Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Marc Dupont og ei bok
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 20-6-2004 kl 16:04
Marc Dupont og ei bok


Marc Dupont har gitt ut en bok som heter "Walking Out of Spiritual Abuse" er det noen som vet noe om den eller har lest om den?

En av grunnen jeg lurer er at boken skal omhandle mye om karismatiske menigheter.

Og derfor lurer jeg utrolig mye på denne utalelsen om boken:

"Marc's life and years of itinerant work have qualified him to approach this sensitive subject. He is experienced in bringing wisdome and encouragement to both victims and leaders who have been caught up in toxic faith. I heartily recommend this book to you, both for yourself and for friends who are needing to come free from spiritual control." - John Arnott Senior Pastor, Toronto Airport Christian Fellowship

Har Arnott blitt skrullete?

http://www.mantleofpraise.org/products/walking.htm




(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 20-6-2004 kl 19:40


Vel, Thomas.

Siden jeg ikke har lest boken, så vet jeg jo ikke helt hvilken vinkling Dupont har på dette temaet.

På generelt grunnlag så kan jeg bare si at folk som jeg er teoligisk veldig uenig med, godt kan komme med utspill som er bra og riktig også.

For å illusterere med et oppdiktet eksempel:

Jeg er dypt uenig med biskop Stålsett sitt homofili syn, og mener at han fører folk vill med sin lære. Allikevel så er det godt mulig at han kan finne på å utgi en bok om Jesu lidelse og død på Golgata, som jeg kanskje ville være helt enig med innholdet i.

Livet er ikke bare svart hvitt bestandig desverre. Det hadde vært så mye enklere
da :)

Vennlig hilsen
Gunnar.

[Edited on 20-6-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-6-2004 kl 21:29


Sitat:
Originally posted by Thomas
Marc Dupont har gitt ut en bok som heter "Walking Out of Spiritual Abuse" er det noen som vet noe om den eller har lest om den?

En av grunnen jeg lurer er at boken skal omhandle mye om karismatiske menigheter.

Og derfor lurer jeg utrolig mye på denne utalelsen om boken:

"Marc's life and years of itinerant work have qualified him to approach this sensitive subject. He is experienced in bringing wisdome and encouragement to both victims and leaders who have been caught up in toxic faith. I heartily recommend this book to you, both for yourself and for friends who are needing to come free from spiritual control." - John Arnott Senior Pastor, Toronto Airport Christian Fellowship

Har Arnott blitt skrullete?



Skjønner ikke helt hva som var galt i denne uttalelsen fra arnott, men mente du virkelig at han var sunn fra før av? Fikk liksom intrykk av noe annet...

uansett, marc duponts tjeneste er jo bla å hjelpe menigheter som er såret pga. maktmisbruk. Trodde dere mente dette var en bra ting å gjøre, men mulig jeg har misforstått.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-6-2004 kl 23:40


Det var nok litt sarkasme av betydningen: "hvordan kan en person som utfører åndelig kontroll (Arnott) og manipulerer osv. anbefale en slik bok?"'

( Forsto jeg deg riktig Thomas? )
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 21-6-2004 kl 01:38


ja ;)



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-6-2004 kl 11:37


Sitat:
Originally posted by Kristnerd
"hvordan kan en person som utfører åndelig kontroll (Arnott) og manipulerer osv. anbefale en slik bok?"'

...


Har fulgt John Arnott i ca 10 år. Har vel knapt sett noen menighet i verden med mindre kontroll og manipulasjon enn TACF. Om de har blitt kritisert for noe så er det for å utøve for lite kontroll! Kunne vært interresant å se hva thomas bygger sin påstand på.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-6-2004 kl 13:15


Jeg vet absolutt ingenting om Marc Dupont, men ser at han står på litsen over "our associate team" på TACF sine nettsider. TACF's omtale om Marc Dupont er :

"Marc is the founder of Mantle of Praise Ministries, a ministry concerned with revival and restoring a prophetic edge to the whole body of Christ. Marc moves in the two areas of speaking and impartation. His speaking focuses on what the Spirit of God desires to say to the individual church, that particular region, or to the body of Christ in general. Impartation is the releasing by the Holy Spirit of what the Father desires to do in the three areas of encouraging and releasing of spiritual gifts, the Holy Spirit speaking clearly and directly to people's hearts of the Father's compassion and sovereignty, and ministering in healing.

Marc has served in various forms of church leadership for over 15 years, including teaching, preaching, counseling, evangelism, and church planting. The last 13 years Marc has mainly been working with Mantle of Praise Ministries, on an international level functioning in a prophetic ministry of encouragement. He has ministered in conferences, seminars, and churches in over 20 countries. He is used by the Lord in a wide variety of denominations from Lutheran to Baptist, Pentecostal to Anglican"

Kilde:
TAFC - omtale om Marc Dupont

Hva Thomas viser til er vell dette
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-6-2004 kl 14:36


Marc Dupont har flere ganger besøkt Kristkirken i Bergen...

trykke her sjø...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-6-2004 kl 19:09


OK, hmmmm....da kanskje vi definerer åndelig kontroll og manipulasjon litt forskjellig eller noe sånt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen