Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Oslokirken vil teppelegge landet med bønn før 2005
Hentet fra Oslokirkens hjemmesider:
Teppelegge landet med bønn før 2005
Norge befinner seg i en skjebneavgjørende situasjon. Guds kall til vår nasjon er å være en misjonerende og økonomisk velsignelse for verden. Men
djevelens plan er å gjøre Norge til et utstillingsvindu for jødehat, seksuell perversjon og familieoppløsning. Gud har bedt meg i tidsrommet
april-desember 2004 om å besøke samtlige fylker for å mobilisere og trene bønnekrigere, utføre profetiske bønnehandlinger, og salve nasjonen med olje.
Dette gjøres i samarbeid med internasjonale bønneledere som Peter Wagner, Ana Mendez og Chuck Pierce. Min tro og bønn er at bønnekrigere,
tjenestegaver og menigheter over hele landet skal teppelegge Norge med profetisk bønn, og at dette skal bli en mektig faktor idet Norge forbereder seg
til markeringen i 2005 av vår fulle selvstendighet som nasjon.
|
|
Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Typisk heredømmeteologi og tro på bønn som magi.
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Festlig at denne mannen har fått ett tydelig kall helt ned til minste detalj for et langt tidsrom.
Kallene i Bibelen blir nemlig åpenbart del for del. Tenk for eksempel på denne episoden:
Apg 16
Sitat: |
6 Den Hellige Ånd hindret dem i å forkynne Ordet i Asia; derfor fortsatte de gjennom Frygia og Galatialandet. 7 Da de var i nærheten av Mysia, prøvde
de å dra videre til Bitynia, men Jesu Ånd gav dem ikke lov. 8 De drog da gjennom Mysia og kom ned til Troas. 9 Om natten hadde Paulus et syn. Han så
en makedonier som stod og kalte på ham og bad: «Kom over til Makedonia og hjelp oss!» 10 Da han hadde hatt dette synet, forsøkte vi straks å komme til
Makedonia; for vi skjønte at Gud hadde kalt oss til å forkynne evangeliet der.
|
De har gått i ett kall og ett spor lenge, men... poff, så hindres de. For Gud har en annen plan.
Men... sånn... når det er sagt... dette med forberedelser i 2004, og 2005 osv... det "stemmer" jo med profetien til Copeland som er gjengitt
her på forumet.
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Ja, og ikke minst Hagins profeti som det ser ut som om hele trosbevegelsen fra ytterpunkt til ytterpunkt setter ganske stor lit til.
Regner med at du har lest Hagins profeti?
[Edited on 1-5-2004 by Larss]
|
|
Lionheart
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
tell me again...
hva i allverden er profetisk bønn?
både ironiske og faktiske svar er velkomne
Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.
1Joh 4,10
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
"Kjære Gud jeg ber om at du har fortalt meg at jeg skal be om at du har bestemt at når jeg ber om dette så gjør jeg det"
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Strengt talt er vel ironiske svar det eneste alternativ ettersom at det ikke finnes faktiske svar :-)
|
|
Gunnar
Grunnlegger
Brukeren er frakoblet
Humør: Liten mann, med en stor Gud.
|
|
En profetisk bønn er en profeti uttalt som en bønn... eh.. eller en bønn uttalt som en profeti..
Så det så!
|
|