Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Bordeller
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2005 kl 14:00
Bordeller


Sitat:

Å overhode diskutere bordeller, slik som en tåler dem i de store byene, er opprørende. For det er åpenbart mot Guds lov, og de som offentlig tolerer denne skam, skal betraktes som hedninger. For det er smakløst å si at bordellene fører til at det skjer færre voldtekter og ekteskapsbrudd. For en ung mann som har omgang med horer, vil når han har overvunnet skammen, heller ikke holde seg borte fra gifte kvinner og unge piker når anledningen byr seg. På denne måten blir utukten snarere fremmet enn bekjempet. Her byr det seg en anledning til synd for dem som ville holdt seg borte fra den om ikke anledningen fantes. Gud har vist oss andre og bedre veier, nemlit ektestanden. Derfor skal en anse øvrigheter som tolererer bordeller for hedenske. En gudfryktig øvrighet skal på ingen måte tillate prostitusjon, og særlig ikke ved å gi offentlig tillatelse. Men også mot øvrighetens vilje og tross dens forbud florerer denne skammelige last og kan ikke utryddes helt.


- Martin Luther.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
maymee
Juniormedlem
*




Innlegg: 18
Registrert: 12-10-2013
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-10-2013 kl 23:05


Bud nummer 7 du skal ikke drive hor!


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
maymee
Juniormedlem
*




Innlegg: 18
Registrert: 12-10-2013
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-10-2013 kl 23:06


Men det gjelder også åndelig hor.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-10-2013 kl 09:42


Åndelig hor en nevnt i 1. bud. Vi skulle ikke ha andre guder. I dag er det ikke så mange som tilber stokk og stein, men "en annen ånd" fremmes likevel både titt og ofte. Hvordan kan man så skjelne åndene fra hverandre. Så langt jeg kan se er det to måter det kan gjøres på. Den første er den teoretiske, vi kan bedømme ut fra bibelordet. Den andre er den praktiske, ved å lytte til røsten, for som Jesus sa; "mine sauer hører min røst."
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-6-2014 kl 15:22


Seksuell urenhet er vanlig i samfunnet nå. Har blitt klar over en ting som jeg lenge trodde ikke var synd! Men har nå blitt klar over at masturbasjon er noe en kan bli befridd fra ved hjelp av Jesu frelsesverk. Og noe en faktisk MÅ bli befridd fra.
Har jo alltid visst at det var forbudt tidligere i historien, men jeg skjønte ikke at mennesker faktisk kan bli satt i frihet fra dette.

https://www.youtube.com/watch?v=s1JgfdUWbN4

Dette gjør jo også at en ser med helt nye øyne på normaliseringen av dildoer og andre sexhjelpemidler som gjelder onani.
Hva du gjør under dyna eller hva du har innerst i skapet, vil faktisk bli registrert i den åndelige verden.

Den som har en seksuell urenhet, kan ikke slippe inn i himmelen.

https://www.youtube.com/watch?v=lWzXlj09Axs
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen