Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Spørsmål til Gunnar
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-7-2003 kl 15:47
Spørsmål til Gunnar


[Edited on 20-7-2004 by gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 22-7-2003 kl 21:16
Litt om oss


Hei gana, og velkommen til forumet :)

Siden vi nettopp har startet opp dette webstedet, og fordi vi har litt mye å gjøre, så tar det litt tid før alt kommer på plass slik vi ønsker.

Vi har planlagt å komme opp med ei infoside etter hvert, som forteller litt utfyllende om bakgrunnen for Apologetisk Verksted, filmen vår, og kanskje litt om oss selv. Du skal allikevel få et svar på spørsmålene dine her.

Vi er to menn i 30 åra som står bak Apologetisk Verksted. Solbu er pinsevenn, og jeg er Lutheraner. Vi har kjent hverandre i litt over 10 år. Jeg ble frelst i 1988, i en pinsemenighet, men havnet etter hvert over i Den Evangelisk Lutherske Frikirke.

Der var jeg i 13 år, inntil jeg fant det naturlig å gå over til Misjonssambandet, hvor jeg nå har gått i snart 2 år. Solbu ble frelst i begynnelsen på 90 tallet, og har hatt tilhørighet i pinsemenighet hele tiden.

Når det gjelder utdannelse så har jeg ingen utdannelse utover grunnskolen, og såvidt jeg vet har ikke Solbu det heller. Med andre ord så har vi ingen eksamenspapirer å skilte med, og er derfor ikke "kvalifisert" til oppgaven i akademisk forstand.

Utenom praktiske gjøremål (Solbu er av og til teknikker i menigheten han går i, mens jeg er "bare vanlig medlem" og rydder stoler osv :-), så har vi ingen hverv i menigheten. Jeg har jobbet som sjåfør i Postverket i endel år, intil jeg ble sykemeldt, og Solbu er uføretrygdet "data guru" (dvs. ganske flink med data, i hvert fall sammenlignet med undertegnede).

Vår eneste kvalifikasjon i denne sammenheng, er derfor at vi begge to er kristne, elsker Jesus Kristus, og har Ham som Herre i våre liv. Vi er av den dype overbevisning om at alle gjennfødte kristne har rett til å vitne om Herren, og forsvare troen der det er nødvendig. Dette er den eneste grunnen til at vi har våget oss utpå dette prosjektet, med å lage film, og i å etablere Apologetisk Verksted.

Resten får du vite senere når infosiden er ferdig :)

Gunnar

[Edited on 22-7-2003 by Gunnar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2003 kl 01:43
litt om meg også.


Siden jeg nå har blitt moderator, så kan jeg jo skrive litt om min bakgrunn også.

Jeg er 20 år og født og oppvokst i Trondehim, døpt og konfirmert i statskirken.

Kom inn i Misjonsambandet gjennom påskeleirer ett par år før konfirmasjonen, og dette var en viktig del av den "prosessen" mange beskriver når det gjelder å få en personlig tro, og ikke lengre leve på foreldress tro. Hjemme fra leirene fant jeg desverre meg ikke tilrette i Betania som er sambandet i Trondheim, men det var mest av aldersmessige årsaker.
Jeg gikk derfor litt i Salem, som er nåverende Normisjon. I en del år har jeg gått vekselsvis i normisjon og sambandet, mens jeg har gått videregående skole eid av sambandet, samt bibelskole eid av sambandet. I fjor besøkte jeg frikirka for første gang og ble tatt veldig godt i mot. Gjenomførte alphakurs der, (dette var i Stavanger) og har nå begynt å gå fast i frikirka i Trondheim.

Mitt langsiktige mål er å ta realfaglig utdanning og komme tilbake som videregående lærer i sambandet.
Skulle det da være noe å lure på om meg, så sjekk ut
http://www.oasweb.tk som er min private side.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen