Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat: | Opprinnelig postet av BiZ
Jeg kan ikke komme til noen annen konklusjon enn at Jesus må ha gått igjennom alt det mennesker går igjennom (dermed også homofili, m.m).
Hvordan kunne Hans seier på korset ellers være fullkommen? |
Vel, dette er jo en større diskusjon som bl.a. blir behandlet av wbrochs i en annen tråd nemlig
"http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=2208&page=2".
Her blir det bl.a. argumentert for at Jesus ikke hadde del i arvesynden, altså den syndige menneskenaturen, men at han likefullt var menneske. Grunnen
til at han ikke kunne ha den syndige natur er logisk nok at han i så fall ikke kunne ha ofret seg selv for oss som er syndere. Hans offer på Golgatas
kors ville da ha blitt verdiløst - dersom han selv hadde synd. Homofili er den del av den falne menneskenaturen som har vært hos oss siden
syndefallet. Ut i fra det kan jeg ikke være enig i det du skriver ovenfor.
mhusoy[/quote
Sitat: | Vel, dette er din konklusjon!
Mye som er tatt ut av egen tankevirksomhet, mye hvis og dersom….
Jeg for min del forholder meg til de skrevne ord… uansett! Da tenker jeg på Rom.6.10:
For sin død, den døde han ‘en gang for synden, men sitt liv, det lever han for Gud.
Skal prøve meg på en liten forklaring her.
Først og fremst står Pred.1.9 i fokus - vi opplever uten selv å være klar over det at Gud har satt tidsløpet tilbake, det gjorde han etter første gang
han fikk kontroll over tiden.
Begynnelsen til dette startet den første gang Enden kom - begynnelsen er enden. Etter den første enden overlevde en rest som utviklet det
vitenskapelige i en retning som gikk på tidsforskyvning og genetisk forandring.
Etter å ha overvunnet dette kunne Gud flytte tidsuret på Akas solur ti trinn tilbake.
Å forflytte seg i tid gir evighetsperkspektiver - fra den ene evighet til den andre.... er ikke evigheten evig?
I Bibelen later det i hvertfall til at den er stykket opp: Lovet være Guds navn fra evighet og til evighet! Dan.2.20
Verset åpner opp for å tenke: Fra evigheten ble til og fra den ble til pånytt.
I Salm.93.2 fremgår det at evigeten synes å ha staret i gammel tid.
Da Gud kunne gjenskape menneskene etter at jorden var blitt øde og tom, fant han fram til evigheten ved å flytte tiden tilbake - vips så var alle
menneskene der:
Job 20.4: Vet du ikke at slik har det vært fra evighet, fra den tid mennesker ble satt på jorden.
Gud satte menneskene tilbake på jorden etter at den var blitt øde og tom (Jer.4.23-31) ved å sette tiden og hendelsesforløpet bakover i tid - derfor
vil vi oppleve alt på nytt som hos Pred.1.9
Det som skjer ved en slik tidsforskyvning er forklart i Skriften: Job 22.16: De ble bortrykket før tiden, og grunnen under deres føtter fløt bort som
en strøm.
Altså har tidsforskyvning noe med bortrykkelsen å gjøre, himmelen foretar et liknende fenomen som jorden når den flyter bort - jordplatene og
vulkanene er jo i stadig aktivitet, når tiden flyttes bakover må disse forut fremrettede bevegelser i jord og himmel nødvendigvis reverseres, og
fenomenet på himmelen beskrives slik: Himmelen blir rullet sammen som en bokrull.
Disse som overlevde den første gang endetiden oppstod, har blitt Herre og Gud, de var medansvarlige for at jorden ble øde og tom.(det er jeg som gir
lykken og skaper ulykken, Jes.45.7)
Jes.25.5: Han sa: Vend om, hver fra sin onde vei, og fra deres onde gjerninger! Så skal dere få bo i det landet Herren gav dere og deres fedre, fra
evighet (ble til) og til (neste) evighet. (starter)
Det ble en stusselig tilværelse for dem etter dette, de var alene i en verden lagt i grus, men nå fikk de sjansen til og også gjøre det gode.
Dette arbeidet er allerede i gang, og før alt er på plass må jorden resettes syv ganger, hvorfor vet bare Gud. For hver gang jorden flyttes bakover i
tid/resettes forandrer han sikkert på hendelsesforløpet/historien.
2.Pet.3.18: Men voks i nåde og kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus! Amen.
Han kan med andre ord sitte å se på sin egen tidligere oppvekst, derfor sier han, 1.Kong.14.14: Men Herren skal utrydde Jeroboams hus på en dag. Men
hva sier jeg? Allerede nå har det skjedd.!
Den rest som omvendte seg fra onde til gode gjerninger, fra synden (se øverst) til å tjene Gud og redde menneskene på jorden så de også skulle få del
i det evige liv, pågår for fullt, Kristus har allerede blitt født gjennom denne rest, døde gjennom gjerninger og oppstått, men ikke for 2000 år siden,
men etter den første endetid.
Vi eller senere generasjoner vil komme til å oppleve det samme hendelsesforløp på nytt, og vil oppleve Jesu oppvekst på nytt, vi vil kunne komme til å
betrakte de ting som står under menneskesønnen og vil kunne følge med på fikentreet og de andre trærne som i Luk.21.29.
For ditt rike er et rike for alle evigheter, og ditt herredømme varer gjennom alle slekter. Salm.145.13
Mika.5.1: Men duBetlehem, Efrata, som er liten til å være blant Judas tusner! Fra deg skal det utgå for meg en som skal være hersker aver Israel. Hans
utgang er fra gammel tid, fra evighets dager.
|
[Redigert den 27-8-2008 av Lexus] |