Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Gratis nettbøker!
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 10-11-2008 kl 16:43
Gratis nettbøker!


Mot Historiens Klimaks

Slektenes Håp

Veien til Kristus

Les, be og sammenlign alt med Guds Ord. Legg vekk fordommer og vurder det dere leser. Ingenting skal godtas om det ikke samstemmer helt og holdent med Bibelen!

Selv holder jeg på å lese boken Slektenes Håp, det er en fantastisk bok som skildrer Jesu liv slik den er gjengitt i Bibelen, som også Ellen G. White (forfatteren) fikk anledning til å se i flere av sine syner.
Mot historiens klimaks (for dem som ikke har lest den) er minst like utrolig, den skildrer kirkens utvikling fra den første kristne menighet og opp igjennom historien (hvor søndagshelligholdelsen kommer fra, paven og DKK, og mye mer).

[Redigert den 10-11-2008 av BiZ]

[Redigert den 3-12-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-11-2008 kl 18:16
Til nærmere undersøkelse.


Mitt forslag er herved å ta en nærmere titt på to avsnitt fra kapitel 28 i Mot historiens klimaks.

1)Når synden blir utslettet.
2)En rettferdig dom.

De finnes her: http://www.mothistoriensklimaks.no/mhk28.html

mvh Bror



[Redigert den 10-11-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 11-11-2008 kl 02:05


Så vi får altså gratis søppel på nettet?



«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 11-11-2008 kl 19:08


Vel, det Ellen White skriver om er tatt rett ifra Bibelens eget Ord. Jeg vil gjerne vite hva det er du lurer på eller sikter til, når du bruker denne terminologien. Det virker ikke som om du har lest så mye av det som står der heller.



\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2008 kl 19:18


Heisann k-mann og Biz. Her synes jeg at Biz har et poeng. Når du k-mann kommer med slike kommentarer uten å utdype noe som helst blir det vanskelig for Biz å komme med noe fruktbart svar. Kanskje du har lyst til å forklare litt nærmere hva du mener?

Moderator




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 3-12-2008 kl 19:11


Dusinvis av gratis nettbøker (et helt bibliotek) lagt ute på nett av Amazing Facts som omhandler alle mulige bibelske emner!!

Ta en kikk! :D

Amazing Facts Online Library




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 24-1-2009 kl 23:49


Sitat:
Opprinnelig postet av BiZ
Vel, det Ellen White skriver om er tatt rett ifra Bibelens eget Ord. Jeg vil gjerne vite hva det er du lurer på eller sikter til, når du bruker denne terminologien. Det virker ikke som om du har lest så mye av det som står der heller.


Interessant, Biz! Kanskje du kan fortelle meg hvor i Bibelen vi finner klar støtte for Adventistsamfunnets mest sentrale lærepunkt - læren om 1844 og den undersøkende dom? Dette sentrale lærepunktet i SDA har ingen opprinnelse i Bibelen, men har sitt utspring fra Hiram Edson som 23. oktober 1844 påsto å ha fått et syn fra himmelen der det ble vist ham at Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdom for å begynne en undersøkende dom. Ifølge adventistprofeten Ellen White som du viser til, er det Guds eget folk som skal granskes i denne undersøkende dommen. Kan du være så snill å vise meg hvor i Bibelen SDA finner klar støtte for dette sitt mest sentrale lærepunkt?

La meg også få sitere fra forordet til Adventistsamfunnets Bibelstudier for første kvartal 2009 der Adventistsamfunnet mener at Johannes Åpenbaring 12:17 og 19:10 viser til Adventistsamfunnet og deres profet Ellen White. Sitat:
"Spørsmålene rundt den profetiske gaven og inspirasjonen har vært av spesiell betydning for syvendedags adventistene. I Åpenbaringen lovte Gud at den profetiske gaven i den siste tid skulle komme til uttrykk på en spesiell måte (Åp 12:17 ; 19:10 : 22:8.9). Syvendedags adventistene tror at profetiens gave har kommet oss gjennom Ellen White (1827-1915)."'

Jeg vil anbefale deg å lese Desmond Ford (Tidligere SDA pastor og professor i teologi) sin bok "Daniel 8,14 - 1844 - dommen, Glacier View-dokumentet (norsk) Original titel: Daniel 8:14, The Day of Atonement and the Investigative Judgment, som du gratis kan laste ned fra internett her:
http://exadventist.dk/content/view/13/15/

[Redigert den 24-1-2009 av wbrochs]




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 25-1-2009 kl 10:21


Først of fremst er sitat mitt tatt ut ifra dets sammenheng. Jeg siktet til Slektenes Håp, som er en bok som begrenser seg til Jesu liv her på jorda, som Ellen G. White fikk se i flere syner, fra Han ble født i Betlehem til Hans ankomst i Himmelen. Dersom du leser den, skjønner du hva jeg mener med at "det Ellen White skriver om er tatt fra Bibelen eget Ord". Det hun så i sine syner fra Jesu liv, er det vi leser i Bibelen om Jesus Kristus. Budskapet hennes er prikk likt det samme som Jesu eget budskap, dersom det ikke hadde vært det, hadde hun vært en falsk profet: Jesus skal opphøyes og selvet skal knuses.

Jeg har ikke tenkt å ta opp den diskusjonen om 1844. Det finnes en hel haug med tråder og adventistnettsider som forklarer sammenhengen mellom 1844 og Danielsboka/den undersøkende dom for dem som vil forstå det, basert på Bibelens ord. Jeg leser og studerer selv i sabbatsskolen, i kirken og på skolen, jeg vet hva jeg snakker om. Allikevel ser jeg ingen hensikt å bringe selve diskusjonen opp på nytt, og det overrasker meg litt at du som tidligere adventist ikke ser ut til å kjenne svarene. Om det er oppriktig uenighet med adventistenes tro og lære, eller om det er trangen til å sette dem opp i et hjørne overfor alle de andre, vet jeg ikke (nemlig fordi jeg føler jeg hele tiden skal fortelle deg noe du allerede vet). Du kommer til å få akkurat det samme svaret som det ble konkludert med for 150-200 år siden, da adventistbevegelsen oppsto. Jobben disse tidligere metodistene gjorde med å gå tilbake til Bibelen og la DEN tolke seg selv, var svært grundig og gjennomført, og den står støtt som stein den dag i dag!

Når det gjelde profetiens gave, så er det virkelig en profetisk gave dersom budskapene er helt bibelske. Dette er det eneste kriteriet for at det enten er fra Far eller Fienden. Det er egentlig litt rart at man fnyser sånn av ordet "profet", ettersom det Bibelen selv sier at "unge vil ha syner og gamle vil ha drømmer i de siste dager". Dersom man venter på en populær profet som vil ha mye omslutning og som vil smigre anerkjenne ens egen vurderingsevne og kløkt, venter man forgjeves. Slik som alle de andre profetene i Bibelen, blir de foraktet av de fleste og erklært som fanatikere og vranglærere, ofte fordi de angriper selvet i mennesket. Derfor bør man se om det de sier er helt bibelsk, eller om det ikke er det. Man kan simpelthen ikke trygt bedømme dem på noen som helst annen måte.

[Redigert den 25-1-2009 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-1-2009 kl 15:00
Gode muligheter til å undersøke synspunkter fra to sider.


Her kan en i ro og mak sette seg inn i studiematerialet i det første kvartalet 2009 som har tittelen "The Prophetic Gift".

En kan lett sjekke om det er hold i betenkelighetene som fremkommer. Muligheten til å lese hva Ellen White faktisk har formidlet er til stede og bør også sjekkes.

http://biblestudiesforadventists.com/2009/quarter1/week2/sab...

Desmond Fords bok" Daniel 8,14- 1844 soningsdagen og den undersøkende dom" er nå ferdig oversatt til norsk av adventisten Kristen Falch Jakobsen. Han har gitt den tittelen
"Et dogme til besvær". Eg har fått den tilsendt på CD.

Eg håper adventistenes ledelse i Norge kjenner sin besøkelsestid og får den trykket på eget forlag!






[Redigert den 25-1-2009 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen