Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Regent university (Pat Robertson) + Levende Ord = universitet i Bergen i 2007:
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2004 kl 15:31
Regent university (Pat Robertson) + Levende Ord = universitet i Bergen i 2007:


Ny hшyskole fеr drahjelp fra Regent University


Antall lest: 116
Regent University i Virgina, USA forteller pе sine hjemmesider at Levende Ord i Bergen starter hшyskole i 2007. Les artikkelen i sin helhet.

Hammerstad, Bjшrn Olav

Regent pair to establish Christian university in Norway
by Gina Hess
March 31, 2004


VIRGINIA BEACH, Va.—A Regent alum from the School of Government and a divinity student have teamed up to establish a unique Christian University in Bergen, Norway.

Torkil Amland (MA in government, 2002) and Leif Jacobsen (D.Min., 2004) are both members of Levende Ord, a church of about 2,700 members whose pastor got a vision in 1999 to expand the church’s education ministry to include a Christian university. The church already operated a K-12 school, a Bible college and a television station.

Levende Ord University, whose name means “living word”, will offer bachelor degrees in theology, media / communications, government and education. The university is slated to open in 2007 and will have a physical campus, but they hope to include an online component as well.

“There are some Christian colleges in Norway with theology, education and media programs, but this will be the first to offer a B.A. in government,” explained Amland. “The vision of the university is to reach the heart of Europe because it is the most secularized continent in the world. We want to train pastors, church planters, missionaries, teachers and preachers to reach Europe.”

A couple of Regent University professors have been helping to get the university up and running. Dr. Wie Tjiong, a professor in the School of Divinity, has been advising Amland and Jacobsen, and Dr. Wally Cox of the School of Education has visited Bergen twice to advise and share basic concepts of Christian education with Levende Ord’s teachers.

Some of the challenges Amland and Jacobsen face are balancing Christian approaches to education with the relevant theories at work in their society, hiring dedicated faculty, reaching potential students and obtaining accreditation for the college.

Amland explains that Regent taught him to strategically interweave politics, media, courts, education and business to reach society for Christ.

“When I came to Regent in 2000, I found much of the same vision and spirit that we have in our church. I immediately felt ‘home’. We hope to stay in close contact with Regent in the future as we proceed,” said Amland.

Jacobsen has been a pastor in the United Methodist Church and Pentecostal Movement of Norway. He served as the principal of Oslo Christian Centre’s Bible School and currently lives in Bergen, Norway with his wife where he serves on the pastoral staff of Levende Ord.

Amland lives in Bergen with his wife and three daughters. He worked as the headmaster of the elementary school at Levende Ord and is presently chairman of the board of its high school. He is pursuing a master’s degree in Middle Eastern history from the University of Bergen and was elected to Bergen’s city council in 2003 (For FrP red. Larss).


For more information about Regent University, call 1-800-373-5504 or visit www.regent.edu. Also, be sure to sign up at www.regent.edu/news/signup to receive electronic news headlines from the Regent University Office of Public Relations.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2004 kl 16:13


Trur sannelig jeg skal søke meg inn der og ta en mastergrad i vranglære :P



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2004 kl 16:16


*LOL* :-)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2004 kl 22:45
åneeeeeeeei...


flotte greier.

da skal jeg kle meg i sekk og aske og stå på Torgallmenningen og rope ut ve-rop.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-4-2004 kl 09:09


Sitat:
Originally posted by Lionheart
da skal jeg kle meg i sekk og aske og stå på Torgallmenningen og rope ut ve-rop.

Så kan jeg og Gunnar teste kameraene våre :cool:

:D




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-4-2004 kl 11:06


Kanskje jeg og Lionheart kan møtes i duel på Holmgang :P



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-4-2004 kl 11:07


Hm... tilbake til saken ?

( er dette det eneste forumet hvor "administrasjonen" står for avsporingen av trådene eller ? fy skamme oss.)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 17-4-2004 kl 23:19


Det som skremmer meg litt her at det blir mer en "fabrikk" som spyr ut folk som skal vranglære andre. Medlemmer i Levende Ord er jo en ting de er jo på møtene og slikt men pastorer,kirke plantere, misjonærer, lærere og predikanter betyr det jo at 1 av dem kommer til å ha mangen tapte sjeler under seg. eller iallefall prøve det. so 3 som er ferdige der kan bli 30. er det 10 ferdige så 100 eller mer. De satser stort om tiden. Som når de bygget det enorme tale/kirke(huskekke hva det kalles) i bergen. En kan spøke om det men jeg føler at Levende Ord kommer til å vokse raskere enn før.



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen