Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Ny "kristen" nettportal selger vranglære
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-4-2004 kl 02:41
Ny "kristen" nettportal selger vranglære


http://www.godmedia.no/

Siden ovenfor ( link ) er under oppbygging og mangler mye redaksjonelt innhold. Men hva som er på plass er en bokbutikk knuttet til "Agape forlag", hvor Hagin, Copland, Hinn, Kuhlman osv... ukritisk blir sendt ut. Også en rekke andre bøker har jeg tittet på der inne, for meg ukjente forfattere men av samme "ulla", eller var det ulvepels ?




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-4-2004 kl 22:33
Jeg har fortid på godmedia


Den er ikke særlig ny. Den er et og et halvt til to år gammel. Det stedet må jeg desverre gi delvis skylden for at jeg ble trukket innover mot trosbevegelsen og den tiden jeg var mest "inni" trosbevegelsen var da jeg hadde kontakt med folk på den siden.

Jeg hadde "kloke øyeblikk" hvor jeg refset webmasteren på siden, Christian Schiffer for at han tillot seg å selge vranglære og tjene penger på løgner om Gud. Jeg hadde lest Torbjørn ettellerannet (avhopper fra Livets Ord i Uppsala) sin bok "Tankekontroll", og kjente bare til Ulf Ekman og Kenneth Hagin.

Jeg ble møtt med de anti-kritiske holdningene på godmedia og var av og til enig andre ganger ikke. Det ble spilt mye på følelser og webmasteren takler ikke selvkritikk men forlanger (uten å si det rett ut) at alle skal være enige med ham.

Jeg refset ham tre-fire siste ganger før jeg blokkerte ham på MSN og slettet ham som kontakt. Han var urokkelig i sin tro på trosbevegelsens vranglære.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-4-2004 kl 08:54


Hvis den er ett og ett halvt, til to år gammel, hvorvor i all verden er alt de har klart å få opp på sidene sine en bok butikk og kontakt anonser? resten av sidene har "kommer snart" osv...

Nå er det ikke "vranglære jegeren" i meg som taler, men en oppgitt skuffet nettsurfer nerd som ikke kan fordra sider som "kommer snart". De er nyaktig like festlige som store kontorbygg hvor det aldri flytter inn en eneste ansatt.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-4-2004 kl 09:44
ok la oss si det sånn


jeg oppdaget siden for ca et og et halvt år siden og da var den ganske ny. arbeidet/prosjektet er ikke sikkert at er nytt, men den siden som er nå er ganske ny.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen