Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: En av disse små
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-11-2007 kl 15:21
En av disse små


Hvem er de?

Matt.18.10:
Se til at dere ikke forakter en av disse små! For jeg sier dere at deres engler i himmelen ser alltid min himmelske Fars ansikt.

Det finnes altså noe der ute?

Matt.10.42:
Og den som gir en av disse små om så bare et beger kalt vann fordi han er en disippel, sannelig sier jeg dere: Han skal ikke miste sin lønn!

Men Jesus kalte dem til seg og sa: La de små barn komme til meg og hindre dem ikke, for Guds rike hører slike til!

Kan disse små være disse som dere kan se på videoen etter 59 minutter, de kan ikke sees for våre øyne, men med infrarødt kamera.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5305085298884471236

Disse er med andre ord usynlige.

2..Kor. 4.18:
Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige varer en kort stund, men det usynlige er evig.

Jeg tror det er disse Viking er på søken etter når han leter etter Jakobs etterslekt!

Mal.3.6:
Jeg, Herren, har ikke forandret meg, men dere, Jakobs barn, er ikke tilintetgjort.

Som vi kan legge merke til, har Herren ikke forandret seg, men han sier ikke at Jakobs barn ikke er det, det er kanskje derfor at de har sluppet unna, fordi de forandret seg genetisk og har også blitt usynlige.

Se gjerne hele videoen, det vises frem ting som disse usynlige vil hjelpe oss med i hverdagen.

Som vi har hørt tidligere er det Jakobs rest som skal omvende seg:

Esr.9-8:
Men nå, for et lite øyeblikk, er nåde blitt oss til del fra Herren vår Gud, så han har spart og frelst en rest av oss og gitt oss et fotfeste på sitt hellige sted, for at vår Gud kunne la våre øyne lyse og gi oss litt ny livskraft i vår trelldom.

Forvandling
Han skal forvandle vårt fornedringslegeme og gjøre det likt med sitt herlighetslegeme ved den kraft han har til også å legge alle ting under seg. Fil.3.21

Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle bli forvandlet. 1.Kor.15.51

Dette verset kan studeres nøyere, alle skal forvandles, og ikke alle skal sovne inn, det betyr rett og slett en rest av de som sovner inn, og de skal forvandles!

Så kommer det en opplysning som kanskje røper at vi kan se Herrens herlighet som i et speil, er det det infrarøde kameraet det her menes? 2.Kor.3.18

[Redigert den 9-11-2007 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen