Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Religions opplæring på skolen
inglish
Juniormedlem
*




Innlegg: 19
Registrert: 10-4-2004
Bosted: Madla
Brukeren er frakoblet

Humør: Thankful

[*] opprettet den 23-4-2004 kl 08:39
Religions opplæring på skolen


Noe som gjorde meg trist her om dagen, var en oppmerksomhet på dagens ungdoms kunnskap på hva å være Kristen er. Disse ungdommene som ikke hadde den samme gode kristendoms opplæring på barneskolen, og salmer hver morgen (som jeg synes var flott, var velsignet med en Kristen lærer), har et veldig vagt forhold til Kristendommen og Bibelen, for dem er dette enda en fortellingsbok som er oppdiktet. I en samtale med noen yngre ungdommer trodde de at siden jeg var kristen hadde jeg de samme verdiene, restriksjonen og målene som både Jehovas vitner og Mormonere. Ungdommen har har vært plaget av besøk på døren av disse og dermed siden de trodde at de var kristne, var de like fordomsfulle til meg da de fant ut at jeg var Kristen.
Jeg mener at dette er noe vi Kristne bør være obs på, når noen spør oss om vår tro, så skal vi ikke bare si jo jeg er kristen, men forklare hva denne troen innebærer, kanskje også fremheve at disse sektene ikke har den samme troen som oss.
Men dagens livsyns lære høres ut som er kommet mer og mer på avveie, noen som vet mer konkret om hva folk lærer om kristendommen i disse fagene?

Vil gjerne høre deres kommentarer på dette med dagens ungdom og forhold til kristendommen samt hvordan vi bør takle dette




God is love!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen