Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Trussel mot ytringsfriheten
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 22-1-2009 kl 09:41
Trussel mot ytringsfriheten


DEBATT: Hvordan definere blasfemi?

Hva er departementets empiriske grunnlag for at straffeforfølgelse av blasfemi kan avverge konflikter i samfunnet, spør artikkelforfatterne.

Les hele artikkelen her: http://www.dagbladet.no/2009/01/22/nyheter/debatt/ytringsfri...




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 23-1-2009 kl 10:40
Opprør mot Storberget.


Forfattere og professorer går til massivt angrep på justisminister Knut Storberget (Ap).

Storberget vil straffe dem som krenker «religiøse følelser» eller religioner. Dette lovforslaget får forfatterne Roy Jacobsen. Ingvar Ambjørnsen, Anne B. Ragde og Torgrim Eggen til å steile, skriver VG.

Sammen med en rekke profilerte professorer og pressefolk har de skrevet under oppropet Nei til straff for religionskritikk.

Les hele artikkelen her:
http://www.siste.no/Innenriks/politikk/article4071258.ece

[Redigert den 23-1-2009 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-1-2009 kl 13:17


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar

DEBATT: Hvordan definere blasfemi?

Selv kan jeg ikke forstå annet enn at hva som oppfattes som blasfemi eller
krenkelse av «religiøse følelser» må bli rimelig individuelt og subjektivt.
En eventuell lov som overlater en bedømmelse av dette til rettsapparatet
synes derfor jeg nesten blir en slags selvmotsigelse eller kortsluttning.
Lovteksten blir muligens lang og utfyllende, men selve tanken bak
tror jeg må være heller kort.

Nei, takke meg til friheten. Den kom med Jesus Kristus. At mange
i dag prøver å kneble den burde kanskje ikke undre oss. Det har
vel på en måte vært satans agenda siden tidenes morgen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-1-2009 kl 16:08


Skummelt dette. Men de rødgrønne står jo ikke for et åpent og fritt demokrati, det har de vist mange ganger.
De fleste husker vel hvordan Norges rødgrønne regjering sviktet ytringsfriheten under karikatur-striden. Det finnes åpenbart sterke anti-demokratiske strømninger også innenfor AP. Jeg trodde egentlig at denne typen ideologi var begrenset til partiet Rødt... Men den gang ei. Dette er vel et godt argument for å fjerne AP fra makta til høsten?

[Redigert den 23-1-2009 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-1-2009 kl 01:23


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

Dette er vel et godt argument for å fjerne AP fra makta til høsten?

Ja det er det. Det vi burde fått er en ren høyreregjering. For Høyre er vel kanskje det eneste partiet som
fult ut har forstått dette med individuell frihet og skille mellom religion og politikk. Det så vi nå sist når
det gjaldt holdningen til den nye ekteskapsloven. Forslaget kom muligens fra de rødgrønne, men jeg
mener Høyre er det eneste partiet som evner å sette det inn i en større ideologisk frihets- og
likhetstenkning der religion parkeres der den høre hjemme. Nemlig hos den enkelte.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 27-1-2009 kl 22:02
av Wergeland den yngre:


Sitat:
... å objektivere den enkeltes religiøse følelse.
Kritiserer du min overbevisning, da kritiserer du meg.
Men demokratiets idé er bygget på aksept av meningsforskjeller.

Hvem skal definere hva som er en krenkelse av religionen? Paven i Roma?
Presteskapet i Iran?
Eller skal definisjonsretten ligge hos den som måtte føle seg krenket?
Skal loven bygge på en slik vilkårlighet?
I så fall er forslaget på kollisjonskurs med viktige juridiske prinsipper
om objektiv holdbarhet og likhet for loven.


Videre er det en farlig kobling mellom religion og etnisitet
som gjør at man f.eks. kalles rasist, om man kritiserer islam.
Når ble religionen genetisk betinget?
Skal vi akseptere som kriterium arvelig tro?


Man bør snart avsløre offerrollen som hersketeknikk.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2880632.ece
.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-1-2009 kl 23:51


Viktige poenger i artikkelen der Praxis.



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-1-2009 kl 06:26


Men nå er det altså av hensyn til kristennorge at regjeringen vil videreføre blasfemiparagrafen. Det er kristne medlemmer av regjeringen som har presset på for dette. Dessverre er jeg redd den rådende holdningen til ytringsfrihet blant toneangivende kristne er at den gjelder "oss", ikke "dem".

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2892479.ece
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 28-1-2009 kl 13:11


Om ikke akkurat banerekord i saklighet: da jeg så portrettene av
'våre' politikere falt det meg i hu Jesaja 3:
Uttrykket i deres ansikter vidner mot dem.
"Ofre litt til den gode sak, selv om vi liker den dårlig"
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 28-1-2009 kl 13:36


Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

Dette er vel et godt argument for å fjerne AP fra makta til høsten?

Ja det er det. Det vi burde fått er en ren høyreregjering. For Høyre er vel kanskje det eneste partiet som
fult ut har forstått dette med individuell frihet og skille mellom religion og politikk. Det så vi nå sist når
det gjaldt holdningen til den nye ekteskapsloven. Forslaget kom muligens fra de rødgrønne, men jeg
mener Høyre er det eneste partiet som evner å sette det inn i en større ideologisk frihets- og
likhetstenkning der religion parkeres der den høre hjemme. Nemlig hos den enkelte.


AP klarte i dag igjen å gjøre seg bemerket ved å forsøke og frata politiet forhandlingsretten og si opp arbeidstidsavtale.
Det skjer mye i en fart nå.

De må jo bruke hue litt nå, de lager lover, men har ingen til
å håndheve dem:saint:.
.
.

[Redigert den 28-1-2009 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-1-2009 kl 16:12


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo
Men nå er det altså av hensyn til kristennorge at regjeringen vil videreføre blasfemiparagrafen. Det er kristne medlemmer av regjeringen som har presset på for dette. Dessverre er jeg redd den rådende holdningen til ytringsfrihet blant toneangivende kristne er at den gjelder "oss", ikke "dem".

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2892479.ece


Hah... Utrolig latterlig av SP, samt reporteren som framstiller dette som noe "krav" fra kristen-Norge...

Like tåpelig er det at AP liksom lot seg presse til å gi etter for SPs krav om dette. Deler av AP er nok snarere svært godt fornøyd med at SP opptrådte som deres nyttige idioter i dette, slik at AP selv slapp den politiske støyten for dette middelalder-påfunnet fra SP.

Det ironiske er jo at kristenfolket nå indirekte får skylda for en paragraf som nesten utelukkende vil bli brukt for å kneble rettmessig religionskritikk også fra kristent hold i framtida...

Det er noe i det Jesus sier om at andre skal "lyve og snakke ondt om dere på alle vis" (Matt 5:11).

Vent og se...

[Redigert den 28-1-2009 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-1-2009 kl 17:05


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Det er noe i det Jesus sier om at andre skal "lyve og snakke ondt om dere på alle vis" (Matt 5:11).





Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-1-2009 kl 17:12


Nei, dette blir litt for flaut, mhusoy. Det er bare SP og KrF som går inn for å beholde blasfemiparagrafen. Aps holdning har vært kjent lenge, de vil ha den bort. Det rimer ikke å legge skylden på AP for dette. Hvem var det som sørget for at blasfemiparagrafen ble beholdt ved forrige korsvei? Det var KrF med støtte fra FrP som fikk dette gjennom i 2004. Det var før Muhammed-tegningene. Da tenkte kristenfolket kun på seg selv og sin egen beskyttelse. Man skal ikke lyve, heller ikke når sannheten er pinlig for oss selv. Først etter Muhammed-tegningene har FrP endret holdning. For kristenfolket sitter det nok langt inne å tillate gudsbespottelse i det offentlige rom. Vil du det? Går du inn for å tillate bespottelse av Bibelens Gud, av Jesus og Den hellige ånd?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-1-2009 kl 20:28


Selvfølgelig er jeg mot å ha noen blasfemiparagraf. Og jeg kjenner heller ingen kristne som er for en slik paragraf. Det finnes nok noen argumenter for også, men jeg mener likevel at argumentene mot er mange flere og mye sterkere.

Når regjeringa lar seg overkjøre av lille SP i en sak som nesten hele Stortinget er enig om, nemlig å fjerne slike paragrafer, så synes jeg at AP ikke er helt uten skyld. Jeg drar bare parallellen til APs flaue behandling av karikatur-striden. Regjeringa la nesten all skyld på Vebjørn Selbekk når de egentlig burde ha kjempet for ytringsfriheten slik Danmark gjorde. Så at de nå lar seg presse av lille SP til å ha en slik paragraf i straffeloven er ikke videre overraskende selv om de egentlig (AP) er i mot den.

Du må heller ikke glemme at AP gjennom hele sin historie også har vært mot statskirka. Men også der endret de standpunkt i denne perioden i samarbeid med SP. Selv om resten av Stortinget var i mot...

At Krf vil ha en blasfemiparagraf i straffeloven får meg til å revurdere min støtte til det partiet.

Faktum er jo at Gud, Bibelen etc. har blitt latterliggjort og spottet i årevis, samt at kristne blir uthengt og løyet på både i litteratur og i den åpne dagligtale. Det er knapt nok noen kristne som har krevd straff for de som gjør slikt. Derfor har kristenfolket egentlig avfunnet seg med at gudsbespottelse foregår.

Jeg tror at den beste løsningen er at vi ikke har noen blasfemi-paragraf, men at alle gjør sitt beste for å legge godviljen til og unngå unødvendige krenkelser. Så får den håndfull tullinger som sikkert vil "utnytte" muligheten til å komme med blasfemi bare få holde på med sitt.




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 28-1-2009 kl 22:39
Underkastelseskontroll på gaten?


"Kvinner tvinges til å bære slør -
kjellermoskeer utbrer seg,
til og med religiøs opplæring av barn finner sted!"

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2598519
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 29-1-2009 kl 00:47


Det interessante med dette lovforslaget er at sidan ein no meiner å ha "tatt livet av Gud," så har ein flytta frokus frå Gud sjølv (blasfemi) til dei menneske som er religiøse ("krenking av religiøse kjensler...") Postmodernise. Og det av SP.



«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2009 kl 15:32


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Du må heller ikke glemme at AP gjennom hele sin historie også har vært mot statskirka. Men også der endret de standpunkt i denne perioden i samarbeid med SP. Selv om resten av Stortinget var i mot...


Nåja, en av AP's første saker som nyetablert parti var å fjerne statskirken ja. Men de har vell klart å komme på andre tanker uten hjelp av SP, etterhvert som de oppigjennom år med regjeringsmaks så hvor nyttig det var å kunne innstille "sine egne" biskopper.

Så vidt jeg har oppfattet har de jo rett ogslett vært heller skeptiske til å oppheve statskirken. Dog enda mere skeptiske var SP ja, en gradforskjell mellom dem var det.

Men så kom de jo på det smarte : Vi lurer "kristenfolket" og de andre partiene trill rundt, og later som vi skal skille stat og kirke, og gi kirken selvråderett. Og vips så var "kirkeforliket" lansert med stor salutt. "et historisk øyeblikk" sa vell erkebiskopp Giske på pressekonferansen hvor han lanserte at han muligens blir den siste av slaget.

Komentarene som fulgte dagene etter gav inntrykk av at få "kristne" hadde oppdaget at det hele først skulle skje etter en "omfattende demokratiprosess", hvor SP hadde (uten akkurat motvilje fra AP) fått sneket inn en klausul, om at hvis denne ikke var akkurat slik som de ville ha den, ja så ble det ikke "fristilling fra staten" likevel.

Keiserens nye kirke har jeg kalt dette før, jeg gjentar gjerne min spådom om at dette forlik og "prosess" ikke fører noe som helst godt sted. Men håper jo som vanlig at jeg tar feil. Verden ville egentlig vært mye bedre om jeg tok feil i endel ting :P

[Redigert den 29-1-2009 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2009 kl 15:42


Sitat:
Opprinnelig postet av Kristnerd

Verden ville egentlig vært mye bedre om jeg tok feil i endel ting :P

Hehe.. den var morsom :lol:
Ikke noe i veien med selvtilliten der nei.
:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-1-2009 kl 18:33


Joda Nerd, du er inne på noe av det sentrale i APs kirkeparadoks der.



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 30-1-2009 kl 21:24
Beklager, det lar seg ikke dokumentere ...


hva muslimene driver på med i 'sin' bydel:

Sitat:
av Praxis

"Kvinner tvinges til å bære slør -
kjellermoskeer utbrer seg,
til og med religiøs opplæring av barn finner sted!"

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2598519


Materialet er ødelagt, men det er i grunnen rutine.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2603316
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-2-2009 kl 04:31


FN følger opp "menneskerettighets-arbeidet" sitt:

I år, en hyllest av Kina:
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentatorer/ronneberg/a...




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Santabahadur
Medlem
**




Innlegg: 41
Registrert: 23-1-2008
Bosted: Levanger
Brukeren er frakoblet

Humør: Frelst av nåde

[*] opprettet den 16-2-2009 kl 15:28


At Krf vil ha en blasfemiparagraf i straffeloven får meg til å revurdere min støtte til det partiet.

Nåvel mhusøy! Du gjør kanskje en bede jobb innenfor. Hensikten med å flytte disse lovene bort fra grunnloven og over i straffeloven er vel bare for senere og kunne videreutvikle dem på en enkel måte. Da vil vi etter neste valg med Siv Jensen som statsminister få enda en lovendring av samme lov. Da får du de "dominikanske munkene" på døren om du fortsetter i dette forum.
Bare vent til neste gang media får muligheten til å piske opp folkehavet, da får nok SP fortsette denne prosessen (det kommer enda en inkvisisjon).
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Honning
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 58
Registrert: 9-2-2009
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet

Humør: online

[*] opprettet den 16-2-2009 kl 17:34


Det kan virke som om det er kristenfolket de vil til livs med alt de har av skitne knep, disse partiene som har slått seg sammen om en rødgrønn skitten farge...
Hele tiden er det kristendom som er det store problemet virker det som,så om det er kun bordbønn eller andre ting.
Noe mer satan folk enn venstre siden ,de røde ,sv med flere ,det skal en lete lenge etter !Hensikten med å innføre en paragraf mot bla blasfemi ,den som egentlig vil ha gunstig virkning for å beskytte bla islam. Kristendommen vil i prinsippet bli fritt villt for dem å hakke løs på uansett.
Det er jo allerede fritt villt allerde nå!og verre kommer det til å bli!.
Nå bare se på alle de hånlige programmene på tv,de som er fulle av blasfemi og ekte krenkelser av både kristne verdier og livssyn. Bare se på hvordan de også håner og baksnakker Israel på NRK,stats og monopolkanalen ,den som jo skulle være den kanalen som virkelig burde vært fri for både hån og blasfemiske ytringer om Gud og Jesus.
Her er ofte de mest vemmelige og nedrige person galleriet innom og får tømt sitt ekle søppel om både Gud og Israel.
sprer løgner og avviser ofte blankt israels legitime rett til og forsvare seg,bla mot morder raketter,dem som truer både liv og ellers sikkerheten .
Alt sykt som venstre siden, sv og de røde, inkl Ap står for, er altså dem som vi med all ro ,skal la skal styre Norge i fremtiden ? Alt som er sykt og unormalt ,alt som er skjevt og urent kaller de for god kultur disse folka .
Når det gjelder blasfemien så de vil forby det sier de..? , alikevel vil det nok kun gjelde alskens avikere , som så
homser og islamister ,disse som for enhver pris må beskyttes ...
Jeg personlig setter ytringsfriheten høyt ,men det gjør ikke de folka egentlig , det er nå ikke derfor de vil inn med div lov paragrafer for å kunne beskytte alle som en . neida det er for å beskytte alle slags avikere og andre som ellers ikke hadde hatt en tjangs å nå frem med sitt skjeve syn og levesett.
Bibelens ord om at bla homofili er utukt og stor synd ,det er noe de helst ikke vil verken se eller høre snakk om .
nå har de innført nye ting i skolen der alle elevene skal undervises i alle slags religioner,dette er gjordt for å radere ut kristendommen sin tidligere suverene posisjon.
også seksual undervisningen skal fortelle bedervende at å ha utukt og seksuelle følelser for samme kjønn er helt ok.. en ser hvordan flettverket av satans onde påvirkninger,da som fra disse folka blir mer og mer skadelig , i først teori ,så satt ut i praksis.
Hvis noen av dem har religiøse tanker ,så passer de på og referere til biblens ord om næste kjærlighet og toleranse ,Gud er kjærlighet sier de da ,da for å få aksept for urenhetene de står for . Men det er nå å missbruke Guds ord ,fordi den egentlig er klar på disse ting,da ingen som bedriver homofili skal arve GUDS RIKE ! Meget alvorlig!
Nei vi har klart en forferdelig regjering, som ser som sin store livsoppgave å klart undergrave kristne verdier og normer. det gjør de bit for bit i det de gjør det nesten umerkelig snedig og utspekulert,da rett foran øynene på hele norges befolkning.
Ja de avkristner de meste og gjør norge fritt frem for ekte hedninger ,både med asyl politikken, religions og livssyns dreining av div lover og regler. idet de har satt seg fore å bederve alle gode skikker og normer , dem som har vært til veslignelse og gagn for Norge ,da i mange mange år.
Enden på visa blir tilslutt krig ,der vi blir angrepet, der Norge kommer bli angrepet bla i fra Russland, som jo har vært venstresidens yndlig og allierte i mange år .
Ikke stem på noen av de rød grønne ,da gjør vi ihvertfall det vi kan for Norge !





[Redigert den 16-2-2009 av Honning]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-2-2009 kl 21:21


Vel, det er tydelig at du ikke er så begeistret for de rødgrønne Honning. Selv om jeg kanskje vil ordlegge meg litt annerledes på en del punkter så er jeg nok enig i essensen av det du skriver her. Forøvrig vil jeg gjerne legge til for min egen del at jeg respekterer de rødgrønnes syn på ting. Problemet slik jeg ser det er at de kamuflerer kristianofobien sin. Det hadde vært bedre om de sa ting mer direkte...



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 17-2-2009 kl 01:07
å tygge litt på?


Er det her matpakke-diskusjonen går for tiden?

ok, en bit om det kristelig motiverte ansvaret for
å prosentforbedre statens stat lite grann ..

En synsvinkel som ikke er enormt mye slitt hos oss?

Stram beltene om livet, hold lampene tent og klikk her -


Kontrollspørsmål:
Når ble djevelen drastisk mye dummere og maktesløsere
enn da Arnolds tekst ble skrevet, og menneskeheten seierskront i sin etiske kamp -
så vi idag kan heve oss over alle tanker eldre enn forrige ukes dagbla' ?

Vær nøkterne og våk! Deres motstander djevelen går omkring som en brølende løve
for å finne noen å sluke. Stå ham imot, faste i troen!
1Pet 5:8
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-2-2009 kl 05:28


Interessant dette ja Praxis. Morsomt å se at et innlegg fra 1935 er såpass relevant, men på den annen side så bør det jo egentlig ikke overraske oss. Dette å ta et valg om en skal gå inn aktivt for å forandre noe eller ganske enkelt gå et annet løp er et viktig spørsmål. Uansett utfall av dette valget så er der vel likefullt greit å gjøre seg opp en mening om tingenes tilstand.



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 17-2-2009 kl 10:39


http://www.sacred-texts.com/bib/fbe/fbe032.htm

Sitat:

3 Again said God unto Adam, "All this misery that thou hast been made to take upon thee because of thy transgression, will not free thee from the hand of Satan, and will not save thee.

4 "But I will. When I shall come down from heaven, and shall become flesh of thy seed, and take upon Me the infirmity from which thou sufferest, then the darkness that came upon thee in this cave shall come upon Me in the grave, when I am in the flesh of thy seed.

5 "And I, who am without years, shall be subject to the reckoning of years, of times, of months, and of days, and I shall be reckoned as one of the sons of men, in order to save thee."




Sitat:

Vær nøkterne og våk! Deres motstander djevelen går omkring som en brølende løve
for å finne noen å sluke. Stå ham imot, faste i troen!
1Pet 5:8


Jeg har vel nevt det tidligere, men jeg syntes meg må nevne
det igjen ettersom du trekker frem "fristeren".
Vi mennesker har et feil bilde av "Satan", de fleste av oss
tror han er en tosk og at han er lett å avsløre.

For et par år siden leste jeg "the forgotten books of Eden",
Adam og Eva's bok l-ll. Uansett hva en sier om disse
skriftene så gir de et ganske godt bilde av fristeren, Satan,
hvordan han jobber. Selv Adam som hadde inngående
kjennskap til satan og hans metoder blir narret gang på
gang.

Her er et kapitter som forteller hvorledes satan kunne
"trylle" frem en hel kirke med sang og herlighet for
å lure Adam og Eva nok en gang.

Det slo meg da at dette gjør jo satan igjen, han har jo
skapt en kirke som til forveksling er lik den ekte kirke,
det er så likt at selv den smarteste kan bli lurt.


Sitat:


The second tempting of Adam and Eve.

The devil takes on the form of a beguiling light.

WHEN Satan, the hater of all good, saw how they continued in prayer, and how God communed with them, and comforted them, and how He had accepted their offering--Satan made an apparition.

2 He began with transforming his hosts; in his hands was a flashing fire, and they were in a great light.

3 He then placed his throne near the mouth of the cave because he could not enter into it by reason of their prayers. And he shed light into the cave, until the cave glistened over Adam and Eve; while his hosts began to sing praises.

4 And Satan did this, in order that when Adam saw the light, he should think within himself that it was a heavenly light, and that Satan's hosts were angels; and that God had sent them to watch at the cave, and to give him light in the darkness.

5 So that when Adam came out of the cave and saw them, and Adam and Eve bowed to Satan, then he would overcome Adam thereby, and a second time humble him before God.

6 When, therefore, Adam and Eve saw the light, fancying it was real, they strengthened their hearts; yet, as they were trembling, Adam said to Eve:--

7 "Look at that great light, and at those many songs of praise, and at that host standing outside that do not come in to us, do not tell us what they say, or whence they come, or what is the meaning of this light; what those praises are; wherefore they have been sent hither, and why they do not come in.

8 "If they were from God, they would come to us in the cave, and would tell us their errand."

9 Then Adam stood up and prayed unto God with a fervent heart, and said:--

10 "O Lord, is there in the world another god than Thou, who created angels and filled them with light, and sent them to keep us, who would come with them?

11 "But, lo, we see these hosts that stand at the mouth of the cave; they are in a great light; they sing loud praises. If they are of some other god than Thou, tell me; and if they are sent by Thee, inform me of the reason for which Thou hast sent them."

12 No sooner had Adam said this, than an angel from God appeared unto him in the cave, who said unto him, "O Adam, fear not. This is Satan and his hosts; he wishes to deceive you as he deceived you at first. For the first time, he was hidden in the serpent; but this time he is come to you in the similitude of an angel of light; in order that, when you worshipped him, he might enthrall you, in the very presence of God."

13 Then the angel went from Adam, and seized Satan at the opening of the cave, and stripped him of the feint he had assumed, and brought him in his own hideous form to Adam and Eve; who were afraid of him when they saw him.

14 And the angel said to Adam, "This hideous form has been his ever since God made him fall from heaven. He could not have come near you in it; therefore did he transform himself into an angel of light."

15 Then the angel drove away Satan and his hosts from Adam and Eve, and said unto them, "Fear not; God who created you, will strengthen you."

16 And the angel went from them.

17 But Adam and Eve remained standing in the cave; no consolation came to them; they were divided in their thoughts.

18 And when it was morning they prayed; and then went out to seek the garden. For their hearts were towards it, and they could get no consolation for having left it.






[Redigert den 17-2-2009 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen