Sitat: | Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat: | Opprinnelig postet av LeifG
Jesus ble født som vi er født, falne.
|
Hvor i Bibelen står det?
|
Rom 8:3
For det som var umulig for loven, fordi den var maktesløs på grunn av kjødet, det gjorde Gud, da han sendte sin egen Sønn i syndig kjøds lignelse, for
syndens skyld, og fordømte synden i kjødet,
Lik syndig kjøds skikkelse er fallent kjød.
Fil 2:7
men gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på seg, da han kom i menneskers liknelse. Og da han i sin ferd var funnet som et menneske,
Når mennesket skjønte at Han var som oss drepte vi Ham.
Heb 2:17
Derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, for at han kunne bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å sone folkets synder.
I alle ting!
Heb 5:2
Han kan være medlidende med de uvitende og villfarne, siden også han selv er underlagt skrøpelighet,
Han var skrøpelig.
Jes 42:1
Se, min tjener, som jeg støtter, min utvalgte, som min sjel har velbehag i! Jeg legger min Ånd på ham, han skal føre rett ut til hedningefolkene.
Faderens Ånd, ikke Sønnens egen Ånd for Han la av seg sin, slik vi skal legge av oss vår for å bli Ham lik ved å leve i Ånden slik Han gjorde.
Sitat: |
Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik
vi skal.
|
Hva mener du med dette da? Kunne ikke Jesus vært det lyteløse offerlammet, vår Frelser og forsoner om han hadde gjort det han selv sto for? Begrunn
svaret.
Hilsen |