Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Det nye kongeriket Israel
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-6-2020 kl 21:11
Det nye kongeriket Israel


2 Mos 19:6 "Dere skal være et kongerike av prester og et hellig folk for meg. Dette er de ordene du skal si til israelittene."


1 Peter 2:9 "Men dere er en utvalgt slekt, et kongelig presteskap, et hellig folk, et folk som Gud har vunnet for at dere skal forkynne hans storverk, han som kalte dere fra mørket og inn i sitt underfulle lys."


Åp 1:6 "Han elsker oss og har fridd oss fra våre synder med sitt blod og har gjort oss til et kongerike, til prester for Gud, sin Far – ham tilhører æren og makten i all evighet. Amen."

Åp 5:10 "Du har gjort dem til et kongerike og til prester for vår Gud, og de skal herske som konger på jorden"

Åp 20:6 "De skal være Guds og Kristi prester og herske som konger sammen med ham i tusen år."

Det kristne presteskapet er Guds nye kongerike, Israel. Før det nye riket ble opprettet, skrev Lukas, Timoteus og Paulus følgende.

Apg 1:6 "Mens de var sammen, spurte de ham: «Herre, er tiden nå kommet da du vil gjenreise riket for Israel?"

2 Tim 2,12 "Holder vi ut, skal vi også herske med ham."

1 Kor 4,8 "Dere er blitt konger, men uten oss! Ja, var dere bare blitt konger, så kunne også vi hersket sammen med dere!"

Det nye presteskapet oppstår i forbindelse med at presteskapet i Jerusalems tempel går under.



[Redigert den 28-6-2020 kl 17:54 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-6-2020 kl 16:52


Det nye kongerikets konger (prester) kledd i hvite kapper, har adgang til det nye Jerusalem

Åp 5:9 "med ditt blod har du frikjøpt for Gud mennesker av alle stammer og tungemål, av alle folk og nasjoner. Du har gjort dem til et kongerike og til prester for vår Gud, og de skal herske som konger på jorden"

Åp 7:9 "Deretter så jeg en skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, folk og tungemål. De sto foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper, med palmegreiner i hendene."

Åp 7:13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» «Herre», svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg:«Dette er de som kommer ut av den store trengsel, de har vasket sine kapper og gjort dem hvite i Lammets blod."

Åp 22:14 "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen."

Åp 22:2 "Midt mellom byens gate og elven står livets tre, fritt til begge sider. Det bærer frukt tolv ganger og gir sin frukt hver måned. Og bladene på treet er til legedom for folkene. Det skal ikke lenger finnes noen forbannelse. Guds og Lammets trone skal være i byen, og hans tjenere skal tjene ham. De skal se hans ansikt, og de skal ha hans navn på sin panne. Natten skal ikke være mer, og de skal ikke ha bruk for lys av lampe eller av sol, for Herren Gud skal lyse over dem. Og de skal herske som konger i all evighet"



Prester kledd i hvite kapper med palmegreiner i hendene ved Jesu grav i Jerusalem (en visuel fremstilling, forkynelse av det nye kongeriket)

[Redigert den 28-6-2020 kl 18:28 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen