R1b1b2
Alias for Viking
Brukeren er frakoblet
|
|
Ufattelig virkelig - du verden Obama
http://www.youtube.com/watch?v=kBKD6zrHzM0&feature=relat...
Hør selv
|
|
Rotarius
Alias for Viking
Brukeren er frakoblet
|
|
Påstander om at han ikke er rette mannen har jeg hørt før, men ikke at han rett og slett står og gjør narr av bibelen.
Hvis han kommer til makten så er nok verden en økumenisk union/ katolisert sådann før en vet ordet av det.
|
|
Everaldo
Juniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Jeg forsøkte å lytte til det Obama sa fremfor å lese teksten som er skrevet på skjermen for å sette ham i et ufordelaktig lys. Det jeg hører er ikke
latterliggjøring av Bibelen. Poenget slik jeg oppfatter ham, er at samfunnet ikke kan styres av enkeltmenneskers religiøse opplevelser, men av allment
aksepterte lover. Hvis noen synes det er oppsiktsvekkende og sjokkerende, så kan jeg opplyse om at dette er nettopp grunnlaget for alle de vestlige
demokratier. På engelsk kalles det "rule of law", på norsk heter det rettsstaten.
I motsetning til rettsstaten står dette som Obama taler i mot, nemlig at samfunnet skal styres av personer etter deres eller andres religiøse
opplevelser. Slikt styre finner vi f.eks. i Iran og andre steder i Midtøsten.
Etter min oppfatning er det helt ubibelsk å følge etter personer som hevder å ha en spesiell kontakt med Gud. Slike mennesker opptrer som et
mellomledd mellom Gud og mennesker, dermed setter de seg på antikristelig vis i Guds sted, for det er bare én stedfortreder og mellommann, Jesus
Kristus.
|
|