Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kan ikke syke være kristne?
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2011 kl 02:25
Kan ikke syke være kristne?


Kan ikke syke være kristne? Det var tanken som dukket opp i hode etter å ha lest et innlegg av Anita Apelthun Sæle avisen Norge Idag. Der slår hun med brask og bram fast at gjerningsmannen bak 22. juli var ”like lite kristen som han var politimann”.

Høres litt merkelig ut syns jeg. Ikke minst med tanke på hva både bibel og virkeligheten rundt oss forteller om dette. Vi finner syke personligheter med gudstro begge steder. Selvsagt. Og er en troende syk så er det vel heller ikke så merkelig med noen syke utagerende handlinger? Det er jo ofte noe av det som definerer en sykdom. I alle fall om det er noe mentalt.

En annen ting er dette med å dømme. Vi skal jo selv dømmes etter det mål vi selv måler opp. Så hvorfor ikke trå litt varsomt? Tankeløyse er intet bibels ideal. Og der har ikke minst friske et særskilt ansvar. Også Norge Idag – får vi håpe.

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=19754
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2011 kl 11:03


Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Kan ikke syke være kristne? Det var tanken som dukket opp i hode etter å ha lest et innlegg av Anita Apelthun Sæle avisen Norge Idag. Der slår hun med brask og bram fast at gjerningsmannen bak 22. juli var ”like lite kristen som han var politimann”.

Høres litt merkelig ut syns jeg. Ikke minst med tanke på hva både bibel og virkeligheten rundt oss forteller om dette.

Og hun har helt rett. Han skriver selv i manifestet sitt at han er ikke kristen, men vil forsvaret den kristne arven. Ergo, på sin egen bekjennelse er han ikke kristen.

[Redigert den 8-9-2011 av solbu]




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2011 kl 16:21


Ok. Takk for info. Det visste jeg ikke.

Ha en riktig god dag du, med eller uten våpen :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-10-2011 kl 07:14


Jeg tenkte akkurat det samme som Solbu. For jeg lastet ned manifestet og leste en del av det. Blant annet der hvor han skrev han ikke var personlig kristen. Det er vel bare en knagg de har å henge invandrer hatet på. Men visste Anita dette? At han på sin egen bekjennelse ikke er troende? Hmm..



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen