PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
hjelp
hva betyr dette?
Ti 2:9 for hvis skyld jeg lider ondt like til dette å være bundet som en ugjerningsmann; men Guds ord er ikke bundet.
|
|
Lance
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Gud er én
|
|
Paulus som satt i fengsel?
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Jojo.. men hva mener han med at Guds Ord ikke er bundet?
.. var kanskje litt utydelig med spørsmålet. Beklager!
|
|
Gunnar
Grunnlegger
Brukeren er frakoblet
Humør: Liten mann, med en stor Gud.
|
|
Hei PeterDJ.
Jeg oppfatter det slik:
Selv om Paulus fysisk er bundet (forhindret fra å bevege seg fritt) så er det alikevel ingen som kan stoppe eller forhindre Guds ord.
Tanken er vel at noen mennsker har en ide om at de kan stoppe Guds ord, ved å f.eks fengsle eller drepe kristne, men da blir ordet i fra Paulus en
trøst og forvissning, om at ingen kan stoppe Guds ord selv om kristne skulle bli forhindret av forskjellige mennskelig motstand.
Guds fred
Vennlig hilsen
Gunnar
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Det gav mening ja Takk !
|
|
guten
Medlem
Brukeren er frakoblet
|
|
hei jeg lurer litt på noe.. jeg fikk et spørsmål som her lyder :
I hvilken dimensjon er vi koblet sammen med Gud - Legeme, sjel eller ånd?
Når Jesus sa "far, hvorfor har du forlatt meg" - i hvilken dimensjon døde da kontakten han hadde med Gud ut?
hva ville du svart?
|
|
solbu
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av guten
Når Jesus sa "far, hvorfor har du forlatt meg" - i hvilken dimensjon døde da kontakten han hadde med Gud ut?
hva ville du svart? |
Jeg bruker å svare at det er forskjell på å være forlatt og å føle seg forlatt.
|
|
TheCreationist
Medlem
Brukeren er frakoblet
|
|
Jesus spurte "Hvorfor har du forlatt meg?" fordi all vår synd ble lagt på ham. Han ble gjort til synd, og da han døde, kunne han ikke dra til
himmelen, på grunn av hva galt vi har gjort, gjør og kommer til å gjøre.
Jesus kom IKKE til himmelen da han døde på korset... Det står skrevet at han kom til dødsriket... Noe som sannsyneligvis er det samme som *helvete.
(*Jeg banner ikke!) MEN - Jesus overvant døden! DVS forlot dødsriket! Og man blir ikke **straffet to ganger på grunn av synd. (**Dvs komme til
dødsriket 2 ganger.) Derfor kan Jesus være i himmelen igjen. Og de som tar imot hva Jesus gjorde, kan være der med Ham.
Det jeg ville frem til var egentlig hvorfor Jesus sa at Gud hadde forlatt ham. Var fordi han, som egentlig var uskyldig, kom til dødsriket på grunn av
at han elsket oss.
|
|
TheCreationist
Medlem
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av PeterDJ
hva betyr dette?
Ti 2:9 for hvis skyld jeg lider ondt like til dette å være bundet som en ugjerningsmann; men Guds ord er ikke bundet. |
Jeg tror det betyr at vi kan bli fanget, men Guds ord sprer seg videre så flere og flere får høre det... Sikkert det som menes med at Guds ord er ikke
bundet. (Jeg tipper)
|
|
TheCreationist
Medlem
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av guten
hei jeg lurer litt på noe.. jeg fikk et spørsmål som her lyder :
I hvilken dimensjon er vi koblet sammen med Gud - Legeme, sjel eller ånd?
hva ville du svart? |
I hvert fall så mener jeg at legemet vårt vil ikke være koblet til Gud uten ånden vår.
Det betyr IKKE at jesus døde åndelig. Var noen som mente det en gang. Men hans legeme døde.
Kan hende at Gud sluttet å vise nåde til Jesus på grunn av vår synd. At det var slik han mente.
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
noen påstår at JDSlæren er bibelsk fordi straffen inngår åndelig død, for oss mennesker dersom vi var uten Jesus, men vår straff innebærer jo også
evig fortapelse? Så ifølge denne JDSlærens logikk måtte da Jesus også være evig fortapt uten Gud.. noe han vel ikke var, riktig?
Så JDS kan holde seg langt unna meg, før jeg ser det skriftlig i bibelen. Jeg forholder meg til evangeliumet.
|
|