Opprinnelig postet av Scot
Sitat: | Opprinnelig postet av Cinclus
Sitat: | Opprinnelig postet av Scot
Jo, tusen takk jeg skjønner ditt poeng, men du forstår ikke mitt.
Jeremiah 50:
Sitat: |
6My people hath been lost sheep: their shepherds have caused them to go astray, they have turned them away on the mountains: they have gone from
mountain to hill, they have forgotten their restingplace.
|
Kristus visste hvor sitt fortapte får var i verden da han sa til sine apostler:
Matteus 19
6But go rather to the lost sheep of the house of Israel.
|
Hvis en ikke bryr seg om dna, historie og slekter vil en ikke uten videre forstå hva disse versene innebærer.
For hvordan ville kristenfolket reagere hvis de visste at de var etterkommere av Jakob? Hva ville det innebære?
Jeg ville tro at det fikk en til å lese Bibelen noe anderledes.
Kanskje ville de se at den romersk katolske kirke og deres døtre var et verk av satan? Da jeg var yngre fikk jeg lære at satan var fristeren, men han
var idiot og lett å avsløre.
Nå ser jeg at han har forført store deler av kristenfolket på avveier. Hvis de fortsetter uten å se at det bærer galt avsted, så vil det få alvorlige
konsekvenser.
Legg deres frukter på skålen å vei dem opp mot Bibelen.
De forandret Guds bud, de holder ikke Bibelens helligdager og sabbater. Kirken har alltid vært folket til byrde. Kom ut av Babylon sier Gud.
Å bære litt viten kontra å la det ligge unyttig og vandre etter en falsk hyrde, er det noe å satse livet på?
.
[Redigert den 15-2-2012 av Scot] |
Jeg leser jo hva du skriver, bl.a mener du at kristenfolket er etterkommere av Jakob, så jeg antar at det må være noe av poenget ditt. Men utfra
summen av Guds ord vil jeg driste meg til å hevde at det synet må være feil. Jeg tror heller det forholder seg slik:
Før pinsedagen som beskrives i Apgj.2 gikk de stort sett bare til de tapte får av Israels hus, selv om Kristus også ved noen anledninger tok seg av
andre (Matt.15:22-28). Men språkunderet som skjedde pinsedag viser at fra da av skulle Guds ord bli til frelse for alle folkeslag uansett avstamning,
noe Peters forkynnelse i Kornelius' hus bekrefter.
Apg 11, 17-18 Gav altså Gud dem den samme gave som han gav oss, da de var kommet til troen på Herren Jesus Kristus, hvem var da vel jeg, at jeg skulle
være i stand til å hindre Gud? 18 Da de hørte dette, slo de seg til ro, og de priste Gud og sa: Så har da Gud også gitt hedningene omvendelsen til
livet.
Gal 6, 15-16 For det som betyr noe, er verken å være omskåret eller uomskåret, men å være en ny skapning. 16 Og så mange som går fram etter denne
rettesnor - fred og miskunn være over dem og over Guds Israel!
I dette ordet leser vi at de kristne er langt flere enn Jakobs etterkommere. De som holder seg til det som betyr noe, nemlig å være en ny skapning i
Kristus beskrives her som en egen gruppe som ikke er synonym med Guds Israel. Jeg gjentar hva der står skrevet: ....dem OG Guds Israel.
Å innbille seg at alle kristne er etterkommere av Jakob vil nok få en til å lese bibelen på en annen måte ja..men jeg tror den lesemåten som da
oppstår er en villfarelse, og den har nok oppstått ved å vandre etter en falsk hyrde som du sier ja. Fristeren har tydeligvis forført noen til å
foretrekke endeløse ættetavler slik Guds ord advarer mot.
Joh 5, 39 Dere gransker Skriftene, fordi dere mener at dere har evig liv i dem - og disse er det som vitner om meg. Men dere vil ikke komme til meg
for å få liv.
DET er trist det..
[Redigert den 16-2-2012 av Cinclus] |
Verse 13. And it came to pass that certain of the Druids came
unto Paul privately, and showed by their rites and ceremonies
they were descended from the Jews which escaped from bondage in
the land of Egypt, and the apostle believed these things, and he
gave them the kiss of peace.
http://www.keithhunt.com/Acts29.html
| |