Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Profet Andre Vang og "Profetisk Tjeneste"???
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-5-2005 kl 22:10
Profet Andre Vang og "Profetisk Tjeneste"???


http://www.profetisktjeneste.com/

Her kan du kjøpe personlige profetier :-) .

Er ikke helt sikker på hvordan denne "profet Andre Vang" gjør det, men "profeten" som de ser ut til å være deres store guru spiller ihvertfall tydeligvis inn kasettter med personlig profeti mot pengegaver. Det eneste man trenger å gjøre er å bestille på internett...

Er det noen som kjenner til hvem disse er?

Personlig er mitt inntrykk av at disse er tilhengere av en eller annen slags liten sekt ifra USA, men jeg kan jo ta feil...




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Theotormon
Medlem
**




Innlegg: 66
Registrert: 16-5-2005
Brukeren er frakoblet


no.gif opprettet den 19-5-2005 kl 10:26


"Herren" taler:
Sitat:

Vi vil i denne tiden som denne generasjonen lever i se en ny Messias, stå frem. Han er en ingen kjenner i nå tid. Han er en som har gitt meg alt. Ja alt han/henne eier, ingen på denne jorda er så snill og tro mot meg, enn denne som og er en dere ikke behøver å lete etter, Faderen har lagt et dekke av beskyttende lys over han/henne. De er som vanlige mennesker. Nå i denne store ende tiden vil han/henne stå frem som han/henne er, og være i min lignelse som han/henne i sannhet alt er. Tiden er det bare meg, Herren Kristus Far. Ja jeg Herlighetens Fader som vet. Se denne Åpenbaring som denne er. Noe er satt i gang som menneske ikke ennå er gitt å forstå.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-5-2005 kl 11:55


Ganske stiv pris også:

$25.00 US Dollars




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-5-2005 kl 12:04


Jeg så en videosnutt de hadde på en utenlandsk hjemmeside.

Det så ut som om det var tatt opp inne i en campingvogn.

Fikk litt assosiasjoner til sånne "spådame" campingvogner, og det er jo kanskje heller ikke så usansylig ettersom at det er personlig profeti de driver med.

Men det er selvsagt bare et far-fetched inntrykk og ikke på noen måte fakta.




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Elgkjøtt
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 237
Registrert: 2-3-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Modus?

[*] opprettet den 20-5-2005 kl 09:49


heheeeheehh ....dauer av latter....

Utrolig bra Larsis. Takk for denne linken. Den gjorde dagen min fullkommen.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 20-5-2005 kl 15:00


Synes det er litt trist jeg, men det er no bare meg :sniff:



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Elgkjøtt
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 237
Registrert: 2-3-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Modus?

[*] opprettet den 20-5-2005 kl 15:23


Det gjelder å se lyst på livet vettu :bigsmile:

Klarer ikke å bli trist av noe sånt artig vås.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-5-2005 kl 22:14


Sitat:
Opprinnelig postet av Elgkjøtt
Det gjelder å se lyst på livet vettu :bigsmile:

Klarer ikke å bli trist av noe sånt artig vås.


I utgangspunktet enig Elgkjøtt. Men det triste her er ikke at Vang gjør seg selv til latter og er totalt på teologisk bærtur. Det triste er at det finnes folk som ikke ser at dette er falskt og ikke er fra Gud. Og ikke bare blir disse svindlet for pengene sine, men også blir de ledet til å ta i mot budskap fra "Gud" som i hvirkeligheten slettes ikke er derifra.

Forøvrig kan man undre seg på hva som driver Vang. Enten er han bevist at hva han driver er svindel. Og gjør det uten skrupler og masseproduserer falske "personlige" profetier på løpebånd. På samme måte som spøkvinner og eller horoskop skribenter. Eller så kan det hende at vedkommende faktisk er totalt overbevist om at han står i en tjeneste fra Gud. Gjør dette i fullstendig god tro og i som en tillitshandling og av kjærlighet til sine kristne søsken.
Uansett er det også synd på Vang. Ja, jeg ler jeg også Elgkjøtt. For jeg ser absolutt det komiske i situasjonen. Men likevel er det alvår, og det er trist. Uanset om han er en bevsit svindler, eller om han mener bestemt å stå i en Guds tjeneste. I siste fall er han selv forført. Dette er trist Elgkjøtt. I kjærlighet til kristne søsken, og i kjærlighet til Gud blir derfor denne situasjonen ikke spesielt komisk når alt kommer til alt. Eneste måten at dette skulle være komisk var dersom jeg f.eks. bestilte en slik personlig proffeti og fikk følgende tilbake "hei, nå ble du nok lurt kjære du, men takk for pengene." Da hadde jeg fått meg en god latter.
Men å svindle folk for penger på grunn av åndelig søken, og enda værre, gi dem falsk trøst og veiledning, det å selv være forført, samt å forføre andre. Det er trist.

Vi har ett utrykk, "jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte". Her er det mest fristende å le, mens det mest passende er å gråte.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Elgkjøtt
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 237
Registrert: 2-3-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Modus?

[*] opprettet den 23-5-2005 kl 14:57


Joda. Du har rett i at det er trist både for Vang og de som blir lurt...
MEN ER DET MUUULIG å være så naiv at man går på dette? Tragikomisk er treffende, ja.
Vet at det ikke passer seg, men klarer ikke å la vær å flire. Sånn er jeg dessverre :D




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-7-2005 kl 13:10


hørte jeg "den som graver en grav for andre..."?



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen