....Den Romerske Katolske Kirke DRKK hevder at Simon Peter er den første Pave og at kun Han, altså pavetittelen har disse rettigheter:
Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få
makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden,
skal være løst i himmelen.
Dewrfor har DRKK i Pavens navn endret Guds ord, endret Guds bud, endret tider og sier at de er istedet for Kristus her på denne jord. Derfor
eksisterer presteskapet den dag i dag, derfor er verden forvirret og kjenner ikke hvem Gud egentlig er. Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Kirken er
ikke Veien, Sannheten og Livet, ikke skriftestolen, ikke avlat, ikke rosenkrans, ikke Jomfru Maria og ikke Kirkens tro, ord og bud over Guds ord.
Det Jesus sier til Simon Peter det er at han er en stein som skal bygge på Hovedhjørnesteinen, som er Jesus. Og alle som tror mennesket Jesus i kjød
er Gud, er en stein som bygger på Jesus med de rettigheter Han her åpenbarer.
Ta ikke anstøt.., Gud er rettferdig, barmhjertig og god .
1 Pet 2,7 Eder altså som tror, hører æren til; men for de vantro er den sten som bygningsmennene forkastet, blitt til hjørnesten
og snublesten og anstøtsklippe, |