Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Boka "Filistrene"
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-4-2008 kl 22:50
Boka "Filistrene"


Hei, kjenner du til hvordan jeg kan få tak i den engelske versjonen av boka "Filistrene". Den er altså opprinnelig på engelsk, skrevet av Ramon Bennett. Jeg har den på norsk, men tenkte å bruke den i en oppgave som skal skrives på engelsk.

Kjenner du til noen personer som kan tenkes å da boka på engelsk, f eks pastorer, menigheter, biblioteker etc.? Jeg regner med at boka er velkjent innenfor Israel-vennlige kretser, og det er heller ikke usannsynlig at det kan finnes noen der som har den på originalspråket.

Jeg skal skrive en oppgave om Mark Twains bok "The Innocents Abroad" (De uskyldige i utlandet). Denne boka omhandler forfatterens rundtur i Middelhavsområdet og særlig til Israel. "Filistrene" refererer til Twans interessante beskrivelser av hvordan Israel så ut på 1860-tallet, og dette har siden blitt et sterkt argument for den Israel-vennlige part i konflikten som pågår. Jeg kan tenke meg å flette inn dette momentet i semesteroppgaven jeg arbeider med på NTNU. Det er kun snakk om noen få sider av boka, men jeg ønsker å få tak i ordlyd og referanse.


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2008 kl 04:13


Du får tak i den her!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-4-2008 kl 20:23


Hei Everaldo, takk men jeg er i første omgang interessert i å skaffe den fra Norge, ev. konferere med noen som eier den.


mhusoy

:)




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 10-5-2008 kl 20:32


Stikk innom din nærmeste vennlige bokhandel med utskrift fra amazon-siden everaldo linket til, så bestiller de boken for deg.

En annen mulighet er å godsnakke med en lokal bibliotekar ved ditt nærmeste bibliotek og få dem til å anskaffe boken.

Ellers kan man gå til nærmeste bibliotek og sjekke med bibsys om boken finnes ved et norsk bibliotek, og bruke bibliotekenes fjernlånsssystem til å få fatt i den.

Edit:
Et kjapt søk på bibsys finner ikke noe norsk bibliotek som p.t. eier en engelsk utgave av boken.


Hilsen Soneh Chamas

[Redigert den 10-5-2008 av soneh-chamas]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-5-2008 kl 14:23


Hei Soneh.

Takk for mer informasjon, men jeg har allerede benyttet meg at den norske utgaven (som jeg eier). Det ble noe kort tid for meg å få tak i den engelske denne gangen, selv om jeg kontaktet en hel del Israel-vennlige organisasjoner. Oppgaven jeg skrev ble forøvrig godkjent.


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen