Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: En tanke
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-11-2007 kl 22:06
En tanke


Hvorfor er det tilsynelatende slik at det ikke slår "liberale kristne", som bekjenner sin tro på Jesus men som f.eks støtter homofilt samliv blant kristne osv, at den samme bok, de samme mennesker som (inspirert av DHÅ) forteller dem så sterkt at frelsen er i Kristus, av nåde ved tro, forteller at homofilt samliv, hor osv er synd?

Altså, i det ene øyeblikket tror man på menneskene som sier at Jesus er Guds Sønn, og i det neste slår man dem verbalt i hjel ved å forfekte "nestekjærlighet" og "toleranse"?

[Redigert den 16/11/2007 av Lionheart]




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
JKT
Juniormedlem
*




Innlegg: 16
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-12-2007 kl 23:53


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Hvorfor er det tilsynelatende slik at det ikke slår "liberale kristne", som bekjenner sin tro på Jesus men som f.eks støtter homofilt samliv blant kristne osv, at den samme bok, de samme mennesker som (inspirert av DHÅ) forteller dem så sterkt at frelsen er i Kristus, av nåde ved tro, forteller at homofilt samliv, hor osv er synd?

Altså, i det ene øyeblikket tror man på menneskene som sier at Jesus er Guds Sønn, og i det neste slår man dem verbalt i hjel ved å forfekte "nestekjærlighet" og "toleranse"?

[Redigert den 16/11/2007 av Lionheart]







Det er klart at når noen så klart tjener to herrer,da må man bruke ordet toleranse....
Tolerer begge syn eller du blir sett på som en som fordømmer!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2008 kl 04:52


Tenk på hvor mye tid diskusjonen over alt det uekte og falske ,stjeler fra oss !


Når vi har så en stor frelse i Jesus Kristus ,alikevel så virker det som om alt dreier seg om ugraset, fargen på ugraset , høyden på ugraset og mengden av det !

Når skal vi kunne feie ut det falske og det som volder anstøt ?


Det blir vel som en politi mann skulle tatt den kriminelle med seg hjem ...:puzzled:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
channo
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 12
Registrert: 29-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2008 kl 21:14


Hei!
Men "vi" vil så gjerne ha noe som klør i øret, noe som passer vår
livsstil i dag, og noe som kan gi "åndelige opplevelser".

Det er en søking etter "Åndens fylde", som om vi ikke skulle ha nok
med Frelseren..

Dessuten har menneskeheten en tendens, både kristne og andre, til
å gripe etter det negative, sensasjonene, det som river ned og skaper splid.

Det er nesten som om vi ikke vil ha fred!? Hmmm...

mvh channo.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Santabahadur
Medlem
**




Innlegg: 41
Registrert: 23-1-2008
Bosted: Levanger
Brukeren er frakoblet

Humør: Frelst av nåde

[*] opprettet den 24-1-2008 kl 04:04


Viktig tema!
Noe vanskelig å forstå kanskje. Har Gud noen barn som er liberale kristne? Og i tilfelle hvordan er de da? Likeså homofile praktiserende kristne Guds barn, lyder vel også noe ustemt?

Loven er god så lenge den fører meg selv til Kristus. Bruker jeg den annerledes har jeg tatt Sønnens plass.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 24-1-2008 kl 04:37


Sitat:
Opprinnelig postet av channo
Dessuten har menneskeheten en tendens, både kristne og andre, til
å gripe etter det negative, sensasjonene, det som river ned og skaper splid.

Det er nesten som om vi ikke vil ha fred!? Hmmm...

Jeg tror kanskje at de fleste kristne i utgangspunktet gjerne vil ha fred, og konsentrere seg fullt og helt om det positive og fine med kristenlivet og kristentroen.

Det står noe i bibelen om å være sannheten tro i kjærlighet, og når kristne forkynner eller praktiserer noe man finner er skadelig eller usunt for sjelens frelse, så er det vanskelig å ikke skulle ta fatt i dette for "kjærlighetens skyld".

Jeg tror på den ene siden at det kanskje er en del "unødig krangling" blant kristne, og som vi godt kunne unnvært. På den annen side så har jeg vanskelig for å se at dersom alle bare hadde elsket hverandre uten å ha noen grenseoppganger om hva som er sunt/usunt rett eller gal forkynnelse, så ville vi sluppet ulvene alt for lett til i blant oss.

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Når vi har så en stor frelse i Jesus Kristus ,alikevel så virker det som om alt dreier seg om ugraset, fargen på ugraset , høyden på ugraset og mengden av det !

Når skal vi kunne feie ut det falske og det som volder anstøt ?

Ja desverre så kan det kanskje se slik ut. Alikevel så vil jeg prøve å utgjevne dette bildet litt, ydmyk. Det finnes mange mennesker som er brennende opptatt av å forsvare troen, og som bruker kanskje 10-20% av sin tid og krefter til dette. De resterende prosentene blir gjerne brukt til evangelisering, sjelesorg, menighetsarbeid, arbeid blant rusmisbrukere osv.

Men det eneste som da vanligvis blir lagt merke til, er de 10-20% som blir brukt til trosforsvar, fordi resten vanligvis foregår under den offentlig "radaren", og blir ikke lagt merke til. Allikevel så er det fort gjort å annklage dem for "bare å være opptatt av det negative, og å være opptatt av ugresset.."

Jeg har tro på at trosforsvar og prøving burde være en naturlig del av alle kristnes liv, noe som jeg synes er blitt alt for neglisjert og oversett blant kristne i dag. Allikevel så mener jeg ikke at dette er noe som bør dominere livet fullt og helt til kristne generelt, men være en naturlig del av det kristne livet.

Gunnar.


[Redigert den 24-1-2008 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-1-2008 kl 20:14


mange er kalt, men få er utvalgt....

ingen kan rive deg ut av Hans hånd... av Faderens hånd..

men Faderen selv kan kaste deg laaaang ut i mørket..

vær ikke overmodig med frykt Gud står det....... men det er mange kristne som tydeligvis ikke skjelver for å gå rett imot Guds ord........ :( og de lokker med seg de andre..

så de kan ikke rive noen ut av hans hånd, men de kan lokke dem til å gå selv... eller?

bare et spørsmål til dere .... kan djevelen lokke deg ut av Faderens hånd... eller er det slik at de Gud velger ut, står fast, eller iallefall kommer tilbake så fort de har snublet.... ?

Jeg har mange spm.... spm jeg kanskje burde glemme.... feks hvorfor ikke Jesus ble på jorden... men overlot riket til sine disipler... ? noen som har et godt svar på hvorfor han ikke gikk ut av grava og fortsatte å gå i egen person? istedet for igjennom folk....
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jon
Seniormedlem
***




Innlegg: 233
Registrert: 12-2-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-1-2008 kl 23:42




[Redigert den 1-11-2013 kl 22:00 av Jon]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-1-2008 kl 00:33


ja.. det var ei logisk forklaring at hans Ånd ble utgytt for at han skulle være mindre begrenset i en eneste kropp..

men likevel... skulle det ikke være mulig for Jesus å vandre rundt i sin egen kropp selv om Hans Ånd er i flere kropper?

og han viste seg jo flere ganger etter han var oppstått fra de døde...

jeg trodde kanskje det var en annen årsak til at det måtte gå slik... at han ikke kunne vandre på jorden åpenlyst pr i dag... jeg stoler selvsagt på Gud, at han vet best.. så det får kanskje bare være et spm jeg kan legge bak meg...

det står salig er den som tror uten å ha sett.... så.. kan vel være noe med det? at han vil vi skal tro uten å se? jaja...... :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-2-2008 kl 12:33


Sitat:
så de kan ikke rive noen ut av hans hånd, men de kan lokke dem til å gå selv... eller?

bare et spørsmål til dere .... kan djevelen lokke deg ut av Faderens hånd... eller er det slik at de Gud velger ut, står fast, eller iallefall kommer tilbake så fort de har snublet.... ?

Jeg har mange spm.... spm jeg kanskje burde glemme.... feks hvorfor ikke Jesus ble på jorden... men overlot riket til sine disipler... ? noen som har et godt svar på hvorfor han ikke gikk ut av grava og fortsatte å gå i egen person? istedet for igjennom folk....


ydmyk:


Spørsmål er til for å besvares!

For å kunne stå djevelen imot ,må man holde seg tett intil Jesus,...ha vårt håp bare til ham ,ikke til mennesker !

Hvis man som denne trosbevegelsen,som mater sine medlemmer med at du kan strekke deg laangt i deg selv, i det du er en liten Gud i deg selv ... det de egentlig lærer er at du kan frelse deg selv....

Sannheten er at den som vil prestere på egenhånd ,egentlig går ut over det verket som Jesus sier garanterer vil beskytte deg.Det var derfor Jesus sier at :uten meg kan dere ingenting gjøre!joh 15: 5 og jes 45 :21

1Joh 3:1-10
1 Se, hvor stor kjærlighet Faderen har vist oss, at vi skal kalles Guds barn, og det er vi. Derfor kjenner verden ikke oss, fordi den ikke kjenner ham.
2 Mine kjære, nå er vi Guds barn, og det er ennå ikke åpenbaret hva vi skal bli! Vi vet at når han åpenbares, da skal vi bli ham like, for vi skal se ham som han er.
3 Og hver den som har dette håp til ham, renser seg selv, likesom Han er ren.
4 Hver den som gjør synd, bryter også loven, og synd er lovbrudd.
5 Dere vet at han er åpenbaret for å ta bort våre synder, og synd er ikke i ham.
6 Hver den som blir i ham, synder ikke. Hver den som synder, har ikke sett ham eller kjent ham.
7 Mine barn, la ikke noen forføre dere! Den som gjør rettferdighet, er rettferdig, likesom Han er rettferdig.
8 Den som gjør synd, er av djevelen. For djevelen synder fra begynnelsen. Til dette ble Guds Sønn åpenbaret, for at han skulle gjøre ende på djevelens gjerninger.
9 Hver den som er født av Gud, gjør ikke synd, fordi Guds sæd blir i ham. Han kan ikke synde, fordi han er født av Gud.
10 På dette kan Guds barn og djevelens barn kjennes. Hver den som ikke gjør rettferdighet, er ikke av Gud, heller ikke den som ikke elsker sin bror.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Det er dyp spott som begås , når dagens evangelister " listig prediker at du kan oppnå frelse ved dine egne aktiviteter ,eller at din tilhørighet til mennesker i verden skal være det som bringer deg frelse.

Frelsen er jo prestert av Guds sønn: Jesus kristus.
Hva er det da vi skal med disse som frekt sier de er "salvede" samtidig som de krever 10% kollekt , for på dine skulder vil de legge på unødvendige byrder osv?

De er som blodigler som ønsker å innbille mennesker at det kreves en tilhørighet til sekter, en slags form for å ha det rett med Gud ,i det du tilhører den eller den menigheten!?

Sannheten er at du kan få direkte visshet ,uten alskens tilhørighet til disse som liker se på seg selv som salvede".

Du verden så negativ denne personen er da tenker dere sikker t enkelte av dere?.... men samme hva dere tror om det jeg her skriver ,så finnes det en Gud som tar imot oss slik vi er ,ja faktisk i det vi er verdens største syndere....

Det er ikke slik som mange tror at Gud sier: Kom til meg når du har strammmet deg opp , blitt en god Kristen osv.... dette er mange blitt indoktrinert med i årevis på ulike måter ,ved lure knep.


Jesus sier jo så klart til oss i dette verset:

Matt 11:28-30
28 Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile!
29 Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er saktmodig og ydmyk av hjertet. Så skal dere finne hvile for deres sjeler.
30 For mitt åk er gagnlig, og min byrde er lett.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Når troen er viktig , er det fordi det er først ved troen man slipper inn Jesus inn i sitt hjerte , da kan han begynne sin renselse og gode gjerning i deg !

hvis du heller vil tro på svindlere som vil ha action først i det kjødelige ,prestere kristen livet utvortes slik at andre mennesker sier : du verden for en fin kristen han er da .....

Dette er lureri som mange biter på fordi da slipper man unna lettere....man slipper å ransake seg selv , fordi sekten en er med i ,sier den har ordnet det slik du ikke trenger gå så langt... kom til oss osv

Jesus har betalt straffen sier de.. , det er jo sant ,men hvis ikke jesus får bli ditt alt ,og du kapitulerer og lar ham ta over alt, da strever du jo egentlig som om jesus ikke hadde betalt straffen.



Hjerte er det som må endres , av en som kjenner hjertene våre. ellers blir alt feil!

Hva var det Jesus sa om de som tror det starter med det utvortes, og som lærer at det er viktig å ta seg bra ut ?

Matt 23:27
27 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere, som ligner kalkede graver som utvendig er vakre å se til, men innvendig er fulle av dødningeben og all slags urenhet.

Det er ikke mindre aktuellt i dag !




[Redigert den 4-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-2-2008 kl 00:09


hei ydmyk..

det er ikke meningen å være vanskelig.. men jeg spurte jo om de utvalgte kunne bli lokket ut av Faderens hånd, som Jesus sa at ingen kunne rive en ut av... ?

og så spurte jeg hvorfor Jesus overlot riket til kristne, og satte seg i himmelen...

at du ikke svarer spesifikt på de 2 tingene er helt greit, jeg er glad at du bare svarer...

istedet nevner du trosbevegelsen i denne tråden... jaja, men siden du gjør det så må jeg vel få poengtere at det er litt komisk, at alt det du snakker om, når det gjelder selvstrev og egen frelse osv er slikt som Åge Å snakker om..

at alt en gjør i egen kraft er halm og strå... og vi skal sette oss ned og la han gjøre sitt verk i oss osv..

dessuten.. Paulus sier at en skal jobbe på sin egen frelse..

og det er nettopp det du gjør når du søker å hindre deg selv og andre å havne i vranglæreres hender...

du jobber på din egen frelse.. noe som ikke var mulig såfremt ikke Jesus hadde gjort alt fullbrakt..

slik tenker iallefall jeg.. d betyr ikke at jeg går god for noens lære, eller holder meg til noens lære, jeg forteller deg bare hva jeg hører deg si og hva han Åge har sagt..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen