Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: "Kom ut av henne, MITT folk!"
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

exclamation.gif opprettet den 17-10-2008 kl 11:38
"Kom ut av henne, MITT folk!"


Jeg er innstilt på å få mye motstand og kritikk i dette innlegget, og det får bare være. Men jeg bare må dele med dere noe som gjorde sterkt, sterkt inntrykk på meg i går.

Vær så snill og legg vekk alle fordommer, be gjerne om Den Hellige Ånds hjelp til å skjønne og forstå hva som er sannhet, og ta fram Bibelen (Luk 11,11-13). Det hjelper ikke å be, dersom en ikke tror at Han vil gi dere det dere ber om. Det jeg snakker om nå er kritisk og det haster. Og husk: alt må bedømmes kun ved hjelp av Guds Eget Ord alene!

Før dere leser videre, vil jeg gjerne at dere først ser helst begge talene av David Gates som det er linket til nedenfor. Han tar for seg finanskrisen og de siste dagene før Jesu gjenkomst. Vær så snill og se hva Bibelen sier angående Jesu gjenkomst, hvordan den vil være, hvor omfattende (referer til innlegget mitt "Herrens dag -- En hemmeglighet?"). Dette er livsviktig for ikke å bli lurt. Ta Bibelen på Ordet, det er ikke en lukket bok! Den er for alle, små og store. Husk at den som leter med hele sitt hjerte og vil ha sannheten, vil finne den. Jeg tror ikke at Gud gjemmer sannheten for en oppriktig sjel!

Linker til "The Converging Crisis" av David Gates:

Del 1

Del 2

Jeg tror at det er i del 2 at han nevner at en av pasoterene hadde fått drømmer og syn om natten. Legg merke til at man var veldig kritisk og skeptisk til dette og at de "prøvde Åndene" slik som det sies i 1 Joh 4,1. Ifølge Gates anerkjente disse åndene, eller englene som det var han så, at Jesus var Gud og er Gud og er Menneskesønnen, altså helt menneske og helt Gud.

Deretter nevnes siden hvor de forskjelllige synene er lagt ute for at andre skal kunne lese dem:

www.4hispeople.com/dreams.html

Er man kritisk og skeptisk, er det bra, for det er det man burde være. Men les det (drømmene), og bedøm selv! Jeg har lest litt, og jeg er sterkt preget av dette. Jeg ser selv med egne øyne at dette er troverdige ord, og jeg tror at det er et direkte budskap fra Gud til Hans folk.

Les og se selv! Sammenligne alle sitater og utsagn med Guds Ord, Den Hellige Ånd vil lede dere om dere spør etter Ham.

Jeg har ikke postet dette innlegget for å diskutere doktriner, bare så det er sagt. Det har jeg allerede gjort.

Syvendedags adventistenes tro er kun basert på Bibelen og den tolket gjennom sine egne briller! Det er adventistetenes mål å finne sannheten, uansett hvor "bitter" eller "søt" den måtte være.

Som sagt, jeg er ikke sjokkert om jeg får mye motstand og kritikk. Men nå har jeg gjort mitt! Det er opp til dere om dere vil kikke nærmere eller ikke. Dette er ikke noe hypnose eller noe som trollbinder en. Gud har gitt alle en fri samvittighet!

Takk, og lykke til i letingen etter sannheten! :)




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 18-10-2008 kl 11:38


Ikke lett å få respons på et lass materiell, foredrag og
blandede følelser, nesten uten noen resymmerende ledetråd.

Hvis det er viktig, hvorfor ikke presentere en saklig
oppsummering av de kommunikasjonene du vil ha reaksjoner på:
Hva er linjen i alt dette for deg?
.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 18-10-2008 kl 13:26


Linjen er at innholdet i filmene, og websiden er i full harmoni med Bibelens eget Ord.

Og hva poenget er? Poenget er at Jesu gjenkomst er så mye nærmere enn det vi tror. Poenget er også at det er på høy tid å bestemme seg for hvem man vil tjene (Jos 24,15). Såvidt jeg vet, så er et halvt hjerte ikke godt nok for Jesus. Han kan bare ta imot hele hjerter.

Selv var jeg ikke fullt klar over dette, derfor vil jeg gjøre alt jeg kan for at andre ikke skal være uvitende om den tiden vi er i/hva som kreves av Jesus for å bli frelst, nemlig full overgivelse av selvet og alt en eier. Jeg deler simpelthen informasjon som gikk meg hus forbi tidligere. Bibelens profetier og oppfyllelsen av dem er for meg en enorm trøst og oppmuntring, derfor vil jeg gjere dele det med andre.

Jeg skriver ikke alt dette fordi jeg tror jeg alt har oppnådd det, men jeg deler det fordi det er sant og gjelder alle.

Angående tråden jeg startet og websidene jeg la ut, så vil jeg gjerne referere til Joel 3. Ettersom vi vet at dette har skjedd og vil skje igjen, så er det viktig å teste alt vi hører og leser med hva Guds eget Ord sier, dersom vi skal få noe ut av det. Vi kan vite at dersom det samstemmer med Bibelens lære, så er det fra Far. Dersom det ikke gjør det, om så det er den minste detalj, så er det ikke fra Far.

Jeg poster det her for at dere skal få undersøke og granske sammen med Bibelen, dersom dere vil. Hjemmesiden inneholder bl.a. drømmer som en pastor har hatt, og jeg selv har kommet til konklusjonen at det er fra Far. Både jeg og en rekke andre var svært skeptiske i utgangspunktet.

(De handler litt om de trengslene som står for døren, samt Jesu gjenkomst, som kommer når det ser ut som verst for oss, med mer. Les det!)

Dann deres egne meninger om innholdet! Jeg vil simpelthen bare dele det med dere for at de av dere som gidder kan ta imot oppmuntringen. Disse drømmene innebærer ikke noen nye læringer, de løfter opp Jesus Kristus og Bibelen.

Les det (4 His People),og finn ut selv! :)

[Redigert den 18-10-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-10-2008 kl 16:37
Hva nådepakten i Kristus er.


Hei BiZ!

Eg betviler ikke hverken din eller dine meningsfellers oppriktighet. Det er også godt å bli påminnet at vi lever i de siste dager like før gjenkomsten. Men eg blir skeptisk når mennesker som hevder å ha fått åpenbaringer gjennom drømmer og syner for å advare om de kommende begivenheter ikke er i stand til å formidle det evige evangelium til en verden "på randen av stupet" slik at syndere blir ledet til troen gjennom en rett formidling av lov og evangelium.

Nådepakten i Kristus som blir formidlet fullkomment gjennom Skriftens vitnerbyrd er:

1) Ensidig en gavepakt hvor Herren frivillig forplikter seg selv til nåde og barmhjertighet på grunnlag av Herrens egen kjærlighet og sonergjerning.

2) De ubetingede løfters pakt. Det vil si paktsløfter som er gitt og oppfylles fullkomment uavhengig av menneskers moralske fortid, nåtid eller fremtid.

3) En pakt hvor Gud har løst hele verden fra all dens syndeskyld og i stedet gjennom evangeliet tilsier hvert menneske som hører alt hva som er gitt i Kristi person og gjerning til den hørende.

4) En trospakt som utelukker alle gjerninger fra frelsen. Som ikke krever tro som betingelse for frelse, men som skaper tro i menneskehjertet som tilregner seg Kristus, får syndenes forlatelse, arver det evige barnekår og får gratis alle løfters oppfyllese. For nådepakten må kalles en "trospakt", dels fordi den oppretter et forhold mellom Gud og mennesker hvor hele gudslivet er et trosliv i tillit til Herrens person og løfter, dels fordi samfunnet med Gud bare kan finnes og bestå ved den tro de ubetingede løfter skaper. Dette er en tro som gis av Gud (Ef 2,9) ved ordet og som virkes ved Åndens kraft. (Ef 1,13.19.; Rom 10,17; Gal 3,25).

Det er derfor en løgn som det ofte hevdes at det å bli en kristen "bare" er en viljesak, og at et menneske kan bli det når og hvor det vil.
Samtidig er det en sannhet at det å bli en kristen er det største under i et menneskes liv og kan bare bli virkelighet ved Den hellige Ånds gjerning når Ånden omvender et menneske. Og Ånden virker gjennom Skriftens ord.

Derfor mener eg det er all grunn til å prøve åndene. Også de som henvender seg til mennesker gjennom syner,drømmer og åpenbaringer i Guds navn, om de taler i samsvar med det evige evangelium vedrørende menneskers frelse. Dersom dette mangler, er det all grunn til å være på vakt!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 18-10-2008 kl 18:04


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hei BiZ!

Eg betviler ikke hverken din eller dine meningsfellers oppriktighet. Det er også godt å bli påminnet at vi lever i de siste dager like før gjenkomsten. Men eg blir skeptisk når mennesker som hevder å ha fått åpenbaringer gjennom drømmer og syner for å advare om de kommende begivenheter ikke er i stand til å formidle det evige evangelium til en verden "på randen av stupet" slik at syndere blir ledet til troen gjennom en rett formidling av lov og evangelium.

...



Jeg er helt enig i dette. Oppriktig tror jeg det delvis er et resultat av den forførende sluhet som djevelen legger for dagen. Djevelen prøver å forføre selv de utvalgte (som jeg tror også finnes utenfor SDA-menigheten!).

Samtidig så kan jeg med rette si at dette ikke stemmer helt, heller, selv om vi kanskje tilsynelatende går stille i dørene. SDA er en forholdsvis liten gruppe (16 millioner), og vi når mange mennesker gjennom flere TV-kanaler, streaming, møteserier, radiosendinger og tidsskrifter over hele verden.

Men det er ikke mange nok!

Det finnes ledere innenfor SDA-menigheten som ser dette problemet og som gjør det de kan for å formidle og dele byrden de har for verden og med resten av menigheten (bl.a. David Gates).

Vi er alle bare mennesker.

Sånn jeg opplever det nå, er at flere og flere begynner å se faren ved å dvele og vente så mye lenger. Flere ungdommer i menigheten bestemmer seg for et hellig liv med Jesus. Samtidig, så sover utrolig mange av dem som kaller seg kristne/adventister...

Samtidig som jeg vil formidle at alle er ordinære mennesker, vil jeg også formidle at det 'jobbes med saken', både innenfor og utenfor menigheten. Selv føler jeg en trang for vekkelse av menigheten, blant ungdom og selv voksne. Vi føler oss alt for trygge!

Spesielt er det en fare for SDA nettopp fordi vi tror at vi har sannheten og ikke behøver å bekymre oss. Jeg er overbevist om at dette ikke bare gjelder oss, men også andre menigheter. Dette er direkte farlig. Jeg håper og ber om at Far må vekke alle sine barn og styrke dem, og at SDA blir i stand til å stille bibelsentrerte tro i det rette lyset for verden.

Og en liten kommentar til det du sier i det fjerde poenget ditt: Det at man tilregner seg Jesus Kristus er da først og fremst ved tro? Jesus Kristus ved den Hellige Ånd vil lære gi oss en tro som stadig vokser og stadig strekker seg utenfor den "behagelige" sonen.




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-10-2008 kl 22:16


Der er mange såkalte "evangeliske" retninger, men hvor kjennetegnet på deres lære er at de legger hovedvekten på alt vi skal gjøre, og hvor også troen gjøres til en lovgjerning; "men vi må jo tro...!" i stedet for at hovedbudskapet blir om ham vi får lov av bare nåde å tro på. Men vi må innse at en helt vesentlig grunn til all utglidning og åndelig søvn i kristenheten er denne:

Loven blir ikke forkynt så den "dreper", og virkelig driver til Kristus!

Dernest at den etablerte kristenhet i dag overhode ikke er våken for reformasjonens "det dødelige alvor i spørsmålet om den rette lære". Og dette siste er jo nettopp samme sak som det å skjelne rett mellom Lov og Evangelium.

Men har vi sett hvor rent Gudsbespottelig og Kristusforkastelig all lovisk lære og liv er, blir det etter hvert også klart for oss at dette er like farlig enten det skjer på høyre side; i "alvorlig konservativ bibeltro" forsamling, eller på venstre side, i "superkarismatis under-og-tegn"-sammenheng.

Hvis selv det Gud virker ved oss og i oss, selve tjenesten eller nådegaver og under og tegn, blir det vi bevisst eller ubevisst begynner å bygge vår kristendom på, og som blir det som dominerer - framfor Evangeliet for fortapte syndere, ja, da er vi også selv fortapt!

Tankevekkende utdrag av bladet Arven nr.3 2008 side 13. http://www.arven.net/

Dersom en sitter under uevangelisk og død forkynnelse, må en være klar over at en påvirkes av dette på en måte som kan føre til åndelig blindhet med døden til følge.

[Redigert den 18-10-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 19-10-2008 kl 10:34


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Der er mange såkalte "evangeliske" retninger, men hvor kjennetegnet på deres lære er at de legger hovedvekten på alt vi skal gjøre, og hvor også troen gjøres til en lovgjerning; "men vi må jo tro...!" i stedet for at hovedbudskapet blir om ham vi får lov av bare nåde å tro på. Men vi må innse at en helt vesentlig grunn til all utglidning og åndelig søvn i kristenheten er denne:

Loven blir ikke forkynt så den "dreper", og virkelig driver til Kristus!

Dernest at den etablerte kristenhet i dag overhode ikke er våken for reformasjonens "det dødelige alvor i spørsmålet om den rette lære". Og dette siste er jo nettopp samme sak som det å skjelne rett mellom Lov og Evangelium.

Men har vi sett hvor rent Gudsbespottelig og Kristusforkastelig all lovisk lære og liv er, blir det etter hvert også klart for oss at dette er like farlig enten det skjer på høyre side; i "alvorlig konservativ bibeltro" forsamling, eller på venstre side, i "superkarismatis under-og-tegn"-sammenheng.

...

[Redigert den 18-10-2008 av Bror]


Jeg tror jeg har klart å gripe fatt i poenget ditt.

Det er klart at Jesus gir oss anledningen til å få evig liv av å tro på Hans Navn og på at Han kan helliggjøre oss ved Sin Ånd. Men man vil ikke motta disse velsignelsene dersom man ikke tror på Hans Navn, og gjør det Han sier! En som ikke tror på Gud i det hele tatt, hvordan kan han da få tilgang til den nåden som de troende står i? Denne nåde får vi jo nettopp av tro!

Jeg har fått det inntrykket av at mange kristne i dag rett og slett kan ikke tolerere ordet "regler" eller "lov". Det er sant at loven, slik som Paulus sier, har blitt til død for oss. Hvorfor? Nettopp fordi det ikke er mulig for et menneske å fullkomment holde den!

Joh 14,15.21 ; 15,10

Dette er det Jesus selv som sier. Vi kan ikke se bort ifra at det kreves noe av oss. Noe som vi i oss selv ikke er i stand til å gjøre. Er dette urettferdig? Slett ikke! For Guds lov er rettferdig og god, det er mennesket og synden som er problemet. Og nettopp pga. dette, siden vi er så håpløst stilt, har Jesus lovt av vi -- dersom vi tror at Han kan og vil -- vil bli forvandlet til Hans bilde og karakter ved en lang prosess, og ved Hans Ånd. Han har lovet all den nåde og tilgivelse det trengs på veien, dersom vi bare griper fatt i det med tro hver gang og ikke gir opp.

Det er utrolig mange som tror at vi ved Jesu gjenkomst vil forandre personlighet og bli helliggjort idet Han kommer. Men dette er faktisk ikke sant. Vi vil få et nytt legeme, det er sant. Men helliggjørelsen for Himmelen begynner i dette liv! Vi skal stadig strekke oss mot å bli Jesus lik, samtidig som vi stoler på og tror at Jesus tilgir oss der vi feiler og ikke strekker til.

Mange misforstår nettopp dette med at vi skal frelse oss selv. Men det er overhodet ikke det som menes med det. Jesus frelser oss nettopp fordi Han tok vår straff. De som da tror på Hans Navn vil bli ledet fram til herlighet. Men dette er en prosess.

Paulus skriver mye om nettopp dette i Romerbrevet, spesielt i "Livet i Ånden" (Rom 8). Se Rom 8,4-->. De gode nyhetene kommer spesielt til uttrykk i vers 15!

Sitat:

Dere har ikke fått den ånd som slavene har, så dere igjen skulle være redde. Nei, dere har fått den Ånd barna har, den som gjør at vi roper: «Abba, Far!»


Om vi ikke lykkes og faller, kan vi rope på Far, og Han er der og hjelper oss opp med det samme!


Jeg er helt enig i at det er evangeliet om Jesus Kristus' gudommelighet og Hans død for oss på korset. Men jeg antar at dere allerede har tatt imot Ham. For mennesker som ikke har hørt om Ham eller ikke tror, ville jeg ikke legge framfor dem en haug med syner og drømmer. Bibelen er det første som burde presenteres for dem, budskapet om frelse, slik at de kan ta imot det.
Men jeg ville også presentere for dem det jeg tror er fra Far, nettopp fordi jeg tror det er fra Far. Men det er viktig, uansett hvem det kommer fra, å sammenligne alt med Guds eget Ord. Så lenge man alltid følger denne regelen, er men trygg, så sant man ikke forvrenger Ordet og misbruker det, men lar den tolke seg selv i enhver sak.




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2008 kl 13:29
Forsoning og rettferdiggjørelse er to forskjellige ting.


Det samme er rettferdiggjørelse og helliggjørelse. Det er her eg mener mange adventister blander kortene i sin forkynnelse i skrift og tale.

I forsoningen dreier det seg om at Jesus bærer verdens synd og lider Guds dom og forbannelse over synden i vårt sted.
Men i rettferdiggjørelsen dreier det seg om at en synder som tror på Kristus, av Gud får syndenes forlatelse og tilregnes Kristi rettferdighet , den fullkomne oppfyllelsen av de ti bud,
på en stedfortredennde måte.

Forskjell på forsoning og rettferdiggjørelse hindrer ikke at de har noe felles. Og det som er felles er en bestemt gudommelig handlemåte og tenkemåte som heter tilregning. Ved soningen og forsoningen blir Jesus tilregnet verdens synd for å bære den bort og lide dens straff. Ved rettferdiggjørelsen blir synderen tilregnet Kristi rettferdighet for ved den å innsettes i barnekår hos Gud. I begges fall er således den bestemte gudommelige handle- og tenkemåte som heter tilregning den klippegrunn som hele frelsens hemmelighet hviler på.
Derfor er "tilregning" selve nøkkelen til det sanne lys over forsoningen og rettferdiggjørelsen.

Grundige undersøkelser viser at SDA dessverre for det meste forkynner uklart om dette når de blander både forsoningen, rettferdiggjørelse og helligjørelse i forkynnelsen.

Det er ikke nok at du har fått all din synd forlatt. Du må også ha noe å møte Gud med. Og her holder det ikke med helligjørelse, selv om den er bibelsk og virket med Guds hjelp. Her er det den sterfortredende fullkomne oppfyllelsen av loven i Jesus alene som gjelder. Her blir alt "vårt eget" satt til side som totalt urent og ubrukelig i Guds øyne. Og når dette kommer klart fram i forkynnelsen kommer de mange, men, men........

Slik har det alltid vært, og slik vil det være inntil enden!

Ganske mye mer om dette her:

http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=1572
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 19-10-2008 kl 14:02


Det stemmer at vi blir tilregnet som rettferdige og hellige pga. Jesu offer for oss på Golgata, slik at hver den som tror på Hans Navn blir regnet som rettferdig for Gud.

Jesus i dag, går i forbønn for sine barn hos Far i DHH, slik som øversteprestene én gang i året gikk inn i DAH (Paulus nevner dette i Heb 9,11). Etter dette, gikk de ut av DAH for å rense tempelet ved håndspåleggelse av syndebukken, osv.

Det samme gjelder Jesus, som alt dette var et bilde på. Idet Jesus har fullført sin gjerning (forbønn og stedsfortreder for alle mennesker) i DAH, hos Far, vil alles skjebne være beseglet. Jesus går ut av Helligdommen for å rense den og rense jorden, og hente sitt folk. Folket sitt mye i løpet av denne korte perioden måtte greie seg på egen hånd, men DHÅ vil bli kraftig utløst over Hans folk som aldri før. Dette vil rense dem og gjøre dem fullkomne i deres karakter.

Igjen: Når Jesus så har gått ut av helligdommen, er det ingen mellommann mellom mennesker og Gud lenger, og det er derfor de syv plager utøses. Nådedøren er stengt, Guds vrede, ublandet med nåde, utøses over alle onde mennesker som fikk samme anledning som de rettferdige til å ta imot Jesus Kristus og sannheten, men som stivnakket motsto Ham.

Men de som er beseglet med Guds segl og som er hellige vil på dette tidspunktet være fylt av Ånden som aldri før, og de vil stå fram for deres Skaper og Gjenløser når Han så kommer, som rene, hellige og fullkomne i deres karakter.

Idet Jesu' stemme lyder og vekker opp de sovende troende, får alle hellige (levende og døde) en ny, udødelig kropp. De utvalgte som har gjennomgått trengslene, har (gjennom lidelsene) blitt lutret og renset på sjel og sinn og ved hjelp av DHA som også er Gud, blitt fullkomne i sin karakter.

Ingen vet når nådedøren stenges, og derfor er det farlig å utsette overgivelsen. Guds Ånd trekkes snart ut av verden, unntatt dem som allerede har tatt imot Ham, og skjebner vil bli beseglet! Dette skjer rett før de syv plagene inntreffer.

Jeg har ikke tatt med noen bibelvers, for jeg antar at dere kjenner igjen hendelsene fra bl.a. Åpenbaringsboken, Paulusbrevene og Mosebøkene.

[Redigert den 19-10-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2008 kl 18:01


Eg tenker hendelsene og læren heller er et resyme fra boken "Mot historiens klimaks" av Ellen White heller enn fra Åpenbaringen, Paulusbrevene og Mosebøkene. Men eg har brukt mye tid på dette i andre tråder. Så en får bare selv prøve disse doktrinene på skriftens grunn.

Min oppfatning om "adventismens sorte hull" og manglende evangeliske forkynnelse finner eg dessverre ingen grunn til å revurdere.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 19-10-2008 kl 18:55


Jeg respekterer dette! :)



\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
R1b1b2
Alias for Viking
**




Innlegg: 49
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2008 kl 21:58


Jeg har lest en artikkel skrevet av Stephen R. Lewis, ikke helt ukjent:

Sitat:

Stephen R. Lewis earned a Th.B. from Multnomah School of the Bible, a
Th.M. in Historical Theology from Dallas Theology Seminary, and a Ph.D.
in Higher Education from the University of North Texas. Dr. Lewis is the
Academic Dean of CTS as well as professor of Church History and the
History of Doctrine.


http://www.chafer.edu/journal/back_issues/v8n4_4.pdf

Denne artikkelen er så bra! Den tar for seg Den Nye Pakt og vil gi den som leser det en bedre innsikt i og omkring endetid. "En nøkkel artikkel"!!!:up:

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 20-10-2008 kl 09:56


Takk for innelgget. Jeg har aldri hørt om han eller lest noe av han. Jeg synes også at det er viktig å ha i tanke at ingen burde basere sin oppfatning og tolkning av Bibelen på det et annet menneske sier eller mener, uansett stilling og grad. For den som oppriktig søker sannheten, er Den Hellige Ånds påvirkning tilstrekkelig, samt det å la Bibelen tolke seg selv. Bibelen er en lukket bok for dem som bare søker etter feil og motsigelser, men en åpen bok for den som søker etter sannheten.



\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-10-2008 kl 11:17


Visdomsord til de søkende:


Sitat:

Så sa Herren: Stå på veiene og se til. Spør etter de gamle stier. Spør hvor veien går til det gode, og vandre på den! Så skal dere finne hvile for deres sjeler. Jer 6:16

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 21-10-2008 kl 14:19


Det har gjerne vært en god del nyttig å finne på "De gamle stier",
rotarius gav nettopp en lenke dit, så jeg.
http://home.c2i.net/DeGamleStier/

Idag var det endel strandede lenker der,
det hadde vært å håpe at innehaveren har backup av tekstene
det gjelder og kan legge dem ut igjen --


for anledningen gjelder det "Et utvalg artikler"
om den snikende katolisering:
Sitat:

Mariadyrkan bland protestanter - nr. 3 - År 2000

Då lovsången bröt fram - nr. 5 - År 2000

Taizé - med rätt att skapa enhet? - nr. 6 - År 2000

Bönboken Tidegärden -- skjult katolsk mørke - - nr. 1 - År 2001

Vår tids normlöshet - en andlig och moralisk katastrof
utan motstycke i historien - nr. 4 - 2001

Mer om New Age och nutida kristen förkunnelse - nr. 1 - 2002

Hur ska vi förstå den katolska helgonförklaringen? - nr. 5 - 2002

Drömmen om församlingens maktposition i ändens tid


noe man ikke kan legge hvor som helst i nettjungelen.
som svenskene må ha gjort.

SISTE: vi fant enkelte andre utgaver og la inn lenking ovenfor.


Relaterte tekster: -> 'Ekumenik' ->


Sitat:

I rollen av äldstebröder, pastorer, präster, biskopar och ärkebiskopar
bekämpar motståndare till Kristus människors frälsning inifrån kyrkorna:

- Kristenhet på katastrofkurs -

Kyrkorna erbjuder i allt ökande utsträckning sakramentalism, processioner och liturgiska excesser,
och den religiösa människan får här en viss form av tillfredsställelse
som effektivt gör henne immun mot den äkta varan.


-

[Redigert den 17-12-2008 av Praxis]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 22-10-2008 kl 06:53


VIKTIG!

I går, etter å ha bedt (igjen) Far om å tydelig vise meg hva som er sannhet og hva som ikke er det, slo jeg opp i Bibelen min. Jeg bladde litt, og jeg endte opp på 1 Tim 4:

Sitat:
"Ånden sier med klare ord at i de siste tider skal noen falle fra troen. De skal holde seg til ånder som fører vill, og til demoners lære fra løgnaktige hyklere med avsvidd samvittighet. Disse forbyr folk å gifte seg og krever avhold fra mat, den som Gud har skapt for at de som tror og kjenner sannheten, skal ta imot den med takk. Alt det Gud har skapt, er godt, og ikke noe skal forkastes når det mottas med takk. For det helliges ved Guds ord og bønn."


Drøm: "WATCH, AS I AM COMING!"

Sitat:


"This book, inspired by Jesus, is a foundation of what to do." The angel expounds on
elements of the book. He speaks about morality in the way we dress. He talks about the
over-abundance of makeup. He explains about jewelry and that there is no need to
wear it. He says that even wearing the small symbol of your marriage is a small
compromise, and that one leads to another. There will no longer be marriage in heaven.
and no rings.
You were not born with it. The mind will be cleansed of want and craving
and the diet will be given up to that of which God had given Adam and Eve to eat. This
will be done not because of the desire to be one of the 144,000, but because of the love
for the One who is of the Great Love."




Drøm: "A GREAT WORK"
Sitat:


“There is a great work to be done. Remember the
whole universe is watching these important final moments.”
The Herald stands up and we walk through a wall and enter a room. I now see families
sitting down to eat. He explains that they do not know we are there. I realize it is a
special meal for a special occasion. The foods that are spread out on the table are what
one would expect from a worldly person. The individuals hold hands and a prayer is
given that is a mockery to the Creator of the universe." (The Herald speaking)



The Herald is still holding my hand as we return to the corridor. We sit down and he
explains that it is now time that we “who are they” correct our diets. We have a great
work ahead of us and the things that we have been fueling ourselves with will prohibit
the Holy Spirit’s work. We are to stop eating any living thing which God created that
flies, walks, or swims.








Alt skal testes vi Bibelen, Guds Ord! :)



[Redigert den 22-10-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-10-2008 kl 17:18


Hei BiZ!

Er drømmene hentet fra noen av Ellen G. Whites syner hvor hun har fått åpenbaringer om at det er synd å spise kjøtt og fisk?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 22-10-2008 kl 17:38


Nei, de er hentet fra Ernie Knolls drømmer (www.4hispeople.com).

Det er ikke synd å spise kjøtt, Jesus gjorde det jo. Men jeg tror absolutt at det kommer en tid der dyrene er så forpestet og fulle av sykdommer at det rent helsemessig er lurest å la være.




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-10-2008 kl 20:14


Takk for svar!

Er denne Ernie Knoll SDA? Er hans drømmer i samsvar med EGW? Fremmer hans drømmer en forståelse av evangeliet og frelse for syndere i Jesus alene? Eller er det mye lov og lite evangelium?

[Redigert den 22-10-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 22-10-2008 kl 21:10


Første gangen jeg leste det, var jeg overbevist om at det var fra Gud. Men jeg vet ikke lenger. Det virker som SDA har delte meninger. Det virker som drømmene samstemmer med Bibelens lære, men på visse punkt er jeg ikke sikker (med hensyn til kjøttet og gifterringer/giftermål). Drømmene virker sanne og oppriktige, men noen steder virker det som om engelen truer med at Gud ikke vil ta imot den som ikke tar imot disse drømmene som sannhet.

Problemet mitt er:

I 1 Tim 4 står det om hvordan noen skal falle fra troen i de siste tider:

"De skal holde seg til ånder som fører vill, og til demoners lære ... Disse forbyr folk å gifte seg og krever avhold fra mat, den som Gud har skapt for at de som tror og kjenner sannheten, skal ta imot den med takk."

Først og fremst, så vitner dette litt om hvor SDA står i dag, med hensyn til svin, skalldyr, osv. Jeg tror ikke man blir dømt etter hva man spiser. Men jeg tror at Gud krever at vi skal ta vare på kroppen vår så godt vi kan. Om man da ikke spiser noe "urent", men stapper seg med potetgull og sjokolade 7 dager i uka, så tror jeg at man har mistet litt av poenget. Det handler ikke om et sett med regler. Det handler om å tjene Gud med den kroppen man har, og ære Ham (ettersom kroppen vår er Hans tempel).

På den annen side, så er det delvis det engelen i pastor Knolls drømmer sier, som du sier i avsnittet med drømmene (både når det gjelder kjøtt og gifterringen). Altså, at det er på tide å slutte å spise kjøtt. Samt at han nevner at selv gifterringen er et lite kompromiss. Han nevner siden at det ikke vil være giftermål i Himmelen, noe som er sant.

Jeg fikk vite at Ellen White hadde skrevet noe av dem samme, at hun hadde nevnt at de 144 000 ikke skulle spise kjøtt i de siste tider. Jeg må innrømme at jeg ikke har lest dette selv, men jeg vet at det ikke er forbudt å spise kjøtt! Jesus spiste selv kjøtt. Det er forskjell på å forby å spise kjøtt, og oppmuntre til å la være. Det er ikke kun vegetarianere som blir frelst, men vi ble skapt som vegetarianere i utgangspunktet!

Jeg håper du skjønner hva jeg mener. Dersom noen kommer og forteller oss at vi er fortapt og udugelige om vi spiser kjøtt, så ville jeg ikke tro det var et budskap fra Gud. Men oppmuntringer til vegetariansk kosthold er noe annet.

Med hensyn til gifterringen, så tror jeg at det pleide å være en hedensk skikk. Men mer vet jeg ikke om dette. Dersom det er den ytre prakten som det snakkes om er det forsåvidt sant. Men så nevner han ekteskap og Himmelen. Det får meg til å lure om det er ekteskapet det snakkes om eller bare ringen?

Tilbake til 1 Tim 4, når det står at de "forbyr mennesker å spise kjøtt" samt å gifte seg, så virker det som om Paulus advarer mot et regelverk av mennesker.

Dette er mine refleksjoner rundt det, og det er derfor jeg er usikker. Noen innenfor SDA peker på hvordan engelen forlanger at alle skal akseptere og ta imot dem som guddommelige (ellers...!), mens andre peker på hvordan all læren som er presentert og lagt fram i drømmene samstemmer med det Bibelen lærer, i tillegg til engelens lange vitnemål om Jesu guddommelighet som helt Gud og helt menneske.

Dette er vanskelig å bedømme, jeg ber stadig om at jeg må vite sannheten om disse drømmene. I bunn og grunn, så er det meste av det Ernie Knoll ser i drømmene en stadfestelse på det Bibelen lærer. Men noen detaljer får meg til å nøle, når jeg sammenligner med Guds Ord... Drømmene er absolutt ikke nødvendige for frelse, og hvis noen hevder det, så vet man hvor det kommer fra. Ellen White tar forsåvidt opp alle tema som tas opp i drømmene til Knoll, så dette er ikke kritisk. Men det er viktig å kunne bedømme utifra Guds Ord enhver ånd!

:puzzled:




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 23-10-2008 kl 13:00
Kom UT av henne, eller sitt pal og bli betjent...


Sitat:

Men noen detaljer får meg til å nøle, når jeg sammenligner med Guds Ord...
Drømmene er absolutt ikke nødvendige . . . .
noen steder virker det som om engelen truer med at Gud ikke vil ta imot den
som ikke tar imot disse drømmene som sannhet.

Ja, tro om det ikke er ferdig sortert der?
. . . .
Sitat:

Noen innenfor SDA peker på hvordan engelen forlanger at alle skal akseptere og ta imot
dem som guddommelige (ellers...!), . . . .

engelens lange vitnemål

. . . ber stadig om at jeg må vite sannheten om disse drømmene. I bunn og grunn
så er det meste av det . . .
en stadfestelse på det Bibelen lærer.
Men det er viktig å kunne bedømme utifra Guds Ord enhver ånd!
puzzled:


Sitat:

Jeg har hørt hva de sier, de profetene som spår løgn i mitt navn.
«Jeg har drømt, jeg har drømt,» sier de. (...)

Den profet som har en drøm, kan fortelle drømmen;
men den som har mitt ord, skal i sannhet tale mitt ord.

Hva har halmen til felles med kornet? lyder ordet fra Herren.
Mitt ord, er ikke det som en ild,
lik en slegge som knuser fjell? sier Herren.

Derfor vender jeg meg mot profetene, sier Herren, de som stjeler mine ord
fra hverandre. (...) De fører mitt folk på villspor med sine løgner og sitt skryt.
Jeg har ikke sendt dem eller gitt dem noe oppdrag,
og de er slett ikke til gagn for dette folket, lyder ordet fra Herren.
(Jer 23)



og tenker vi over tråd-overskriften her, så er det min tanke at Jesus
idag kaller ærlige sda-folk
(og særs mange av alle andre sekter og leirer og barnefangehager)
UT av løgn- og forvirrings- Babylon.

Idet jeg går helt inn for BiZ' ide innledningsvis, at Gjenkomsten kan
være Soon and Very Soon.


"Enhver plante som ikke er plantet av min himmelske Far,
skal bli revet opp med rot."

"Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker, og som vokter sine klær,
så han ikke må gå naken"

La oss desto mer holde fast på hva Jesus tydelig har lært oss,
og søke hverandre, alle som bryr seg om Hans ord og ikke
skammer seg over det.

.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-10-2008 kl 13:24
Når det gjelder vår Herre Jesu Kristi komme..


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis

Idet jeg går helt inn for BiZ' ide innledningsvis, at Gjenkomsten kan
være Soon and Very Soon.

”La ingen bedra dere på noe vis! For først må frafallet komme og
Den Lovløse komme til syne, han som ender i fortapelse.”
(2 Tess 2,3)

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 23-10-2008 kl 13:54


Jeg tror det er en utbredt tanke at man kan vente til dette frafallet skal komme, og så kan man vende om og bli frelst. Men englene kommer ikke til å slippe de fire vindene før Guds folk er merket med Hans segl, og alles skjebne satt! Nådedøren er da stengt, og Guds straffedommer vil bli utgytt over alle som ikke er beseglet! (Åp 7).



\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
R1b1b2
Alias for Viking
**




Innlegg: 49
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-10-2008 kl 21:05


Har du lest kap. 29 i Apostelenes gjerninger? Det er få som kjenner til innhold og enda færre som tror at kapittelet er "ekte". Uansett så er det vel verdt å lese. Det er mange interssante punkter i forhold til de tapte stammer og endetiden.


Sitat:

ACTS 29:



1- And Paul, full of the blessings of Christ, and abounding in the spirit,
departed out of Rome, determining to go into Spain, for he had a long time
proposed to journey thitherward, and was minded also to go from thence to
Britain.

2- For he had heard in Phoenicia that certain of the children of Israel,
about the time of the Assyrian captivity, had escaped by sea to "The Isles
afar off" as spoken be the Prophet [Esdra], and called by the Romans -
Britain.

3- And the Lord commanded the gospel to be preached far hence to the
Gentiles [nations], and to the lost sheep of the House of Israel.
[Act 9:15, 22:21]

4- And no man hindered Paul; for he testified boldly of Jesus before the
tribunes and among the people; and he took with him cetain of the brethren
which abode with him at Rome, and they took shipping at Ostrium and having
the winds fair, were brought safely into a haven of Spain.

5- And much people were gathered together from the towns and villages, and
the hill country; for they had heard of the conversion to the Apostle, and
the many miracles which he had wrought.

6- And Paul preached mightily in Spain, and great multitudes believed and
were converted, for they perceived he was an apostle sent from God.

7- And they departed out of Spain, and Paul and his company finding a ship
in Armorica sailing unto Britain, they were therein, and passing along the
south Coast, they reached a port called Raphinus. (This is the Roman name for
Sandwich, in Kent. In Saxon times there was, still standing in Sandwich,
and old house called the "House of the Apostles: and tradition has it that
Paul was one of the Apostles).


8- Now when it was voiced abroad that the Apostle had landed on their coast,
great multitudes of the inhabitants met him, and they treated Paul
courteously and he entered in at the east gate of their city, and lodged in
the house of an Hebrew and one of his own nation.

9- And on the morrow he came and stood upon Mount Lud (Ludgate Hill and
Broadway where St. Paul's Cathedral stands in London, England) and the
people thronged at the gate, and assembled in the Broadway, and he preached
Christ unto them, and they believed the Word and the testimony of Jesus.

10- And at even the Holy Ghost fell upon Paul, and he prophesied, saying,
Behold in the last days the God of Peace shall dwell in the cities, and the
inhabitants thereof shall be numbered (this first-ever census in England, prophesied in this
ancient manuscript, was taken in 1801): and in the seventh numbering of the people, their
eyes shall be opened (this "punishment" would include ignorance of their heritage),
and the glory of their inheritance shine forth before them.(the seventh
census was taken in 1861, just as the irrefutable archeological evidence for the
Lost Tribes was making it's way into history) The nations shall come up to worship on the
mount the testifieth of the patience and long suffering of a servant of the Lord.

11- And in the latter days new tidings of the Gospel shall issue forth out
of Jerusalem, and the hearts of the people shall rejoice, and behold,
fountains shall be opened, and there shall be no more plague.

12- In those days there shall be wars and rumours of war; and a king shall
rise up, and his sword, shall be for the healing of the nations, and his
peacemaking shall abide, and the glory of his kingdom a wonder among princes.

13- And it came to pass that certain of the Druids came unto Paul privately,
and showed by their rites and ceremonies they were descended from the Jews
[Judahites] which escaped from bondage in the land of Egypt, and the apostle
believed these things, and he gave them the kiss of peace.


14- And Paul abode in his lodgings three months confirming in the faith and
preaching Christ continually.

15- And after these things Paul and his brethren departed from Raphinus and
sailed unto Atium in Gaul.

16- And Paul preached in the Roman garrison and among the people, exhorting
all men to repent and confess their sins.

17- And there came to him certain of the Belgae to enquire of him of the new
doctrine, and of the man Jesus; And Paul opened his heart unto them and
told them all things that had befallen him, howbeit, that Christ Jesus came
into the world to save sinners; and they departed pondering among themselves
upon the things which they had heard.

18- And after much preaching and toil, Paul and his fellow labourers passed
into Helvetia, and came to Mount Pontius Pilate, where he who condemned the
Lord Jesus dashed himself down headlong, and so miserably perished.

19- Immediately a torrent gushed out of the mountain and washed his body,
broken in pieces, into a lake. [ See. It was known in Palestine and Aisia Minor that
Pilate had committed suicide all the way over in Switzerland ! ! Neither Paul or Luke
had been there when Pontius Pulled the Plug.] Selah!

20- And Paul stretched forth his hands upon the water, and prayed unto the
Lord, saying O Lord God, give a sign unto all nations that here Pontius
Pilate which condemned thine only-begotten son, plunged down headlong into
the pit.

21- And while Paul was yet speaking, behold, there came a great earthquake,
and the face of the waters was changed, and the form of the lake like unto
the Son of Man hanging in an agony upon the Cross. (Son of Man is the common term
given in Messianic Prophecy for the Deliverer to come. If Sonnini forged this document,
then why not use Son of God, like any good French, New Testament
Christian?)

22- And a voice came out of heaven saying, Even Pilate hath escaped the
wrath to come for he washed his hands before the multitude at the
blood-shedding of the Lord Jesus

23- When, therefore, Paul and those that were with him saw the earthquake,
and heard the voice of the angel, they glorified God, they were mightily
strengthened in the spirit.

24- And they journeyed and came to Mount Julius where stood two pillars,
one on the right hand and one on the left hand, erected by Caesar Augustus.

25- And paul, filled with the Holy Ghost, stood up between the two pillars,
saying, Men and brethren these stones which ye see this day shall testify of
my journey hence; and verily I say, they shall remain until the outpouring
of the spirit upon all nations, neither shall the way be hindered throughout
all generations.

26- And they went forth and came unto Illtricum, intending to go by
Macedonia into Asia, and grace was found in all the churches, and they
prospered and had peace. Amen!


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-11-2008 kl 21:29


Sitat:

18 And after much preaching and toil, Paul and his fellow labourers passed into Helvetia[Sveits], and came to Mount Pontius Pilate, where he who condemned the Lord Jesus dashed himself down headlong, and so miserably perished.

19 And immediately a torrent gushed out of the mountain and washed his body, broken in pieces, into a lake.[Lake Lucerne]

20 And Paul stretched forth his hands upon the water, and prayed unto the Lord saying, O Lord God, give a sign unto all nations that here Pontius Pilate which condemned thine only-begotten Son, plunged down headlong into the pit.

21 And while Paul was yet speaking, behold, there came a great earthquake, and the face of the waters was changed, and the form of the lake like unto the Son of Man hanging in an agony upon the Cross.






[Redigert den 4-11-2008 av Rotarius]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 4-11-2008 kl 23:33


Hvilket det vedlagte desto sterkere skulle slå fast ...

Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-11-2008 kl 23:41


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Hvilket det vedlagte desto sterkere skulle slå fast ...

:question:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-11-2008 kl 00:43


Er teorien din at en tilfeldig form i naturen, av en sveitsisk innsjø, liksom skal bevise noe i forhold til et ukjent kapittel av Apostlenes Gjerninger?

Lignende ting har vel vært prøvd om soldaten i Østersjøen, eller støvelen i Italia... Hmmm...




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-11-2008 kl 09:12


Sitat:

The Lost Chapter of the Acts of the Apostles, also known as the Sonnini Manuscript, is a short text purporting to be the translation of a manuscript containing the 29th chapter of the Acts of the Apostles, detailing St Paul's journey to Britain, where he preached to a tribe of Israelites on Ludgate Hill, the site of St Paul's Cathedral. (The canonical book of Acts ends rather abruptly with Paul kept under house arrest in chapter 28, which has led to various theories about the history of the text.)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lost_Chapter_of_the_Acts_of...


http://www.keithhunt.com/Acts29.html

Et meget interessant dokument!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 6-11-2008 kl 01:09


Hvis det dere ønsket var å bidra til seriøs interesse for den
så ofte 'offisielt bortrenskede' tidlige britiske historie,

kan det knapt gjøres mer snublebent enn å komme med et
historieløst nyapokryf og kalle det interessant.
Ikke så vanskelig å finne bedre kilder, (verre blir verre...)
jeg kunne være med på det under en egnet trådheader

men her er man i gang og kaprer en diskusjon fra innlederen som
ønsket responser på et langt og vidt annet emne --

han burde få sjansen til å styre tilbake til omtrent det
opprinnelige -- reformasjonstanker og grensegang mot det
kultiske, og ganske sentral frelseteologi,

mens den interessante digresjonen tar koffertene med seg
til nytt auditorium for historiekilder, ok?


Å åpne nytt emne er ganske billig her også, dere slipper
til og med å vente i 3 mnd. på søknadsbehandling før det
kan innvilges.
:wink2:
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-11-2008 kl 09:26


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Hvis det dere ønsket var å bidra til seriøs interesse for den
så ofte 'offisielt bortrenskede' tidlige britiske historie,

kan det knapt gjøres mer snublebent enn å komme med et
historieløst nyapokryf og kalle det interessant.
Ikke så vanskelig å finne bedre kilder, (verre blir verre...)
jeg kunne være med på det under en egnet trådheader

men her er man i gang og kaprer en diskusjon fra innlederen som
ønsket responser på et langt og vidt annet emne --

han burde få sjansen til å styre tilbake til omtrent det
opprinnelige -- reformasjonstanker og grensegang mot det
kultiske, og ganske sentral frelseteologi,

mens den interessante digresjonen tar koffertene med seg
til nytt auditorium for historiekilder, ok?


Å åpne nytt emne er ganske billig her også, dere slipper
til og med å vente i 3 mnd. på søknadsbehandling før det
kan innvilges.
:wink2:


Tusen takk for velmente råd, selvsagt skal jeg flytte meg.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-11-2008 kl 18:30


Godt når dere moderer hverandre :D da er det lett å være moderator :D Desverre strekker ikke min tid til å følge med alle trådene. Men minner om at det finnes en knapp "report" som gir oss adm. et hint om at noe ikke er som det bør være ;) da kan man skrive en enkel forklaring "denne tråden har sporet av", hvis det trengs at en av oss rydder opp. Men denne gangen var jo ikke det nødvendig :) tilbake til tema :)



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-11-2008 kl 19:57


Heller en avsporet tråd enn en død tråd!;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-11-2008 kl 23:07


Ikke enig :) En død tråd har en verdi for gjenomlesning (arkivering, dokumentasjon...). Mens en avsporet tråd bare fører til forvrirring. En "død avsporet tråd" har arkivverdi i nærheten av null, da den jo ikke handler om det som den er indeksert etter: tittel.
Vi ser relativt ofte at "gjester" leser eldre tråder, og ikke alle av disse er søkemotor booter. Ergo endel dødelige mennesker er innom og leser gamle ting. De finner det selv om trådene er "døde". De er anonyme og gjør seg ikke til kjenne, så om de liker det de finner vet jeg ikke. Men det er et poeng at det de finner skal handle om det de trur det handler om. Med andre ord: NEI, en avsport tråd er ikke å foretrekke framfor en død tråd. Heller tvert i mot.

Avsporede tråder bør legges forsøkes sporet tilbake.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-11-2008 kl 23:17


Sitat:
Opprinnelig postet av Kristnerd
Ikke enig :) En død tråd har en verdi for gjenomlesning (arkivering, dokumentasjon...). Mens en avsporet tråd bare fører til forvrirring. En "død avsporet tråd" har arkivverdi i nærheten av null, da den jo ikke handler om det som den er indeksert etter: tittel.
Vi ser relativt ofte at "gjester" leser eldre tråder, og ikke alle av disse er søkemotor booter. Ergo endel dødelige mennesker er innom og leser gamle ting. De finner det selv om trådene er "døde". De er anonyme og gjør seg ikke til kjenne, så om de liker det de finner vet jeg ikke. Men det er et poeng at det de finner skal handle om det de trur det handler om. Med andre ord: NEI, en avsport tråd er ikke å foretrekke framfor en død tråd. Heller tvert i mot.

Avsporede tråder bør legges forsøkes sporet tilbake.


Jeg skal forsøke og etterleve det. Jeg tenkte vel mer på at aktivitet var bedre enn zero aktivitet. Og der er vel alle enig.

;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-11-2008 kl 04:32


Sitat:
Opprinnelig postet av Rotarius
Sitat:
Opprinnelig postet av Kristnerd
Ikke enig :) En død tråd har en verdi for gjenomlesning (arkivering, dokumentasjon...).
Jeg skal forsøke og etterleve det. Jeg tenkte vel mer på at aktivitet var bedre enn zero aktivitet. Og der er vel alle enig.
;)

Dessuten har vi en regel som sier at man må holde seg til trådens tema. :)
Sitat:
Vi ser relativt ofte at "gjester" leser eldre tråder

Det hender også at tråder som ingen har postet i på fire år, plutselig får nye poster i seg og vekkes til live.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-11-2008 kl 08:22


Og så tilbake til tema :D



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-11-2008 kl 09:41


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Hvis det dere ønsket var å bidra til seriøs interesse for den
så ofte 'offisielt bortrenskede' tidlige britiske historie,

kan det knapt gjøres mer snublebent enn å komme med et
historieløst nyapokryf og kalle det interessant.
Ikke så vanskelig å finne bedre kilder, (verre blir verre...)
jeg kunne være med på det under en egnet trådheader

men her er man i gang og kaprer en diskusjon fra innlederen som
ønsket responser på et langt og vidt annet emne --

han burde få sjansen til å styre tilbake til omtrent det
opprinnelige -- reformasjonstanker og grensegang mot det
kultiske, og ganske sentral frelseteologi,

mens den interessante digresjonen tar koffertene med seg
til nytt auditorium for historiekilder, ok?


Å åpne nytt emne er ganske billig her også, dere slipper
til og med å vente i 3 mnd. på søknadsbehandling før det
kan innvilges.
:wink2:


Svar i ny tråd.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 26-2-2009 kl 17:42


Sitat:


THE SEVEN TIMES PROPHECY

Plain as daylight and right on target, this time prophecy has
taken place as scheduled.

The Biblical ‘Seven times’ punishment
points the way to the exact timing for the reuniting of the two kingdoms with no chance of mistaken identity.

This is a period of TIME, which began in 917 BCE, the exact
year history records the initial breakup of the enmasse kingdom of
Israel.

In 917 BCE, Jeroboam led the revolt of the northern tribes
and established the northern Kingdom of Israel. This seven times
period would keep the two kingdoms divided right up until the
grand reuniting of the two kingdoms in 1603 - for a total of 2520
years, or seven times 360.

At this time, 1603, the two kingdoms of Judah and Israel,
would become ONE again. In 1603, they were reunited under one
king; King James I of Great Britain. Prior to this year, Scotland had
its own throne and England likewise had their own throne, from
1603 to the present day they have been united under one flag and
one throne.


[Redigert den 26-2-2009 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-11-2011 kl 09:51


http://miriamhakedosha.blogspot.com/2011/11/sons-of-levi-and...

Flere uavhengige dna granskere kommer til samme konklusjon. Muligheten er stor til at DU har forfedre som kom fra Jakobs etterkommere.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-12-2012 kl 15:32



Menigheten i Rom og dens forbindelse til NV Europa:

http://miriamhakedosha.blogspot.no/2012/11/the-marriage-of-c...

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen