Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  ..  20    22    24
Forfatter: Tittel: Den katolske kirke
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-11-2011 kl 16:04


Dkk, en slumrende drage, babylon og morder. Hvorfor higer mennesker etter glansbildene, de gir jo intet - bare død og fordervelse.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Nax
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 5
Registrert: 27-11-2011
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: i Kristus

[*] opprettet den 28-11-2011 kl 15:16


Istedenfor å tenke på hvor ille DKK er og hvor ille DNK osv er så hvorfor heller ikke gå ut å nå de og få de til å komme til omvendelse fra avgudsdyrkelse ved helgen tilbedelse?. Jeg kan jo ikke se på det som noe annet. Har ikke noe annet navn på det.
Eller se på Jehovas Vitner og Mormonerne...hva med å nå de?. Tenk på hvor mange de er og at de trenger å få se sannheten. Eller ufrelste på gatene?.
Det å sitte her å klage løser ingenting. Vi må ut på gatene for å nå ufrelste som ikke har hørt om Jesus eller opplevd Hans kjærlighet. Vi må opp fra sof*** og bli ikledd kraft ifra det høye sånn at vi kan gå ut å gjøre Guds gjerning.




Barn av Den Høyeste Gud!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-11-2011 kl 21:15


Sitat:
Opprinnelig postet av Nax
Istedenfor å tenke på hvor ille DKK er og hvor ille DNK osv er så hvorfor heller ikke gå ut å nå de og få de til å komme til omvendelse fra avgudsdyrkelse ved helgen tilbedelse?. Jeg kan jo ikke se på det som noe annet. Har ikke noe annet navn på det.
Eller se på Jehovas Vitner og Mormonerne...hva med å nå de?. Tenk på hvor mange de er og at de trenger å få se sannheten. Eller ufrelste på gatene?.
Det å sitte her å klage løser ingenting. Vi må ut på gatene for å nå ufrelste som ikke har hørt om Jesus eller opplevd Hans kjærlighet. Vi må opp fra sof*** og bli ikledd kraft ifra det høye sånn at vi kan gå ut å gjøre Guds gjerning.


En ting er å diskutere Nax, en helt annen situasjon blir det dersom en skal predike. En skal være sikker på at en vet at det en lærer bort er riktig.

Ta for eksempel denne karen her, prediker han rett lære?
http://www.youtube.com/watch?v=0w7ah1KTqR4

Og hva mener du om denne: Todd Bentley



[Redigert den 28-11-2011 av Scot]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Nax
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 5
Registrert: 27-11-2011
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: i Kristus

[*] opprettet den 28-11-2011 kl 23:39


Jeg bedømmer ikke noe over ett øyekast på en video.
:)




Barn av Den Høyeste Gud!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-11-2011 kl 00:25


Sitat:
Opprinnelig postet av Nax
Jeg bedømmer ikke noxe over ett øyekast på en video.
:)


Da kan jeg si det straks, at dette er karer en ikke omgåes med. De representerer og praktiserer en lære som ikke er av Gud. Disse skal en advare folk om.

http://www.youtube.com/watch?v=GNGPjFYdgJw&feature=playe...

[Redigert den 28-11-2011 av Scot]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Igo
Medlem
**




Innlegg: 147
Registrert: 12-9-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-11-2011 kl 01:56


Sitat:
Opprinnelig postet av Nax

Vi må opp fra sof*** og bli ikledd kraft


Hvordan blir man ”ikledd kraft”?

Ved å komme seg opp av sof***?

Tviler litt på det..

Kristenlivet handler ikke først og fremst om å gjøre, men om å være.

Den som blir i meg, sa Jesus, han bærer mye frukt.

Ved å grunne på Herrens lov dag og natt, sa David.

Ved å stole på Herren, sa Jeremia.

Osv...

Kilde: Bibelen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Nax
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 5
Registrert: 27-11-2011
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: i Kristus

[*] opprettet den 29-11-2011 kl 23:52


Sitat:
Opprinnelig postet av Igo
Sitat:
Opprinnelig postet av Nax

Vi må opp fra sof*** og bli ikledd kraft


Hvordan blir man ”ikledd kraft”?

Ved å komme seg opp av sof***?

Tviler litt på det..

Kristenlivet handler ikke først og fremst om å gjøre, men om å være.

Den som blir i meg, sa Jesus, han bærer mye frukt.

Ved å grunne på Herrens lov dag og natt, sa David.

Ved å stole på Herren, sa Jeremia.

Osv...

Kilde: Bibelen.

Komme seg opp av sof*** var ett bildelig ment uttrykk. Ja, hvordan blir man ikledd kraft?. Jesus ikler oss det ved Hans Ånd.
Jeg har ikke sagt at kristenlivet handler om å gjøre. Det er dine ord. Jeg er bare helt enkelt å greit lei av å se DKK/Sabbat diskusjoner. Jeg mener, jeg misliker ikke sabbaten og jeg liker ikke DKK's lære, men dette er enda ett forum hvor jeg møter ENDA en slik diskusjon. Det er vel der '' utbruddet '' kom fra.

:)




Barn av Den Høyeste Gud!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-12-2011 kl 18:27


En kan ikke bli lei av å diskutere Sabbaten, det eneste alternativ til Hviledag i flg. Bibelen. DKK må ta skylden for dette.

Dkk hatet jøder og det gjorde også statskirkens kirkefar Luther. Han hatet dem ettertrykkelig.

Søk på "hatet Luther jøder" så ser dere selv.

Det var vel også grunnen til at mye av Guds lære ble endret av dkk. Norges Gunnlov § 2 inneholdt også et forbud mot jøder i landet her, og det er ikke lenge siden det ble tatt bort.

]

[Redigert den 2-12-2011 av Scot]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-12-2011 kl 10:49


J.Å. 17

Sitat:

5 And upon her forehead was a name written, MYSTERY, BABYLON THE GREAT, THE MOTHER OF HARLOTS AND ABOMINATIONS OF THE EARTH.


Har aldri tenkt så nøye på det, STORE BOKSTAVER i Bibelen?
Hvor ofte finner vi det?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-12-2011 kl 11:31


Sitat:
Opprinnelig postet av Scot
Dkk, en slumrende drage, babylon og morder. Hvorfor higer mennesker etter glansbildene, de gir jo intet - bare død og fordervelse.

Hvis du leser Åp. 17 kan du vel se at kvinnen/ Babylon(mor til skjøgene), altså DRKK (moderkirken) sitter på dyret?
Vidre kan vi se at dyret er et rike som også kvinnen har vært, dyret er det 8., en av de syv. Hvem er så det 8., en av de syv? Det 8. er altså det som snart kommer.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-12-2011 kl 10:36


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Sitat:
Opprinnelig postet av Scot
Dkk, en slumrende drage, babylon og morder. Hvorfor higer mennesker etter glansbildene, de gir jo intet - bare død og fordervelse.

Hvis du leser Åp. 17 kan du vel se at kvinnen/ Babylon(mor til skjøgene), altså DRKK (moderkirken) sitter på dyret?
Vidre kan vi se at dyret er et rike som også kvinnen har vært, dyret er det 8., en av de syv. Hvem er så det 8., en av de syv? Det 8. er altså det som snart kommer.


Hei Leif.
Jeg er egentlig ikke i tvil. Dkk har alltid vært rik og mektig og kommer tilbake igjen. De kommer tilbake som de var, tror ikke mye har endret seg der.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-12-2011 kl 18:55


Ja, skjønner det med Åp. 17 forteller at det ikke er kvinnen som kommer igjen men dyret og dyret er Romerriket. Husk at også, som DKK har Romerriket Pontifeks Maximus som leder. Pavens tittel er Pontifeks Maximus og med det består deres tro, også i Romerriket. For hedenske Rom har samme kvaliteter som DKK men med andre navn.

Hva var de Luther kalte Paven? Jo, rumpa til en fisk og med det pekte han på at paven er fiskeguden Jupiter (romersk planetgud). Se pavens hatt som er ett fiskehode, gåper opp mot himmelen. Halen henger bak hodet og naken/ ryggen. Med det er paven/ biskopene magen/ rumpa til denne avgud/ Jupiter. Det er interressant å se at samme tro var i Babylons Mesopotania, hvor de der trodde på Marduk og Anu. Saken er at den hedenske tro sa at når guden Jupiter stupte ned på denne planets havoverflate ble livet til i havet og nå Jupiter dukket opp ble land til når han steg opp. Livet ble da med ham opp og liv ble til på land. Denne hedenske tro er evolusjonsteories begynnelse og som vi vet står paven og elsigner evolusjonsteorien.
Les Åpenbaringe 17 og sammenlign med Åp. 12 og 13 mm. og du vil se at kvinnen ikke er det 8..

:-)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-12-2011 kl 20:36


Sitat:


JÅ 12: Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet.

2 Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier.

3 Også et annet tegn viste seg på himmelen, en stor, ildrød drage med sju hoder og ti horn. På hodene hadde den sju kroner.

4 Halen rev ned en tredjedel av stjernene på himmelen og kastet dem ned på jorden. Dragen stilte seg foran kvinnen som skulle føde, for å sluke barnet så snart det var født.

5 Da fødte hun et guttebarn som en gang skal styre alle folkeslag med jernstav.


Kvinnen her må jo være Israel med de 12 stammer som ble forfedrene til Yesuah (gutte barnet).


Sitat:

den store byen som har kongsmakt over jordens konger.


Den siste kvinnen som beneves som by kan vel også være en og samme som DRKK, jeg er ikke helt sikker, men det høres naturlig ut.

[Redigert den 8-12-2011 av Scot]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2011 kl 00:20


Guttebarnet er Jesus og med Ham kom en ny pakt, denne pakts folk tror på Ham. Dette pakts folk tilhører denne Menighet og de er åndelige jøder og har gjennomgått Jakobskampen. De er dermed Israelitter. Dragen er Satan og den store ildrøde drage er Romerriket. På denne drage ror DRKK og DRKK`s sjef er Paven, Pontifeks Maximus, han som regjerte Rom, den ildrøde drage.
Det er altså Roms dype onde mørke hedenske avgrunn som kommer opp igjen og DRKK var og er metodikken for å skjemte og mørklegge kristendommen/ Jesus så avgrunnen igjen kan styre. Husk at religiøse og hedenske Rom er DRKK og de ligger senterert i Roma som egen stat. Det er Rom som kommer igjen og de er her snart, som ei rottefelle!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2011 kl 02:06


De 12 stjerner som er nevnt i profetien representerer hver og en stammene i Israel.

Disse åndelige jøder var ikke etterkommere av "de forfedre" som Gud ledet ut av Egypt?

Hvor i Bibelen finner du dekkning for denne tolkningen "åndelig jøde"?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Scot
Medlem
**




Innlegg: 103
Registrert: 25-11-2011
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2011 kl 02:30


Sitat:

Katolikkene øker mest
Snart er det flere katolikker enn muslimer her i landet. Det er allerede like mange katolikker som humanetikere.



http://www.vl.no/kristenliv/katolikkene-oker-mest/

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2011 kl 17:37


Sitat:
Opprinnelig postet av Scot
De 12 stjerner som er nevnt i profetien representerer hver og en stammene i Israel.

Disse åndelige jøder var ikke etterkommere av "de forfedre" som Gud ledet ut av Egypt?

Hvor i Bibelen finner du dekkning for denne tolkningen "åndelig jøde"?


:-)
Ja, de representerer og er med andre ord ikke de samme. Alle som tror Gud er etterkommere av de som ble tatt ut av Egypt, jøde eller hedning.

Rom 2,28-29 For ikke den er jøde som er det i det åpenbare; heller ikke er det omskjærelse som skjer i det åpenbare, på kjøttet; 29 men den som er jøde i det skjulte, han er jøde, og omskjærelsen er hjertets omskjærelse i Ånden, ikke i bokstaven; en sådan har sin ros, ikke av mennesker, men av Gud.
Rom 10,12 Det er jo ingen forskjell på jøde og greker; de har alle den samme Herre, som er rik nok for alle som påkaller ham;
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2012 kl 20:23


Sitat: skrevet av Scot  
Dkk, en slumrende drage, babylon og morder. Hvorfor higer mennesker etter glansbildene, de gir jo intet - bare død og fordervelse.


Hva snakker du om ? Den katolske kirke er Jesu Kristi Kirke !

Det er GTs trossamfunn som er Babylon, den store horen (Åp 17)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2012 kl 20:32


Sitat: skrevet av Nax  
Istedenfor å tenke på hvor ille DKK er og hvor ille DNK osv er så hvorfor heller ikke gå ut å nå de og få de til å komme til omvendelse fra avgudsdyrkelse ved helgen tilbedelse?. Jeg kan jo ikke se på det som noe annet. Har ikke noe annet navn på det.

Den katolske kirke tilber ikke de hellige, den katolske kirke tilber Gud.

Akkurat som Jesus Kristus så snakker katolske kristne til de hellige. (Matt 17:3)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2012 kl 20:36


Sitat: skrevet av Scot  
Sitat:

Katolikkene øker mest
Snart er det flere katolikker enn muslimer her i landet. Det er allerede like mange katolikker som humanetikere.



http://www.vl.no/kristenliv/katolikkene-oker-mest/

.


:up:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2012 kl 22:29


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Scot  
Dkk, en slumrende drage, babylon og morder. Hvorfor higer mennesker etter glansbildene, de gir jo intet - bare død og fordervelse.


Hva snakker du om ? Den katolske kirke er Jesu Kristi Kirke !

Det er GTs trossamfunn som er Babylon, den store horen (Åp 17)


I Åp 17,18 går det frem at Babylon er en by. Og på samme måte som den kristne menighet i Bibelen blir kalt Jerusalem er det vel da kanskje ikke så urimelig å se byen Babylon som summen av alle ikkekristne. Tror således det kan være et snev av Babylon i de fleste menigheter/kirker.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-10-2012 kl 23:48


Sitat: skrevet av gana  

I Åp 17,18 går det frem at Babylon er en by. Og på samme måte som den kristne menighet i Bibelen blir kalt Jerusalem er det vel da kanskje ikke så urimelig å se byen Babylon som summen av alle ikkekristne. Tror således det kan være et snev av Babylon i de fleste menigheter/kirker.


To byer ja, som er to trossamfunn. Når Gud sa "gå ut av henne mitt folk" mente Han gå ut av det gammeltestamentlige trossamfunn. Noe de kristne gjorde og ble til et nytt trossamfunn, som Gud tok bolig i.

[Redigert den 17-10-2012 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 19-10-2012 kl 20:16


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  

I Åp 17,18 går det frem at Babylon er en by. Og på samme måte som den kristne menighet i Bibelen blir kalt Jerusalem er det vel da kanskje ikke så urimelig å se byen Babylon som summen av alle ikkekristne. Tror således det kan være et snev av Babylon i de fleste menigheter/kirker.


To byer ja, som er to trossamfunn. Når Gud sa "gå ut av henne mitt folk" mente Han gå ut av det gammeltestamentlige trossamfunn. Noe de kristne gjorde og ble til et nytt trossamfunn, som Gud tok bolig i.

[Redigert den 17-10-2012 av Jerusalem]


:question:

Hva betyr GT for deg da?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2012 kl 23:58


Sitat: skrevet av Viking  


:question:

Hva betyr GT for deg da?

.

GT er for meg historien om det trossamfunnet, som det kristne trossamfunnet gikk ut i fra, da Gud ønsket det slik. GT er for meg historien om det trossamfunnet som var forløperen til det kristne trossamfunnet. GT er for meg historien om det trossamfunnet som ble erstattet med det kristne trossamfunnet.





[Redigert den 19-10-2012 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 20-10-2012 kl 07:32


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  


:question:

Hva betyr GT for deg da?

.

GT er for meg historien om det trossamfunnet, som det kristne trossamfunnet gikk ut i fra, da Gud ønsket det slik. GT er for meg historien om det trossamfunnet som var forløperen til det kristne trossamfunnet. GT er for meg historien om det trossamfunnet som ble erstattet med det kristne trossamfunnet.





[Redigert den 19-10-2012 av Jerusalem]


Det kristne trossamfunn er en meget brokete forsamling, hvis en skal finne frem til en gruppe blandt dem som favoriseres av Gud, hvem ville du si det var?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-10-2012 kl 12:32


Sitat: skrevet av Viking  

Det kristne trossamfunn er en meget brokete forsamling, hvis en skal finne frem til en gruppe blandt dem som favoriseres av Gud, hvem ville du si det var?

Ingen av de 30 000 sekter som oppstod etter reformasjonen på 1500-tallet

[Redigert den 20-10-2012 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 20-10-2012 kl 14:53


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Det kristne trossamfunn er en meget brokete forsamling, hvis en skal finne frem til en gruppe blandt dem som favoriseres av Gud, hvem ville du si det var?

Ingen av de 30 000 sekter som oppstod etter reformasjonen på 1500-tallet

[Redigert den 20-10-2012 av Jerusalem]


Jesus sa om seg selv: "Jeg er ikke utsendt til andre enn til de tapte får av Israels hus!" Matt.15,24.

De menigheter som oppstod som følge av Hans utsendelse av sine disipler opp langs Middelhavet, nv Europa og helt opp til Russland lå Gud nær. Andreas, Peters bror var en av de som kom langt nord i Europa for å besøke de tapte får av Israel.

Hvis du liker å lese så har jeg en liten link her:

http://www.roadtoemmaus.net/back_issue_articles/RTE_19/The_A...


Sitat:

"And the woman fled into the wilderness, where she hath a place prepared of God, that they should feed her there a thousand two hundred and threescore days." Where in Israel's history do we read of the chosen nation fleeing in dispersion into the wilderness? This occurred when Assyria, the first beast-empire, conquered them in four invasions between 745-676 B.C., dispersing them out of Palestine into the wilderness of Europe. This is the prophetic story of Israel in the wilderness going to a place prepared by God, and it is a fascinating account of how God's prophecies have indeed come to pass. (745 B.C. to 476 A.D. is a 1260 lunar year period!)


.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-10-2012 kl 22:09


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Det kristne trossamfunn er en meget brokete forsamling, hvis en skal finne frem til en gruppe blandt dem som favoriseres av Gud, hvem ville du si det var?

Ingen av de 30 000 sekter som oppstod etter reformasjonen på 1500-tallet


Jesus sa om seg selv: "Jeg er ikke utsendt til andre enn til de tapte får av Israels hus!" Matt.15,24.

De menigheter som oppstod som følge av Hans utsendelse av sine disipler opp langs Middelhavet, nv Europa og helt opp til Russland lå Gud nær. Andreas, Peters bror var en av de som kom langt nord i Europa for å besøke de tapte får av Israel.

Ser ut til at du glemte den verdenskjente menighten i Rom.

Rom 1:7 " Jeg hilser alle dere i Roma, dere Guds elskede som er kalt til å være hellige: Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro"

Kirken er fortsatt verdens mest kjente og du tror den ikke er ekte LOL !

[Redigert den 20-10-2012 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 22-10-2012 kl 17:03



Jeg vil ikke nevne den kirken, den representerer noe ondt, en
forførende farlig kirke som har forfulgt og tatt livet av ufattelig mengder mennesker.

Satan har tidligere lurt mennesker ved å iføre seg "engleskikkelse".

Våre forfedre Adam og Eva ble fristet og "gikk i baret" flere ganger.
De kjente til den slue slange, men allikevel så ble de narret.
Jeg tror at satan har vært med å etablere denne kirke som er så
stor og mektig.

Enkelt å se at dette er en forførende kirke. Ta bibelen og mål kirken med Guds Ord, da vil du se at denne kirken er en
farlig" nesten parallell. Det finnes to veier som bibelen beskriver.

Den brede vei og den smale sti.

Hvem kirke har mandat til å tilgi et menneske sin synd ved å la vedkommende betale seg "fri", enten med penger eller med fysiske anstrengelser? Kan du ikke se at den kirken er synden?

I senere tid har vi sett så uendelig mye av dette:

http://www.youtube.com/watch?v=2iQGczIx6Sg

På kirkens frukter skal en kunne se hva den kirken er tuftet på.

Syntes synd på alle som blir narret av den.

Der har du mitt syn på den store kirken.

http://www.youtube.com/watch?v=-4bEBzUYiDs&feature=relat...

,

[Redigert den 22-10-2012 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 16-3-2015 kl 13:46



Hvilken herre tjener drkk, til stadighet skinner det igjennom
at pengene er meget viktig for kirken, så viktig at:

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/direkte_-den-katolske-ki...

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-3-2015 kl 15:01


Jeg tenker problemet er at man i sin natur tjener seg selv og gjøre hva Jeget vil istedet for Guds vilje. DRKK er jo menneskets vilje fremfor Guds vilje i sin basis. DRKK er "Se, hva Jeg gjør", som Kain gjorde når han dyrket det skapte og viste til hva han gjorde for å løfte Gud opp på Sin måte. Det er fallen syndig natur og når denne natur få¨utviklet seg tror man at det man gjør i sin selvrettferdighet at man gjør rett. Vårt sinn og hjerte/ følelser blir korruptert, altså at våre tanker blir og er ødelagte mens vi går rundt og tror at vi jo egentlig i farten er rettferdige allikevel. På den måten tramper vi på Gud, Jesus og all sannhet.

Ser jo og ut av den artikkelen at DRKK forsøker å renvaske seg ved å si at de ble overrasket over aksjonen da de jo var på vei for å redegjøre saken. Uskyldige som vi er.. .

[Redigert den 16-3-2015 kl 14:01 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 08:59


Dette at ledelsen i Oslo katolske bispedømme har gjort noe galt, betyr ikke at det er noe galt med DRKK i sin helhet, Leif og Viking

Det blir det samme som: Det at apostel Peter gjorde noe galt (fornektet Jesus), betyr ikke at det er noe galt med alle Apostlene og hele Kirken




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 22-3-2015 kl 10:23


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Dette at ledelsen i Oslo katolske bispedømme har gjort noe galt, betyr ikke at det er noe galt med DRKK i sin helhet, Leif og Viking

Det blir det samme som: Det at apostel Peter gjorde noe galt (fornektet Jesus), betyr ikke at det er noe galt med alle Apostlene og hele Kirken


Nå er det ikke bare medlems juks drkk er avslørt på da Jerusalem.
Rart at du ikke ser det.

Fra Wiki
Sitat:

From 2001 to 2010 the Holy See, the central governing body of the Catholic Church, "considered sex abuse allegations concerning about 3,000 priests dating back up to 50 years", according to the Vatican's Promoter of Justice.


Hva med alle disse offerne etter disse barnemissbrukende prester?
Og det er bare det som har kommet frem, det er langt mer i virkelighet.

Alle disse dårlige fruktene er en indikasjon på at "her er noe galt".

Grådigheten på makt og penger har vært det som har
motivert skaperne av denne kirke. De har samlet offere ved å
narre dem.

Det er ikke lenge siden drkk forbød folk å lese i bibelen, ikke uten
grunn vil jeg tro. De var redde for at folk skulle forstå at
de ble lurt.

Vi er alle mer eller mindre blitt offere for deres vannstyre og
løgner. Jeg vet hvem som står bak denne kirke og lureri, det
er fiende nr. 1 av Gud og folk. Skal han virkelig lykkes i å
lure hele verden?

EN dag skal Kristus komme tilbake igjen og da vil vi måtte
innrømme vår synd og skam over at vi vendte ryggen til
vår Frelser for "knapper og glansbilder".

.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 11:14


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Dette at ledelsen i Oslo katolske bispedømme har gjort noe galt, betyr ikke at det er noe galt med DRKK i sin helhet, Leif og Viking

Det blir det samme som: Det at apostel Peter gjorde noe galt (fornektet Jesus), betyr ikke at det er noe galt med alle Apostlene og hele Kirken


Isolert er det riktig, vi ser her fruktene av fallen syndig ond natur DRKK er av.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 11:53


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Dette at ledelsen i Oslo katolske bispedømme har gjort noe galt, betyr ikke at det er noe galt med DRKK i sin helhet, Leif og Viking

Det blir det samme som: Det at apostel Peter gjorde noe galt (fornektet Jesus), betyr ikke at det er noe galt med alle Apostlene og hele Kirken


Nå er det ikke bare medlems juks drkk er avslørt på da Jerusalem.
Rart at du ikke ser det...

Hvem sier at jeg ikke ser det ?

250 tusen katolske prester sier hver dag foran hundrevis av millioner mennesker

"Jeg bekjenner for Gud, den Allmektige, og for dere alle, at jeg har syndet meget i tanker og ord, gjerninger og forsømmelser, ved min skyld."

Hvis du da tror at prester ikke synder, er du mindre intelligent !

Dette at katolske kristne ikke har syndige sjeler (uren ånd), kommer ikke av at de ikke synder, men det at de stadig renser sin sjel med Jesu Kristi blod.

1 Joh 1,8 "blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd. Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss."

Det er derfor en milliard katolske kristne høyt og tydelig, sammen med presten sier,

"Jeg bekjenner for Gud, den Allmektige, og for dere alle, at jeg har syndet meget i tanker og ord, gjerninger og forsømmelser, ved min skyld."

Det er det Gud vil, at vi skal snakke sant, ikke lyve som resten av verden, som har vendt seg bort fra Gud og har en uren ånd (denne verdens ånd)

Gud kan ikke bo i de urene i løgnerne ! For Gud er kjærlighet, som bare kan bo i ærlighet (de oppriktige)





[Redigert den 22-3-2015 kl 11:53 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 13:07


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Dette at ledelsen i Oslo katolske bispedømme har gjort noe galt, betyr ikke at det er noe galt med DRKK i sin helhet, Leif og Viking

Det blir det samme som: Det at apostel Peter gjorde noe galt (fornektet Jesus), betyr ikke at det er noe galt med alle Apostlene og hele Kirken


Isolert er det riktig, vi ser her fruktene av fallen syndig ond natur DRKK er av.

DRKK er Jesu Kristi kropp, at de samtidig (som Paulus) er i den fallen syndige kropp er ingen nyhet, alle er det.

Forskjellen er at de katolske kristne bekjenner at de er det, bekjenner at de synder og derfor elsker Gud dem og bor i dem, de oppriktige.

Det er nettopp det hele verden (i likhet med Adam og Eva) ikke greier, fordi de er redde for straffen som følger, dersom de vedkjenner seg sin skyld.



[Redigert den 22-3-2015 kl 12:15 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 15:32


Sitat: skrevet av Jerusalem  

250 tusen katolske prester sier hver dag foran hundrevis av millioner mennesker

"Jeg bekjenner for Gud, den Allmektige, og for dere alle, at jeg har syndet meget i tanker og ord, gjerninger og forsømmelser, ved min skyld."


Det er ikke ett frikort for å fortsatt synde. Frelse er fra synd og ikke i synd, når det er sagt så er lovbrudd synd og DRKK har skrevet om Guds lov så de kan synde mere i sine løgner som man bedrar menneskeheten med.

Dette er vanvidd!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 15:44


Sitat: skrevet av Jerusalem  

DRKK er Jesu Kristi kropp, at de samtidig (som Paulus) er i den fallen syndige kropp er ingen nyhet, alle er det.


Slutt å tro på løgnen og løgneren.


Rom 8,3 For det som var umulig for loven, idet den var maktesløs ved kjødet, det gjorde Gud, idet han sendte sin Sønn i syndig kjøds lignelse og for syndens skyld og fordømte synden i kjødet,

Hebr 2,14 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,

Hebr 2,17-18 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder. 18 For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Jak 1,14-16 Men hver fristes idet han drages og lokkes av sin egen lyst; 15 derefter, når lysten har undfanget, føder den synd; men når synden er blitt fullmoden, føder den død. 16 Far ikke vill, mine elskede brødre!


Sitat: skrevet av Jerusalem  

Forskjellen er at de katolske kristne bekjenner at de er det, bekjenner at de synder og derfor elsker Gud dem og bor i dem, de oppriktige.

Det er nettopp det hele verden (i likhet med Adam og Eva) ikke greier, fordi de er redde for straffen som følger, dersom de vedkjenner seg sin skyld.
[Redigert den 22-3-2015 kl 12:15 av Jerusalem]


Her har du gått glipp av det vesentlige i Guds ord. Om vi tror Ham så gjør vi som Jesus og kommer frem for nådens troen personlig og bekjenner synden, og ber om hjelp personlig og individuelt.

Hebr 4,15-16 For vi har ikke en yppersteprest som ikke kan ha medynk med våre skrøpeligheter, men en sådan som er blitt prøvd i alt i likhet med oss, dog uten synd. 16 La oss derfor trede frem med frimodighet for nådens trone, forat vi kan få miskunn og finne nåde til hjelp i rette tid.

1 Joh 1,9 dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet.

1 Joh 2,1 Mine barn! dette skriver jeg til eder forat I ikke skal synde; og om nogen synder, da har vi en talsmann hos Faderen, Jesus Kristus, den rettferdige,

I DRKK hopper man bukk over frelsen i Kristus og tar Kristi plass ve deres bekjennelsesordning, hvor prestene blir bærere av mennesker synder i skriftestolen. På den måten blir prestene/ mennesker tynget ned av andre synder og ødelagte. Prestene blir ødelagte ved at de er bærere av synd Jesus skulle ha på seg og de blir besmittede syndere. Dette er en styggedom fra avgrunnens dypeste hull og stjeler frelsen fra denne verdens barn!!!




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 23:09


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Hvem sier at jeg ikke ser det ?

250 tusen katolske prester sier hver dag foran hundrevis av millioner mennesker

"Jeg bekjenner for Gud, den Allmektige, og for dere alle, at jeg har syndet meget i tanker og ord, gjerninger og forsømmelser, ved min skyld."

Hvis du da tror at prester ikke synder, er du mindre intelligent !

Dette at katolske kristne ikke har syndige sjeler (uren ånd), kommer ikke av at de ikke synder, men det at de stadig renser sin sjel med Jesu Kristi blod.

1 Joh 1,8 "blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd. Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss."

Det er derfor en milliard katolske kristne høyt og tydelig, sammen med presten sier,

"Jeg bekjenner for Gud, den Allmektige, og for dere alle, at jeg har syndet meget i tanker og ord, gjerninger og forsømmelser, ved min skyld."

Det er det Gud vil, at vi skal snakke sant, ikke lyve som resten av verden, som har vendt seg bort fra Gud og har en uren ånd (denne verdens ånd)

Gud kan ikke bo i de urene i løgnerne ! For Gud er kjærlighet, som bare kan bo i ærlighet (de oppriktige)


Det er ikke ett frikort for å fortsatt synde. Frelse er fra synd og ikke i synd, når det er sagt så er lovbrudd synd og DRKK har skrevet om Guds lov så de kan synde mere i sine løgner som man bedrar menneskeheten med.

Dette er vanvidd!

At du tror, det blir mere og ikke mindre synd, når folk bekjenner sin synd til Gud og hverandre, betyr ikke at det er slik i virkeligheten. Synd avler synd, derfor må synden renses bort slik Gud har sagt.

[Redigert den 22-3-2015 kl 22:10 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 23:18


Gud har sagt hvordan synden skal renses bort igjennom Jesus alene! Moses og profeten talte om Jesus og helligdomstjenesten viser hvordan Jesu offer tar synden bort. Bare slik vil synden forsvinne!!!

DRKK avviser med sin rene avgudsdyrkelse Jesu offer tjeneste og forsoningslære!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2015 kl 23:18


Sitat: skrevet av LeifG  

...I DRKK hopper man bukk over frelsen i Kristus og tar Kristi plass ve deres bekjennelsesordning, hvor prestene blir bærere av mennesker synder i skriftestolen. På den måten blir prestene/ mennesker tynget ned av andre synder og ødelagte. Prestene blir ødelagte ved at de er bærere av synd Jesus skulle ha på seg og de blir besmittede syndere. Dette er en styggedom fra avgrunnens dypeste hull og stjeler frelsen fra denne verdens barn!!!

Jesus Kristus gav sine Apostler fullmakt til å tilgi og fastholde synder, denne fullmakt gav Apostlene videre til den Apostoliske kirke

Joh 20,20 "Disiplene ble glade da de så Herren. Igjen sa Jesus til dem: «Fred være med dere! Som Far har sendt meg, sender jeg dere.» Så åndet han på dem og sa: «Ta imot Den hellige ånd. Dersom dere tilgir noen syndene deres, da er de tilgitt. Dersom dere fastholder syndene for noen, er de fastholdt.»"

[Redigert den 22-3-2015 kl 22:19 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-3-2015 kl 09:47


Jo, men så er det da slik at det vi leser i NT må og skal stemme overens med Moses og profetene, de som talt e om Jesus. Så la oss tolke det å bekjenne syndene for hverandre, tilgi og gå videre.

Å bekjenne en synd gjøre ovenfor den man har syndet imot, og deretter komme frem for Nådens trone i Jesu navn alene. Det er i tråd med den gamle pakts ordning og den nye pakt da når presteskapet i den nye pakt nå er over da Jesus er vår Yppersteprest her. Det fordi Han nå er i Det Aller Helligste der oppe i himmelens Helligdom hvor Det Aller Helligste i den jordiske tjeneste var ett bilde på, der hvor kun YPPERSTEPRESTEN kunne gå inn. Ikke for prestene. I dag er alle som tror prester og de er tillatt å gå inn i det hellige hvor Lysestaken er, hvor skuebrødet er, hvor røkofferalteret er. Vi som tror er Templet Gud bor i og vi er Hans prester.

En slik makt med menneskenes historie før den tid Jesus åndet på de tilsier at Han IKKE vil gi menneskene Guds makt på denne jord. Tiden etter bekrefter det igjennom Romerkirken og DRKK. Det Jesus sier er at hvis jeg synder imot deg, og i etterkant kommer frem for deg og bekjenner, ber angrende om tilgivelse så kan du om du har hjerte for det tilgi meg. Deretter går jeg til Faderen i Jesu navn og ber Han om tilgivelse for den synd jeg gjorde mot deg, og da også Ham.
Det er ikke slik at hvis jeg synder imot deg så kan jeg bekjenne det for en annen som tror, eventuelt en prest i DRKK, gjerne i Jomfru Marias navn for så å tro at noe er tilgitt og gjenopprettet.

[Redigert den 23-3-2015 kl 08:48 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-4-2015 kl 14:17


Sitat: skrevet av LeifG  
Jo, men ....


Ikke noe "Jo, men" Leif, Gud gav Jesus Kristus makt til å tilgi og fastholde synder, Jesus Kristus gav denne makt videre til sine Apostler, som så gav makten til Kirkens ledere på jorden. Og det er virkelig slik at syndene er tilgitt, når Jesus Kristus, Apostlene eller Kirkens ledere sier at de er det, for det er nemelig Gud som snakker, når Jesus Kristus, Apostlene eller Kirkens ledere sier "dine synder er tilgitt, synd ikke mer" og da spiller det ingen rolle hva Moses og profetene sier, Gud den allmektige har talt ! og det blir slik han har sagt, Amen

Luk 10:16 "Den som hører dere, hører meg, og den som forkaster dere, forkaster meg. Men den som forkaster meg, forkaster ham som har sendt meg"

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far."

Gud snakker gjennom Jesus Kristus, Apostlene og Kirkens ledere, det er slik han skaper en ny verden (gjør sine gjerninger). Det var også gjennom tale (sitt ord) han skapte den gamle verden.

Åp 21:5 "Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye !"





[Redigert den 8-4-2015 kl 14:38 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-4-2015 kl 19:28


Beklager, det du her sier er ren avskyelig blasfemi.

Frelsen er presentert i GT og Jesus er Guds Lam, nå vår personlige og individuelle Yppersteprest. Presteskapet er opphørt, hvor nå de som tror Menneskesønnen Jesus Kristus er Hans prester.

Simon Peter ser på sin bror i kjød som ham selv, medmenneske Jesus og sier Han er Messias, Guds Sønn og Jesus sier at den tro Simon Peter har er gitt ham av Faderen der oppe alene. Den som tror Jesus følger Ham der hvor Han gikk i sitt kjød og de er gitt makten fordi de kjenner Ham, og Han kjenner de. Jesus er Klippen mens vi, og Simon Peter er steinene som bygger på Klippen.

Avgudsdyrkende DRKK sier Simon Peter er Klippen og den første pave og det er rendyrket ond løgn som stjeler frelsen fra mennesket og menneskeheten!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 8-4-2015 kl 22:33



Jeg liker denne tidligere katolske presten:

https://www.youtube.com/watch?v=B_qjFE-Lc4M

Filmen viser historiske bevis på at den katolske kirke
"is a pagan church".

-

.

[Redigert den 8-4-2015 kl 22:48 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 21-4-2015 kl 14:08



Siste pave?
Sitat:

Den irske erkebiskop Malachy skal ha fått en profeti om de 112 siste pavene i verden da han i 1139 var i Roma for å motta sitt palliumfra pavens hånd. Ifølge hans profeti var pave Benedikt 16, som går av 28. februar i år, den 111. i rekken. Etter det blir den paven som nå blir valgt av konklavet den 112. og siste.


Om denne profetien har noe for seg i det hele tatt, må en ta med
i beregningen at de tre første på pavelista, Peter, Linus og Cletus , ikke var paver.

Da må en legge til ytterlig 3 paver :)

[Redigert den 21-4-2015 kl 15:54 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-5-2015 kl 12:50


Sitat: skrevet av LeifG  
....Presteskapet er opphørt, hvor nå de som tror Menneskesønnen Jesus Kristus er Hans prester...


Ser du ikke selvmotsigelsen i denne settningen ? Du sier selv de kristne er det nye presteskapet !




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-5-2015 kl 09:15



Bibelen er vår eneste fasit på Guds lære siden Kristus og Hans
store profeter forlot oss.

Ved å lese bibelen så ser vi at der er store gap mellom
utførelse av lære og lærebok. Endringer av lov og lære
har funnet sted over lang tid.

Jeg har ofte stillt spørsmålet:

"Hvor står det i bibelen at lover
kan endres og av hvem, eller HVEM har fått mandat
til å endre Guds lov og lære"?

Men ingen har gitt meg noe svar på det spørsmålet.
Alle kan se at den romersk katolske kirke har endret
både lover og lære, men har de lov til det?

Til tross for at Jesus i Matt.5,17-18 og Luk.16,17. sier at han ikke kom for å oppheve loven, og at "ikke en tøddel" av Guds lov noen gang må endres, skryter pavemakten av at den likevel har gjort nettopp det.

Det andre budet, som forbyr tilbedelse av bilder, er naturlig nok fjernet. Ooops, fjernet? Er det lov da?

Videre er det fjerde bud endret til de grader.


Sitat:

I tidsskriftet "The Catholic Mirror" leser vi følgende uttalelse av en katolsk kardinal; "av de som bekjenner seg til å følge Bibelen, er israelitter og syvendedagsadventister, de eneste som er konsekvente og Bibeltro med hensyn til hviledagen. Alle andre protestanter kan ikke forsvare sitt standpunkt med et eneste ord, for hvorfor de byttet ut Bibelens lørdag med søndag".

Kardinalen skriver videre, "ved å akseptere søndag som hviledag, har protestanter i over 300 år bekreftet den katolske kirkes rett og autoritet til å forandre Guds ord og bud" Videre leser vi; "verdenshistorien kan vanskelig finne et mer ekstremt og tåpelig eksempel på prinsippbrudd, enn protestantenes akseptering av en katolsk og ubibelsk hviledag. På denne måten adlyder protestantene faktisk den lære den katolske kirke, som de kaller skjøgen, pålegger kristenheten.."


Antikrist, pavemakten, skjøgen, den katolske kirke - kaller Baals (Satans) soldag et tegn eller bevis på sin autoritet og makt.

Så hvorfor skal vi stoppe med å snakke om Sabbaten og Guds lov.
Her i forumet så får en advarsler om å snakke om dette tema.

Hvem kan endre Guds lov?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-5-2015 kl 10:29


Sitat: skrevet av Viking  
Hvem kan endre Guds lov?
Jesus ga ofte loven en tolkning som kom i konflikt med datidens forståelse.

Hans apostler fulgte så opp med tillatelse til å holde alle dager for like.

Dette er ikke å endre Guds lov, men det er å vise oss den

gammeltestamentlige lovs sanne mening.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-5-2015 kl 15:20


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  
Hvem kan endre Guds lov?
Jesus ga ofte loven en tolkning som kom i konflikt med datidens forståelse.

Hans apostler fulgte så opp med tillatelse til å holde alle dager for like.

Dette er ikke å endre Guds lov, men det er å vise oss den

gammeltestamentlige lovs sanne mening.


Ringer det ikke en bjelle når Gud sier "evig lov" "en evig forordning",
og når Kristus befester det med å si at Han ikke var kommet for å endre så mye som en tøddel.

Og hvorfor har de kristne menigheter hold sabbat helt opp til nyere
tid. Men tvang har drkk drevet igjennom søndagen som hviledag.
Ingen apostler har nevnt en slik endring.

Og best av alt er at søndag ALDRI har vært nevnt noen sted i bibelen.

Når skal dere se denne løgnen?

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  ..  20    22    24

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen