Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Herrrens dag
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-9-2004 kl 09:55
Herrrens dag


Legg merke til ALLE mennesker


Herrens dag er nær
14 Nær er Herrens dag, den store;
den er nær og kommer med hast!
Hør, besk er Herrens dag,
da roper krigeren høyt.
15 Den dagen er en vredens dag,
en dag med nød og trengsel,
en dag med storm og herjing,
en dag med mulm og mørke,
en dag med skyer og skodde,
16 en dag med hornlåt og hærrop
mot de faste borger
og mot de høye tårn.
17 Da vil jeg gjøre folk så redde
at de går omkring som blinde,
for de har syndet mot Herren.
Deres blod skal kastes ut som avfall
og deres kjøtt som møkk.
18 Deres sølv og gull
kan ikke berge dem.
På sin vredesdag skal Herren
i sin brennende iver
fortære hele jorden.
For han gjør ende, ja, brå ende
på alle som bor på jorden.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-1-2005 kl 23:29
Ja'a


Dersom dette er sant så hva vil skje med oss? Vil vi bli rykket i luften som Paulus sier, før alt dette inntreffer?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-1-2005 kl 13:06


Tidspunkt for opprykkelsen er debatert før, i tråder angeende endetiden.

Det er generelt tre hovdsyn rundt dette:
"pre" - før den store trengsel.
"mid" - delvis etter den store trengsel.
"post" - etter den store trengsel.

Hvilken bok og kapittel er versene dine hentet fra?




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Theotormon
Medlem
**




Innlegg: 66
Registrert: 16-5-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-6-2005 kl 22:24
Herrens dag


...Er eit begrep som er brukt fleire gonger (over 20) i profetier i Bibelen.
Det finst ikkje berre ein av desse dagane (Yom YHVH), men fleire.
Fellesnemnaren er at det er snakk om Guds dom over menneske si synd og urett.

Sjå t.d. Herrens dag i Jesaja 13, som var ei profeti om den dom Herren brakte over Babylon i form av det Medo-Persiske riket (vers 17) i år 538 f.Kr.

Sefanja 1, som PeterDJ har henta utdraget over frå, seier ikkje som Jesaja kven som handhevar dommen, men gjev klare beskrivingar om kven domen er retta mot, Juda-riket og hovudstaden Jerusalem (v. 4).
Denne domen var då òg nær (v. 14), og kom allereie over borna og borneborna til kongen som regjerte då profetien vart gjeven, Josia (v. 1).


Både Sefanja og Jesaja er ellers gode døme på det fargerike språk ein finn i gammeltestamentlege profetier, der ein bruker store ord, til og med sjølve himmellegema (jes.13, 13: "Derfor vil jeg ryste himmelen, og jorden skal beve og fare op fra sitt sted...") som bilete på stor jordisk (og andeleg) makt og velde.
Kor store og urokkelege dei enn kan virke kjem dei alle til kort i møte med Herrens allmakt!

Merk at både den fysiske himmelen over deg og jorda du står på, enno kretsar rundt sola som ho gjorde då Jesaja levde, men Babylon forlengst ligg i ruinar... :wink2:

For ei djupare studie av Sefanja 1 kan eg anbefale: John Wesley sin kommentar, og Adam Clarke, begge langt meir skulerte Guds menn enn meg sjølv.

Guds fred og tryggleik om at Himmelen ikkje skal ramle ned,
Kristian
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 7-6-2005 kl 15:19
Herrens dag


Det finnes ihvertfall to Herrens dager ifølge Malakias bok.

Herrens store dag (Jesu første komme)
Herrens forferdelige dag (Jesu andre komme)

...Herrens store og forferdelige dag!

I begge tilfeller vil mønsteret være det samme. Gud sender en budbærer for å forberede folket.

Jeg tror at vi nå er i ferd med å oppleve Herrens andre komme (fysisk) og at verden slik vi kjenner den vil opphøre.

:singing:




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Theotormon
Medlem
**




Innlegg: 66
Registrert: 16-5-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-6-2005 kl 16:11
Den store og forferdelige dag...


Eg heller nok mot å vera enig med deg i at Malaki 4:5 taler om Jesu "andre komme".
Men om rett skal vera rett må vel du vel då òg vera enig med Kristus, at denne profetien allereie er oppfylt (Matteus 11:4-15)?
Sitat:
Malaki 4:5
Se, jeg sender eder Elias, profeten, før Herrens dag kommer, den store og forferdelige;

Sitat:
Matteus 11:13-14
For alle profetene og loven har spådd inntil Johannes,
og om I vil ta imot det: Han er den Elias som skal komme.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 8-6-2005 kl 08:33
Elia skal første komme - Elia er allerede kommet


Ja, det vil komme en Elia før Herrens andre komme. Jeg har kommentert tre skriftsteder som jeg kan tenke meg å vise deg. Mine kommentarer i rødt:

Matteus 17,10-12

10 Da spurte disiplene: «Hvorfor sier da de skriftlærde at Elia først må komme?»

Ikke en gang disiplene hadde skjønt at Johannes var den Elia som skulle komme før Herrens første komme.

11 Han svarte: «Elia skal nok komme og sette alt i rette stand.

NB: Dette er en profeti om Herrens andre komme. Jesus snakker om en Elia som skal komme. Ikke Johannes.

12 Ja, jeg sier dere at Elia allerede er kommet, men de ville ikke vite av ham og gjorde med ham som de selv ville. På samme måte skal de også la Menneskesønnen lide.»

13 Da skjønte disiplene at det var om døperen Johannes han talte til dem.

Her snakker Jesus om Johannes døperen, og det er ganske klart at han ble forkastet av mange. De fleste...


Malaki 3,1

1 Se, jeg sender min budbærer,
han skal rydde veien for meg.

Dette er Johannes døperen.


Malaki 4,5-6

5 Se, jeg sender profeten Elia til dere før Herrens dag kommer, den store og skremmende.

Dette verset er todelt:
Den store dagen var Herrens første komme (som lam).
Den forferdelige dagen er Herrens andre komme (som løve, dommer).
Men, siden Gud alltid følger sitt mønster vil Han sende en profet før Herren kommer for andre gang, for å advare og forberede folket.


6 Han skal vende fedrenes hjerter til barna og barnas hjerter til fedrene, så jeg ikke skal komme og slå landet med bann.

Dette verset er også todelt:
Johannes vendte de gammeltestamentlige jødene (fedrene) til barnas (de omvendte) tro.
Den andre Elia vil vende barnas hjerter (oss) til fedrenes tro (den første menighet)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-6-2005 kl 11:15


Her kommer du igen med nye åbenbaringer / tillæg til Bibelen Lance. Dine todelinger fremgår på ingen måde af det skrevne.



Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 8-6-2005 kl 12:13
Herrens komme


Det er nettop det de gjør :p ellers ville jeg ikke ha skrevet dem. Dette er heller ingen ny åpenbaring.

Enhver bibelstudent vet vel at Gud sendte en Elia før Herrens første komme.

Enhver bibelstudent som leser disse versene én gang til vil også se at Herren faktisk vil komme igjen for andre gang. Og historien vil gjenta seg. ;)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Theotormon
Medlem
**




Innlegg: 66
Registrert: 16-5-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-6-2005 kl 17:21


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Malaki 4,5-6

5 Se, jeg sender profeten Elia til dere før Herrens dag kommer, den store og skremmende.

Dette verset er todelt:
Den store dagen var Herrens første komme (som lam).
Den forferdelige dagen er Herrens andre komme (som løve, dommer).
Men, siden Gud alltid følger sitt mønster vil Han sende en profet før Herren kommer for andre gang, for å advare og forberede folket.


6 Han skal vende fedrenes hjerter til barna og barnas hjerter til fedrene, så jeg ikke skal komme og slå landet med bann.

Dette verset er også todelt:
Johannes vendte de gammeltestamentlige jødene (fedrene) til barnas (de omvendte) tro.
Den andre Elia vil vende barnas hjerter (oss) til fedrenes tro (den første menighet)


Ein ting skal du ha, Lance, at du tydeleg viser oss alle kva kjøttøks ein må bruke på Guds Ord for å få det til å passe med ei framtidig oppfyljing av Jesu komme...

Når eit (på overflata rett fram) vers må bli tolka til samstundes å tale om fleire hendelsar, skilt av fleire tusen år, og
ord med eitt skifter meining, midt i setningar...

Sanneleg, då er det ikkje mykje ein kan avvise som "ubibelsk lære" lenger... :no:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 11-6-2005 kl 20:58
Malakias


Hva er ubibelsk med tolkningen jeg presenterte? Jesu første og andre komme er svært vesentlige for oss kristne. Jesus talte om dem begge... det gjorde også profetene. Les versene en gang til før du kommer med kjøttøksa di :p

Problemet med mange kristne er at de som regel er raskt ute med å si at en tolkning er feil, mens de selv ikke har noen tolkning. Mange vet svært lite om hvor de er i forhold til Kristi komme, hvilken betydning div. verdenshendelser...

[Redigert den 11-6-2005 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-6-2005 kl 20:51


Lance,

Theos pointe er at din indlæsning af 2 opfyldelser i de nævnte vers, er en ganske unaturlig opfindelse. Du omskriver igen Skriften, og derfor er det klart, at du også når frem til et andet budskab end Theo og mig gør når det gælder Jesu genkomst i år 70 e.kr. Jeg fornemmer at du, ganske som Russells disciple, har lært at Bibelen er en kodebog din profet skal afkode for dig.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 13-6-2005 kl 08:36
Tolkning


Alle på dette forumet har tatt seg retten til å tolke Bibelen slik de vil. De kan benekte det til Evigheten setter inn, men det er et faktum. Du også Anastasis, med din 70 år e.Kr. lære som du stadig gjentar uten noe særlig hold i Skriften :p

Andre vil kun bruke tiden til å slakte andres tolkninger, uten selv å ha en... La meg høre deres tolkning før dere slakter det jeg har presentert.

Gud tolker Sitt Ord gjennom stadfestede mennesker. Han bringer Sitt Ord og tolkningen av Det gjennom profeter. Ikke professorer og teologer. Ja, selv om mange tradisjonelle lutheranere i Norge kanskje misliker det, stadfester Gud sine menn med tegn og under.

Mange bruker dette med tegn og under som en negativ ting, tilknyttet antikrist osv. Men, tegn og under burde være en naturlig ingrediens også blant de ekte kristne.

Hvis noen her på forumet mener seg å ha apostlenes tro så vis meg en menighet hvor pastoren kan gå forbi en krøpling på gata, skyggen hans faller på ham og han blir frisk. Vis meg en menighet som døper slik de første kristne døpte, i Jesu Kristi Navn. Vis meg en menighet med hellighet, hvor menn er menn og kvinner er kvinner, hvor folk kjenner sine posisjoner. Vis meg en menighet med Bibelsk orden...

Enten har dere en slik menighet eller så streber dere mot en. Alt annet er losjer og religiøse klubber.

Ps: La meg legge til... Filip ble forflyttet fra ett sted til et annet (rykket bort). Kan Gud gjøre det i vår tid? Javisst. Vil Han gjøre det i fremtiden, før Bortrykkelsen? Kanskje... hvis det behager Ham å gjøre det.

[Redigert den 13-6-2005 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-6-2005 kl 11:49


Lance,

70 e.kr. læren har det betonhold i Skriften, at Bibelen tydeligt lærer, at Jesus kom igen i sine tilhørers og banemænds samtid. Der finder du støtte i en universel benægtelse af fakta. Desuden, så er det ganske klart, at templets ødelæggelse markerer enden på Loven. Dels understreges det tydeligt i Heb 8v13, at den gamle pagt var nær ved at forsvinde, dels var templets præsteskabs dyreofre en nødvendig del af den gamle pagt. Da det endte, så endte den gamle pagt :saint:

[Redigert den 13-6-2005 av Anastasis]




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 09:19
Hvor?


Hvor lærer Bibelen tydelig at Herren Jesus Kristus kom igjen (på noen annen måte enn gjennom den Hellige Ånd)?

Hva mener du med at det finnes støtte for dette ved en universell benektelse av fakta. Mye benektes her i verden, men det er ikke noe bevis på noe.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 09:49


Lance,

Lad os bare starte med:

Matt 26v64 Jesus svarede ham: »Du sagde det selv. Men jeg siger jer: Herefter skal I se Menneskesønnen sidde ved den Almægtiges højre hånd og komme på himlens skyer.«

Matt 24v30 Og da skal Menneskesønnens tegn komme til syne på himlen, og da skal alle jordens folkestammer jamre, og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed. (...) v34 Sandelig siger jeg jer: Denne slægt skal ikke forgå, før alt dette sker.


Det jeg mente med den universelle benægtelse var, at de fleste, heriblandt dig, finder støtte i den næsten universelle benægtelse af Jesu genkomst i 70 e.kr.. Derudover finder I selvsagt også støtte i menneskelige opfattelser af hvad Jesu genkomst er.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 10:57
Herrens dag


Sitat:
Opprinnelig postet av Anastasis
Lance,

Lad os bare starte med:

Matt 26v64 Jesus svarede ham: »Du sagde det selv. Men jeg siger jer: Herefter skal I se Menneskesønnen sidde ved den Almægtiges højre hånd og komme på himlens skyer.«

Matt 24v30 Og da skal Menneskesønnens tegn komme til syne på himlen, og da skal alle jordens folkestammer jamre, og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed. (...) v34 Sandelig siger jeg jer: Denne slægt skal ikke forgå, før alt dette sker.


Dette er en profeti, ikke en oppfyllelse. Slekten han snakket om er dessuten de som ser bl.a. fikentreet blomstre. Det blomstret igjen først i vår tid. Vi er den generasjonen som ikke skal forgå, broder. :)

Sitat:

Det jeg mente med den universelle benægtelse var, at de fleste, heriblandt dig, finder støtte i den næsten universelle benægtelse af Jesu genkomst i 70 e.kr.. Derudover finder I selvsagt også støtte i menneskelige opfattelser af hvad Jesu genkomst er.


Nei, jeg finner støtte i Bibelen. Hva flesteparten av mennesker på denne jord tror er for meg helt ubetydelig. :yes:

Hvis Jesus virkelig kom tilbake 37 år etter sin seier på Golgata, hvorfor sitter vi her da?

Bortrykkelsen av de hellige er ikke bare av de som lever når det skjer, men alle de hellige fra alle tider. Dette har ikke skjedd ennå, for tiden er ennå ikke utløpt.

Det vil skje i denne menighetstid. Laodikea, den syvende menighetstid. Enok ble rykket bort. Han var den syvende etter Adam, og er et bilde på Bruden i vår menighetstid.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 12:46


Lance,

Jeg er enig i at Matt 26v64 og 24v30, 34 er profetier. Men at de ville blive opfyldt i deres tilhørers samtid er skåret ud i pap? Hvis du ikke tror de blev det, så kan du jo ikke tro disse ord. Alligevel er du tilfreds med at korrigere dem, og sige at det var en profeti ud i luften og ikke til samtiden, som Jesus selv understreger. Jeg forstår ikke hvorfor :no:

Hele bortrykkelsesideen er baseret på en enkel passage i 1 Thess 4. Tænk hvis folk gjorde det samme nummer ud af Paulus universalistiske passager, som fylder meget mere :yes:. Men jo tror bestemt bortrykkelsen skete, hvilket forklarer en påfaldende lang tavs periode i kristen litteratur efter 70 e.kr. Da skrifter begynder at dukke op igen er skribenterne meget påvirket af græsk filosofi... :smug:




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 12:54
Uh-huh


Dersom Bortrykkelsen hadde skjedd, ville ikke vi levd her.

Bortrykkelsen er heller ikke bare en hendelse hvor de levende, utvalgte kristne blir forvandlet og rykket bort, men hvor de utvalgte gjennom alle tider vil stå opp og forvandles.

Dersom Bortrykkelsen skjedde for 2000 år siden hadde 1000-års-riket vært over nå, og vi hadde vært i Evigheten.

Men, vi ser klart at vi ikke har kommet dit ennå.

[Redigert den 15-6-2005 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 13:25


Lance,

Hvor står det at vi ikke ville have været i her, hvis bortrykkelsen var sket? Det er jo bare fordi din teologi ikke er enig med Jesus i at hans rige ikke er en del af denne verden. Men jo er da enig i at de døde opstod i 70 e.kr.

Det er ikke sober bibellæsning at tro på et bogstaveligt tusindårsrige :eureka:




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 15:11
Fremtiden


Det er fremdeles mennesker den dag i dag som dør i troen på Kristus. Tiden er ennå ikke ute, min venn. (Åp. 10,6)

Hvem har forresten fortalt deg at 1000-års-riket ikke betyr 1000 år? Hvis vi skal tolke det billedlig motsatt vei, blir det 1 dag i Herrens øyne. Da hadde det uansett vært over...

1.Tess 4,15-17
Vi som nå lever og blir tilbake til Herren kommer, skal slett ikke komme før dem som er sovnet inn.

For når befalingen lyder, og det høres et rop fra overengelen og støt i Guds basun, da skal Herren selv stige ned fra himmelen. Og de som døde i troen på Kristus, skal først stå opp.

Deretter skal vi som er blitt tilbake og fremdeles lever, sammen med dem bli rykket opp i skyene, i luften, for å møte Herren. Og så skal vi være sammen med Herren for alltid.


Hva tror du forresten ropet fra overengelen er?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 16:16


Hej Lance,

Du citerer fra Apg 10v6. Jeg er nødt til at fortælle dig, at det er fra en bog der handler om "ting, der snart skal ske" (intro samme bog) :)

Hvem har dog fortalt dig, at du skal lave bogstavelige doktriner ud af et fænomen som alene åbenbaringsbogen omtaler? Det er en et vild tilgangsvinkel :cool2:

Når du nu iøvrigt læser 1 Thess 4, så bemærk venligst, at det er skrevet til Paulus samtid. Hans samtid skulle opleve det her. Hvad ærkeenglens råb er? Tja. Måske er bogstaveligt råb eller måske noget andet. Det skete for længe siden. Husker jeg det, så vil jeg spørge om det når jeg render ind i en af dem, der var tilstede :saint:

Din profet kan meget vel have udtalt som om hvad det råb er, men jeg må minde dig om du kun har hans ord for det. Ens tro bør bygges på det sikre, og det er tydeligt læres. Et trumfkort hos profeter som Branham eller Russell, er at de giver deres tilhængere en særlig viden/gnosis. Sagen er bare den, at den eneste autoritet og kilde til den specialviden profeten giver, er proften selv personer/bevægelser/ting, der har inspireret vedkommende..

Der kommer altså ikke flere rigtige profeter efter 70 e.kr.

[Redigert den 15-6-2005 av Anastasis]




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 17:35
Autoritet


Jovisst.

Profeter kom også etter 70.e.Kr. Vi er lovet det i Åp.10 og Malakias 4,5-6. Dersom du ikke vet hva mysteriene i Åpenbaringsboken betyr nå, så har du antagelig ikke fått med deg denne oppfyllelsen av Skriften:

"Men når den sjuende engel lar sin basun lyde, i de dager skal Guds hemmelige plan være fullført" (Åp 10,7)

Hvilken autoritet har du fått din viten fra? Michael Servetus? James Relly? Jeg har min fra en stadfestet profet ved navn William Marrion Branham. (link)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen