Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Ordet ut til ikke-kristne
zZzZz
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 40
Registrert: 8-2-2005
Bosted: Nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2006 kl 11:46
Ordet ut til ikke-kristne


Jeg har inntrykk av at før spurte man mer om hvordan man kunne bli frelst. Nå er spørsmålet om man i det hele tatt trenger frelse.

Forsåvdt er det ikke et spørsmål engang. Folk har det så perfekt at de tror de ikke trenger Jesus. Noen tips for å "overbevise" folk om at de egentlig suser rett til fortapelsen, som de jo faktisk gjør..!?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2006 kl 23:29


Hm, ja den som viste det. Jeg tror bønn er "en del av pakken". Kanskje dette som står i "Johannes 6 44 Ingen kan komme til meg uten at Faderen som har sendt meg, drar ham; og jeg skal reise ham opp på den siste dag" , er gått litt i glemmeboka? Kallet starter hos Gud. Trur det handler mere om å være åpen for, og klar til, å forkynne når noen vil høre. Den første søken og "overbevisning" ligger egentlig hos Gud. Så ligger også "fullføringen" hos Gud, i det ingen av oss kan frelse noen. Men om vi alle er "tro i smått", så vil han "sette oss over stort", og vi kan være en liten brikke i dette som egentlig er en stort under fra Guds side.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 2-3-2006 kl 19:31


"Opprinnelig postet av zZzZz
Jeg har inntrykk av at før spurte man mer om hvordan man kunne bli frelst. Nå er spørsmålet om man i det hele tatt trenger frelse."

Har selv lurt på dette i lang tid. Er forøvrig enig med Kristnerd i det han sier. Jeg tror også at svaret er knyttet til menighetens troverdighet, altså at mennesker ser at Jesus faktisk lever og at Han er virksom i menigheten med tegn, under, mirakler og at medlemmene faktisk preges av Ham. Stikkord her er nok omvendelse, ikke bare fordi dette er kult, men fordi det ikke er noen annen utvei - menigheten er desperat avhengig av Jesus, ikke bare å ha Ham på agendaen, men også å han Ham som Herre.

Ærlig talt - dette er mine tanker, jeg vet ikke svaret...

[Redigert den 2-3-2006 av slappfisk]

[Redigert den 2-3-2006 av slappfisk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-3-2006 kl 17:36


Hoi... alle begynte de å unnskylde seg, den ene etter den andre.

Og noen er det som ikke en gang unnskylder seg. De sier blankt nei.

men gjelder denne lignelsen menigheten eller ufrelste?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-4-2006 kl 00:06


Forkynn loven og ordet om Guds hellighet og rettferdighet i dommen!
Be!
Forkynn så evangeliet om Jesus Kristus død for alle menneskers synder og oppstått til vår rettferdiggjørelse! AV BARE NÅDE!!! FULLSTENDIG gratis!!!

Tror han - så få han inn i en menighet som har fokus på Kristus som Frelser i ALLE ting og ikke kun som et forbilde til etterfølgelse.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 10-4-2006 kl 21:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Forkynn loven og ordet om Guds hellighet og rettferdighet i dommen!
Be!
Forkynn så evangeliet om Jesus Kristus død for alle menneskers synder og oppstått til vår rettferdiggjørelse! AV BARE NÅDE!!! FULLSTENDIG gratis!!!


Takk søster :singing:

Det beste jeg har hørt på lenge (for jeg har hørt mye rar frelsesteologi i de siste).
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-5-2006 kl 14:41


Men hvordan forkynte Jesus evangeliumet, og apostlene i den første tid?

Det er vel bibelen som skal være grunnvollen... helst evangeliumene og brevene?

Når noen spurte Jesus sa han... du kjenner budene og ramset dem opp.. til noen andre sa han; hvordan leser du, så svarte han med kjærlighetsbudet. Men med en kvinne sa han; Kan jeg få noe å drikke?

Dere ser hvor forskjellig budskapet kommer ut.. og det er her man må være ledet av Ånden tror jeg.

Jeg tror ikke på noen oppskrift som gjelder uansett hvor og hvem..
En av disiplene fikk beskjed om å gå bort til en hestevogn og lytte til mannen i vogna...

Det hadde kanskje blitt fy fy i noen miljøer desverre..

Det finnes jo veldig mange eksempler da; Et er når Peter får et himmelsk syn og får besøk av noen menn som følger han til et troende hjem av hedningene..

så her må vi nok bare be, lese bibelen og vokte oss for "fariseernes" surdeig... dvs tvangstrøyen av menneskebud og slikt..

Guds fred.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-5-2006 kl 00:54


Mange gode poeng hos deg her PeterDJ :)



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-5-2006 kl 12:39


:) Bli sterk i nåden i Kristus Jesus. I Ånden har vi jo alle gode poeng i blant :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
guten
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 31
Registrert: 9-2-2005
Bosted: nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-5-2006 kl 14:26


Hva vil det si å bli sterk i nåden?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-5-2006 kl 14:38


guten: Paulus sa; Jeg har arbeidet mer enn noen noen andre, det vil si ikke jeg, men nåden som er med meg.

1Co 15:10 men av Guds nåde er jeg det jeg er, og hans nåde mot mig har ikke vært forgjeves, men jeg har arbeidet mere enn de alle, dog ikke jeg, men Guds nåde som er med mig.

2Timoteus 2:1 Så bli da du, min sønn, sterk ved nåden i Kristus Jesus,

Eph 4:7 Men hver og en av oss er nåden gitt efter det mål som Kristi gave tilmåles med.

Heb 13:9 La eder ikke føre på avveie ved mange forskjellige og fremmede lærdommer! for det er godt at hjertet blir styrket ved nåden, ikke ved mat, som ikke har gagnet dem som gav sig av dermed.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen