Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Lucifer; TBN, Joyner, copeland etc
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2005 kl 14:04
Lucifer; TBN, Joyner, copeland etc


Melding fra moderator : Denne tråden er resultat av sammenslåing av to tråder. Noen av innleggene var opprinnelig i en annen tråd, men jeg tror det skal være greit å lese og få med seg sammenhengen likevel.
______________________________


Dette er et utklipp fra ei bok. Ok, jeg anbefaler den. Sist jeg nevnte boka sa jeg at jeg ikke kunne anbefale den, men det kan jeg. Men dere må selv bedømme boken, om den er sann eller ikke. (vil ikke snakke med to tunger, for jeg har bare ei)


Det Siste Slaget
av Rick Joyner







DEL 1:
HELVETES HORDER
MARSJERER

Den demoniske hæren var så stor at den strakte seg ut så langt jeg kunne se. Den var delt i divisjoner, og hver divisjon hadde sitt eget banner. De fremste divisjonene marsjerte under sitt eget banner. De fremste divisjonene marsjerte under bannere som STOLTHET, SELVRETTFERDIGHET, ANSTENDIGHET, EGOISTISKE AMBISJONER, URETTFERDIG DOM og AVIND.
Det var mange flere av disse onde divisjonene bortenfor min synsvidde, men disse fortroppene i denne forferdelige horden fra helvete lot til å være de mektigste. Lederen for denne enorme hæren var selveste brødrenes Anklager. (Satan)
Våpnene som denne horden bar, hadde navn: Sverdene het TRUSSEL, spydene FORRÆDERI, og pilene het BESKYLDNINGER (Anklager) SLADDER, BAKTALELSE og KRITIKK.
Speidere og mindre avdelinger av demoner med navn som: FORKASTELSE, BITTERHET, UTÅLMODIGHET, UTILGIVELIGHET og LYST var sendt ut foran hæren for å
forberede hovedangrepet.
12
Disse mindre avdelingene og speiderne var ikke så mange i antall, men de var ikke mindre mektige enn noen av de større avdelingene som kom etter. De var mindre bare av strategiske grunner. Akkurat som Johannes Døperen var en enslig mann, men ble gitt ekstraordinær salvelse til å døpe massene og forberede dem for Herren, var disse mindre demoniske avdelingene gitt ekstraordinær ond kraft til å "døpe massene". En eneste Bitterhet-demon kunne så sin gift inn i folkemengder, ja til og med hele raser eller kulturer. En Lystdemon kunne feste seg til en eneste utøver, film eller til og med annonse, og sende noe som så ut til å være lyn med elektrisk slim, som traff og gjorde store folkemasser mindre følsomme. Alt dette var forberedelser for den store horden med ondt som fulgte.
Denne hæren marsjerte særlig mot menigheten, men den angrep alle den kunne. Jeg visste at den prøvde å komme i forkjøpet av en kommende bevegelse av Gud som hadde til hensikt å feie folkemasser inn i menigheten.
Hovedoppgaven til denne hæren var å skape splittelse i alle slags forbindelser mellom menigheter, mellom en menighet og dens pastor, mellom mann og kone, barn og foreldre, ja, til og med mellom barn. Speiderne var sendt ut for å finne åpninger i menighetene, familiene eller enkeltpersonene som Forkastelse, Bitterhet, Lyst osv. kunne utnytte og lage større. Så kunne divisjonene som kom etter, strømme inn gjennom åpningene og fullstendig overvinne sine ofre
Den mest sjokkerende del av visjonen var at denne horden ikke red på hester, men først og fremst på kristne! De fleste av dem var velkledde, respektable og så ut til å være både forfinet og velutdannet, men der så også ut til å være representanter for de fleste områder i livet Dette var mennesker som bekjente kristne sannheter for å berolige samvittigheten, men sine liv levde de i overensstemmelse med mørkets makter. Etter hvert som de
13
gav sitt samtykke til disse maktene, vokste demonene som de hadde lå« tildelt, og hadde lettere for å dirigere handlingene deres.
Mange av disse troende var vert for mer enn en demon, men én var tydelig sjef Sjefens natur bestemte hvilken divisjon de marsjerte i. Selv om alle divisjonene marsjerte sammen, så det også ut til at hele arméen på samme tid var på randen av kaos. Hatdemonene for eksempel, hatet de andre demonene like mye som de hatet de kristne. Sjalusidemonene var alle sammen sjalu på hverandre. Den eneste måten lederne for denne horden kunne hindre demonene i å slåss med hverandre, var å holde hatet, og avind etc. konsentrert om menneskene som de red på. Men disse menneskene begynte ofte å slåss med hverandre. Jeg visste at det var på den måten noen av hærene som gikk Imot Israel i skriften, hadde endt opp med å ødelegge seg selv. Når planene deres mot Israel ble krysset, kom raseriet deres ut av kontroll, og de begynte ganske enkelt å kjempe mot hverandre.
Jeg la merke til at demonene red på disse kristne, men var ikke i dem, slik som tilfellet var med de ikke-kristne. Det var tydelig at disse troende bare kunne slutte å være enige med sine demoner for å bli kvitt dem. For eksempel, hvis den kristne som en Avinddemon red på, bare begynte å stille spørsmål ved sjalusien, så ville den demonen ganske snart bli svak. Når dette hendte, pleide den svake demonen å rope ut, og lederen for divisjonen ville dirigere alle demonene rundt den kristne for å angripe ham inntil Bitterhet etc. begynte å vokse opp i ham igjen. Hvis dette ikke virket, pleide demonene å begynne å sitere bibelord som var forvridd på en slik måte at de rettferdiggjorde bitterhet, anklager osv.
Det var klart at demonenes makt nesten helt og holdent lå i bedragets makt, men de hadde bedratt disse kristne i en slik grad at demonene kunne bruke dem og de trodde at de ble brukt av Gud.

[Redigert den 10-1-2006 av Kristnerd]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2005 kl 14:06
Rick Joyner m.m.


Dersom noen vil ha tak i hele boken så kontakt meg.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2005 kl 16:59
Rick Joyner m.m.


Måtte alt, stolthet, misunnelse, fordømmelse, anklagelser etc etc.. for evig bli gravlagt i Jesu navn!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 29-1-2005 kl 20:14
Rick Joyner m.m.


Sitat:
Originally posted by PeterDJ
Dette er et utklipp fra ei bok. Ok, jeg anbefaler den. Sist jeg nevnte boka sa jeg at jeg ikke kunne anbefale den, men det kan jeg. Men dere må selv bedømme boken, om den er sann eller ikke. (vil ikke snakke med to tunger, for jeg har bare ei)


Det Siste Slaget
av Rick Joyner

Hei PeterDJ.

Jeg har også lest denne boken for noen år siden, og det er etter min mening noe av det største makkverk jeg noensinne har vært borte i.

Jeg beklager å måtte si det, men Joyner er etter min mening både en falsk profet og en falsk forkynner. Desverre så ser jeg at mange menigheter og kirkesamfunn har valgt å låne øre til det han kommer med. Joyner er dypt involvert i både "Latter Rain", "Third Wave" og "manifest Sons of God" teologi, som er noe av det vi advarer aller mest i mot her i forumet. I tillegg så er han en av de største navnene innenfor det som jeg kaller for den falske apostel og profetbevegelsen i USA/Canada.

Jeg har desverre ikke tid akkurat nå til å komme med en fullstendig gjennomgang av boken eller Joyners lære. men legger ved noen linker nedenfor som i hovedsak skriver mye av det samme som jeg har på hjertet.

Den første linken er en anmeldelse av boken, skrevet av en Amerikansk pinsevenn(forstander) som selv er åpen for nådegavene (profeti tungetale mm), og som vitner om at han har vært vitne til mange helbredelser og massevekkelser. Allikevel så tar han sterk avstand i fra Rick Joyners bøker, og falske profetier.

http://www.pawcreek.org/articles/endtimes/RickJoynerBookFina...

http://www.apologeticsindex.org/j08.html

http://www.deceptioninthechurch.com/joyner.html

Å lytte til folk som Rick Joyner, er etter min mening ikke bare usunt, men rett og slett livsfarlig når det gjelder å bevare livet med Jesus Kristus!

Vennlig hilsen
Gunnar.
* * * * * * *


[Edited on 29-1-2005 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-2-2005 kl 01:46
Rick Joyner m.m.


Hei PeterDJ ;) vet ikke hvor godt du leser engelsk, men her er en artikkel om boka du nevnte.

Rick Joyner's book, "The Final Quest" should be called "The Big Lie"! - by Joseph R. Chambers




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 13-6-2005 kl 08:16
Rick Joyner m.m.


Jeg er ikke sikker på hva bevegelsen "Manifest Sons of God" står for, men det jeg er sikker på er at det vil være en manifestasjon av Guds sønner og døtre. Gud vil bevise hvem Han står bak, slik Han gjorde med Noa.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 06:40
Rick Joyner m.m.


En siste ting. Den artikkelen om Rick Joyners bok, har jeg lest noe av.

Jeg må si at hans konklusjoner er veldig vage.

Han sier blant annet at Rick Joyner påstår at DHÅ er slim..

Men Rick Joyner sier noe HELT HELT annet i boken. Nemlig at falske kristne blir urinert på av demoner og at det er et slags slim som de føler seg oppbygget av for ei stund.

Uansett hvor grotesk dette måtte synes så gjør ikke det det ubibelsk.

Dessuten tror jeg demoner er ganske groteske.

Men en annen ting artikkelen sa var at satan hadde noen stener ... men om Gud har skapt alle disse stenene til noe godt så er det vel ikke galt om også Rick Joyner fikk se sånne stener i himmelen?? som gav liv??

Dessuten tror jeg ikke noe på at Satan er en fallen engel, ved navn Lucifer, og så videre...

Det er mange konger som er beskrevet i bibelen, som falne.. men det står ikke noe spesifikt så vidt jeg vet om at satan er en fallen engel eller noen skapning i det hele tatt.

Jaja, det var den saken! :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 10-1-2006 kl 09:51
Rick Joyner m.m.


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
Dessuten tror jeg ikke noe på at Satan er en fallen engel, ved navn Lucifer, og så videre...

Det er mange konger som er beskrevet i bibelen, som falne.. men det står ikke noe spesifikt så vidt jeg vet om at satan er en fallen engel eller noen skapning i det hele tatt.


http://www.norskbibelinstitutt.no/engler/brev3/2slags.html




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 11:47
Rick Joyner m.m.


Fra Lundes Bibelkomentar:

Esek 28:11-19. Klagesang over Tyrus' fyrste.
Vi får en nærmere skildring av den prakten kongen i Tyrus levde i og av det overmotet som fylte hans hjerte. Det henvises til Edens hage og syndefallet, og det er mulig at vi i betegnelsen 'kjerub' skal se en hentydning til den åndelige makten som står bak overmotet - Satans fall og fristelse, jfr. Jes 14:12-14. Slik blir det et bilde også på de siste tiders Antikrist, Åp 13:4-6.

Jes 14:4-21 er en spottesang over Babels konge. Første delen, Jes14:4-8, viser oss at voldsherrens makt er brutt, og folk fryder seg. Den andre delen, Jes14:9-11, viser hvordan kongene i dødsriket tar imot kongen med spott: Du er blitt som en av oss! Det tredje leddet i spottesangen, Jes 14:12-15, viser at det var ikke dit han hadde tenkt seg. I sin grenseløse stolthet opphøyde han seg til Gud! Derfor støtte Herren ham ned. I den fjerde delen ser vi at selv folk på jorden undres over hans vanærende død, Jes14:16-21.

________

Esek 28:16
16 Ved din store handel ble ditt indre fylt med urett, og du syndet. Så vanhelliget jeg deg og drev deg bort fra Guds fjell. Jeg gjorde deg til intet, du salvede kjerub, så du ikke mer fikk være blant de skinnende stener.

Jes 14:12-16
12 Hvor du er falt ned fra himmelen, du strålende stjerne, du morgenrødens sønn! Hvor du er felt til jorden, du som slo ned folkeslag!
13 Det var du som sa i ditt hjerte: Til himmelen vil jeg stige opp, høyt over Guds stjerner vil jeg reise min trone. Jeg vil ta sete på tingfjellet i det ytterste nord.
14 Jeg vil stige opp over skyenes topper, jeg vil gjøre meg lik Den Høyeste.
15 Nei, til dødsriket skal du støtes ned, til hulens dypeste bunn.
16 De som ser deg, skal stirre på deg, undres over deg og si: Er dette den mannen som fikk jorden til å beve, kongeriker til å skjelve,

______

Vi har altså her først og fremst to profeter som taler om to konkrete jordiske Konger og kongeriker, Tyrus og Babylon. Men at det også er profetisk og billedlig på selve ondskapens opphav, djevelen, det er en forståelse som jeg tror de fleste kirkesamfunn opp igjennom tiden har vert enige om. Og den er heller ikke vanskelig å komme fram til. Dette siste verest hos Jesja: "De som ser deg, skal stirre på deg, undres over deg og si: Er dette den mannen som fikk jorden til å beve, kongeriker til å skjelve," omhandler uten tvil samme "vesen" som åpenbaringen kapittel 13. Likedan er det med Esekiel 28:16 - jeg trur dette er samme sak som i Åp 12:3-10

" 3 Og et annet tegn ble sett i himmelen – og se: En stor ildrød drage som hadde sju hoder og ti horn, og på sine hoder sju kroner.
4 Med sin hale drog den med seg tredjedelen av himmelens stjerner og kastet dem til jorden. Og den stilte seg foran kvinnen som skulle føde, for å sluke barnet hennes så snart hun hadde født.
5 Hun fødte en sønn, et guttebarn, som skal styre alle hedningefolkene med jernstav. Og hennes barn ble bortrykket til Gud og hans trone.
6 Og kvinnen flyktet ut i ørkenen, hvor hun hadde et sted som er gjort i stand for henne av Gud, for at de der skal sørge for henne i ett tusen to hundre og seksti dager.
7 Det ble en strid i himmelen: Mikael og hans engler tok til å stride mot dragen. Og dragen stred, og dens engler.
8 Og de kunne ikke stå seg, og det ble ikke lenger funnet sted for dem i himmelen.
9 Den store drage ble kastet ned, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan, han som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og hans engler ble kastet ned med ham.
10 Og jeg hørte en høy røst i himmelen si: Fra nå av tilhører frelsen og kraften og riket vår Gud, og makten hans Salvede. For våre brødres anklager er kastet ned, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt."

Vi har altså navnet "Kjerub", som da er en erke-engel. Og utalelsen i Åpenbaringen 12. om en kamp om makt i Himmelen og uttalelsen "hans engler ble kastet ned med ham".

Tar med litt mer fra Lundes Bibelkomentar:

Åp 12:7-12. Satan kastes ut av himmelen.
Om den åndelige kampen i englenes verden, jfr. Dan 10:13, 20. 12:1. Tre trekk understrekes i dette avsnittet: (1) Satans nederlag, (2) hva som gjør at mennesker kan seire, og (3) kulminasjonen av Satans harme og motstand mot Gud.
Det kan være et spørsmål om utkastelsen av Satan skal forstås som noe som allerede er skjedd - i forbindelse med Jesu første komme, eller som noe framtidig - like før de siste tiders store trengselstid. Sammenhengen i avsnittet kunne tyde på det siste, mens andre steder i NT som handler om Satans nederlag, knytter det til Jesu første komme, Luk 10:18. Joh 12:31, og det er ikke urimelig at vi også her, jfr. Åp 12:5, har et tilbakeblikk på dette. Det er først og fremst saken som skal understrekes, ikke tidspunktet. Djevelen har ikke lenger noen rett til å anklage Guds barn, jfr. Job 1:6ff. Sak 3:1f. Han kjemper for å beholde sin innflytelse, men hans nederlag er fullstendig.
Også dette gir grunn til lovsang i himmelen, Åp 12:10; jfr. Åp 11:15ff. Samtidig inneholder lovsangen en påminnelse om hva det er som gjør at mennesker blir frelst og seirer over Satan, Åp 12:11. Det er ikke på grunn av deres egen fortjeneste, men på grunn av Kristi soningsdød, og ved at de holdt fast ved Guds ord, selv om det måtte koste dem livet, jfr. Åp 1:5. 3:8.

Dette er de mest åpenbare tekstene om tema. Men vi kan også ta med, at I Jobs bok brukes det et noe uvanlig "navn" på Djevelen. Han er her en av Guds "sønner".

Job 1:6
6 Så hendte det en dag at Guds sønner* kom og stilte seg fram for Herren. Og blant dem kom også Satan.

Det er bred enighet om at ordet "sønner" her omtaler englene. Du ser at Djevelen i Jobs bok har samme tilgang til Guds trone, rett til tilstedeværelse, osv. og en lignende oppgave og autoritet som englene. Men med en stor forskjell. Han påtar seg "aktorat" rollen, han anklager Job og er "advokaten" som forsøker å få Job dømt. Nettopp dette er hva Djevelen gjør. I frelsen i Jesus Kristus har vi også fått en forsvars advokat. DHÅ. Djevelen har ikke lengre noen anklagerett, hans anklager blir bevist falske, i det vi ved Jesu stedfortredende død er rene for all skyld. Om dette kunne jeg skrevet side opp og side ned. Men det får bli med dette nå. Poenget var i denne omgang ikke dette, men at man med Bibelen trygt kan si om Djevelens opphav, at han en gang var blant Guds engler, gjorde oppgjør, tok en autoritet utover den englene har, ønsket makt, fikk med seg en engleskaere i oppgjøret, for så å bli styrtet ut av Himmelen.

Til avslutning tar jeg med et utdrag fra Lundes Bibelleksikon:

- er de onde ånders fyrste og Guds motstander. Ordet kommer av det greske diábolos, anklager, baktaler. Det tilsvarende hebraiske ordet er sãtãn, anklager, fiende.
Vi møter denne skikkelsen allerede i 1M 3:14-15 som en personlig makt, en åndspersonlig skapning som står Gud imot, den som fører synden inn i menneskeslekten ved syndefallet. I Matt 25:41 er han omtalt som en forbannet engle-fyrste, det var også han som fristet Jesus, Matt 4:1ff. I GT står han fram som den som frister Guds menn, for derigjennom å angripe Gud selv: David, 1Krøn 21:1. Job: 1-2. ypperstepresten Josva, Sak 3:3. Jesus omtaler ham som «denne verdens fyrste», Joh 12:31. 14:30. 16:11. Han er fienden som sår ugress i hveten, Matt 13:39, og tar bort den gode sæden, Luk 8:12. Han fikk Judas Iskariot til å forråde Jesus, Joh 13:2, og Jesus betegner ham som «en drapsmann fra begynnelsen, løgnens far», Joh 8:44, menneskenes verste fiende. Han bruker alle kunstgrep for å forhindre virkeliggjørelsen av Guds frelsesplan i Kristus. Jesus har ved sin død knust hans makt, Joh 16:11. Kol 2:15, og dermed også dødens makt, Heb 2:14. I denne tidsalder har han likevel makt over den som ikke tror, 2Kor 4:4. Ef 2:2f, han overfaller dem med sine fristelser, Ef 6:11. 1Pet 5:8. 1Joh 3:8. Men til slutt skal han kastes i ildsjøen, helvete, Åp 20:10.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 12:40
Rick Joyner m.m.


Sitat:

Jeg må si at hans konklusjoner er veldig vage.

Han sier blant annet at Rick Joyner påstår at DHÅ er slim..

Men Rick Joyner sier noe HELT HELT annet i boken. Nemlig at falske kristne blir urinert på av demoner og at det er et slags slim som de føler seg oppbygget av for ei stund.

Uansett hvor grotesk dette måtte synes så gjør ikke det det ubibelsk.



Hans poeng er dette, at de som Rick Joyner påstår er "falske kristne" er slettes ikke falske kristne. Disse "falske kristne" er f.eks. slike som meg (og Chambers selv), som tør å "angripe det nye Gud gjør" ja til og med påstå at det slettes ikke er noe Gud gjør. Det er Rick Joyner som her står for vranglæren, og i det han forsvarer seg og prøve å snu bildet opp ned, så sier han at den oppbygende ånd som "de falske kristne" har er demoner som urinerer på dem osv... Dersom Chambers derimot har rett i, at det er Rick Joyer som står for den falske læren, da er det nettopp DHÅ's utrustning og oppbyggelse i de sanne kristne som Rick Joyner trekker ned i søla og perverterer på denne måten. Altså er det ikke bare løgn og bedrag og et falsk anklagemål hvor han framstiller seg selv som "den sanne" og de som faktisk er de sanne kristne "som de falske", men også spått av DHÅ, blasfemi og mere til.

Men for å være med på ett slikt resonemang må man først avklare hvorvidt det er Chambers eller Joyner som er representant for vranglæren i dette tilfellet. Så la oss i første omgang hoppe litt over akkurat dette avsnittet som er mere som en konklusjon å regne. En konklusjon som er riktig, hvis og bare hvis Chambers har rett i at Joyner er en vranglærer.

Dersom vi en stund antar at Joyner er en sann kristen forkynner. Da må vi også ha Bibelsk grunnlag for at demoner "urinerer" på de falske kristne, og at dette gir dem en kortvarig oppbyggelse som gjør at de tror de er de sanne.

Personlig har jeg ikke funnet, og tror heller ikke det eksisterer, Bibelske holdepunkter for en slik lære og påstand.
Det blir ikke ubibelsk fordi det er groteskt, det blir ubibelsk rett og slett fordi det ikke finnes noe i Bibelen som kan forstås på en slik måte.

Det er mye som kan sies om Rick Joyner og hans forkynnelse, og hvorfor den (ikke bare denne konkrete boken) er ubibelsk. Ubibelsk da i dobbel betydning; U-tenom Bibelsk, altså fyrkynnlse uten Bibelsk grunnlag, og ubibelsk som i "motsetning til", altså forkynnelse som direkte strider med Bibelen. Her er en veldig grei start å begynne:

http://www.deceptioninthechurch.com/joyner.html

Mer detaljert her:

http://www.apologeticsindex.org/j08.html

Rick Joyner står innefor, og forkynner lære og praksis som er sterkt blasfemisk og antikristelig. Desverre er det nettopp slik lære som i dag trekker store folkeskarer, og forfører dem.

Det utdraget du har gjengitt fra boken, er intet annet en en "profeti" som forkynner en "kommende bevegelse av Gud som hadde til hensikt å feie folkemasser inn i menigheten. "

At Joyner her tenker på trosbevegelsen og profet/vinyard-vekkelsen er klart av hans forkynnelse forøvrig, som sammenfaller med disse. Når jeg, Lionheart og Gunnar går i mot denne læren, og påstår å kunne bevise at denne læren er falsk. Da er vi slike kristne som blir ridd av demoner. Når vi tar Bibelens advarsler om vranglære på alvår, og bruker det Bibelen sier om vranglæren og vranglærerne til å med Bibelen bevise at f.eks. Latter Rain teologi ikke har Bibelsk grunnlag. Da blir vi, av Rick Joyner m.f. redusert til personer som sprer "FORKASTELSE, BITTERHET, UTÅLMODIGHET, UTILGIVELIGHET" (fra ditt utdrag fra boken).

Når jeg altså i tre år har gjort mitt ytterste på å fortelle folk hvorfor JDS læren er falsk, hvorfor Benny Hinn er en falsk profet, hvorfor Hagins lære om "den troendes autoritet" er feilaktig osv. Så er jeg en av disse kristne som Rick Joyner påstår blir ridd av en demon.
Men jeg gjør ikke dette av forkastelse, bitterhet eller utilgivelighet. Jeg gjør det av kjærlighet til Jesus og til mine kristne søstre og brødre. Jeg gjør det fordi Bibelen slettes ikke taler om en stor vekkelse i endetiden, men tvert i mot o ett stort frafall. Jeg gjør det fordi Jesus selv, og hans apostler har advart oss på forhånd, og fortalt oss om hvordan kristentroen skal bli angrepet og forpestet av vranglærere som ser ut som kristne. ("Ulver i fåreklær" taler Bibelen om. m.m.) Her kunne jeg komt med mange Bibelsitater, men hva hjelper det? Rick Joyner ville da bare ha fortsatt:

"Hvis dette ikke virket, pleide demonene å begynne å sitere bibelord som var forvridd på en slik måte at de rettferdiggjorde bitterhet, anklager osv. "

Jeg kan altså si hva jeg vill. Uanset er jeg en kristen, i ferd med å bli kontrolert og styrt av en demon.

Det er rett og slett så alvårlig Peter. At enten så er jeg, Lionharth og Gunnar forferdelige, demonkontrolerte kristne som bare vill deg alt vondt og sprer hat og bitterhet og forpestelse. Ellers så er Rick Joyner en av de mange falske profeter og falske forkynnere, som en ulv i fåreklar, en av mange "...falske apostler, svikefulle arbeidere, som skaper seg om til Kristi apostler." 2.kor 11.13 -

Du må gå til skriften og granske oss, granske Rick Joyner, du må velge side. Enten vi, eller Rick Joyner. En av av sidene forfører deg, den andre rettleder deg. Du må finne ut hvem av sidene som er den riktige.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 16:17
Lucifer; TBN, Joyner, copeland etc


fortsettelse av debatt på internt forum....


Først på jeg si til deg kristenerd at jeg ikke har hatt noe slags forhold what so ever til trosbevegelse, benny hinn (eller var det en komiker?) og de andre.

Eneste jeg vet om, er at jeg har hørt Åge Åleskjær. Og jeg vet ikke om han er med i trosbevegelsen i følge han selv.

Jeg har nettopp sett filmen, 3 kapittel, (ulver i F) og jeg ser godt hvorfor dere er skeptiske. Jeg har ingenting mer å kommentere, annet enn at Rick Joyner kunne ha ment at det var nettopp disse, kenneth copeland etc som er de bedratte kristne. Uansett hvem som er hvem, så er det likefullt en "åpenbaring" som beskriver alvoret i å være bedratt av falske forkynnere.


Kanskje derfor jeg er her....

Jeg skal gi dere link til noe som fikk meg til å tvile på dette anngående djevelen/lucifer.

Det står ingen steder i bibelen, bokstavelig, at djevelen er lucifer.

Men nå skal dere altså få se at i orginalteksten står det ikke en gang Lucifer, som er en tidlig romersk uttalelse av lysbærer, innen astronomi, også kjent som venus som ikke en gang er en stjerne men en planet. Men ligner likevel på en stjerne. Og derfor står det omtalt som stjerne i denne artikkelen.

Men les selv, så ikke jeg forvirrer dere...


Legg merke til at dette er kritikk IMOT mormonere. Dette er altså ikke en mormonsk tekst, men en slags antimormoner som skriver en uttalelse anngående læren om Lucifer, og hvordan dette oppstod.

http://www.lds-mormon.com/lucifer.shtml

[Redigert den 10-1-2006 av PeterDJ]

PS: Jeg står ikke for Rick Joyners, eller går ikke god for hans lære eller åpenbaringer.

Jeg har engasjert meg i kristendom, i praksis i ca 2 år, og har vært frelst i 3 år. Så da kan man vel heller ikke kreve annet?

Foresten vet jeg ikke en gang om de kristne faktisk sovner når de dør, eller om de kommer rett til himmelen.

Likevel er jo fremtidssyn slik som Johannes hadde, et syn hvor man kan se FOLKESKARER i himmelen.

Så alt er vel mulig i en åpenbaring uansett hvor mye noen sover i dag siden Gud er utenfor tid, sted og rom? Han er jo allmektig.


[Redigert den 10-1-2006 av PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 16:31


Før jeg hadde kunnskap om at det jeg gjorde var galt så ble jeg ikke fristet, var det ikke det Paulus sa?

Rom 7:7 Hvad skal vi da si? er loven synd? Langt derifra! men jeg kjente ikke synden uten ved loven; for begjærligheten kjente jeg ikke dersom ikke loven hadde sagt: Du skal ikke begjære.

Altså, kunnskapen om vondt ligger i loven? Kunnskapen om hva som er vondt, synd, opprør mot Gud?

Det minner meg veldig mye om det treet som ikke var tillatt å spise av.

Jeg sier ikke at jeg er enig i noen andre i noe... jeg bare sier hva jeg selv tror.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jes
Medlem
**




Innlegg: 84
Registrert: 16-5-2005
Bosted: Danmark
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 17:23
Rick Joyner


Hej Kristnerd!
Hvor har du det følgende "Rick Joyner står innefor, og forkynner lære og praksis som er sterkt blasfemisk og antikristelig. Desverre er det nettopp slik lære som i dag trekker store folkeskarer, og forfører dem." fra?
Mvh. Jesper
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 22:21


Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Hej Kristnerd!
Hvor har du det følgende "Rick Joyner står innefor, og forkynner lære og praksis som er sterkt blasfemisk og antikristelig. Desverre er det nettopp slik lære som i dag trekker store folkeskarer, og forfører dem." fra?
Mvh. Jesper


Hei.

Jeg sikter til at Rick Joyner på mange måter kan sies å forkynne "Latter Rain", og ting som sammenfaller med "Joel Army" teologi. Jeg vil komme tilbake med sitater og begrunnelse for påstanden, men det krever endel arbeid så jeg vil ikke love mere enn at det vil skje i løpet av et par uker. Dersom jeg glemmer av det så send meg gjerne en u2u og minn meg på det.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2006 kl 23:01


Sitat:
Opprinnelig postet av PeterDJ
fortsettelse av debatt på internt forum....

Først på jeg si til deg kristenerd at jeg ikke har hatt noe slags forhold what so ever til trosbevegelse, benny hinn (eller var det en komiker?) og de andre.

Eneste jeg vet om, er at jeg har hørt Åge Åleskjær. Og jeg vet ikke om han er med i trosbevegelsen i følge han selv.

Jeg har nettopp sett filmen, 3 kapittel, (ulver i F) og jeg ser godt hvorfor dere er skeptiske. Jeg har ingenting mer å kommentere, annet enn at Rick Joyner kunne ha ment at det var nettopp disse, kenneth copeland etc som er de bedratte kristne. Uansett hvem som er hvem, så er det likefullt en "åpenbaring" som beskriver alvoret i å være bedratt av falske forkynnere.
[Redigert den 10-1-2006 av PeterDJ]


Hei :)

Jeg beklager at jeg var litt rask og hard i forige innlegg. Har egentlig litt lyst i å prøve å ta dette litt ryddigere og roligere. Og dermed i første omgang redusere meg selv til å si som så, Rick Joyner er en person som svært mange er kristisk til, men også svært mange hyller og ser opp til. Han er ikke blandt de jeg har egen kjennskap til direkte, men kun sett ham omtalt "i samme slengen" som Bob Jones med flere som har komt med en rekke profetier jeg mener må kunne sies å være motstridene til Bibelen. Men la oss nå først og fremst ta for oss Rick Joyner.

Jeg setter pris på din rett fram holdning og ærlige og åpne innstilling Peter. I et av de første innleggene om boken, for en god stund siden, så skrev du:

Sitat:

Dette er et utklipp fra ei bok. Ok, jeg anbefaler den. Sist jeg nevnte boka sa jeg at jeg ikke kunne anbefale den, men det kan jeg. Men dere må selv bedømme boken, om den er sann eller ikke.


La oss nå prøve å bedømme dette sammen, selv om det ikke er sikkert vi blir enige. Jeg vil nok også komme tilbake med ting som ikke nødvendigvis har direkte med denne boken å gjøre, men også andre ting Rick Joyner har sagt og gjort. Men vi kan starte med denne boken. Du har sitert følgende fra den:


Sitat:

Den demoniske hæren var så stor at den strakte seg ut så langt jeg kunne se. Den var delt i divisjoner, og hver divisjon hadde sitt eget banner. De fremste divisjonene marsjerte under sitt eget banner. De fremste divisjonene marsjerte under bannere som STOLTHET, SELVRETTFERDIGHET, ANSTENDIGHET, EGOISTISKE AMBISJONER, URETTFERDIG DOM og AVIND.
Det var mange flere av disse onde divisjonene bortenfor min synsvidde, men disse fortroppene i denne forferdelige horden fra helvete lot til å være de mektigste. Lederen for denne enorme hæren var selveste brødrenes Anklager. (Satan)
Våpnene som denne horden bar, hadde navn: Sverdene het TRUSSEL, spydene FORRÆDERI, og pilene het BESKYLDNINGER (Anklager) SLADDER, BAKTALELSE og KRITIKK.
Speidere og mindre avdelinger av demoner med navn som: FORKASTELSE, BITTERHET, UTÅLMODIGHET, UTILGIVELIGHET og LYST var sendt ut foran hæren for å
forberede hovedangrepet.
12
Disse mindre avdelingene og speiderne var ikke så mange i antall, men de var ikke mindre mektige enn noen av de større avdelingene som kom etter. De var mindre bare av strategiske grunner. Akkurat som Johannes Døperen var en enslig mann, men ble gitt ekstraordinær salvelse til å døpe massene og forberede dem for Herren, var disse mindre demoniske avdelingene gitt ekstraordinær ond kraft til å "døpe massene". En eneste Bitterhet-demon kunne så sin gift inn i folkemengder, ja til og med hele raser eller kulturer. En Lystdemon kunne feste seg til en eneste utøver, film eller til og med annonse, og sende noe som så ut til å være lyn med elektrisk slim, som traff og gjorde store folkemasser mindre følsomme. Alt dette var forberedelser for den store horden med ondt som fulgte.
Denne hæren marsjerte særlig mot menigheten, men den angrep alle den kunne. Jeg visste at den prøvde å komme i forkjøpet av en kommende bevegelse av Gud som hadde til hensikt å feie folkemasser inn i menigheten.
Hovedoppgaven til denne hæren var å skape splittelse i alle slags forbindelser mellom menigheter, mellom en menighet og dens pastor, mellom mann og kone, barn og foreldre, ja, til og med mellom barn. Speiderne var sendt ut for å finne åpninger i menighetene, familiene eller enkeltpersonene som Forkastelse, Bitterhet, Lyst osv. kunne utnytte og lage større. Så kunne divisjonene som kom etter, strømme inn gjennom åpningene og fullstendig overvinne sine ofre
Den mest sjokkerende del av visjonen var at denne horden ikke red på hester, men først og fremst på kristne! De fleste av dem var velkledde, respektable og så ut til å være både forfinet og velutdannet, men der så også ut til å være representanter for de fleste områder i livet Dette var mennesker som bekjente kristne sannheter for å berolige samvittigheten, men sine liv levde de i overensstemmelse med mørkets makter. Etter hvert som de
13
gav sitt samtykke til disse maktene, vokste demonene som de hadde lå« tildelt, og hadde lettere for å dirigere handlingene deres.
Mange av disse troende var vert for mer enn en demon, men én var tydelig sjef Sjefens natur bestemte hvilken divisjon de marsjerte i. Selv om alle divisjonene marsjerte sammen, så det også ut til at hele arméen på samme tid var på randen av kaos. Hatdemonene for eksempel, hatet de andre demonene like mye som de hatet de kristne. Sjalusidemonene var alle sammen sjalu på hverandre. Den eneste måten lederne for denne horden kunne hindre demonene i å slåss med hverandre, var å holde hatet, og avind etc. konsentrert om menneskene som de red på. Men disse menneskene begynte ofte å slåss med hverandre. Jeg visste at det var på den måten noen av hærene som gikk Imot Israel i skriften, hadde endt opp med å ødelegge seg selv. Når planene deres mot Israel ble krysset, kom raseriet deres ut av kontroll, og de begynte ganske enkelt å kjempe mot hverandre.
Jeg la merke til at demonene red på disse kristne, men var ikke i dem, slik som tilfellet var med de ikke-kristne. Det var tydelig at disse troende bare kunne slutte å være enige med sine demoner for å bli kvitt dem. For eksempel, hvis den kristne som en Avinddemon red på, bare begynte å stille spørsmål ved sjalusien, så ville den demonen ganske snart bli svak. Når dette hendte, pleide den svake demonen å rope ut, og lederen for divisjonen ville dirigere alle demonene rundt den kristne for å angripe ham inntil Bitterhet etc. begynte å vokse opp i ham igjen. Hvis dette ikke virket, pleide demonene å begynne å sitere bibelord som var forvridd på en slik måte at de rettferdiggjorde bitterhet, anklager osv.
Det var klart at demonenes makt nesten helt og holdent lå i bedragets makt, men de hadde bedratt disse kristne i en slik grad at demonene kunne bruke dem og de trodde at de ble brukt av Gud.


det er en grei plass å starte. Du har rett i at dette kan ligne på de Bibelske endetids fremstillingene. Men jeg vil spørre deg, finnes det noe her som ikke stemmer med hva Bibelen sier om endetiden ? Jeg vil mene ja.
Det første er dette: Bibelen gir ingen løfter om en stor vekkelse mot slutten før Jesu gjenkomst.
Det forkynnes her om en gruppe som vil spre en slik vekkelse, men Bibelen taler ikke om noen slik vekkelse.
Det forkynnes om falske kristne som kjemper mot denne vekkelsen og hindrer den. Dette er ikke Bibelens beskrivelse av vranglæren som vil komme. I Bibelens beskrivelse er det "de gammeldagse" som er utrykk for den sanne læren, mens "det nye" som skal komme rett og slett er vranglæren. Det blir noe svakt og utydelig dette, jeg vil prøve å komme tilbake sterkere og med Bibelvers. Men kort sagt kan du si, at "kampen" som skildres nok er greit nok, men at den kaller fiende for venn, og venn for fiende. Den snur bildet på hodet.

Så har vi også dette som du har tatt opp om demonene som "urinerer" på de falske kristne så de får en kortvarig selopphøyelse.
Jeg vil spørre deg, kjenner du noe Bibelsted som beskriver dette?

Som sagt vil jeg komme tilbake sterkere senere.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-1-2006 kl 00:49


kristnerd.

vel.. du setter det i en vinkling som jeg aldri har tenkt før. ( når det gjelder vekkelse) Jeg har ikke noen inngående kunnskap rundt trosbevegelse og slikt, som du har.

Men jeg har sett kap 3, som er gratis.

I denne videoen ser jeg ikke noe som tilsier at Rick Joyner er på TBs side, om du skjønner.

Men du sier derimot noe interessant. Nemlig dette anngående vekkelse. (ordet, vekkelse er ikke brukt i bibelen forøvrig.)

:)

hmmm.... likevel så er det et par bibelvers som jeg blir minnet om, om jeg kan si det slik. Som dette;
Mat 13:43 Da skal de rettferdige skinne som solen i sin Faders rike. Den som har ører, han høre!

Og dette; 2Th 1:10 når han kommer på hin dag for å vise sig herlig i sine hellige og underfull i alle de troende -- for trodd blev vårt vidnesbyrd til eder.

Ok. Først sier Jesus at noen skal kastes på bålet. Og deretter skal de rettferdige skinne som solen. (se selv i lignelsen.. jeg har ikke limt det inn)

Og det samme sier Paulus.. først skal Jesus komme i himmelen med sine engler og ta hevn over alle ugudelige. Deretter skal han vise seg herlig i alle dem som tror. (eller noe lignende da) alle de troende, står det..


Hva dette betyr, helt spesifikk vet jeg ikke. Og det butter vel imot at alle ugudelige forsvinner for deretter at det skjer noe spesielt med de frelste.

Da står det ikke mange igjen til å frelses slik at det kan være noen vekkelse...

Derimot så står det om et slag. Det vet dere jo. Rick Joyner snakker om det siste slag.

Og i bibelen i åpenbaringen ser vi to slag. Først et hvor satan, slangen, seirer over de hellige og får makt over alle tungemål.(kapittel 13)

I kapitell 12, kapitlet før, så står det at det er snakk om at slangen dro for å kjempe mot dem som hadde Jesu vitnesbyrd... men merkelig nok før at han dro for å kjempe mot dem med Jesu vitnesbyrd så er det allerede sagt/skrevet at de har seiret over han i kraft av lammets blod.

Rev 12:10 Og jeg hørte en høi røst i himmelen si: Fra nu av tilhører frelsen og styrken og riket vår Gud, og makten hans salvede; for våre brødres anklager er kastet ned, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt.
Rev 12:11 Og de har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ord de vidnet; og de hadde ikke sitt liv kjært, like til døden.

videre...

Rev 12:17 Og dragen blev vred på kvinnen og drog avsted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, dem som holder Guds bud og har Jesu vidnesbyrd.

Så det er iallefall snakk kristne..

men dette bygger opp til finalen... hvor satan seirer av en eller annen grunn.

Kanskje da når DHÅ blir tatt bort og antikrist åpenbares?

Rev 13:7 Og der blev gitt det å føre krig mot de hellige og seire over dem, og der blev gitt det makt over hver stamme og folk og tunge og ætt.

Likevel er det senere igjen beskrevet et slag hvor lammet vinner.
Og med han er de trofaste.

Rev 16:13 Og jeg så at det av dragens munn og av dyrets munn og av den falske profets munn kom ut tre urene ånder som lignet padder;
Rev 16:14 for de er djevle-ånder som gjør tegn, og de går ut til kongene over hele jorderike for å samle dem til krigen på Guds, den allmektiges, store dag.
Rev 16:15 Se, jeg kommer som en tyv; salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke skal gå naken og de skal se hans skam.
Rev 16:16 Og han samlet dem på det sted som på hebraisk heter Harmageddon.
Rev 17:13 Disse har én tanke, og sin kraft og sin makt gir de til dyret.
Rev 17:14 Disse skal stride mot Lammet, og Lammet skal seire over dem, fordi det er herrers herre og kongers konge, og de som er med det, de kalte og utvalgte og trofaste.


Så du ser at det er et slag som skal tapes og et som skal vinnes, mellom de falske, dyret, profeten og djevelåndene (som lignet padder) og de trofaste, som har Jesu vitnesbyrd i seg.

Så da er spørsmålet fortsatt; vil det være en vekkelse i denne sammenhengen, hvor skarer kommer med, slik som i Joyner fortelling?

dette er enda uvisst fra min side. Men jeg håper sannelig det..

selv om frafallet skal være stort i den siste tid, og kjærligheten skal bli kald hos de fleste.

Kanskje er det derfor satan først vinner? og DHÅ blir bortatt før den lovløse åpenbares?

Dette blir igjen problematisk, for i kapittel 14, etter tallet 666 er innført kommer lammet på sions berg med sine hellige, de 144000 og en skare så stor som ingen kunne telle av alle tungemål og stammer.

Etter dette står det igjen, i forbindelse med dem som tilbad djevelen og tok hans merke;Rev 14:12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.

Men dersom vi blir opprykket, DHÅ blir tatt bort, og antikrist åpenbares.. at det er seieren. Og senere igjen kommer vi tilbake sammen med Jesus for å seire over satan, men likevel fortsatt står i fare for å tilbede dyret og ta merket, da kan jeg forstå det bedre.

Likevel, er dette en forståelse av åpenbaringen som jeg antar mens jeg skriver og leser, her og nå. Dette er ikke nøye gjennomtenkt, men på sparken. Derfor sier jeg heller ikke at dette er min konklusjon. Det er heller bare min oppriktige antagelse, og jeg er åpen for samtale/diskusjon rundt temaet.

Når alt kommer til alt, står det ingen steder om en vekkelse. Men jeg vil tro at seieren over satan. Hvor lammet og hans hellige triumferer, vil skape en STOR vekkelse blant resten av verden.

Det er vel iallefall en mulighet, selv om det ikke står noe om det.

Det er ikke dermed sagt ubibelsk.. fordi det går ikke på tvers med bibelen.

Paulus sa ikke spesifikt hva han så i den tredje himmel. Det han virkelig så i den tredje himmel, og de usigelige ord som ble sagt, men som ikke er nevnt i bibelen, er likevel ikke ubibelsk selv om de ikke er nedskrevet.


Men på en annen side sa Paulus at vi ikke skulle gå ut over skriften, budskapet, for at ingen skulle bli oppblåst.


Derfor godtar jeg om dere mener dette er ubibelsk.. eller filosofering og gjetninger. Selv om det ikke nødvendigvis er løgn. Jeg sier jo at det er antagelser. :)

Men Joyner sier han har sett det. Om vi vil tro det eller ikke blir opp til hver enkelt, uavhengig av Hagin og Copelands lære.

Her må noen sette meg på plass om jeg har oversett noe viktig! Takk :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen