Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Sabbatens betydning!
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-6-2017 kl 20:08
Sabbatens betydning!


Her følger en artikkel om Sabbaten i GT som i NT, hva er Sabbat og dens intensjon?

Sitat:
"Sabbaten og apostleneDisiplene holdt sabbaten høyt i ære. Det viste de etter Kristi død. De var travelt opptatt med å forberede hans begravelse, «på sabbaten holdt de seg i ro, som loven krevde» (Lukas 23:56). De ville fortsette sitt arbeide på søndagen, på «den første dagen i uken» (Lukas 24:1).
Apostlene gikk til gudstjeneste på sabbaten, slik Kristus hadde gjort. Da Paulus var på misjonsreiser gikk han i synagogen på sabbaten og forkynte Kristus (Apostlenes gjerninger 13:14; 17:1-2; 18:4)."


"«Når vi helligholder sabbaten på den rette måten, viser vi at vi av hele vårt hjerte elsker Jesus Kristus, vår skaper og frelser, som gjør oss til nye mennesker.
Dermed blir helligholdelsen av den riktige dagen og på den riktige måten et tegn på rettferdiggjørelse ved tro.[vii]»"



http://www.adventist.no/Adventist/Hjem/Artikler/2017/Juni-20...


Det er gledelig at flere og flere mennesker ser Gud og Hans karakter i denne verden, det viser at Guds verk virker slik at flere og flere ønsker å følge Ham og Hans bud/ ord.



Jes 58,13 Når du holder din fot tilbake fra sabbaten, så du ikke driver ditt yrke på min hellige dag, og du kaller sabbaten en lyst, kaller Herrens hellige dag ærverdig, og du ærer den, så du ikke går dine egne veier, ikke gjør din gjerning eller fører tomt snakk -

Matt 12,7-8 Og dersom I hadde visst hvad det er: Jeg har lyst til barmhjertighet og ikke til offer, da hadde I ikke fordømt de uskyldige. 8 For Menneskesønnen er herre over sabbaten.

Jes 66,22-23 For likesom den nye himmel og den nye jord som jeg gjør, blir til evig tid for mitt åsyn, sier Herren, således skal eders ætt og eders navn bli til evig tid. 23 Og det skal skje: Nymåne efter nymåne og sabbat efter sabbat skal alt kjød komme for å tilbede for mitt åsyn, sier Herren.


Ha en velsignet Sabbat! :D
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2017 kl 03:15


Tidene forandrer seg, tror ikke det er mange kristne som går i synagogen i dag, gjør du?

Ellers er vel forskjellen på deg og Paulus at mens han forkynte Kristus så forkynner du sabbaten.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen