Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2
Forfatter: Tittel: Bileams lære
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2008 kl 12:36


Foresten: Israel begynte å drive hor med Moabs døtre.

Da Bileam stod på toppen av haugen og velsignet Israel, hvor mange fra Israel fikk dette med seg?

Det skjedde 3 ganger med ild og mektige menn tilstedet!

Da er det vel ikke så rart om Israel tok det for god fisk.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 1-7-2008 kl 14:56


Det interessante er hvordan dette er et bilde på dagens religiøse verden. Israel, en nasjon blant nasjonene kan sammenlignes med Menigheten, et folk blant denominasjonene.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2008 kl 16:29


Hei, alle sammen!
Interessen for temaet tok seg betydelig opp nå, og det er fint, viktig å få belyst flere sider av saken.
Når det gjelder spørsmålet om Simon trollmannen som den samme som Simon Peter, er vel svaret nærmest å finne i mitt siste innlegg hvis en leser det med en smule omtanke.
Nettopp Peter blir fortalt at han skal fornekte Jesu tre ganger. Matt.26.34
Gjorde han det eller ikke?
Hvis svaret blir ja, hva sier da ikke 1.Joh.2.22 om det å fornekte da?
Sitat:
Hvem er løgneren om ikke den som nekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.


Sitat:

Opprinnelig postet av solbu

Nei, han nektet for å ha vært en av Jesu disipler, ikke en av de som kom for å arrestere Jesus. Peter benektet at han i det hele tatt kjente Jesus Kristus. Når Judas Iskariot kom med yppersteprestene for å arrestere Jesus, hogg jo Peter av det ene øret til Malkus, en av de som kom for å ta Jesus. (Johannes 18 v10)


Hvis du ser hos Luk.22.34 ser du at Jesus sier til Peter:
Sitat:

Hanen skal ikke gale i dag, før du tre ganger har nektet at du kjenner meg.

Dette er ikke noe å diskutere om en gang, Jesus sier at Peter er den som skal fornekte ham, ikke bare en, men tre ganger på samme dag, uansett hvordan dere måtte finne på å regne en dag på. Og den som fornekter at Jesus er Kristus og som i tillegg kjenner ham, han er antikrist.
Her kommer vi til det springende punkt: Antikrist er jo en falsk profet og det samme er en trollmann - Apg.13.6.
Når så navnet Simon trollmannen dukker opp, er ikke dette noen overraskelse, det bekrefter jo bare at Peter skulle fornekte å ha kjennskap til Jesus. Luk.22.34

Sitat:

Opprinnelig postet av Lance

Men, det dristigste vil jeg si er å hevde at Peter, etter at han
var fylt med den Hellige Ånd på pinsefestens dag, og etter å
ha ledet så mange mennesker til troen og den samme Ilddåp
som han selv hadde fått, skulle være innebefattet med
trolldom. Dette er totalt i motsetning til sammenhengen i
Apostlenes gjerninger, og totalt i motsetning til hva en
Åndsfylt person ville vært involvert i.


Sitat:

Gal.3.3:
Er dere så uforstandige? Dere begynte i Ånd, vil dere nå fullende i kjød?

Israels barn skal holde påske på den fastsatte tid. 4.M.9.2
Ennå dryger det med enden, til den fastsatte tid er inne. Dan.11.35
Ånden blir ikke utgytt før Jesus har blitt herliggjort, Joh.7.37-39.
Om når ånden blir utgytt er å lese mer om hos Jes.32.14-15.

Det hele blir til et spørsmål, har dette skjedd for to tusen år siden?
Har det det, er det vel ingenting å frykte for, alle er frelst, og fortapelsens sønn som jo må komme først er vel da en saga blott?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2008 kl 16:43


Lexus: Leste du mitt innlegg om Simon? :) Ut i fra versene så er det Peter som legger hendene på folket slik at de får DHÅ, sammen med en disipopel til, deretter spør Simon om å få kjøpe denne gaven.. som disse 2 har.

Med mindre Peter snakker til seg selv. For Simon sier også; Be at ingenting av det du sier må komme over meg. Peter svarte: må du og ditt gull gå i fortapelsen fordi du ville kjøpe DHÅ for penger.

Osv..

Peter fornektet Jesus 3 ganger på samme dag, at han kjente Jesus. Ja. Men røverne på siden av trodde at peter var en av disiplene i getsemane. Og Peter tok til å bannes å si; Nei, det er jeg ikke.

Jesus sa også at Peter skulle styrke sine brødre når han omvendte seg.

Mener du at han ikke omvendte seg før etter han hadde gått igjennom trollmanns stadiumet? :)

[Redigert den 1-7-2008 av PeterDJ]

[Redigert den 1-7-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2008 kl 22:28


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ


Mener du at han ikke omvendte seg før etter han hadde gått igjennom trollmanns stadiumet? :)



Ja.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 00:06


hehe.. men da måtte han jo betale til seg selv? for det var jo peter som la hendene på dem i utgangspunktet..

de var 2, Peter og Johannes og "disse" la hendene på folket og de fikk dhå..

14 Da nu apostlene i Jerusalem fikk høre at Samaria hadde tatt imot Guds ord, sendte de Peter og Johannes til dem; 15 disse kom ned og bad for dem, forat de skulde få den Hellige Ånd; 16 for Ånden var ennu ikke falt på nogen av dem, de var bare døpt til den Herre Jesu navn. 17 De la da sine hender på dem, og de fikk den Hellige Ånd. 18 Men da Simon så at Ånden blev gitt ved apostlenes håndspåleggelse, kom han til dem med penger og sa: 19 Gi også mig denne makt at den som jeg legger mine hender på, må få den Hellige Ånd! 20 Men Peter sa til ham: Ditt sølv være forbannet, både det og du selv, fordi du tenkte å kjøpe Guds gave for penger!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 2-7-2008 kl 08:28


Dette er jo absurd - altså tanken om at Peter skulle være
antikrist og en trollmann. Peter fornektet sin kjennskap til
Jesus tre ganger, og det var oppfyllelsen av Jesu profeti.

Etter det omvendte han seg og gikk til den øvre sal hvor
han og de andre disiplene fikk den Hellige Ånds gave. Judas
var antikristen som ikke gikk dit.

Peter ble fylt av Ånden (inkarnert av Gud selv) og ledet
tusenvis til frelsen. Selv etter at hanen gol tre ganger ba
Jesus Peter om å fø Hans lam, med andre ord å gi Guds folk
Ordet.

Det ville ikke Jesus ha bedt Peter om hadde han vært det
Lexus her hevder.

[Redigert den 2-7-2008 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 17:34


Sitat:


Opprinnelig postet av PeterDJ
hehe.. men da måtte han jo betale til seg selv? for det var jo peter som la hendene på dem i utgangspunktet..

de var 2, Peter og Johannes og "disse" la hendene på folket og de fikk dhå..


Dette kan du visst bare glemme å forstå, du skjønner heller ikke at da Jesus talte til Peter og sa: Vik bak meg Satan! Matt.16.23 Så var det Jesus som ånd (forklart på forhånd Matt.16.17; det er ikke kjøtt og blod som åpenbarer dette! Altså ånd!) Det er Jesus som ånd og prater til Peter mens Peter ennå var et ufullkomment foster. Fosteret er Jesu spede begynnelse i Peter, som i Simon er en trollmann og provokatør og fornekter at han har noe med Jesus å gjøre, ja han sier endog: ”Jeg kjenner ikke det menneske!” Matt.26.72,74, Mark.14.71.

Husk at etter at Peter som også benevnes som Kefas som betyr Klippe og klippen var Kristus. Dette sier oss at Peter som Kefas er Kristus.
Husk også at etter at Peter er blitt Kristus kan se tilbake på seg selv, kommentere seg selv som det ufullkomne foster han var, han endog benevner seg selv som Satan, og kunne så visst ta imot penger av seg selv og sier det så sterkt at falske messiaser og falske profeter skal stå fram, og gjøre tegn og under og føre de utvalgte vill om det var mulig.
Og det er en viss tvil her: Om det var mulig, men det er ikke mulig, for de utvalgt er de som fører vill, de fører seg selv vill - derfor - om det var mulig.
Det finnes skriftsteder som bekrefter at det er dem selv som fører seg selv vill, om det var mulig:
Sitat:

Nei, mine Sønner! Det er ikke noe godt rykte jeg hører om dere. Dere forfører Herrens folk.

Altså mine sønner er jo Herrens folk, de forfølger seg selv: Dere forfølger Herrens folk.
Sitat:

Bror skal overgi bror til døden, og en far sitt barn. Og barn skal reise seg mot foreldre og volde deres død. Matt.10.21

Sitat:

Men han som var født etter kjødet, forfølger ham som var født etter Ånden. Og slik er det nå også.


Sitat:


Opprinnelig postet av Lance

Peter fornektet sin kjennskap til
Jesus tre ganger, og det var oppfyllelsen av Jesu profeti.

Etter det omvendte han seg og gikk til den øvre sal hvor
han og de andre disiplene fikk den Hellige Ånds gave. Judas
var antikristen som ikke gikk dit.


Tre ganger fornektet Peter at han kjente Jesus: ”Jeg kjenner ikke det menneske”
Sitat:

Da sa Jesus til sine disipler: Om noen vil komme etter meg, da må han fornekte seg selv, ta sitt kors opp og følge meg.
Peter fornektet at han kjente Jesus, han fornektet seg selv for han var den Jesus som skulle komme.
Når det så gjelder de andre disiplene, talte de på samme måte som Peter.
Sitat:

Jesus sa til ham: Sannelig sier jeg deg: I denne natt, før hanen galer, skal du fornekte meg tre ganger.
Og Peter sier til ham: Om jeg så måtte dø med deg, skal jeg så visst ikke fornekte deg!
På samme måte talte alle disiplene. Matt.26.34-35.

Sitat:

Simon Kananeus (ivreren) og Judas Iskariot, han som forrådte ham. Matt.10.4

Joh.6.71:
Han talte om Judas, Simon Iskariots sønn. For det var han som skulle forråde ham, enda han var en av de tolv.

Peter fornektet Jesus om natten før hanen gol.
Så omvente han seg og gikk til den øvre sal.

Vet du hva den øvre sal betyr Lance?
Det er Himmelen som fremstilles, men Peter er ikke helt klar til å dra dit ennå, men bosetter seg som garver hos en mann som heter Simon:
Sitat:

Apg.9.39:
Peter stod da opp og gikk med dem. Da han kom fram, førte de ham opp på salen, der alle enkene stod gråtende rundt ham. De viste ham kjortler og kapper som Dorkas hadde laget mens hun var blant dem.

Fortellingen om dette slutter ikke her, Dorkas var kvinnens greske navn, men hun het egentlig Tabita. (Apg.9.36) hun var rik på gode gjerninger og hun gav almisser.

Apg.9.40-43:
Men Peter sendte dem alle ut, bøyde kne og bad. Så vendte han seg mot den døde og sa: Tabita, stå opp! Hun slo straks opp sine øyne, og da hun så Peter satte hun seg opp.

Så rakte han henne hånden og reiste henne opp.Og han kalte inn de hellige enkene, og stilte henne levende fram for dem.

Dette ble kjent over hele Joppe, og mange kom til tro på Herren.
Deretter ble han i mange dager i Joppe, hos en mann som hette Simon, og var garver.


Når du nevner lammene Lance, de er en forestilling om Guds folk:
Sitat:

Jes.40.10-11:
Se, Herren Herren kommer med velde, og hans arm råder. Se, hans lønn er med ham, og hans gjengjeldelse går foran ham.

Som en hyrde skal han vokte sin hjord. I sin arm skal han samle sammen lammene, og ved sin barm skal han bære dem. De får som har lam, skal han lede.


Å fø hans lam betyr å rettlede dem på rette veier, og ikke krokete stier.



[Redigert den 2-7-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 18:12


Dette er ikke Kristi lære.

Jeg har sagt det før. Det var Paulus som så på seg selv som det ufullkomne foster. Og ikke Peter. Paulus anså ikke seg selv verdig å kalles apostel eller likestilles med Peter og de andre som gikk for å være støttene.

Paulus skrev som sagt korinterbrevet. Ikke Peter. Peter nevner Paulus i sine brev, og sier at Paulus sine brev blir vrangtolket av noen, til deres egen undergang.

Det var ikke kjøtt og blod som fortalte Peter at Jesus er Messias. Det var Guds hellige Ånd som åpenbarte for Peter, at Jesus Kristus er Messias.

Jesus er født av Maria, Han er kristus. (Marias mann er Josef)

Peter er født av Johannes, og han er aldeles IKKE Kristus.

Da Peter sa med Jesus. Herre, dette må ikke skje deg. Da snudde Jesus seg, Kristus, Messias, Guds Sønn... Han, kongen, snudde seg og så på Peter, et menneske, og alle disiplene og han irettesatte Peter da han sa: "Vik bak meg satan."

Men han vendte seg og sa til Peter: Vik bak mig, Satan! du er mig til anstøt; for du har ikke sans for det som hører Gud til, men bare for det som hører menneskene til. (Matt 16.23)

Men han vendte sig om og så på sine disipler og irettesatte Peter og sa: Vik bak mig, Satan! for du har ikke sans for det som hører Gud til, men bare for det som hører menneskene til. (Mark 8.33)

7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen. 8 Ta eder i vare at I ikke mister det I har vunnet ved eders arbeide, men at I kan få full lønn! 9 Hver den som slår inn på avveie og ikke blir i Kristi lære, han har ikke Gud; den som blir i læren, han har både Faderen og Sønnen.
10 Dersom nogen kommer til eder og ikke fører denne lære, da ta ikke imot ham i eders hus, og by ham ikke velkommen! 11 for den som byr ham velkommen, blir medskyldig med ham i hans onde gjerninger
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 18:44


Slapp av PeterDJ!
Du omfordeler mine og skriftens ord!
Jeg sa ikke at Peter er Kristus, jeg skrev at Peter som Kefas som betyr klippe er Jesus, se etter selv: Kefas: Joh.1.43, og kippen var Kristus; 1.Kor.10.4, fornekter du Bibelen PeterDJ?
Hvodan gikk det til at det var Johannes som fødte Peter?
Hvordan kunne Josef være Jesu far?
Maria var jo med barn av Den Hellige Ånd før de var kommet sammen?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 21:55


Du sier Kefas er Kristus? Eller er Jesus Kristus?

Johannes var Peters far. Ikke Johannes disippelen. Men Simon Peter, Johannes sønn, ble han kalt.

Jeg sa ikke Josef var Jesus sin far, jeg sa han var mannen til Maria.

Så, nei, jeg fornekter ikke bibelen Lexus.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-7-2008 kl 22:15


(1:41) En av de to som hørte hint ord av Johannes og fulgte efter ham, var Andreas, Simon Peters bror; 41 (1:42) han finner først sin bror Simon, og sier til ham: Vi har funnet Messias, det er utlagt: Kristus. 42 (1:43) Og han førte ham til Jesus. Jesus så på ham og sa: Du er Simon, Johannes' sønn; du skal hete Kefas, det er utlagt: En stein.

En av de to disiplene som fulgte Jesus etter de hadde vært hos Johannes døperen var Andreas, Simon Peters bror. Så Andreas går og finner Peter og sier til ham: Vi har funnet Messias, altså Jesus. Kristus.

Så tok Andreas og førte Peter til Jesus. Jesus så på Peter og sa: Du er Simon, Johannes´s sønn. Du skal hete Kefas, som betyr; en stein.

18 And I say also unto thee, That thou art Peter (Petro-stone), and upon this rock (Petra-klippe) I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.

kagw de soi legw oti su ei petroV, kai epi tauth th petra oikodomhsw mou thn ekklhsian, kai pulai adou ou katiscusousin authV. (gresk)

Hvorfor tror du Jesus sier; Petro (stein) om Peter, og så på denne Petra (klippe) vil jeg bygge min menighet?


[Redigert den 3-7-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 05:14


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Dette er ikke Kristi lære.

Støttes.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 13:05


Beklager om jeg pusher deg Lexus. Men jeg vil gjerne ha klare svar på de forrige spørsmålene når du har fått tenkt godt igjennom det...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 15:55


Sitat:


Opprinnelig postet av PeterDJ

Du sier Kefas er Kristus? Eller er Jesus Kristus?

Til dette vil jeg bare sitere fra 1.Kor.1.12:
Sitat:

Jeg sikter til dette at hver av dere sier: Jeg holder meg til Paulus, jeg til Apollos, jeg til Kefas, jeg til Kristus.

Spørsmålet som kommer i neste vers skulle vel si sitt:
Er Kristus blitt delt?
Spørmålet er stilt på en slik måte at de burde skjønne at alle disse navn er egentlig en fortelling om den samme, kanskje ikke på en og samme tid. For ingen av de tre andre ble korsfestet, det var det bare Jesus som ble.

Bibelen er skrevet på en slik måte at den ikke direkte forteller hvem Jesus er, annet enn at det er en Guds hemmelighet, (Kol.2.2 og Åp.10.7) slik at ingen av oss egentlig kan komme å si, dette er Kristus, og slik og sånn henger skriften og fortellingen sammen slik du prøver å gjøre det, PeterDJ.
Men Bibelen forteller hvem Jesus er via indirekte ord som “vintreet”, “grunnstein”, “hjørnestein”, “grunnvoll” og “klippen“.
I Matt.16.18 er det Peter som er klippen som menigheten skal bygges på, i 1.Kor.10.4 står det at den åndelige klippen de drakk av og som fulgte dem (alle de som ble døpt til Moses i skyen og i havet, v 2 og 3) var Kristus.
Hvis skriften ikke hadde ment å rettlede men å villede, hadde den skrevet noe annet, men nå er nå skriften engang skrevet med Guds finger, og både Peter og Kristus blir altså kalt for klippen.
Det var Peter som oppvakte Tebita fra de døde, hadde han tatt jobben fra Jesus?
1.Kor.15.16 sier det jo slik at dersom de døde ikke oppstår, da er heller ikke Jesus oppstått, forstår du hva jeg sikter til?
Uten Jesus, ingen oppstandelse forteller dette oss, men nå var det jo ikke Jesus som oppvakte Tebita.
Hva var dette da, trolldom?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 16:12


Med å fremstille Jesu slik du gjør, PeterDJ, mener jeg å fremstille ham som et menneske, eller som en menneskesønn.
Når Jesus snakker om seg selv, snakker han om Menneskesønnen, men der er også en avstand mellom disse to, for Jesus sier han ikke er av denne verden, nettopp fordi han er av Den Hellige Ånd, som betyr et nytt og åndelig menneske. Mens Menneskesønnen er her nede på jorden og i realiteten er Jesus kommet i kjød.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 18:33
Lexus


Hvem i all verden er det som har røvet troen din egentlig?

Er vel Kristus delt betyr simpelten at Apollos, Kefas, Paulus og alle apostlene, samt lærerne på den tiden hadde samme hode. Kristus. Jesus Kristus.

Paulus visste godt av det var Jesus som tok fra han synet, og gav han det tilbake igjen. Paulus visste godt hvem han tjente, sin Herre Jesus Kristus.

La meg sitere et vers til fra korinterne som du referer til: 14 Jeg skriver ikke dette for å vanære dere, men for å påminne dere som mine elskede barn. 15 For om dere og har ti tusen læremestere i Kristus, så har dere dog ikke mange fedre; for jeg har avlet dere i Kristus Jesus ved evangeliet. (1 korinterbrev 4.15)

og: 57 men Gud være takk, som gir oss seier ved vår Herre Jesus Kristus! (1 korinterbrev 15.57)

Er du klar over hvor alvorlig du er ute og kjører nå???

Noen må man tydeligvis rive ut av ilden....

Du har bomma to ganger iløpet av debatten med å si at Peter var det ufullkomne foster. Noe det ikke var. Men Paulus. Og du blander sammen og skaper deg egne teorier......

Jeg begynner å undre på om du noensinne har vært frelst?

For de som ikke blir i Kristi lære er dem som en gang har vært det men så sklir vekk. Har du noensinne holdt deg til Kristi lære er vel spørsmålet da?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 18:47


Si meg, er Jesus, menneskesønnen død mens Ånden, Kristus lever videre?

54 Men da de hørte dette, stakk det dem i deres hjerter, og de skar tenner mot ham. 55 Men han var full av den Hellige Ånd og skuet ufravendt op mot himmelen, og han så Guds herlighet, og Jesus stå ved Guds høire hånd, 56 og han sa: Nu ser jeg himlene åpne, og Menneskesønnen stå ved Guds høire hånd!

Mange skal komme i mitt navn og si; Jeg er Kristus.

Om da noen kommer i denne tiden med store under og tegn og sier; Jeg er Kristus, vil du da tro Jesus har kommet tilbake?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 20:48


Når det gjelder det ufullkomne foster beklager jeg igjen for å ha kommet i skade for å utrykke dette som Peter i stedet for Paulus, der ser du, jeg er bare et feilbarlig menneske av kjøtt og blod jeg også, godt at du passer på.

Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Si meg, er Jesus, menneskesønnen død mens Ånden, Kristus lever videre?


På en måte, ja.
Dette vil komme til å hende opptil syv ganger før alt er blitt fullbrakt.
Slik sett var det at Paulus visste at det var Jesu ånd som gjorde ham blind, ja, og visste at det var ham han også tjente.
I Luk.21.kap. står det jo skrevet: Når disse ting begynner å skje, da vet dere med dere selv at sommeren er nær.
De vet at det som har hendt før, vil skje igjen og at det som hender leder dem selv til Kristus, fordi de er en del av ham.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-7-2008 kl 22:25


Om du ikke tror Jesus er Kristus, den enbårne Guds sønn, den eneste Kristus... Ja, da kan vi avslutte denne debatten med en gang... og Jesus er ikke død, han lever til evig tid og skal dømme oss, enten til evig liv eller evig fortapelse. Det er ingen annen Kristus, det er ikke noe annet evangelium.

Ikke hos andre enn de som har tapt sannheten..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-7-2008 kl 15:16


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Om du ikke tror Jesus er Kristus, den enbårne Guds sønn, den eneste Kristus... Ja, da kan vi avslutte denne debatten med en gang... og Jesus er ikke død, han lever til evig tid og skal dømme oss, enten til evig liv eller evig fortapelse. Det er ingen annen Kristus, det er ikke noe annet evangelium.

Ikke hos andre enn de som har tapt sannheten..



Hei PeterDJ!
Synd at du vil avslutte denne debatten, jeg synes selv at dette er lærerikt, både for oss og de på sidelinjen.
Det er jo mye vi ikke har utdebattert ennå, så som Peter da han vekket opp Tabita uten Jesu tilstedeværelse, Menneskesønnen når han skal komme, og sikkert mye annet stoff.
Jeg har aldri nektet for at Jesus er Kristus, men han kaller seg så mye annet også, det er det jeg mener en bør ta hensyn til, i stedet for å pukke på denne lærdommen om at Jesus er en person, noe det ikke er nevnt et ord om i Skriften.
Du har bestandig hatt rare unnskyldninger for ikke å tro det jeg, og selvfølgelig også skriften legger fram.
Når jeg viser til Apokryfene hvor det står: “Før hadde de nektet å tro på deg, fordi de drev med trolldom. Men da deres førstefødte sønner døde, måtte de erkjenne: Dette folk er Guds sønn!Denne fortellingen er virkelig i tråd med Bibelen som forteller at Satan krevde å få Simon i sin makt (Luk.22.31) Og når det så fortelles at det dukker opp en mann som hette Simon som drev med trolldom, forsvarer du dette med at det ikke er den samme Simon som var en av de tolv - enda han selv stod og nektet for at han var med blant disiplene. (Joh.18.25)Ser du ikke at Peter ble revet inn Satans makt?
Han fornektet at han kjente Jesus, og den som nekter Jesus Kristus, han er Antikrist, en som blir kalt løgner fordi han fornekter faderen og Sønnen. (1.Joh.2.22)
Og som Apokryfene sier det: Dette folk er Guds Sønn! Slik sier nærmest Gal.3.16 det også!: Men løftene ble gitt til Abraham og hans ætt. Han sier ikke: Og dine ætlinger, som om det gjaldt mange. Men som når det gjelder èn: Og dette er Kristus.Til og med Jesus bekrefter at han ikke er noen person, men en ætt!: Åp.22.16: Jeg Jesus, har sendt min engel for å vitne om dette for dere i menighetene. “Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne."
Hvis du nekter for at dette er sanne ord PeterDJ, ja så fornekter du skriftens ord. Da nytter det altså lite å komme med: Dette er ikke Kristi lære.

Mvh Lexus

[Redigert den 4-7-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-7-2008 kl 16:59


Bra at du ikke fornekter at Jesus Kristus er Guds sønn, et menneske, født av jomfru Maria. En person.

Alt det andre du sier er lett å motbevise når du er i sannheten. Det handler om Abraham og hans avkom, ikke ætlinger, som om det gjaldt mange, men som om det gjaldt en. Dette er Kristus. Løftene har sitt ja i Han, Jesus Kristus.

Apokryfene ble avvist av jødene, og er dermed ikke med i deres egne skrifter. De er også avvist av meg som menneskeord, og ikke mer. Kanskje til og med inspirert av satan.

"Jeg er Davids rotskudd og avkom." (står det) Naturlig nok siden han er født av Maria.

Jeg nekter at apokryfene er det sanne ord ja, ABSOLUTT! Men jeg nekter ikke at skriften er det sanne ord. Og jeg forvrenger det heller ikke.

Peter er ikke Simon trollmannen. Du vanærer Peter med å si det. Simon ville Peter skulle be at det ikke må skje slik Peter sa det ville gå med trollmannen......... "Be for meg, at det ikke må bli slik du sier!"

dette er ikke tankene hans... det er ORD, talt ut for de som hører på...

men du ser ikke ut til å ville ta imot sannheten..

[Redigert den 5-7-2008 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-7-2008 kl 10:51


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Bra at du ikke fornekter at Jesus Kristus er Guds sønn, et menneske, født av jomfru Maria. En person.


Nei, jeg fornekter ikke at Jesus Kristus er født ved Den Hellige Ånd.
Andre ting du prøver å motbevise er ikke forankret i skriften men tatt ut av eget hode og skrevet ned.
Gal.3.16 handler om Abrahams ætt, det gjelder for en ætt og ikke for mange ættlinger som om det skulle gjelde for mange ætter.
Apokryfene var en del av Bibelen, om noen forkaster denne del må stå til ansvar for dette, Åp.22.19.
Når det gjelder Simon, Simon Kananeus (ivreren), Simon trollmannen og Simon garveren, uten at jeg vet rekkefølgen på disse ble til Simon Peter, til Kefas og til Peter, en klippe, og klippen var Jesus Kristus.
Er du forundret over dette, se Gal.1.23:
Sitat:

De hadde bare hørt at det ble sagt: Han som før forfulgte oss, han forkynner nå den tro som han før prøvde å utrydde.


[Redigert den 5-7-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-7-2008 kl 11:04


Når det gjelder flytting av tråder i dette forumet, er det vel et tegn på motstand mot Guds hellige ord.
Sitat:

Ord.25.7:
For det er bedre at de sier til deg: Kom her opp! - enn at du blir flyttet ned for en stormann, som du hadde sett.

Job 14.18-19:
Som et fjell faller og forvitrer, og en klippe blir flyttet fra sitt sted, som vannet huler ut steiner og flommen skyller bort muldjorden, slik gjør du menneskenes håp til intet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-7-2008 kl 21:31


Det er tydelgivis ingen her som gidder å overbevise deg lenger om at du tar feil. Du blir vel snart overlatt til din skjebne. Eller hvordan skal jeg liksom overtale deg, når det er så åpenlyst i fra før at Simon trollmannen ikke er Simon disippelen?

Hvorfor skal jeg gidde å prøve?? :/
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen