Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Ikke så mye
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-10-2011 kl 03:03
Ikke så mye


Det skjer ikke så mye for tiden. Nesten som i Noas dager. Livet gikk sin vante gang helt til flommen plutselig var over dem. Vil jeg med dette si at jeg venter den endelige dom er nært forestående? Nei, egentlig ikke. På den andre side så var det jo når han var minst ventet at han skulle komme.. så hvem vet..

En del venter at visse ting må skje før Jesu komme. Som for eksempel Israels omvendelse, dyrets merke og muligens også tusenårsriket.

Men om man har en litt tradisjonell forståelse så behøver ikke disse tingene være noe som ligger langt inn framtiden. Gud skulle ta seg ut et folk av alle folkeslag og om det er dette Israel det er snakk om så kan jo den omvendelsen være fullført før vi aner. Det samme med dyrets merke. Menes det med dette tanker og holdninger som styrer hånd og hjerne / panne så er kan mye være gjort der også. Tusenårsriket – tradisjonell forståelse her er at det er menighetens tidsalder.

Så hva gjenstår da egentlig før Herren kan komme igjen? Ikke så mye tror jeg.




[Redigert den 20-10-2011 av Igo]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-10-2011 kl 17:18


Hva mener du egentlig med at ikke så mye skjer for tiden? Har det ikke alltid vært sånn? :)

Det var jo du som sa i min tråd om kristendommen i Norge at den er slik som den var i apostlenes gjerninger eller Paulus og Simon Peters tid.. :D

[Redigert den 31-10-2011 av PeterDJ]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-10-2011 kl 19:59


Hei du. Der var du igjen ja :)

Jo det har vel alltid vært sånn at det er ikke så mange som finner fram til troen, sånn var det før og sånn er det nå, og få er det som blir frelst, for å sitere Skriften litt fritt gjengitt.

Og nokså dødt kan det vel mange ganger være innefor tradisjonell norsk kristendom også – kanskje ikke minst innenfor den statsstyrte. Men siden Jesus er den samme i går og i dag så må det jo bety at litt som i Apostlenes gjerninger må det jo også være for enkelte, hvis ikke så ville ikke Bibelen talt sant om Gud som den samme for sitt folk gjennom alle tider. Og mine erfaringer at ting skjer blant mange i dag også, men da kanskje ikke først og fremst blant de mest høylytte og spotlightsøkende småpsykopatpredikanter og deres disipler i og utenfor statskirke. Men blant dem som stoler på Gud og som tør å gå mot strømmen, utenfor den demonstyrte tidsåndkristendommen, der er faktisk Gud i aksjon med sin Ånd også i dag. Men dette er jo da en form kristendom som koster, og så altfor mange som gidder å ta det korset tror jeg egentlig ikke det er i vår tid. De fleste ser ut til å trives best innenfor.

Så litt som i Apostlenes gjerninger kan det nok fortsatt være ja, men du finner neppe mye av det innenfor det statsstyrte og deres støttespillere og medløpere i fellesmøter og anna illeluktende jallaåndelighet.

Håper dette var litt oppklarende :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-10-2011 kl 23:30


Skjønner. Men selv om det finnes falske tegn, apostler, disipler, lærer, osv.. så må man ikke slutte å tro på at det ekte kan skje, i den grad at mange hundre strømmer til på åpne steder og får se Guds gjerninger. Jesus gikk ikke akkurat alene rundt omkring, og det var vel sjeldent gjemt i et lite lokale, men så alle kunne se det. :)



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2011 kl 00:11


Ja det var det jeg også mente. Det ekte – inkludert tegn og under – ikke bare KAN skje, men skjer også i dag. Men de gangene jeg har sett det har det faktiske ikke vært så mange andre tilstede. Nei det var faktisk ikke på noe kristent møte eller massesammenkomst i det hele tatt. Den ene gange var det ikke mer 2 - 3 stk som var vitne til det som skjedde. Og det var ikke noe lite under som fant sted heller. Ikke dermed sagt at ikke ting også kan skje i store sammenkomster, selvsagt ikke, men det var blant de få trofaste Herren ga et særskilt løfte:

”Vit at Herren gjør under
for den som er trofast mot ham.
Herren hører når jeg roper til ham.”
(Salme 4,4)

Få, er det få som er trofaste og blir frelst? Ja, Bibelen sier så.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2011 kl 17:02


Ja, det står så. Og jeg har ofte vært så sint på visse "helbredeses predikanter" at jeg hadde ønsket å dratt på et sånn stor møte med benny hinn og tatt den fine dressjakken som han slår folk ned med og kastet han av scenen. Men så har jeg begynt å tenke at jeg faktisk ikke vet om han er Herrens salvede, og det står rør ikke Herrens salvede. Jeg vet ikke om det er ekte eller ikke.

Men han er uansett gjemt i et stort lokale for kristne i en del av verden. Kanskje kommer det mange tilreisende men det er vel helst kristne. Det jeg lengter etter er å se skarer av ikke-troende strømme til på gaten når en trofast Herrens tjener helbreder en lam.

[Redigert den 1-11-2011 av PeterDJ]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2011 kl 18:09


Nei det er ikke alltid så lett å vite om noe er ekte eller ikke. Heller ikke om folk strømmer til på gaten. Så da er det vel kanskje like greit å si som Abraham: ‘Hører de ikke på Moses og profetene, lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.’
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2011 kl 23:52


Men Ånden gav oss jo gaver for at de skulle bli brukt, noen til å profetere, noen til å legge hånd på syke, noen til å gjøre mektige gjerninger, noen til å evangelisere etc.. Og Jesus sa at et lys setter man på bordet og ikke under vasken eller noe sånn. :D

Jaja.. skal ikke påtvinge noen min mening, men min lengsel er iallefall som den er. Helt fra jeg ble frelst har jeg hatt den lengselen og det har absolutt ingenting med hva jeg har sett på TV å gjøre, eller lest på nett.. jeg hadde vel knapt internett da jeg ble frelst, men jeg leste i apostlenes gjerninger og tenkte dette ville jeg se. Jeg vil ikke se folk med en mikrofon på en scene som tar limousine hjem til sitt palass. Jeg vil se en Jesuslignende tjener gå på gaten og gjøre som disippelen Peter, Paulus, Stefanus og alle andre som har virket med tegn og under fra Gud, og etter Guds vilje. :)




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-11-2011 kl 02:15


Tror egentlig ikke et lys i staken er det samme som et under på gaten :)

Har et forslag. Ønsker du å se undergjerninger så må du først tro. Eller rettere sagt, du må først FÅ troen. Når Paulus nevner eksempler på nådegaver så nevner han en ”særskilt trosgave”, og jeg tror kanskje det er det som skal til. En annen mulighet kan være å fokusere på bibelens løfter om under. Da vokser troen. Jeg nevnte tidligere Salme 4,4. Der nevnes også trofasthet som en forutsetning. Lykke til.

[Redigert den 2-11-2011 av Igo]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-11-2011 kl 14:13


Vel, det behøver jo ikke være meg, men hvem som helst.

Takk uansett! :)




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen