Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Hva kan VI gjøre?
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-3-2004 kl 22:29
Hva kan VI gjøre?


Ja, det er flott at dere har laget en film og startet et forum hvor vi kan forsvare det sanne evangelium ikledd Guds rustning, men...


Hva i allverden kan jeg gjøre? Jeg advarer folk så sant jeg kan, men har lyst til å gjøre noe mer.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 8-3-2004 kl 23:43
Vanskelig spørsmål.


Hei Lionheart.

Jeg vet desverre ikke om det finnes noen enkle svar på spørsmålet ditt. For det første så er vi avengige av at Gud åpner dører for oss, og leder oss. For det andre så lever vi jo alle i forskjellige livs situasjoner og har forskjellige hensyn å ta. For det tredje så har i alle forskjellige evner osv.

Det jeg har lyst å si til deg, er at den brann som brenner i ditt hjerte tror jeg Gud selv har lagt ned i deg, og derfor så er jeg overbevist om at Han selv vil ordne/finne en måte å bruke deg på.

Samtidig så er det viktig å huske på at alle sanne kristne alltid ville måtte bære på en smerte inni seg, over synden i verden, frafallet, og lovløsheten. Smerte over alle de som ikke vil ta i mot Jesus som frelser, og smerte over de som har latt seg lure inn i forførelse.

Inntil Jesus Kristus kommer igjen, vil vi derfor aldri helt få fred, og bestandig gå med en lengsel etter å kunne gjøre mer, nå lengre, hjelpe flere. Denne smerten hjelper oss bl.a til å stadig søke Herren i bønn, og be for de ufrelste og våre forførte brødre og søstre.

Jeg vet ikke helt om det er til noen hjelp for deg, men jeg vil likevel dele litt om hvordan jeg tenker framover, og gi noen eksempler på hva du kan bidra med. Grunnen til at jeg understreker at dette bare er ment som eksempler, er fordi at jeg kjenner ikke Guds planer for deg. Jeg ønsker bare å vise deg at det kan finnes flere veier å gå.

Ja vi har laget en film, og et forum. Vi jobber nå, som du allerede vet, med den versjonen som skal få norsk oversetting. Lenger ser heller ikke vi. Vi vet ikke hva Gud ønsker etter dette, eller hvilke veier som vil åpne seg.

Mitt lille håp er at vi på sikt kanskje kan få til å reise en nasjonal debatt blant alle kristne, ved å bl.a sende filmen gratis ut til så mange som mulig.

Film er jo et redskap, Lionheart. Et redskap som du til og med kan bruke midt i menigheten(e)! (Det står ikke noe forbud i bibelen mot at kvinner ikke har lov til å bruke Videospiller og TV i menigheten. ;) )

For det andre så kan du skrive. Jeg vet jo allerede ut i fra det jeg leser i forumet, at du er flink til å ordlegge deg. Dersom du ønsker å skrive egne fakta/info/research artikler, så går det fint an å publisere dette her på verkstedet. (ikke bare i forumet, men hjelpe oss til å lage de artikkelsidene som vi har tenkt å opprette.) Dette er i hvert fall noe vi trenger hjelp til, fordi det er så mye stoff, og så mye informasjon, at vi vil aldri kunne bli helt ferdige, selv om vi alle skulle leve til vi blir 110!

Du kan også vurdere å skrive innlegg til forskjellige kristne aviser og tidsskrifter, og nettsteder og på den måten være med på å skape en offentlig debatt. (eller holde den i live.)

I tillegg så kan du faktisk skrive direkte til enkeltmenigheter eller menighetsledere, og fortelle dem hva du har funnet ut, hva som bekymrer deg osv. og hvor/hvordan de kan få lære mer dersom de er interesert.

Dersom du også ber om en tilbakemelding på hva de synes om det du formidler, og noen av dem svarer på din henvendelse, så er jo debatten allerede i gang. Uansett så kan det i hvert fall hende at du har fått sådd noe hos enkelte av dem. (Dersom de er interesert så kan du jo spørre om å få vise dem en film ;) )

Som sagt Lionheart, så er dette bare eksempler. Kanskje har Gud noe helt annet for deg, enn de tingene jeg har nevnt ovenfor. Husk bare at det finnes så mange måter å formidle et budskap på, og så mange måter å nå frem til folk på.

Så får vi alle be til Herren om at Han gir oss den nødvendige visdom og kjærlighet, og de nødvendige muligheter, anledninger, og ressurser til å formilde det som Han har lagt på våre hjerter.

Guds fred, søs.

Gunnar :)




[Edited on 8-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen