Å være i Jesus Kristus er ikke bare en inngangsnøkkel hvorpå vi selv overtar som syndfrie.
Hele poenget med dette bilde om å være i Jesus Kristus er jo det at hans nåde da dekker over syndene våre.[/rquote]
Jeg tror ikke vi overtar som syndfrie, jeg tror vi blir syndfrie i Ham fordi vi nå har fått en ny natur og den naturen er ikke som Jeg men som Han
vil. Denne naturen er Nestekjærlighet og setter nesten foran en selv i all ydmykhet, som duggen legger seg på gresset. Hvor duggen da er oss som
tilbyr andre å drikke.
Da overtar vi ikke som syndfrie fordi en setter alle foran seg selv hvor ens selv ikke Er.
Hele poenget er ikke at Hans nåde dekker over våre synder men at Hans nåde da gir oss muligheten til å vandre med Gud fordi vi da også selv er uten
synd. Poenget med nåden dekker over våre synder er at Gud da kan vandre med oss på tross av at vi egentlig var syndere. Altså vi er rettferdigjort,
gjort rettferdige og kan se Gud. Det er ikke slik at Gud vandrer med oss mens vi synder og Han ikke ser det fordi Jesus døde på korset. Gud er ekte,
ikke falsk og en dåre som går med falske dårer.
Nåden er gitt fordi vi synder/ dør, slik at vi ikke lenger trenger å synde/ dø. Nåden er gitt for at vi skal ha en mulighet til å slutte å bryte
loven.
Følg Jesus fra korset til nådens trone inn i Det Aller Helligste så ser du det men det finnes ingen annen vei enn den veien Jesu blod/ offer går.
Moses forteller om det. Frelsen er i Eden for at vi skal komme tilbake til Eden gjenopprettet til slik det var ment.
Han skapte ikke oss for at Satan skulle endre skaperverket for evig tid men til en bestemt oppgave.., og den blir vi gjenopprettet til.
Sitat: | "Bli i meg, så blir jeg i dere" sa Jesus. Og grunnen er åpenbar, siden vi har synd i oss selv er det ingen andre muligheter til frelse.[Redigert den
17-11-2015 kl 16:30 av gana] |
Jo, det er frelse ved at vi dør fra oss selv.
Rom 8,6-11 For kjødets attrå er død, men Åndens attrå er liv og fred, fordi kjødets attrå er fiendskap mot Gud – for det er ikke Guds lov lydig, kan
heller ikke være det og de som er i kjødet, kan ikke tekkes Gud.
Men I er ikke i kjødet, men i Ånden, såfremt Guds Ånd bor i eder; men har nogen ikke Kristi Ånd, da hører han ikke ham til.
Men er Kristus i eder, da er vel legemet dødt på grunn av synd, men ånden er liv på grunn av rettferdighet. Men dersom hans Ånd som opvakte Jesus fra
de døde, bor i eder, da skal han som opvakte Kristus fra de døde, også levendegjøre eders dødelige legemer ved sin Ånd, som bor i eder.
|