Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Til kristnerd og andre
gutten
Forumaspirant
*




Innlegg: 2
Registrert: 1-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-5-2004 kl 18:54
Til kristnerd og andre


Vil oppfordre Kristnerd, Gunnar og kanskje flere til å poste i denne diskusjonen. Er dårlig til å argumentere selv, så jeg har ikke postet noe. Syns diskusjonen manglet gode svar, derfor hendvender jeg meg hit. Ser det er mange her på forumet med stor kunnskap.

[Edited on 1-5-2004 by gutten]

[Edited on 1-5-2004 by gutten]

[Edited on 1-5-2004 by gutten]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-5-2004 kl 19:47
hei "gutten"


har du en link eller?



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 1-5-2004 kl 19:54


den blå teksten som det står "denne" med er linken



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2004 kl 15:41


hm... hardware.no ;) Kristendom er hard kost for mange ja...

Desverre så var den diskusjonen preget av mange personers ideer om hva kristendom er, og lite om hva det EGENTLIG er. Man ser det utenfra og omtaler kun små ytre ting. Det blir som å kjøpe en bil kun på grunn av lakken.

Men... hm.... kanske vi kunne hatt en veldig åpen debatt/samtale om HVA kristendom er...

ja, hva er det?




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
inglish
Juniormedlem
*




Innlegg: 19
Registrert: 10-4-2004
Bosted: Madla
Brukeren er frakoblet

Humør: Thankful

[*] opprettet den 2-5-2004 kl 16:11


begynte å lese første 2 sidene av forumet, og etter å lest angrep og usakligheter, mener jeg at noen ganger må man innse at det ikke er plassen å vitne. ref Luk 10, som handler om Jesus som sender ut de sytti.
Vet ikke om disse første versene (Luk 10:1-12) kan brukes for å støtte mitt ståsted.

Mener selv at vi må bruke den tiden vi har fått fra Herren så godt vi kan, ikke sløse den på folk som ikke vil høre på i det hele tatt...

Men jeg mener selvfølgelig at det er viktig at vi står fast på hva en ekte Kristen er! (Ny tråd for det emnet??)




God is love!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
gutten
Forumaspirant
*




Innlegg: 2
Registrert: 1-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2004 kl 21:05


Kanskje er det bortkastet, kanskje ikkje. Guds ord vender aldri tomhendt tilbake... Det er norges største forum, de har 44000 brukere.. Syns det burde vere en god mulighet
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2004 kl 10:08


Hei "gutten" :D

Om du føler for å "så" i det forumet, så gjør det. Selv har jeg desverre ikke tid til å følge det opp. Beklager. Husk at som "såmand" får du mange sorger og skuffelser, mens det er "de heldige" som kommer etter og "høster" som ser det store. Med andre ord... om ikke du ser ett eneste resultat, så er det Gud som gir vekst, han vil bruke ditt såkorn og lede andre "vannere" til de som er søkende.

Gud er langt borte for de som ikke ønsker å ha noe med ham å gjøre, men for de som søker ham er han helt nær. Totalt uavhengig av hvem det er som gjør hvilken del av "jobben". Så - vanne - høste. Gud står bak det hele og er den aktive. Om du mangler ord, så be en kort bønn før du skriver ett innlegg. Stå på :D lykke til med evangelisringen i forumet der.
Jeg ser det er andre som "jobber" på samme måte i forumene til vg og daglbladet. En ivrig innsats til de alle... fryder meg å lese det, på tross av all kveruleringen tilbake. Men akkurat nå har jeg desverre ikke tid til å gå inn i noe sånt selv.

Ønsker Guds velsignelse i tjenesten "Gutten".
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen