Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Forsvar for mørkemenn
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-7-2008 kl 17:51
Forsvar for mørkemenn


Homofobe kristne ikke så skrekkelige mennesker
Sitat:
Men hva forventer vi av homofilimotstanderne? Forventer vi at de skal slutte å hevde sine meninger fordi det er støtende for de homofile? Forventer vi at de i sine yrker skal gå på tvers av sin egen samvittighet og gjøre det flertallet av oss synes er riktig? Vie homofile, hjelpe dem til å bli foreldre, undervise på sine religiøse skoler at homofili er skapt av Gud? Det beste hadde selvsagt vært om de skiftet mening og ble enige med oss andre. Hvorfor gjør de ikke bare det? Hvorfor kjemper de en kamp som virker tapt allerede? Hvorfor utsetter de seg for hets? Å hevde at homofili er synd medfører å bli stemplet som en dum, ondskapsfull, homofob mørkemann.
Sitat:
Jeg vil gjerne snakke litt om - og for - disse «mørkemennene» og «mørkekvinnene». Er de onde mennesker som ønsker å påføre de homofile smerte og sorg? Er de stokk dumme? Er de selvgode? Har de behov for å tråkke på noen som ligger nede? Eller uttaler de seg som de gjør rett og slett fordi de tror de har rett og ønsker å bidra i debatten? Når jeg ser hvordan «mørkemennene» og «mørkekvinnene» blir omtalt i media spør jeg meg: Hvor onde tror dere at motstanderne av ekteskapsloven er? De har blitt plassert i nåtidens gapestokk: de presenteres som homofobe - og kun det - i media.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-7-2008 kl 23:48


Det var et fint innlegg (jeg leste linken). Dessverre var det mye edder og galle i svarene nedenfor. Noen ganger blir jeg nesten litt skremt over det hatet som har blitt utviklet mot kristne (av media og enkelte politikere). Kristofobi har med et blitt et aktuelt begrep i Norge.

Men det er jo i tråd med Jesu løfter til oss, så vi skal ikke være bekymret. :)


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen