Labar
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Kan ikke syke være kristne?
Kan ikke syke være kristne? Det var tanken som dukket opp i hode etter å ha lest et innlegg av Anita Apelthun Sæle avisen Norge Idag. Der slår hun med
brask og bram fast at gjerningsmannen bak 22. juli var ”like lite kristen som han var politimann”.
Høres litt merkelig ut syns jeg. Ikke minst med tanke på hva både bibel og virkeligheten rundt oss forteller om dette. Vi finner syke personligheter
med gudstro begge steder. Selvsagt. Og er en troende syk så er det vel heller ikke så merkelig med noen syke utagerende handlinger? Det er jo ofte noe
av det som definerer en sykdom. I alle fall om det er noe mentalt.
En annen ting er dette med å dømme. Vi skal jo selv dømmes etter det mål vi selv måler opp. Så hvorfor ikke trå litt varsomt? Tankeløyse er intet
bibels ideal. Og der har ikke minst friske et særskilt ansvar. Også Norge Idag – får vi håpe.
http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=19754
|
|
solbu
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av Labar
Kan ikke syke være kristne? Det var tanken som dukket opp i hode etter å ha lest et innlegg av Anita Apelthun Sæle avisen Norge Idag. Der slår hun med
brask og bram fast at gjerningsmannen bak 22. juli var ”like lite kristen som han var politimann”.
Høres litt merkelig ut syns jeg. Ikke minst med tanke på hva både bibel og virkeligheten rundt oss forteller om dette. |
Og hun har helt rett. Han skriver selv i manifestet sitt at han er ikke kristen, men vil forsvaret den kristne arven. Ergo, på sin egen bekjennelse er
han ikke kristen.
[Redigert den 8-9-2011 av solbu]
|
|
Labar
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Ok. Takk for info. Det visste jeg ikke.
Ha en riktig god dag du, med eller uten våpen
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Jeg tenkte akkurat det samme som Solbu. For jeg lastet ned manifestet og leste en del av det. Blant annet der hvor han skrev han ikke var personlig
kristen. Det er vel bare en knagg de har å henge invandrer hatet på. Men visste Anita dette? At han på sin egen bekjennelse ikke er troende? Hmm..
|
|