Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kristne og "kristne" tv kanaler i Norge
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-4-2004 kl 00:04
Kristne og "kristne" tv kanaler i Norge


I dagens Vårt Land bringes en oversikt over hvilke tv kanaler som drives i Norge. Dette finner du her :
http://www.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040414/ARTIKLE...

Merk dere at alle 7 drives av karismatiske grupper, med unntak av den ene timen som Nytt Liv Media i Stavanger leier hus Karisma TV.

ESTV ( evangeliesenteret ) er vell den eneste jeg selv ville valgt å sett. Men her er det mye med form i tillegg til læren. Jeg vet for lite til å si at læren overalt er gal...

Skal prøve å finne ut mere hva det planlagte "Regnbuen TV" i Trondheim her.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 15-4-2004 kl 00:25


er bare å sitte seg ned og begynne å titte ;P



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-4-2004 kl 00:31
Regnbuen TV Trondheim


fant ett styre referat som lå på nettet av en eller annen snodig grund. Det burde vere lukket syns jeg. Men men. det var alt jeg fant ved å søke.

Uansett, denne tv-stasjonen / aksje selskapet ble dannet i 1999 ( Regnbuen TV Trondheim A/S ) av Leiv Håheim. Aner ingenting om hans plasering i kristenheten. Finner ingenting på nettet annet enn at det ble sendt tilbud om kjøp av aksjer i selskapet til ett bredt spekter av menigheter og organisasjoner (også ikke kristne, humanitere ) i 1999. - Aner ikke hvem som kjøpte og hvem som avlso.

I dag går det av Brønnøysund registeret
( http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj.jsp?orgnr=98217589... )
at det er organisert som en stiftelse og ikke aksjeselskap.

Det var alt som var å finne ut.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-4-2004 kl 16:08


De mangler et par her, som F. eks Nordisk Kristen Kringkasting som senest i høst drev en storstilt innsamlingsaksjon med lovnader om oppstart av sendinger på satelitt.

NKK er eid etter hva jeg kan se av Morten Selven, nestleder i Kristent Samlingsparti og leder av "Komiteen mot avkristning av Norge".

Kanalen her et styre bestående av diverse ultraortodokse lutheranere. (mest folk fra Kristent Samlingsparti, men også Ludvig Nessa)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-4-2004 kl 17:57


Hm... høres ut som en kanal hvor jeg kan være "enig i lære, men sterkt uenig i metoder". Etter hva jeg kjenner til av Kristen samlingsparti og Ludvig Nessa så langt.



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-4-2004 kl 02:39


Kristen tv skal gi politisk innflytelse

(link)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen