Opprinnelig postet av Lexus
Nå er vi nesten enige, men siden du trekker inn Jesu nåde og kjærlighet, bør en ha så pass tålmodighet og vente til den tid kommer, for nåden og
kjærligheten kommer på nådens og frelsens dag.
Denne dagen er også Den Hellige Ånds dag, men ånden kan ikke bli utgytt før Jesus er blitt herliggjort. (Joh.7.37-39) Herliggjørelsen betyr at Jesus
får makt som den eneste sanne Gud, og dette er det evige liv. (Joh.17.1-5)
Da dette skjer er Palasset forlatt, folkesvermene i byene er borte. Haug og vakttårn er blitt til huler for evige tider, til glede for villesler, til
beite for buskapen - inntil Ånden blir utøst over oss fra det høye, og ørkenen blir til fruktbar mark, den fruktbare mark aktes for skog.
(Jes.32.14-15)
Hvis du skjønner noe av dette tilhører det du skriver om - fremtiden.
Bildet du tegner av Jesus som tolvåring i templet er ufullstendig i og med at fortellingen om dette videre forklares andre steder i Bibelen, det står
at dette var i høytiden, men forståelsen om hvilken høytid dette var kommer fram på forskjellige steder. I Joh.2.23 kommer det frem at høytiden var
påsken.
Videre forklarer Herren til Moses at Israels barn skal holde påske på den fastsatte tid.
Nå er den fastsatte tid en tid Herren har satt, og betyr i endetiden - ennå dryger det med enden, til den fastsatte tid er inne.
Hvis du tror dette bare er oppspinn og sjonglering med skriftsteder for å synliggjøre mitt sandpunkt, er det bare å ta Bibelen fatt og studer!
Jesus sier nemlig i Joh.7.6: Min tid er ennå ikke kommet, men for dere er det alltid den rette tid.
V.8: Dra selv opp til høytiden! Jeg går ikke opp til denne høytid, for min tid er ennå ikke fullendt.
Her mener han at den fastsatte tid (enden) ennå ikke har kommet.
Og de tolv år du nevner som Jesus var, har sammenheng med en kvinne (Jerusalem) som har hatt blødninger (krig) i tolv år. (Luk.8.43) Verset forut
forteller også om en datter som var tolv år og lå for døden, dette sikter til Jerusalems datter Tyrus som betegnes som Jomfru. (Jes.37.22, Esek.16.k.)
Sions (Jerusalems) datter beskrives i Jes.1.8 som en løvhytte i en vingård.
Sitat: |
Han har plyndret sin hytte som om det var en hage. Han har ødelagt sitt forsamlingssted. Herren har latt høytid og sabbat bli glemt i Sion. I sin
vrede og harme har han vanæret både konge og prest. (Klag.2.6) |
Når du skriver at det ikke er noen unnskyldning og bryte sabbaten pga. landets vedtekter/ foreldre el., så oppfatter du skriften som om dette gjelder
for deg selv, men versene jeg hentet ut fra Ef.6.1-5 nevner ”dere barn”, da bør du også forstå at disse barn som det gjennom hele Bibelen omtales er
”Israels barn”, det er samtidig de som skal være lydige mot sin far og mor, dvs. sin avstamning og som det 5.bud sier: så dine dager må bli mange i
det land Herren din Gud gir deg.
Disse barn er de samme som du kan lese om som sitter på torven og roper på sine lekekamerater…Matt.11.16.….> |