Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Dyret bilde og merke
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-11-2014 kl 22:23
Dyret bilde og merke


La oss se hva Guds ord sier om dette.

Åp 13,13-16 og det gjør store tegn, så at det endog får ild til å falle ned fra himmelen på jorden for menneskenes øine.

Og det forfører dem som bor på jorden, for de tegns skyld som er det gitt å gjøre for dyrets øine, idet det sier til dem som bor på jorden, at de skal gjøre et billede til det dyr som fikk såret av sverdet og blev i live.

Og det fikk makt til å gi dyrets billede livsånde, så at dyrets billede endog kunde tale, og gjøre så at alle de som ikke vilde tilbede dyrets billede, skulde drepes.

Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,


Dyret som forfører er en verdensmakt, nasjon eller en styrende/ ledende organisasjon i denne verden. Den forfører ved hjelp av store tegn, ild fra himmelen som kanskje er åndelige aktivitet som tilsynelatende kommer direkte fra Gud. Se Djevelens bedrag i Jobs bok. Målet er å lage ett nytt dyr som er ett bilde av det første dyr. Altså en verdensmakt som har vært skal komme igjen i ny drakt.
Alle som ikke bøyer seg for denne tros/ verdensmakts bud vil bli forfulgt og drept, se Daniels bok og gullstatuen. De som bøyer seg får ett merke på høyre hånde ELLER pannen. På samme måte kan vi se at Guds folk også har ett slikt merke, høyre hånd og panne men det går på hva Guds folk gjør (hendene) og hva Guds folk har i sitt sinnsliv og følelesliv (i hodet).

Videre:

Åp 14,9 Og atter en tredje engel fulgte efter dem og sa med høi røst: Dersom nogen tilbeder dyret og dets billede og tar merket på sin panne eller i sin hånd,
Åp 14,11-12 og røken av deres pine stiger op i all evighet, og de har ikke hvile dag eller natt de som tilbeder dyret og dets billede, og hver den som tar dets navns merke. 12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.


Vi ser at om man velger å tilbe/ bøye seg for overmakten så er følgen ett merke på høyre hånd ELLER i pannen. Med andre ord så kan vi se at i forhold til Guds merke så er det nok å gjøre Dyrets vilje, en trenger ikke å være enig. Eller man kan være enig men ikke gjøre, det er nok til å få merke. DET HANDLER OM UNDERKASTELSE/ TILBEDELSE.

Motsatt ser vi at de som IKKE tar dyrets merke, holder Guds bud og har Jesu tro. De tilber Gud alene og ikke en verdenslov som setter Guds bud ut av sin kraft.

Videre:

Åp 16,2 Og den første gikk avsted og tømte sin skål ut på jorden; og det kom en ond og farlig byld på de mennesker som hadde dyrets merke, og som tilbad dets billede.

Åp 19,20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilbad dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.


De som har merket tilber verdensmakten istedet for Gud og Hans bud til oss. De tror ikke på Guds ord og/ eller Gud. De mangler Gudsfrykt, de tror på seg selv og det i Guds navn.



5 Mos 6,6-9 Og disse ord som jeg byder dig idag, skal du gjemme i ditt hjerte. 7 Og du skal innprente dine barn dem, og du skal tale om dem når du sitter i ditt hus, og når du går på veien, og når du legger dig, og når du står op. 8 Og du skal binde dem som et tegn på din hånd, og de skal være som en minneseddel på din panne. 9 Og du skal skrive dem på dørstolpene i ditt hus og på dine porter.

Høgs 8,6 Sett mig som et segl på ditt hjerte, som et segl på din arm; for sterk som døden er kjærligheten, hård som dødsriket er dens nidkjærhet; dens glød er som ildens glød, en Herrens lue.

Esek 11,19-20 Og jeg vil gi dem ett hjerte, og en ny ånd vil jeg gi i deres indre; jeg vil ta bort stenhjertet av deres kjød og gi dem et kjødhjerte, 20 så de skal følge mine bud og holde mine lover og gjøre efter dem; og de skal være mitt folk, og jeg vil være deres Gud.

Esek 20,19-20 Jeg er Herren eders Gud; følg mine bud og hold mine lover og gjør efter dem! 20 Og hellighold mine sabbater! De skal være til et tegn mellem mig og eder, forat I skal vite at jeg, Herren, er eders Gud.



I Høgsangen sies det: " Sett mig som et segl på ditt hjerte, som et segl på din arm;"

Ett segl på ditt hejrte.. . Hjerte er iflg. Guds ord våre følelser i hodet mens sinn er tankene derav. Her har vi seglet på panne og høyre hånd om vi drar inn Moses og Esekiel inn i det poetiske i Høgsangen. Og det e rFaderen som gjør det mulig.. . :) ALtså ikke gjerneinger men tro gjør at vi gjør og føler.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-11-2014 kl 06:53


Hvilket må bety at vi i den siste tid ikke får kjøpe og selge om en har den rette tro og etterfølgelse.

Joda, jeg tror du er inne på noe der. Allerede nå så er det vel sånn flere steder på kloden.

Her på berget er det vel mer bare det at en kan bli litt upopulær, men ting kan

jo endre seg fort. Har du merket noe?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-11-2014 kl 20:15


Metodikken for å ta i fra nasjoner og enkelt mennesker eiendom, bankkontoer er jo her allerede og blir jo effektuert i dag ved ett tastetrykk. Det skjer ved tilfeller av økonomisk korrupsjon, overgrep/ maktmisbruk definert av myndigheter og terrorisme.

Når det gjelder forfølgelse ved hjelp av Dyrets merke så er det kun effektuert av verdens nasjoner, basert på en gudstro og folk om man nekter å ta Dyrets merke fordi man ikke vil bryte med Guds bud og Jesu tro/ Guds ord.

Å ikke ha rett tro er å bryte med Guds ord og Guds bud, fordi verdens religiøse bud sier noe annet er rett ferd og rett tro.

Å ta Dyrets merke er å tilbe antikrist bud, i Jesu (Guds) navn.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen