, og dyret/dyrene “Leviatan” som Bibelen bruker billedlig på Satan er tilfeldig tviler jeg på. Selv om dette blir litt spekulativt og tynt begrunnet. Uansett ser jeg på fenomenet levitering som noe som på alle vis innebærer kontakt med åndskrefter som ikke har sitt opphav i Gud.


Din antydning om at ordet levitere har noe med leviatan i bibelen er på trynet, og det ville du visst om du også tok tre sekunder og sjekket opp i en ordbok.
Leviathan er et hebraisk navn som betyr forvridd e.l.
Levitasjon kommer fra et latinsk ord som betyr "lett" og har samme etymologi som ordet gravitasjon.
Hvorfor bruke så mye energi på å finne ut noe som du kan bruke for å sverte prediakaneter som bruker all sin tid åp å hjelpe og forkynne evenagliet tli mennesker? Har du noengan lest at med det samme mål du dømmer med skal du selv dømmes. Når du har så lite grunnlag for å dømme predikanter som har vunnet tusenvis av mennesker for Jesus, hvordan tror du Gud kommer til å dømme deg?

[Edited on 21-8-2004 by geirern]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-8-2004 kl 23:30
Du må ha hatt skitne briller.


Sukk...

Nå må du skjerpe deg og faktisk lese hva jeg skriver.

Sitat:

Kristnerd, må jeg få lov til å spørre om motivene dine, når du nå kommer med en negativ-kritisk post ang. Bill Stenberg?


Jeg har ikke skrevet en negativ-kritisk post ang. Bill Stenberg. Jeg har skrevet en post hvor jeg linker til de nettsider hvor det er mulig å finne innformasjon om ham. Thats it. Nothing less, nothing more.

Jeg har ikke svertet hans tjeneste.
Hvis du mener jeg sverter ham ved å si at jeg antar hans forkynnelse ligger opp mot trosbevegelsen, og at jeg igjen antar dette fordi 1: dette er en antagelse, nettopp fordi jeg ikke klarer å finne noe om hans forkynnelse eller noe av det han har skrevet, sagt osv. på nettet. og 2: der jeg klarer å finne noe som helst så er han nevnt helt kort, sammen med predikanter jeg vet tilhører trosbevegelsen.


Sitat:

Er det mulig at de opplysninger og konklusjoner du kommer med er så preget av andrehånds og tredjehånds oplysninger at du ikke kan bygge noen troverdige påstander på dem.


Jeg formidler MITT INNTRYKK etter å ha gjort ett enkelt søk på hans navn, samt "Skylight mission". Hva slags andrehånds og tredjehånds opplysninger mener du jeg har, for det første brukt, for det andre misbrukt? av ni linker jeg har lagt inn i innlegget er det kun en som omtaler seg negativt til Stenberg. Samtlige andre er positive. Jeg kommer ikke med noen som helst konklusjoner.
Jeg forteller kun veldig kort om hva som finnes på siden.

Påstår du jeg sverter hans tjeneste når jeg sier:

Sitat:

Bill Stenberg står omtalt i en artikkel i korsets seier, 2000. http://www.k-s.no/old/2000/ks22/omsorg.html men der står det ikke stor annet enn at han konstanterte at gråting er Bibelsk. Og det skal jeg ikke akkurat motsi.


eller:


Sitat:

Bill Stenberg påstås videre å ha fått en del profetier, en av dem kan leses her:
http://home.swipnet.se/~w-93281/bills1.htm



Sitat:

Ja, men det er ikke snakk om LEVITASJON som er fysisk flyvning. At sjelen/ånden kan forlate kroppen i en åndelig opplevelse finnes i bibelen. F.eks i Paulus sin "overflod" av åpenbaringer, nevner han at han ikke vet om han er "i kroppen" eller ikke.


Det har jeg da heller ikke sagt. Hvorfor i all verden er du så hissig ?


Sitat:

Feil. Det finnes ikke nyere informasjon på den søkemotoren du bruker! Men det betyr selvfølgelig ikke at mannen har lagt ned!!!!


Jeg sier ikke at han har lagt ned. Jeg sier kun at jeg ikke klarer å finne nyere innformasjon enn 2000. Det eneste jeg sier om at noe som helst er lagt ned er at en menighet som het Agape-menighet er blitt lagt ned. Dette står tydelig på nettisdene til menigheten selv. Eneste grunnen til at jeg nevner dette er videre at det på ett annet nettsted (privat hjemmeside) sto nevnt navnet "Bill Stenberg". og at han var pastor for Agape Menighet. Men jeg skrev også at jeg absolutt ikke aner om dette er samme mann. For var det en ting jeg fant ut, så var det at navnekombinasjonen Bill Stenberg er en vanlig kombinasjon... se nå... så skal jeg sitere meg selv så du kan se hva jeg skrev. for du har tydeligvis ikke leste det før.

Sitat:

Det nevnes en person “Bill Stenberg” også på http://hem.passagen.se/ruckelbo/fralsning.html men jeg vet ikke om dette er samme person, eller en annen med samme navn.Vedkommende der er ivertfall omtalt som pastor i en menighet med navn “Agape”. Dette kan være følgende menighet: http://www.meetingpointnet.com/agape/ som nå er lagt ned.


Og ja. jeg skrev følgende:
Sitat:

For meg virker det som om han har forsvunnet fra aktiv forkynnelse etter 98/99, men jeg aner ikke hvorfor. Hans misjonsvirksomhet Skylight Mission, ser ikke ut til å være aktiv.


Men da er det jo fint da, at du vet bedre, og opplyser meg om det. For ( no offence ) det ser ikke ut som om Bill selv har tenkt å opplyse noen om det. I 2004 så forventer jeg faktisk at det skal være mulig å finne opplysninger om møte kampanjeg på internett. Men... jeg er vell for opptimistisk.



Sitat:
Sitat:

Desverre er jeg redd for at dette er “opplevelses økuminkk”, hvor man har felleskap så lenge alle “opplever Gud”, og hvor man slett ikke søker å finne felles Bibelske holdepunkter.

Dette har du absolutt inget grunnlag for å insinuere. Kom med påstander som er bygd på annet enn dine føleleser.


Joda, det har jeg grunn til. For 90% av all økumenikk er slik opplevelses økumenikk. Uansett hvem som står for den. Når det er felles arangementer som skal vise ufrelste at "se, de kristne er venner", så blir det nesten aldri lest noe som helst fra Bibelen. Og selvfølgelig kan jeg ikke vite sikker hvorvidt dette gjelder Stenberg eller ikke. Men når jeg ikke finner noe mere innfå om han så kan jeg jo heller ikke få avkreftet det, kan jeg vell?


Sitat:

Så kom deg opp av datastolen din og dra å hør ham selv da vel, hvis du er så interresert. Eller er det kanskje ikke det som er motivet? trodde vel det....


Hva har du med å sitte å fantasere om mine motiver eller ikke? Om jeg hadde funnet en nettside, eller en plakat, eller noe som helst offentlig tilgjengelig innformasjon hvor det stod at Bill Stenberg skulle ha ett møte i rimelig nærhet så hadde jeg mer enn gjerne reist og hørt på ham.

Og du... en setning til, som jeg trur du må ha hoppet elegant over når du har lest innlegget mitt (eller har du lest det?) :


Sitat:

Merk: dette skrives generelt om fenomenet levitering, og ikke spesielt om Bill Stenberg


og videre:

Sitat:

Å levitere er en egenskap til å kunne sveve over bakkenivå. Slik jeg oppfatter det første innlegget i denne tråden så er det dette det omtales at Bill Stenbeg ved en eller flere anledninger har gjort.


Kan du virkelige mene at dette er en ufornuftig oppfatning av følgende:

Sitat:

Var i et selskap med noen venner, fra menigheten jeg går i, i går kveld og en samtale sporet frem til himmel-lengsel, jeg gledet meg til å få svar på alt jeg lurte på (f.eks nøyaktigt det som jeg er opptatt av i vitenskapen bl.a) og å kunne fly som en fugl. Responsen jeg fikk var uventet, jo de hadde jo sett Bill Stenberg fly på en video av hans.


Er det helt idiotisk av meg å forstå påstanden "vi har sett Bill Stenberg fly". Slik at Bill Stenberg fysisk forlatt bakkeniva en eller flere ganger?

Vet du hva. I det innlegget her har du kommet med utrolig mye usaklig drittpreik, og påstander om mine motiv, påstander om mine meninger, påstander om at jeg har skrevet og sagt ting jeg ikke har sagt osv. Slikt vil jeg ha meg frabett. Om du blir dritt sur etter å ha lest ett innlegg, så tell til ti, og les det engang til før du svarer. Eller la være å svare i det hele tatt. Det er mitt råd til deg. :D:up:]

[Edited on 21-8-2004 by Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen