Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Baptistmenighet og Misjonsmenighet holder møter med profet og apostel
Hentet fra Oslokirkens hjemmesider:
Endetidens krigere i Norge
Jan-Aage Torp har tatt imot et kall fra Gud til å reise opp bønnekrigere over hele Norge. 21.-24.april har han vært i Rogaland, invitert av pastor
Tommy Fjeldberg i Sola Kristne Fellesskap og pastor Finn-Geir Vignes i Bryne Misjonskirke. 37 profeter, vektere og åndelige kartleggere, foruten
øvrige bønnekrigere var samlet til rådslagning, bønnemøter, og profetiske ekspedisjoner rundt omkring i Rogaland fylke. Fra påske og fram til nyttår
vil Jan-Aage Torp besøke samtlige fylker for å utføre strategisk bønn, trene bønnekrigere, og bygge opp et nettverk av endetidens krigere, i nært
samarbeid med Ana Mendez som leder det internasjonale nettverket "Endtime Army of God". Ana Mendez og hennes ektemann Emerson Ferrell jobber
tett med Peter Wagner og Morris Cerullo.
------------------------
[Edited on 7-5-2004 by Larss]
|
|
Larss
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Det er trist å se at en så grov vranlære (apostelære, profetlære, helbredelseslære, bønnelære og herredømmelære) får innpass i det kirkesamfunn jeg er
medlem av.
Jeg håper dette vil kun være en isolert hendelse i denne menigheten, men frykter en spredning.
|
|
Lionheart
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
"hvor lenge, Herre?"
la det være vår felles bønn at så mange som mulig må bli bevart mot vranglæren.
det forundrer meg at mennesker kan utføre okkulte gjerninger i Jesu navn. det er misbruk av Herrens navn, og det i ytterste grad. må Han la Sitt navn
holdes hellig! må Han la Sin vilje skje!
og... må Han snart komme tilbake...
Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.
1Joh 4,10
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: |
bønnekrigere, og ... endetidens krigere,
|
Og hvor finnes bibelsk grunnlag for disse to ? Jeg har ikke funnet noe.
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|