Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Nostradamustråden
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-1-2008 kl 09:42


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Mulig jeg misforstår, men kaller du paletinerne for "Judah"?
Det er da fler edomitter der enn jøder.



Historisk:
Juda - sønn av Jakob og Lea, ifølge 1.m.29.35, stamfar til Judastammen som holdt til i Sør - Palestina med sentrum i Hebron.
Judea gresk/latinsk betegnelse for den sørlige del av Palestina, hvor jødene bodde etter eksilet mellom Middelhavet og Dødehavet sør for Samaria og nord for Idumea.
Den romerske provinsen Judea omfattet også naboområdene Samaria, Galilea, Perea, Idumea (Edom) foruten Judea.

Palestina etter 1. verdenskrig:
Det britiske mandatområdet mellom Libanon og Syria i nord, Irak i nord - øst, Sauda - Arabia i øst, og Egypt i sør og middelhavet i vest.

I Bibelen kalles Palestina for Kanaan eller Kanaans land før Josvas tid, det vanlige hebraiske navn er Eretz Israel (Israels land) Palestinas betydning som arnested for jødedom og kristendom har gitt det betegnelsen ”Det hellige land”
Palestinerne har mistet mye land siden de første jødiske koloniseringene tok til i 1870 årene. I dag sitter de stort sett igjen med Gazastripen.
Innvandringen til Palestina har vært enorm i dette århundre: i 1912 var det bare 84000 jøder av en samlet befolkning på 752 000 i Palestina. Bare i årene 1948 - 54 innvandret over 800 000 jøder fra 70 forskjellige land i alle verdensdeler. På den annen side måtte under urolighetene 1948 - 49 600 000 arabere forlate landet.
De lever nå i stor flyktningleirer i Gaza og Jordan.

Palestina på Jesu tid:
http://www.jesus-messias.org/del2/kart-palestina.shtml

Nostdamus har et vers angående landkonfliketen der nede.
3.97:
En ny lov vil oppta en ny jord mot Syria, Judea og Palestina, det store barbariske storriket vil styrte sammen, innen Phøbe* avslutter sitt århundre.
(*Phøbe, månegudinne, sybol for månen.)

11.1:
Ett nytt århundre vil skape en ny allianse, en Marki - verdighet* blir anbrakt i jollen**, den stekeste av de to vil vinne.
En hertug, en konge, Firenze's galei - havn i Marseille - Jomfru i Frankrike - man vil rasere Cathrine's sterke leder.
(*Et avgrenset område innenfor et lands grenser, ** jollen er betegnelsen som blir brukt på landet Israel)

9.34:
Den utløste part vil bli en "mitrakledt"* ektemann, konflikten vil vende tilbake og gå hen over teglstenen**
Èn vil av 500 få påskudd å forråde, Narbonne og Saulce - vi har olje "par contaux"***
(*Rang av biskop,*** viser til vers 10.89 ** i stor mengde.)

10.89: Murene vil bli ført tilbake fra tegelsten til marmor, i 57 fredelige år blir det glede for menneskene etter at vannledningene er fornyet,
og man får sunnhet, store frukter, glede og honningsøte tider.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 24-1-2008 kl 14:33


Han Nostredamus er vel ikke verdt å nevne i denne sammenheng. En kan vel neppe regne han som en av Herrens profeter? Var han kristen i det hele tatt?

Jeg vil legge inn et svar noe senere, men jeg vil gjerne at du definerer "Jøde" for meg.

I dag så er ikke det et folkeslag, men en samling at div. folkeslag der flere av folkeslagene neppe kan være etterkommere av Jakob.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-1-2008 kl 17:53


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Han Nostredamus er vel ikke verdt å nevne i denne sammenheng. En kan vel neppe regne han som en av Herrens profeter? Var han kristen i det hele tatt?

Jeg vil legge inn et svar noe senere, men jeg vil gjerne at du definerer "Jøde" for meg.

I dag så er ikke det et folkeslag, men en samling at div. folkeslag der flere av folkeslagene neppe kan være etterkommere av Jakob.

.


Jeg er ikke i stand til å bedømme om folk var kristne eller ikke på 1500 tallet, noe annet er jo hva en ilegger ordet kristen.
Hva er oppskriften på en kristen?

Hvis du skal utdype jøder og jødedommen foreslår jeg at du åpner en egen tråd om dette, det er et alt for stort og omfattende tema å komme inn på her, en skal nevne opprinnelsen til den.

I følge mitt leksikon er jøder benevnt som hebreere som opprinnelig bestod av et semittisk nomadefolk i den nordlige del av den arabiske ørkenen, noen av stammene bosatte seg i det sørlige Palestina (Kanaan) lenge før den egentlige jødiske innvandring til dette landet ca. 1300 f. Kr. Erobringen av Kanaan gikk dog ikke så lett som fremstilt i senere jødiske kilder, og GT viser tydelig deres forgjeves forsøk på å bevare ørkennomadenes sosiale organisasjon, blant de kulturelt høyerestående kanaanitter og filistre. I den første periode, som regnes fra innvandringen til kongetiden (ca, 1300 - 1000 f. Kr.), utviklet den spesielle jødiske monoteisme seg: Jahve, som opprinnelig bare var en av deres guder, og ikke engang den mest betydelige, ble etter hvert til den eneste nidkjære gud, som ikke tålte noen rivaler; til å begynne med var han en krigsgud som var representert av paktens ark, der lovens steintavler ble oppbevart (se under Abraham og Moses).

Dette var begynnelsen til jødenes opphav, Viking, de var arabiske nomader.
Les gjerne boken ”Om Gud” av Jonas Gardell, jeg anbefaler den.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-1-2008 kl 17:39


Du spør etter de tolv stammene, og Ashkenazi- og Shepadiske jøder, noe jeg aldri har hørt om!
Når det gjelder de 12 stammene er dette Jakobs (Israels) tolv sønner. (1.m.49.2)

1.Ruben - Jakobs førstefødte - du bruser som vannet og skal intet fortrinn ha (3-4)
(ut i fra dette ser vi at Jakob ikke er person men et land; Israel, Ruben er heller ikke person men et land (stamme)
Ruben bruser som vannet - dette gir en indikasjon på at dette eren folkerik stamme - østen)

2. Simeon og Levi er brødre - voldsbrødre - voldsvåpen er deres sverd. (5) - det er Jakob og Johannes - også benevnelse på land (stammer) disse gav han tilnavnet Boanerges, det er tordensønner, Mark.3.17, se også Dan.11.14: Voldsmenn av ditt eget folk skal også reise seg, så synet blir stadfestet, men de skal falle. )

Og slik kan en fortsette til alle stammene er nøstet opp, de er ikke forsvunnet men lever i beste velgående som riker idag, problemet er at Bibelen blir lest og oppfattet som historiebok istedet for fremtidens profetibok, det er jo for så vidt forståelig nok; Det er lettere å sammenligne skriftene med noe som har hendt enn med noe som ennå ikke har hendt.
Når det står at disse tolv stammene er forsvunnet, blitt borte, ja så handler dette om krigene som kommer og utryddelsen av alle folkeslag på jorden i fremtid, men ennå et stykke til.

Du tror det kanskje ikke, og det kan jeg ikke hjelpe noe for, men Nostradamus har sørgelig rett, og han sier at krigen vil medføre at det skal bli mangel på landområder på grunn av krigen og de forurensniger dette medfører av kjernefysisk slag, og der vil bli foretatt utdelning av nye landområder til de som mangler land. Verden blir ikke slik den er idag, og heller ikke stammene.
Dette er jo også ting en kan lese seg til gjennom Bibelen; Slik skal han gjøre i de sterkeste festninger ved den fremmede gud. Dem som vedkjenner seg denne gud, skal han vise stor ære. Han skal sette dem til å herske over mange, og han deler ut jord til dem som lønn. (Dan.11.39, les gjerne hele kap.11, det gir innsikt!)

Jeg nevnte i et innlegg i en annen tråd om den militære kirke som Nostradamus nevnte: Dan.11.38: Festningenes gud.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2008 kl 13:59


Har sett litt på din utleggelse om skyterne.
Det er jo for så vidt interessant hvor folk stammer fra, og det er jo riktig at skyterne kommer fra Svartehavsområdet.
I mitt leksikon står det at der var to folk som hadde denne benevnelsen, det ene bodde i steppestrøkene nord for Svartehavet (Skythia) og var fastboende og ariske, mens det andre var nomadisk (vandrefolk) og mongolsk. Deres makt ble knekket 2. århundre før Kr.
Men dette er bare en blindvei, eller som Bibelen uttrykker det; og ikke gi seg av med eventyr og endeløse ættetavler, som mer fører til stridigheter enn til å tjene som Guds husholdere i troen - så ber jeg deg også nu. (1.Tim.1.4)

Prøv heller å se på det som kommer og ikke på det som har vært, det som har vært er historie, mens det som kommer er vår framtid. (Se Nostradamus)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-1-2008 kl 16:45


For meg syntes du å ha funnet den "ruta" som passer deg - tut og kjør. Vær oppmerksom på at Lexus'n er såpass rask at du kan overse en og annet avkjøring.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2008 kl 19:17


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
For meg syntes du å ha funnet den "ruta" som passer deg - tut og kjør. Vær oppmerksom på at Lexus'n er såpass rask at du kan overse en og annet avkjøring.

.


Avkjøring? Hvor?
Var det ikke du som sa at Herrens veier var rette?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-1-2008 kl 20:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
For meg syntes du å ha funnet den "ruta" som passer deg - tut og kjør. Vær oppmerksom på at Lexus'n er såpass rask at du kan overse en og annet avkjøring.

.


Avkjøring? Hvor?
Var det ikke du som sa at Herrens veier var rette?


Der ser du, du så den ikke.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-1-2008 kl 09:56


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Der ser du, du så den ikke.

Sitat:

Jeg så den, Viking, men jeg overså den.
Mente ikke å overkjøre deg, men faktisk vred du deg fint over fra mitt innlegg til din teori.
Jeg skjønte godt hvor du sikter til, men er ikke så sikker på at det er så lurt å fremme slike tanker, uansett vil det komme mer til syne i fremtiden, for det er slik som Nostradamus sier det:
”Da forfattet jeg bøker med spådommer hvor hvert enkelt firelinjet astronomiske vers består av profetier.
Med vilje gjorde jeg dem uklare. De inneholder kontinuerlige forutsigelser fra nå av til år 3797.
Det kan være visse mennesker som straks vender seg bort når de står ovenfor et så langt tidsrom.
Likevel vil alt sammen skje og en dag under den felles månebane være forståelig. Mine ord vil bli forstått overalt på Jorden, min sønn, så snart du har nådd midt i livet. Da vil du i ditt eget hjem, under den himmel som så deg komme til verden, selv oppleve de kommende begivenheter. For den evige Gud er den eneste som kjenner det evige lys som utgår fra ham selv.”
Og:
Ellers er Guds hemmeligheter ubegripelige. Og det alt - bestemmende prinsipp som måtte kreves for en normal erkjennelse, stammer direkte fra den frie vilje, og lar ting komme til syne som menneskehetens viseste ikke har den nødvendige viten til å avsløre.
Det samme gjelder for enhver annen hemmelighet under himmelen, som bærer tidens gang i seg.

Der er ting jeg har stusset over, og som jeg har vært usikker på å ta opp her, og jeg tror fortsatt at jeg skal la det ligge.
Det gjelder så vel bibelske utsagn som vers av Nostradamus.
Når du nevnte skyter, tenkte jeg også på Kol.3.11, men jeg tenkte også på Jes.14.13.
Den ariske stamme innbefatter også det germanske folk.
Nostradamus 3.76:
I Germanien vil det oppstå forskjellige sekter som nærmer seg meget til det lykkelige hedenskap; (Når) hjertet (er) fanget og inntektene små, vil de vende tilbake til å betale den sanne tiende.

Sitat:


Så henter jeg frem fra tråden ”Jakob etterslekt som mistet sin identitet” et innlegg fra meg:

Norma 63: Denne norma blir kalt Nullus Modus Caedibus Fuit som enkelt oversatt betyr:
Der var ingen ende på nedslaktingen. Den lyder slik:
63.1 "Denne norma vil bare bli født på ny når ingen annen enn den kranglevorne ulv har løftet sin arm mot en annen i imperiet i et hundre år."

Perioden er tolket som tiden fra 1915 til 2058, imperiet er tolket som Europa, definert som det romerske rike.
Den kranglevorne ulv er da Tyskland, ettersom det var en relativ fredelig periode i Europa i 99 år fra Napoleons nederlag ved Waterlo fra 1815 til 1915.

Det står flere fremtidige utregnede profetier for fremtiden av denne merkelige mannen.
Om tolkningene er til å stole på er vel tvilsomme??? …

Sitat:

Nostradamus har mange vers om ulven, og ettersom den romerske paven nå er den tyske Joseph Ratzinger, kan det virke som det er han som får en advarsel fra Nostradamus, jeg skal gjengi to vers:
2.97:
Romerske Pontifeks (pave), ta deg i vare for å nærme deg til den by som overskylles av to floder; Han/Den vil komme og utspy ditt blod tett ved det sted, blodet av deg og dine når rosen blomstrer.

3.33:
I den by hvor ulven trer inn, ganske nær ved det sted vil fienden være; En fremmed troppestyrke vil plage et stort land;
Vennene vil overskride murene og Alpene.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-1-2008 kl 11:07


Profanering av Jorden

Nostradamus, 3.45:
(Når) de fem fremmede (er) trådt inn i tempelet, vil deres blod gi seg til å profanere jorden;
For folk fra Toulouse vil det være et meget hardt eksempel på èn som gir seg til å tilintetgjøre dens lov.

Verset virker kanskje noe uforstående, men ved støtte av Skriftene gir dette mening: I Åp.17.10 er de fem allerede falt.
Hos Jos.13.3 benevnes de som de fem filisterfyrster!
Dette stemmer utrolig bra:
Nostradamus benevner Languedoc's Bordelesiske skulder, mens Bibelen benevner dette stedet med filistenes skulder mot vest. (Jes.11.14)

N.10.62: Nær ved Sorbin vil for å angripe Ungarn, Herolden fra "Brudes" komme å advare dem. Den Istanbulske leder i Slovenias Salon vil gi seg til å omvende dem til arabernes lov.* (*Islam)

For å få forståelse av dette kan jeg vise til vers 1.70:
Mens regn, sult og krig ikke er opphørt i Persia, vil den alt for store tro forråde Monarken, når det er avsluttet dèr, blir det påbegynt i Gallien som et hemmelig tegn til å være tilbakeholdende.

Mer informasjon kan en faktisk hente fra skriftene, Dan.11.2 og Dan.10.13.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 31-1-2008 kl 23:49


Ifølge bibelen så skal du vokte deg vel for å spre Nostredamus. Har han noen gang bommet på "en" profeti så er det nok til at han ikke er av Gud.

Dette er en av "avkjøringene" du ikke vil se i den hastigheten du holder.

5. Mosebok
Sitat:

18:19 And it shall come to pass, that whosoever will not hearken unto my words which he shall speak in my name, I will require it of him.

18:20 But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die. 18:21 And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken?

18:22 When a prophet speaketh in the name of the LORD, if the thing follow not, nor come to pass, that is the thing which the LORD hath not spoken, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him.



[Redigert den 31-1-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 00:04


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Ifølge bibelen så skal du vokte deg vel for å spre Nostredamus. Har han noen gang bommet på "en" profeti så er det nok til at han ikke er av Gud.

Dette er en av "avkjøringene" du ikke vil se i den hastigheten du holder.

5. Mosebok
Sitat:

18:19 And it shall come to pass, that whosoever will not hearken unto my words which he shall speak in my name, I will require it of him.

18:20 But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die. 18:21 And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken?

18:22 When a prophet speaketh in the name of the LORD, if the thing follow not, nor come to pass, that is the thing which the LORD hath not spoken, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him.



[Redigert den 31-1-2008 av Viking]


Hvis han har bommet på en pofeti syns jeg du bør nevne den så en kan få klarert.
Imidlertid, utsagn om at paven er antikrist, er det bare en holdning eller er det en spådom det også?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 09:54


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Ifølge bibelen så skal du vokte deg vel for å spre Nostredamus. Har han noen gang bommet på "en" profeti så er det nok til at han ikke er av Gud.


Siden det ikke ser ut som du har forstått Nostradamus veldig godt Viking, vil jeg nok engang utdype hans utsagn:
Sitat:

Nåvel, alt dette springer ut av den evige Guds allmakt, som all godhet utgår fra.
Og tro det, min sønn, når jeg har innført betegnelsen “profetier” så er det ikke for å smykke meg med en så opphøyet tittel. En profet er egentlig et menneske som på grunnlag av naturlige kunnskap om enhver skapning, kan se ting som ligger langt inn i fremtiden. Og det kan skje at den fullkomne profetiske inspirasjon lar de guddommelige og menneskelige forhold tre tydeligere frem. Noe annet er ikke mulig, fordi virkningen av forutsigelsene rekker svært langt.
Ellers er Guds hemmeligheter ubegripelige. Og det alt - bestemmende prinsipp som måtte kreves for en normal erkjennelse, stammer direkte fra den frie vilje, og lar ting komme til syne som menneskehetens viseste ikke har den nødvendige viten til å avsløre.

Hvorfor Nostradamus ikke kan bomme på sine profetier:
Sitat:

Han skriver:
At alle disse billeder er blitt riktig avpasset ved hjelp av de guddommelige skrifter (Bibelen) i forhold til himmeltegnene, som er forståelig ved Saturn, Jupiter og Mars og de andre konjuksjonene som tydelig kan sees i noen vers.


Det er mulig jeg prater til døve ører, eller blinde folk, men å karakterisere Nostradamus forståelse av skriftene som tegntyding og spådomskunster, er å se flisen i din brors øyne og ikke se ens egen bjelke i sitt eget øye.. (Luk.6.42)
Nostradamus tilkjennegir jo også at han ikke vil smykke seg med tittelen ”profet”:

”Og tro det, min sønn, når jeg har innført betegnelsen “profetier” så er det ikke for å smykke meg med en så opphøyet tittel.”

Han skulle derved kunne stille seg i samme klasse som de som hevder at den nåværende katolske kirke og paven skulle være antikrist?
Han fraskrev seg heller ikke Den Katolske Kirke, eller Den Norske Kirke som enkelte gjør, men kunne sikkert se at det engang i fremtiden kom til heder og verdighet igjen etter at antikrist var blitt jaget bort.

Å hevde at den nåværende Katolske Kirke og paven skulle være antikrist kaller jeg ryktemakeri, noe annet er det ikke. (Rom.1.28-32)

Jeg håper jo ikke at dere som mener dette slår dere i lag med dem på skrømt (Dan.11.34)
N.11.36 utdrag av verset: de avmektige vil ønske å få makten, vil medføre honningsøtt språk og sanne kameloner, brannstiftere og lystennere, skader og skogsskader samt ryktespredere hvis bitt vil forekomme å være skorpioners. (også Åp.9.10, Luk.10.19, Esek.2.6)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 1-2-2008 kl 10:47


Er din påstand at Nostredamus sine profetier går i oppfyllelse bokstav for bokstav?
:shocked2:

[Redigert den 1-2-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-2-2008 kl 11:13


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Hvorfor Nostradamus ikke kan bomme på sine profetier:
Han skriver:
At alle disse billeder er blitt riktig avpasset ved hjelp av de guddommelige skrifter (Bibelen) i forhold til himmeltegnene, som er forståelig ved Saturn, Jupiter og Mars og de andre konjuksjonene som tydelig kan sees i noen vers.


Sitat:
Det er mulig jeg prater til døve ører, eller blinde folk, men å karakterisere Nostradamus forståelse av skriftene som tegntyding og spådomskunster, er å se flisen i din brors øyne og ikke se ens egen bjelke i sitt eget øye.. (Luk.6.42)

Javel? Dersom bibelen faktisk oppfordrer til eller godkjenner det å tyde stjerner og søke etter kunnskap i fra okkulte kilder så ber jeg om at du viser det til oss, kjære forførte Lexus.

Noen hint:
5 Mosebok 18, 9-14
Gal 5,19-21
3 Mos 19, 31

Sitat:

Han fraskrev seg heller ikke Den Katolske Kirke, eller Den Norske Kirke som enkelte gjør, men kunne sikkert se at det engang i fremtiden kom til heder og verdighet igjen etter at antikrist var blitt jaget bort.

Å hevde at den nåværende Katolske Kirke og paven skulle være antikrist kaller jeg ryktemakeri, noe annet er det ikke. (Rom.1.28-32)

Jeg er en av dem som ikke tror at paven er Antikrist som Åpenbaringen vitner om. Imdlertid så er dette et underordnet poeng både for meg selv og Viking, selv om vi har en del motstridene syn ellers. Poenget er nemlig at dersom Nostradamus og du skulle ha rett, så innebærer det at den katolske kirke må regnes å være en sann kirke som innehar en rett tro og lære.

I og med at vi av mange andre grunner er overbevist om den katolske lære er en falsk lære, bl.a på grunn av synet på frelsen og nattverden, så vil vi måtte ta avstand i fra Nostradamus sine skrifter, uavhengig av synet vi måtte ha på Antikrist.

- - - -

Forøvrig så kom jeg over et utdrag i fra en bok, som jeg synes oppsumerer mitt syn på saken ganske godt, så slipper jeg å gjenta noe som andre allerede har skrevet bedre enn meg:




Nostradamus, prophet or clairvoyant?

Nostradamus said the world would end in AD 3797. Was he right?
Author: Val Waldeck
Kilde:http://www.valwaldeck.com/books-nos2.htm

Some have called Nostradamus "the greatest prophet that ever lived". Others view the prophecies of the 16th century author with much suspicion as they have questioned the source of his professed prophetic insight. The debate has raged for four hundred years.

The writings of this 16th century medical doctor, author and mystic have fascinated people for centuries and it is estimated that, on average, at least thirty translations or commentaries on his work have been published each century since his death four centuries ago. His writings were even used for propaganda purposes during the Second World War when both German and Allied pilots dropped "Nostradamus leaflets" from the air predicting victory for their countries.

Just lately the media, especially in South Africa and England, have given much attention to his work and movies are currently doing the rounds on our local circuits. Video cassettes are in great demand in homes around the country as details of fulfilled events are dramatized. So much so that even some Christians have wondered where he got his inspiration. Was Nostradamus inspired by the Spirit of God .. or was this a man who dabbled in the occult?

The prophecies of Nostradamus range from events in his own day to anticipated future events, including "the end of the world" .. which he dates at 3797 A.D. Four hundred years ago he wrote: "I have composed books of prophecies, each containing one hundred astronomical quatrains .. comprised of prophecies from today to the year 3797". These books have never been out of print.

In spite of the fact that much of his work was written in a deliberately obscure manner to avoid manipulation in its interpretation, some of his work is very detailed and even dated. Three hundred years before the event He prophesied the founding of the Pasteur Institute in 1889, speaking of Pasteur by name. Examples of other prophecies include the execution of Charles I, the dreadful plague of London, the rise of Napoleon, the abdication of Edward VIII in 1936 and a number of detailed prophecies concerning Hitler (whom he calls Hisler), naming him as the "second antiChrist".

Details of World War II are penned by him as he prophesied the German armies sweeping across the Rhine into France, the rise of Mussolini, the Nazi invasion of Belgium and occupation of Norway. He warned of "weapons heard in the sky" .. "machines of flying fire" - describing oxygen-masked pilots as "half-pig, half-man when battles are fought in the skies". He predicted the destruction of Pearl Harbour and the dreadful events of Nagasaki and Hiroshima.

Nostradamus wrote about the invention of the air balloon, the development of safe air travel, nuclear warfare, Nixon and the Watergate Scandal, the deposition of the Shah of Iran in 1979 and the rise and fall of Ayatollah Khomeni, plus many other world events.

He was so popular in his own day as stories of his prophetic powers circulated that Queen Medici, wife of Henry II of France, commissioned him to write horoscopes for her family. He did this most reluctantly. "The king's eyes", he predicted, "would be pierced in their golden cage". Four years later King Henry was killed in a jousting accident.

He prophesied the date of his own death too, ordering that a plaque with the date 1700 be placed in his coffin. 134 years later, in the year 1700, his body was exhumed and placed in a more prominent resting place.

It is not generally known that Nostradamus was not 100% accurate with all his prophecies, as many claim. For example, he predicted that France would grow in power and be victorious in a struggle with Spain during the 16th century. In fact, the opposite happened and France was driven out of Italy by the Spanish in 1559. A family line in France that he predicted a great future for also died out.

However, his amazingly successful prophecies spanning the centuries have caused many to believe that he definitely had supernatural insight. What must be questioned is THE SOURCE OF THIS INSIGHT. Where and how did Nostradamus get his information? It is vital for the Christian to be sure about this because Nostradamus has much to say about "the end times". Can these prophecies be trusted?

Nostradamus is very clear about his methods and declared open that he used the "aid of astronomy .. other methods .. and even the Holy Scriptures" to bring himself into the place where these revelations were available to him.

He wrote of his fascination with astrology and the occult since the age of nine years, and recorded that, after the death of his first wife and re-marriage to a lady of means, he spent much time along studying "secret forbidden books" and meditating. The literature that appears to have influenced him the most, and from which he quotes extensively, is an occult book "De Mysteriius Egyptorum" by a fourth-century Neo-Platonist name Tamblichus.

He wrote that he never predicted anything of his own accord but, following the methods of his occult masters, he would place a bowl of water on a brass tripod, touching it with a ceremonial occult wand engraved with hieroglyphics. Then, as he gazed intently into this water, it would mist over and clear and he would see pictures, names, dates and faces in the water.

At the same time, a "divine power .. a god" would inhabit his body, leaving him with a feeling of disembodiment and in a trance-like state. A voice would begin to tell him what he was seeing and he would write it all down.

This is none other than pure occult practice, very far removed from the scriptural methods of the Biblical prophets and Christians would do well to heed the words of Moses in Deuteronomy 18:9-12 where he emphasises that those who practice occultic methods "are an abomination unto the Lord".

Moses said something else of interest in Deuteronomy 13:1-3 as well: "If there arises among you a prophet or a dreamer of dreams, and he gives you a sign or a wonder, AND THE SIGN OR THE WONDER OF WHICH HE SPOKE TO YOU COMES TO PASS, saying 'Let us go after others gods which you have not known, and let us serve them', YOU SHALL NOT LISTEN TO THE WORDS OF THAT PROPHET or that dreamer of dreams, for the Lord your God is testing you to know whether you love the Lord your God with all your heart and with all your soul".

In other words, "touch not the unclean thing" (2 Cor. 6:17) - leave it strictly alone and have nothing whatsoever to do with it. Good advice for those who love to watch the "Nostradamus videos"!

Why would satan take so much trouble to share this kind of information with a man like Nostradamus? Simply because people who trust his prophecies will also trust his predictions for the future .. regardless of what the Bible says.

Instead of looking for the Return of the Lord Jesus Christ .. the most momentous event this world will ever experience - and completely ignored by Nostradamus - they will be looking for Nostradamus'' "third antiChrist .. the man with the blue turban". Satan's world ruler - Scripture's antiChrist - will take his place in world affairs and followers of Nostradamus will trust him completely while they scan the horizon for a prophesied Eastern leader.

Seven years of tribulation? Not so, says Nostradamus. He predicts 27 years of war, followed by world peace and the ushering in of the golden age lasting 1000 years - the longed for "age of Aquarius" - culminating in the end of the world in the year 3797 A.D. Does that sound familiar to those who know something about spiritism?

Speaking of His Second Coming and the end of the world, the Lord Jesus Christ emphasised that "of that day and hour no one knows, not even the angels of heaven, but My Father only" (Matt. 24:36). No one else has the correct date .. not Nostradamus or the devil himself!

Those who follow the teachings of Nostradamus not only find themselves at variance with Bible prophecy, but find their eyes focused far away from the Lord Jesus Christ, our coming King, Saviour, Lord and God - without a thought about His second coming.

Let Christians be warned. Jesus said that false prophets would abound in the "last days" (Matt. 24) and would deceive many.

JESUS IS COMING SOON! Let's keep our minds stayed on Him and our eyes focused on His Word - our only reliable guide for this life and the next!

- - - - - -


[Redigert den 1-2-2008 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 11:38


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Er din påstand at Nostredamus sine profetier går i oppfyllelse bokstav for bokstav?
:shocked2:

[Redigert den 1-2-2008 av Viking]


Nostradamus sine profetier vi gå i oppfyllelse sammen med skriftenes, jeg sier ikke bostav for bokstav for han skriver jo at han har skrevet dem i et tvetydig språk, hvilket betyr at de er skrevet i billedspråk lik bibelens vers.
De er formulert på en slik måte at de henger sammen etter tema og oppklarer seg selv litt etter litt og er fullt i tråd med De Hellige Skrifter.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 11:54


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar

Javel? Dersom bibelen faktisk oppfordrer til eller godkjenner det å tyde stjerner og søke etter kunnskap i fra okkulte kilder så ber jeg om at du viser det til oss, kjære forførte Lexus.

Ja, jeg er jo ikke mere forført enn deg vil jeg tro, jeg tror faktisk på skriftenes oppklaring av seg selv, mens du holder deg til at du selv kan skjønne å forstå hva skriftene egentlig mener å fortelle. Ergo tar du ut profetiske utsagn av Skriften til egen tolkning, ikke sant?
Hvis du skulle mene at skriftene hadde den informasjon at paven var antikrist, vil du være så snill å vise meg skriftstedet så vi kan få det bekreftet?

Når det gjelder Nostradamus spådommer over tid, han tilkjennegir år 3757 som sluttdato. Jeg har også vist til at årstallene har han også gjort tvetydig så ingen skulle kunne missbruke dem for de kommende tider, slik at dette årstall kun har til hensikt å vise til den sammenhengende lengde på sine kontinuerlige profetier.
Han skriver jo selv at om han skulle ta feil av årstallene er det for at han ikke kan gjøre alle til lags, med det mener han de som ikke skal ha tak i det han skriver om.

Når det handler om å tyde stjerner og okkulte ting er det ikke mere merkelig en hva skriften henviser til, men det kan hende du misforstår hva meningen skulle være, og billedspråket han bruker. Billedspråk er et språk som gir et bilde av noe som er noe annet. (Åp.8.12 - Heb.11.12, med henvisning Joel 2.10, 3.20)



[Redigert den 1-2-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 12:29


I og med at du ikke tror at paven er Antikrist, skal du slippe å henvise til noe skriftsted om dette, men hva frelsen og nattverden angår, hva kan du si er så feil med dette?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 14:28


Sitat:

Når den Arabiske fyrste støttes av Mars, Solen, Venus og Løven,
vil kirkens makt gå til grunne over havet.
I retning Persia vil vel en million ormer og slanger innvadere Istanbul og Egypt.

Jeg vil også vise deg Gunnar at stjernetydning og planeter som Nostradamus beskyldes for å bruke er misforstått, det er billedspråk!

Lederen av Væren (stjernebilde?) Jupiter, og Saturn, evige Gud hvilke forandringer, derpå vender hans ondsinnede tid tilbake i et langt århundre.
Gallia og Italia hvilke sinnsbevegelser.

Nostradamus selv sier at hans profetier er velordnet og i tråd med de guddommelige skrifter, derved kan en finne noe av dette igjen i skriftene.
Væren som du så, den med de to horn, er kongen av Media og Persia. (Dan.8.20)
Jupiter (mytologisk) er i Bibelen beskrevet som Zevs (Apg.14.12) og Zevs - tempelet (Apg.14.13) ordet er avledet fra det indoeuropeiske dej"w" - stråle, skinn: gudenavnet er således beslektet med det latinske "divum" - åpen himmel, "dies" - dag osv.
Saturn/Saturnus: Gammel romersk Gud for såing og innhøstning.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 1-2-2008 kl 15:21


Nei, det er ikke noe for meg. Jeg vil ikke lese mer av dette Lexus.

[Redigert den 1-2-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 18:55


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg vet ikke hva jeg skal si, men hadde du kommet på døra mi i den hensikt i å "frelse" meg så hadde jeg kastet deg ut.

Jeg håper du er alene om dette sammensuriet.


Nei, det er vel lite å si til dette, annet enn at en må studere skriftene istedet for bare å lese og sitere fra dem.
Når det gjelder utkastelsen er jeg ikke det spor engstelig, jeg hverken går rundt på dørene til folk eller prediker.
Ingen hverken er eller blir frelst før tiden er inne til den slags.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 1-2-2008 kl 19:52


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg vet ikke hva jeg skal si, men hadde du kommet på døra mi i den hensikt i å "frelse" meg så hadde jeg kastet deg ut.

Jeg håper du er alene om dette sammensuriet.


Nei, det er vel lite å si til dette, annet enn at en må studere skriftene istedet for bare å lese og sitere fra dem.
Når det gjelder utkastelsen er jeg ikke det spor engstelig, jeg hverken går rundt på dørene til folk eller prediker.
Ingen hverken er eller blir frelst før tiden er inne til den slags.


Du må jo være enig at du er håpløs tapt i den påstand at Bibelen ikke klarer seg uten Nostredamus!
Hvis denne bok var så avgjørende så ville Gud ha nevnt den i Bibelen.

.

[Redigert den 1-2-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2008 kl 21:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Du må jo være enig at du er håpløs tapt i den påstand at Bibelen ikke klarer seg uten Nostredamus!
Hvis denne bok var så avgjørende så ville Gud ha nevnt den i Bibelen.


Nei, Viking det er helt motsatt! Biblen klarer seg på egen hånd, men er mye vanskeligere å forstå uten Nostradamus som har lest seg til mye kunnskap gjennom de eldgamle bøkene han leste og brente opp.
Nostradamus har skrevet profetiene sine med grunnlag i Bibelen, mens Bibelen forteller akkurat de samme ting, men på en mye mer skjult måte.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-2-2008 kl 13:47


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar

Javel? Dersom bibelen faktisk oppfordrer til eller godkjenner det å tyde stjerner og søke etter kunnskap i fra okkulte kilder


Sitat:

Okkultisme
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk
Okkultisme Ordene okkult og okkultisme har sin rot i det latinske verbet occulere - «å skjule».

Kan en gå ut ifra ”Ordet: å skjule” som okkultismens grunnlag?
I tilfelle så bruker Bibelen dette ord i stedet for okkultisme, og vi synger ”engler daler ned i skjul”, ikke sant?

1.Sam.19.2:
Og Jonatan fortalte det til David og sa: Saul, min far, søker å drepe deg. Ta deg nå i vare i morgen tidlig og bli ”i skjul” og hold deg gjemt!

Verset har sammenheng med det som fortelles hos 2.m.9.19:
Så nå, i befaling om å føre i skjul din buskap* og alt du har på marken! Alt folk og fe som er ute på marken og ikke har kommet seg i hus, på dem skal haglet falle, og de vil dø.
(* Hvem i all verden vil finne på å ta buskap til hærfang? Jer.49.32 - Ta deg en kvige av buskapen, 1.Sam.16.2, den stammer vissnok fra kua - Hos.4.16)

5.m.33.21:
Det ble enda et nytt ord for ”okkult” - ”å skjule” -- ”hold deg gjemt”:
Han utså den første part for seg selv, for der var herskerens del gjemt. Og folkets høvdinger kom sammen. Det som var rett for Herren, det som han hadde fastsatt*, gjorde han, sammen med Israel.
(* enden, den fastsatte tid, Dan.11.27)

1.Pet.1.4:
…en arv som er uforgjengelig og uflekket og uvisnelig, og som er gjemt for dere i himlene.

Skal tro om ikke Bibelen snakker om okkulte ting, hva?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen