Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kristent fellesskap
amro
Forumaspirant
*




Innlegg: 2
Registrert: 19-10-2007
Brukeren er frakoblet


biggrin.gif opprettet den 19-10-2007 kl 22:01
Kristent fellesskap


Det er mulig dette innlegget ligger under feil tema, men eg fant ikkje nokon betre plass.

Eg lurer på om nokon her har innformasjon om Kristent Fellesskap. Om korleis dei oppstod, kva som er typisk ved denne menigheten, osv.

Er det vranglære i denne menigheten, og i så fall, kva går den ut på?

På forhånd takk
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2007 kl 22:22


Vet svært lite om KF desverre.



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 18-11-2007 kl 04:07


Sitat:
Opprinnelig postet av amro
Eg lurer på om nokon her har innformasjon om Kristent Fellesskap. Om korleis dei oppstod, kva som er typisk ved denne menigheten, osv.

Hei amro.

Jeg vet ikke om jeg kan gi deg et kortfattet svar på det du spør om, jeg anbefaler deg heller å lese litt på egen hånd. Jeg kan kanskje hjelpe deg litt på vei:

Dersom du søker litt på forumet her, så vil du finne at vi har skrevet litt om KF litt her og litt der (f.eks http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=18) men aldri viet dem full oppmerksomhet i en egen tråd (ennå).

Jeg mener at både apostel og hyrdesynet deres er ubibelsk, og at de står i en karismatisk tradisjon som jeg mener er usunn. Særlig det at de har vært og er åpen for påvirkning i fra det som vi forenklet kaller for "Torontovekkelsen".

(Du kan også lese her for litt mer info om Torontovekkelsen: http://www.mamut.net/livifrihet/newsdet7.htm)

En ekstern webside som tar for seg noe av tematikken rundt apostel og hyrdesynet til KF, finner du her: http://no.muestrarios.org/b/adlydoppdatert.html

Når det gjelder selve historien bak KF, så er vel det enkleste å google litt på egen hånd, og hvorfor da ikke starte med deres egen hjemmeside? Kristent Felleskap Presentasjon

Jeg vil også gjerne anbefale deg noen artikler av Geir Lie som driver forlaget REFLEKS Publishing. Riktig nok tar de færreste artiklene for seg kun Kristent Fellsesskap som sådan, men til sammen så tror jeg disse artiklene vil kunne være med på å gi deg en god pekepinn på impulsene og historikken bak KF. Har du tid og lyst så vil jeg faktisk anbefale deg å lese samtlige artikler på dette webstedet, men her er i hvert fall et lite utvalg som til en viss grad berører KF (NB! Alle artiklene nedenfor er PDF filer):

Apostler og aposteltjeneste i internasjonal pinsekristendom

Norsk fellesskapsbevegelse

Discipleship-bevegelsen

Vineyardbevegelsen i USA og Norge

Vi vil svært gjerne høre fra deg om hvilke tanker du selv gjør deg, etter å ha lest disse artiklene.

Så lykke til med "studiene" :)
Mvh Gunnar.


P.S
Dersom du ikke har noe i mot å lese artikler på engelsk, så vil jeg også henvise til følgende artikler som omhandler tema som ligger nær opp til Kristen Felleskaps ( og flere andre menigheters) teologiske og læremessige ståsted:

Apostolic teams

The new apostolic church movement

Spiritual Warfare

The apostles of today








[Redigert den 18-11-2007 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen