Originally posted by modin
ps. Hadde en god venn som ble utstøtt av menigheten min, på grunn av en ting han gjorde. Ikke noe stygt om menigheten min han kunne ikke gå der lenger
fordi han hadde såret folk i menigheten min, med å gjøre noen veldig alvorlige ting. Men i hvertfall dro han til Oslo og begynte og gå i Vineyard hvor
de tok han veldig godt i mot, selv om han var åpen med sin fortid og var ærlig med det han haddde gjort. Tok de ham i mot med åpne armer og ønsket og
hjelpe ham til å komme opp på beina, igjen netopp denne sosiale ånden/stilen. I vineyard tror jeg gjør at det er en veldig fin menighet for mennesker
som har psykiske problemer, mange kristne velger å gå i konservative menigheter fordi vi karismatiske ofte bare ser det åndelige og ikke ser det
psykiske, og vi ofte fokuserer for mye på at alt kan ordne seg med tro. Menighetene våre blir ofte menigheter for suksefulle mennesker, og mennesker
som har det vanskelig fordømmer seg selv for ikke å være bra nok eller ikke ha sterk nok tro. Da vil jeg si at Vineyard virkelig må være et godt
alternativ for disse så de kan slippe å gå i en konservativ menighet og gå glipp av de velsignelsene det er å ha den hellige ånd.
|