Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Oslokirken vil holde Pinsekonferanse for å bygge "det nye Norge"
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-4-2004 kl 19:06
Oslokirken vil holde Pinsekonferanse for å bygge "det nye Norge"


Hentet fra www.oslokirken.no

Pinsekonferanse for den ekstreme generasjon
Pinsekonferansen 2004 blir en mektig manifestasjon av kallet til å bygge "Det nye Norge". En ny og ung generasjon reiser seg i vårt land som ikke nøyer seg med subjektive opplevelser, men som i ekstrem hengivenhet til Jesus vil teppelegge landet med bønn idet hver enkelt blir ledet inn i reformatoriske oppdrag i Norge og utlandet.

Med oss i år får vi lovsangs-rocke-bandet "Radiant" fra Houston, fem ungdommer i alderen 19-26 år som brenner av lidenskap for Jesus. De har deltatt i The Call ved flere anledninger, og uttrykker det hjerterop som Gud har formet i den nye generasjons hjerter etter åndelige virkeligheter.

Ulf Christianson fra Gøteborg er med som taler og sanger, sammen med vertspastorene Ann-Christin & Jan-Aage Torp.

Konferansen som holdes fra fredag kveld 28.mai til mandag ettermiddag 31.mai, holdes i Christianiasalen i Clarion Hotel Royal Christiania, Biskop Gunnerusgate 3, Oslo.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-4-2004 kl 19:09


Et typisk eskempel på herredømmeteologi.

Det store problemet her er at Jan-Aage Torp sitt mål er ikke nå å bygge sin egen menighet, eller påvirke de som tilhører hans egen menighet, men hans mål er å forandre og ¨påvirke den Norske etablerte kristenheten.

Noe han kan lykkes til ved å friste med spennende arrangemanger, talere osv.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-5-2004 kl 18:15


«Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.» Joh 8:12. Har veldig lite med tråden å gjøre, men er dagens bibelord på www.bibelen.no.

Vi må be Gud om å åpenbare det falske ved Jan Aage Torps praksis og lære både for ham selv og for hans etterfølgere - dem som er etterfølgere nå, og de som senere blir det.

Må Herren bevare Norges land fra denne vranglæren, som Han har bevart oss og ført oss ut av kriser og nød tidligere! Må vår Allmektige og Eneste Prisverdige, trofaste Gud hjelpe oss og andre mennesker verden over, spesielt våre brødre og søstre i troen, så de kan bli bevart mot dette utysket av en lære, denne pesten av en praksis og dette erkeeksempelet på vranglære.

Gud bevare oss!
Amen i Jesu navn




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-5-2004 kl 23:15


Sitat:
Originally posted by Larss
Pinsekonferanse for den ekstreme generasjon

Jeg ække så ekstrem av meg. så tror jeg står over den :)
Sitat:
Pinsekonferansen 2004 blir en mektig manifestasjon av kallet til å bygge "Det nye Norge".

byggningsingeniør er jeg heller ikke. Ei heller spesielt glad i fysisk arbeid.. :D
Sitat:
En ny og ung generasjon reiser seg i vårt land som ikke nøyer seg med subjektive opplevelser

Er Dèt galt også nå?
Sitat:
men som i ekstrem hengivenhet til Jesus vil teppelegge landet med bønn idet hver enkelt blir ledet inn i reformatoriske oppdrag i Norge og utlandet.
"Teppebombing" overlater jeg til Ærede George Walker Bush... eller var det Andy Rooney? :P



Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen