Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Interrsant leserinnlegg i Dagen!
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-8-2004 kl 17:19
Interrsant leserinnlegg i Dagen!


Redaktøren for "Apologeten" har et interresant innlegg i avisen Dagen:

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=6296




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-8-2004 kl 17:37
Hmm


Ser verken noe galt i JDS læren hvis den sier at Jesus døde åndelig.. for det tror jeg på.. eller det Ulf ekman sa, at han ikke forkynte den. Vi vet jo ikke hva Ulf Ekman la i det. Jeg vet heller ikke hvem han er.. men likevel.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-8-2004 kl 23:02
ser du ikke noe galt i


en lære som sier at Jesus ble ett med Satan, fikk syndens opphav til herre og far og ble torturert i helvete?


[Edited on 18/8/2004 by Lionheart]




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-8-2004 kl 10:03


Sitat:
Originally posted by Lionheart
en lære som sier at Jesus ble ett med Satan, fikk syndens opphav til herre og far og ble torturert i helvete?


[Edited on 18/8/2004 by Lionheart]


Fikk ikke med meg at han ble gjort ett med satan. Men det kan vel ikke jeg vite uansett hva som skjedde da ånden forlot han. Han fikk kanskje syndens natur og han ble kanskje torturert i helvette. Det kan ikke jeg vite. Kanskje ikke meningen t noen skal vite det. Men man kan jo tro hva man vil. Ingen av delene er vel til skade for noen, om man tror det ene eller det andre.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 19-8-2004 kl 10:43


Ulf Ekman er vel høvdingen i Levende Ord(livets ord). Han har ikke lagt noe til i JDS læren for han kun videreformidler den.

JDS stammer vel fra Kenyon.

Men hva tenker du PeterDJ. Har du hørt noe om JDS og ikke vet helt hva den står for?. Hvis jeg sier den er farlig ville det da hvert interessant å vite om hvorfor. Hvis jeg sier den fører til fortapelse vil du hvert mer kritisk?.


Sitat:
PeterDJ
Han fikk kanskje syndens natur og han ble kanskje torturert i helvette. Det kan ikke jeg vite. Kanskje ikke meningen t noen skal vite det.


Nå er det no slik at dem som forkynner JDS sier at blodet ikke hadde frelse is seg selv. At Jesus døde åndelig. Mistet sin status som Gud. Ble ett med Satan med sin syndige natur. Og pint i Helvete.Tror du på JDS faller du fra normal kristen tro og havner på Karesmatiske TBs tro.

Bare et lite spørsmål. Hva tror du på PeterDJ. Du sier du ser ikke galt i JDS men er ikke sikker på all læren i JDS?. JDS sier at det er sånn, da er det vel ikke noe å spekulere i? Noe som er fælt i seg selv når det gjelder slike alvorlige ting.

[Edited on 19-8-2004 by Thomas]




(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 19-8-2004 kl 10:45


Sitat:
Originally posted by PeterDJ
Sitat:
Originally posted by Lionheart
en lære som sier at Jesus ble ett med Satan, fikk syndens opphav til herre og far og ble torturert i helvete?


[Edited on 18/8/2004 by Lionheart]


Fikk ikke med meg at han ble gjort ett med satan. Men det kan vel ikke jeg vite uansett hva som skjedde da ånden forlot han. Han fikk kanskje syndens natur og han ble kanskje torturert i helvette. Det kan ikke jeg vite. Kanskje ikke meningen t noen skal vite det. Men man kan jo tro hva man vil. Ingen av delene er vel til skade for noen, om man tror det ene eller det andre.


Jo, vi kan vite at Jesus ikkje vart tortuerert av djevelen i helvete av dei enkle grunnar at 1) helvete er tomt for augneblinken (djevelen og hans englar skal kastast ned der ein gong i framtida), og 2) djevelen er ikkje "helvetes herre" som mange trur. Det er hans "fengsel", der han skal pinast.

GUDS FRED!




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-8-2004 kl 16:14


Sitat:
Originally posted by Thomas
Ulf Ekman er vel høvdingen i Levende Ord(livets ord). Han har ikke lagt noe til i JDS læren for han kun videreformidler den.

JDS stammer vel fra Kenyon.

Men hva tenker du PeterDJ. Har du hørt noe om JDS og ikke vet helt hva den står for?. Hvis jeg sier den er farlig ville det da hvert interessant å vite om hvorfor. Hvis jeg sier den fører til fortapelse vil du hvert mer kritisk?.


Sitat:
PeterDJ
Han fikk kanskje syndens natur og han ble kanskje torturert i helvette. Det kan ikke jeg vite. Kanskje ikke meningen t noen skal vite det.


Nå er det no slik at dem som forkynner JDS sier at blodet ikke hadde frelse is seg selv. At Jesus døde åndelig. Mistet sin status som Gud. Ble ett med Satan med sin syndige natur. Og pint i Helvete.Tror du på JDS faller du fra normal kristen tro og havner på Karesmatiske TBs tro.

Bare et lite spørsmål. Hva tror du på PeterDJ. Du sier du ser ikke galt i JDS men er ikke sikker på all læren i JDS?. JDS sier at det er sånn, da er det vel ikke noe å spekulere i? Noe som er fælt i seg selv når det gjelder slike alvorlige ting.

[Edited on 19-8-2004 by Thomas]


Ok. Levende ord ja. Trodde det var en bra menighet, eller var det livets ord? mm.. trodde egentlig begge menighetene var brae menigheter ikke hørt noe dumt om dem enda i hvertfall. Det er vel egentlig aldri noe galt med en menighet, det er vel lederne som er noe galt med bestandig.
Så da trenger de refsing, hvis de har syndet.. (forkynt noe annet enn Guds ord)
JDS læren vet jeg ingenting om, ikke annet enn det dere har sagt her. Fører det liksom til fortapelse å tro at Jesus døde åndelig og ble ett med satan? Stakkars alle dem som tror det da.. og stakkars alle dem som har andre forestillinger enn NØYAKTIG det som står i bibelen da. Men jeg vet ikke..
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen